Скърцаща жапка на E36 Compact (как се оправя: снимки + DIY)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Скърцаща жапка на E36 Compact (как се оправя: снимки + DIY)
От около седмица жапката на Компакта започна да скърца неистово. Дори и на свободен ход се чуваше едно ужасно леко и пронизително скърцане. Всичко започна след едно невинно ходене до Копривщица по грешния път през Вакарел. Там са дупки, кратери, забравени от Бога пътища и т.н.
Мислех първо че нещо в жапката скърца, понеже брат ми беше разглобил половината кола, докато установи, че жена му е изсипала една шепа стотинки вътре и някои от тях се бяха заклещили на невъзможни места. Не беше такъв случаят при мен обаче. Последните дни беше непоносимо. Хванах днес, свалих я цялата и домашно разглобяване...
1. Развиват се 5те торкс винта от вътрешната страна.
2. Панела не излиза свободно, понеже е залепен за пластмасата на няколко места. С малко напън всичко е ок. Няма снимка как се откача дръжката, но като погледнете под ъгъл какво движи, се вижда пинчето. Хващате пинсета или нещо тънко и леко побутвате да излезе от механизма на вратичката. След това дръжката на жапката остава да се движи свободно.
3. На 3тата снимка се вижда металната пластина, която движи заключващите механизми. Вижда се къде сложих смазка. Отново използвах това черно катранено масло (Негрин/Негрон... не помня името, онова за тракторите, което бях споменал в темата за хлопането на корите и водачите на стъклата). При липса на тежка смазка, мисля че обикновено двигателно масло ще свърши отлична работа.
4. На 4та снимка са водачите на вратичката. Поомазах и тях. По презумпция никоя дама не се предполага да си хвърля бельото в жапката. Може внимателно да го постави без да обърше водачите.
5. Снимка 5. Виждат се и двете панти на самата вратичка. Яко масло и по тях, докато влезе в каналчето. Става безумно тихо всичко.
Докато има достъп до механизма на дръжката, смажете и всичко там, вкл. пружинката. Аз смазах дори и ключето, което включва лампичката.
По обратния път сглобявате всичко. Използвах лепило Henkel да залепя обратно вратичката за пластмасата. Не е безкрайно нужно, но не вреди. Краен резултат... адската тишина и мазно затваряне на жапката.
Не е сложно, не е нужен и DIY, но не вреди. Отне ми около 10 мин. да се прежаля да натисна силно, понеже не знаех как изглежда механизма от вътрешната страна. Знам че жапките на Компакт не скърцат, но какво я прихвана моята... Дано този пост е полезен за колегите.
Мислех първо че нещо в жапката скърца, понеже брат ми беше разглобил половината кола, докато установи, че жена му е изсипала една шепа стотинки вътре и някои от тях се бяха заклещили на невъзможни места. Не беше такъв случаят при мен обаче. Последните дни беше непоносимо. Хванах днес, свалих я цялата и домашно разглобяване...
1. Развиват се 5те торкс винта от вътрешната страна.
2. Панела не излиза свободно, понеже е залепен за пластмасата на няколко места. С малко напън всичко е ок. Няма снимка как се откача дръжката, но като погледнете под ъгъл какво движи, се вижда пинчето. Хващате пинсета или нещо тънко и леко побутвате да излезе от механизма на вратичката. След това дръжката на жапката остава да се движи свободно.
3. На 3тата снимка се вижда металната пластина, която движи заключващите механизми. Вижда се къде сложих смазка. Отново използвах това черно катранено масло (Негрин/Негрон... не помня името, онова за тракторите, което бях споменал в темата за хлопането на корите и водачите на стъклата). При липса на тежка смазка, мисля че обикновено двигателно масло ще свърши отлична работа.
4. На 4та снимка са водачите на вратичката. Поомазах и тях. По презумпция никоя дама не се предполага да си хвърля бельото в жапката. Може внимателно да го постави без да обърше водачите.
5. Снимка 5. Виждат се и двете панти на самата вратичка. Яко масло и по тях, докато влезе в каналчето. Става безумно тихо всичко.
Докато има достъп до механизма на дръжката, смажете и всичко там, вкл. пружинката. Аз смазах дори и ключето, което включва лампичката.
По обратния път сглобявате всичко. Използвах лепило Henkel да залепя обратно вратичката за пластмасата. Не е безкрайно нужно, но не вреди. Краен резултат... адската тишина и мазно затваряне на жапката.
Не е сложно, не е нужен и DIY, но не вреди. Отне ми около 10 мин. да се прежаля да натисна силно, понеже не знаех как изглежда механизма от вътрешната страна. Знам че жапките на Компакт не скърцат, но какво я прихвана моята... Дано този пост е полезен за колегите.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Добре си сторил , само за бельото не се знае , че понякога се налага да си бърз ...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани