Климатик - губи фреон

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 8.09.2008

Климатик - губи фреон

Мнение от maiden » 12 Юни 2009, 9:36

Колеги, 2х зареждах фреон откак имам колата и за около 3-4 месеца го губи и спира да работи. На 3 сервиза съм ходил и я закачат на теста с вакум и той си минава. Откъде може да изпуска тогава :(
Някой имал ли е подобни проблеми?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Юни 2009, 9:46

Подобен проблем за щастие не съм имал, но мога да ти дам 2 възможни сценария.

1. Не ти слагат "проследител". То е една зелена течност, докато пълнят системата. На UV лампа се вижда от къде изтича. Причината да не го правят е, ако са измекярски сервиз да ти вземат няколко пъти парите за пълнене и после да ти кажат: "Ела баце да го оправиме, ще ти струва 250лв." например. После ти отиваш, оставяш си колата, сменят гумичките навсякъде за 20лв. в най-лошия случай и са готови.
Причината да го сложа на първо място, е че съм чувал от няколко места за такива сервизи и такова идиотско отношение. Идеята е, че повечето хора смятат климатичната система за нещо направено с технологии на НАСА и ги е страх да пипнат каквото и да е там. Реално не е толкова сложна.

2. Ако имаш проследител, има няколко места, които е трудно или няма как да видите, от които може да изтича. Ако проблемът е там, наистина имаш проблем, понеже е кофти за разглобяване. Едното място е двойника до кутията на акумулатора, в който влизат тръбите, и който ги свърза със самото парно вътре под таблото. Понеже контактната площ там не е много голяма, е възможно да изтича от там. Другия вариант не е приятен, той е вътре в самото табло. Там сваляш всичко, зареден със нови гумички, сменяш ги и си готов.

Просто няма как да видите на тези криви места, че изтича от там.
Гарантирам ти, че за да изтекат 800 гр. фреон за 3 месеца, в сервиза са абсолютно подготвени да намерят теча. Това е доста бърз теч. Бавните течове, примерно за година са по-трудни. Но твоя случай не е такъв.

Вариант 3 е малко вероятен: Да имаш италианска клима Диавиа. Ако е такъв случая, пиши ми ЛС или на Vozq_bez_pari, че станахме експерти по тях ;)

Да съм малко по-конркретен. Дори и със 100ина гр. фреон, климатика тръгва. За да не тръгва изобщо компресора, трябва да е изтекло на практика почти всичко.

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Мнение от MadChicken » 12 Юни 2009, 11:09

Отиваш в сервиз и ги караш да ти сложат оцветител. Караш на климатик и след няколко дни отиваш да ти проверят за течове. По-вероятни места, от където може да губи са от някъде по тръбите и съединенията отпред, от климатичния радиатор, отвътре в купето където е изпарителя (не ти го пожелавам), от самия компресор.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 22.12.2006

Мнение от hedoniz » 12 Юни 2009, 11:16

Най-често изпуска от цевичката,аз имах същия проблем, смених цевичката и сега вече 2ро лято :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Климатик - губи фреон

Мнение от metodi80 » 12 Юни 2009, 12:59

maiden написа:Колеги, 2х зареждах фреон откак имам колата и за около 3-4 месеца го губи и спира да работи. На 3 сервиза съм ходил и я закачат на теста с вакум и той си минава. Откъде може да изпуска тогава :(
Някой имал ли е подобни проблеми?


Честито ...!!! :winky:
А сега сериозно ... аз имах същия проблем , точно като тебе ходих на два сервиза , при мен обаче слагаха и двата пъти оцветител и не можеше да се види никъде , гледаха с разните там специални очила и UV лампи , но нищо. Точно по същия начин системата си минаваше теста за вакум , даже държеше перфектен вакум , въпреки това обаче пълня климатика и след около 2 месеца вместо да духа студено почва да духа хладно. Та такаааааа ... след второто пълнене и съответно повторен сценарии реших ,че сам ще си оправям климатика.Тъй като в двигателния отсег нямаше видими следи от оцветител , за мен беше ясно че проблема е или на границата със купето или в самото купе.
Та взех една машинка от мой приятел (от сервиз за хладилници) , която засича наличие на фреон във въздуха. Пуснах климатика и пъхнах сондата на тази машинка във въздуховодите на таблото .... В първия момент докато работеше климатика нямаше показание , но когато се включваше компресора машинката почваше да писка и да вдига скалата до горе ...демек когато налягането в системата нарастваше (при включване на компресора ) вътре в купето се освобождаваше фреон. Та какво направих аз:
Първо от към двигателния отсег трябва да освободиш решетката , която е за оттичане на водата от стъклото и да свалиш ламарината ,която е под нея , за да ти се отвори път към така наречените "цевички" това са две алуминиеви тръби които служат за връзка м/у двигателния отсег и купето .

На мястото на червената стрелка има един шестограм ,кото трябва да отвиеш за да се освободят тези тръбички.

Изображение


Изображение

На следващата снимка се вижат О-пръстените ,които трябва да се сменят (при мен този посочен със зелена стрелка беше буквално прекълцан от неправилен монтаж) . При монтажа на О-пръстени е хубаво те да се мажат със фино машинно масло и мястото на което ще стоят също да се маже леко със машинно масълце.

Изображение

Изображение

Изображение

След това трябва да се отиде в купето .....
Сваля се всичко що е от страната на пасажера - жабка , бег (ако има ) , комфорт модул , и всички релета дето са зад жабката на тая пластмасовата платформа и тя (платформата ) се маха цялата , за да може да се отвори път към прасето :

Изображение


тук преди да се стигне до кпалата трябва да се махне една пластмасова капачка , която се държи на 4 болта и покрива клапата

Изображение

След това се освобождава клапата и се сменяват О-пръстените

Изображение

Изображение

Изображение

Клапата се почиства хубаво със парцалче (без разни препарати , просто с леко влажен парцал)

Изображение

Изображение

Смазва се много леко с машинно масло (като казвам "леко "има предвид да не се улива )

Изображение

Изображение

Изображение

Монтира се обратно на мястото (след като всички О-пръстени са сменени, както казах О-пръстените също леко се мажат с масло)

Изображение

Изображение

Слагат се болтовете за затягане

Изображение

и се стяга

Изображение

Почти съм сигурен , че и при теб проблема е точно в тези О-пръстени .

Дано не се окаже проблема в изпарителя защото тогава ще трябва да свалиш цялото табло и "прасето " за да може да се изкара изпарителя и тогава филма изглежда така :

Изображение

Изображение

Но пробвай първо да смениш тези О-пръстени и ако не бива (в което се съмнявам , както казах почти съм сигурен че там ти е проблема, те от годините улягат и почват да изпускат , а след като все пак системата ти държи налягане значи точно те са проблема , тъй като климата почва да пуска фреона при по високо налягане ,когато се вклучва компресора), тогава предприемай по -натам.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 14:11

за да не пускам нова тема искам да попитам в тази мисля че ще е от полза на всички.
искам да знам комплект гумички О пръстени сякакви други уплътнители предлага ли се като рем.комплект ако не каква е имровизацията и освен местата които е посочил колегата със снимки за което големи благодарности къде се намират другите такива места за профилакика на климатичния кръг.
Ще стане полезна тема! :bchug:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 12 Юни 2009, 14:25

да добавя че на стари коли над 12-15 годишни най често изпуска от вала на компресора ,който с годините износва уплътнителя си

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Мнение от Gerch » 12 Юни 2009, 14:50

Колега провери си клапите за пълнене ( при някой са иглички) за високото и ниското налягане. Става лесно, махаш пласмасовите капачки и плюнчиш на игличката ( както при гумите ) ако издиша - сменяш в сервиз. Само да те насоча, че ако те са ти проблема едната струва около 5 лв на едро, та да не дадеш 50 лв. за двете както аз направих.
Възможно е те да са проблема понеже когато е включена машината за диагностика на вакуума те стоят отворени, а не затворени - както е когато я няма машината.
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Юни 2009, 14:51

dangerous написа:за да не пускам нова тема искам да попитам в тази мисля че ще е от полза на всички.
искам да знам комплект гумички О пръстени сякакви други уплътнители предлага ли се като рем.комплект ако не каква е имровизацията и освен местата които е посочил колегата със снимки за което големи благодарности къде се намират другите такива места за профилакика на климатичния кръг.
Ще стане полезна тема! :bchug:


Колега лично аз когато ремонтирах моя климатик търсих да намеря ремонтен комплект с О-пръстени , но никъде не намерих. В дарукар звънях в склада им и там ми казаха че могат да ми дадът само по номенклатурен номер отделни О-пръстени и аз така и направих ....свалих си от реалоем-а номерата на всички пръстени един по един и си ги поръчах. Освен тези , които съм посочил принципно е хубаво да се сменят всички О-пръстени по системата , а това са още два пръстена на компресора (където влизат тръбите ) , други два на филтъра (дето е зад десния фар) и още два на кондезатора (или още му казват радиатора на климатика , дето е пред водния радиатор). Всички пръстени излизат към 40 лв. Само тези които са от снимките излизат към 25лв.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Юни 2009, 15:14

Не им се е занимавало на тия в дарукар, аз мойте ги взех от Вари 2000 и нямаше никакъв проблем.
Човека извади всички въможни гумички, а които ги нямаше ми ги доставиха след 3 дни.
Цената пак толкова малко под 40лв.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Юни 2009, 15:23

vld написа:Не им се е занимавало на тия в дарукар, аз мойте ги взех от Вари 2000 и нямаше никакъв проблем.
Човека извади всички въможни гумички, а които ги нямаше ми ги доставиха след 3 дни.
Цената пак толкова малко под 40лв.


:( Кофти работа ... а аз тогава едно по едно гледам номера , свалям , после им диктувам на ония по телефона ... на всичкото от горе ми бяха доставили един пръстен ,които не беше правилния (добре , че го забелязах, иначе да съм го сложил и пак беля) , та пак поръчка и чакане , че с куриер идваха .... абе мани .... Ако знаех че ги има каго ремонтен комплект във Вари доста ядове да съм си спести.....но пък сега за тези ,които ще правят тази процедура поне ще се знае , че ги има като комплект :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Юни 2009, 16:13

Не са като ремонтен комплект, просто човека зад щанда не го мързи и ги извади една по една от тяхната програма за части(предполагам ЕТК).
Накрая ги сумира, и ми каза ела в четвъртък да си ги вземеш, аз ги поръчах в понеделник.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 18:17

послушах колегата методи и извадих всички парт номера на о пръстените но въпросът сега е къде да отида да поръчам и вари 2000 рабоят ли с куриер примерно щото тука ходих при един папагал уж само бмв ала бала колкото и пъти да съм ходил до сега все няма нищо предимно за дребни работи но тоя явно мн. го мързи
ба го магазина :help:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Юни 2009, 19:26

dangerous написа:послушах колегата методи и извадих всички парт номера на о пръстените но въпросът сега е къде да отида да поръчам и вари 2000 рабоят ли с куриер примерно щото тука ходих при един папагал уж само бмв ала бала колкото и пъти да съм ходил до сега все няма нищо предимно за дребни работи но тоя явно мн. го мързи
ба го магазина :help:

Трябва да е официален дилър на БМВ за да продава оригинални части по парт номер.
Нямам представа при вас къде е най близкия дилър, предполагам е в Пловдив М-кар.
По принцип диларите на БМВ части не работят с куриер и най-вероятно ще се наложи или да идеш лично или да ти ги купи някой колега и да ти ги прати с еконт.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 21:20

ми да питам тогава мога ли да импровизирам с обикновенни О пръстени като внимавам естествено да са точния размер който е даден в реал оем но там е даден само вътрешен диаметър и да добавя само че в дару кар по номенклатура всичките гуми излизат 21 кинта и някой колега от региона ако се е блъскал с проблем нека сподели ще пие прясна биричка :mhihi:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook