Маслена помпа

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Маслена помпа

Мнение от Изрода » 16 Май 2009, 19:34

Темата е като продължение на тази за ниско налягане на маслото -

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=



И такаааа,свалих картера и съответно маслената помпа.Оказа се,че помпата е прави добро налягане,но го изпуска през редукционния клапан(предпазен). Ето снимки на ситуацията

СТЕНДА ЗА ИЗПИТАНИЯ :D

Изображение


Тук се вижда че като въртя зъбното колело,маслото излиза през отвора на предпазния клапан,защото съм запушил маслената магистрала

Изображение


Ето нагледно от къде излиза


Изображение


Такааа,разглобих малсената помпа и купих от Дару кар всичките части за въпросният клапан-бутало,пружина,гарнитурка за сондата и опръстен ,а и поръчах нова гаика на зъбното колело,че ми изплъзна веднъж ключа и и нараних ръбовете и ми дразнеше окото :uups:


Изображение

Тук видях че старата пружина е по къса от новата и се зарадвах че затова не може да удържа нужното налягане

Изображение

Да ама не,събрах я днес и като я пробвах -пак изпуска маслото през този клапан.

Явно има някакъв проблем с корпуса на помпата вътре при буталото.

Някои ако има идея от какво друго може да е ,ще съм благодарен ако го сподели с мен. :(
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 16 Май 2009, 20:22

колега не се бъркай че като ти връща отново маслото ремонта е бил безуспешен.Та нали за това е Предпазен клапан той трябва да отвори при определено налягане и тук идва въпроса Какво налягане.После:
1.Старата пружина е по къса(а бъди сигурен че е била точно толкова дълга колкото новата ти когато е монтирана)
2.Имаш умора на материала-топло студено топло-студено и т.н.
(пружината е изгубила тези си свойства когато е била нова.)
Съвет
Или я занеси на стенд да я измерят и се поинтересувай преди това при какви обороти какво налягане.
Или я слагай на бумера и каране до утрепия.
Успех.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Мнение от Изрода » 17 Май 2009, 13:17

dangerous написа:колега не се бъркай че като ти връща отново маслото ремонта е бил безуспешен.Та нали за това е Предпазен клапан той трябва да отвори при определено налягане и тук идва въпроса Какво налягане.После:
1.Старата пружина е по къса(а бъди сигурен че е била точно толкова дълга колкото новата ти когато е монтирана)
2.Имаш умора на материала-топло студено топло-студено и т.н.
(пружината е изгубила тези си свойства когато е била нова.)
Съвет
Или я занеси на стенд да я измерят и се поинтересувай преди това при какви обороти какво налягане.
Или я слагай на бумера и каране до утрепия.
Успех.


Така е колега,но знам че на този голям отвор,със пръст мога да задържа макс 2-2.5 атмосвери. А този клапан трябва да отвря примерно чак на 5 атм. До тогава трябва да си е плътно затворен ,за да може помпата да си прави максималното налягане за съответните обороти,и за да има мегдан като се поизноси мотора и почне да изпуска налягане през лагерите на вала ,да се компенсират нещата.

Този клапан трябва да сработва примерно на високи обороти на ДВГ то 4-5 хил.об. когато налягането надвиши 5 атм.

ПС. Мерси все пак за отговора колега,оценявам хора които са се постарали да дадат смислен и компетентен отговор-щото във тоя раздел вече са останали малко такива :yes:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 17 Май 2009, 13:57

Така е колега,но знам че на този голям отвор,със пръст мога да задържа макс 2-2.5 атмосвери. А този клапан трябва да отвря примерно чак на 5 атм. До тогава трябва да си е плътно затворен ,за да може помпата да си прави максималното налягане за съответните обороти,и за да има мегдан като се поизноси мотора и почне да изпуска налягане през лагерите на вала ,да се компенсират нещата.

Този клапан трябва да сработва примерно на високи обороти на ДВГ то 4-5 хил.об. когато налягането надвиши 5 атм.

ПС. Мерси все пак за отговора колега,оценявам хора които са се постарали да дадат смислен и компетентен отговор-щото във тоя раздел вече са останали малко такива :yes:[/quote]

Ами колега това с пръста не е критерий за оценка на налягането на помпата.Може и да удържаш на по високо налягане(2-2.5) атмосвери е налягането на гумите на колата.
Я слез до колата развий винтила на една от тях и сложи пръста
:lol: ще останеш учуден 8)
после.
ти въртиш помпата с около 20-25-30 об/мин а сещаш ли се с колко я върти мотора и съответно дебита и.
и последно когато във двг хлабините се увеличат от клапана почва да няма много смисъл защото помпата почва да работи на по-малко налягане нормалното заради тези увеличени хлабини м/у триещите се детайли в двг
питай ако има нещо с каквото мога помагам :bchug:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook