Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3113
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от ~Мишо~ » 13 Май 2009, 16:39

Понеже все остава нещо неясно и спорим за глупости , ето как се сменя.Моторът е М43 , но смяната и на другите е аналогична.
1.Свалят се двата пистови ремъка , на климатика (ако има) и другия.
2.Законтря се маховика , може да стане на две места - най-добре е с този инструмент Изображение
на блока под стартера , или по този начинИзображениепрез гуменото капаче до картера.
3.Със спрей за развиване се напръсква главата на болта.
4.Докато действа спрея се развива шайбата на водната помпа (това на М43 , на другите мотори незнам дали пречи) , без да се сваля виското.
ИзображениеИзображение
5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).Камъка беше 22 , трябва и сериозно рамо , тъй като болта е завит над 100Nm (справка BMW Tightening Torques).Понякога преди да ги завият ги мажат със специално лепило и тогава развивнето е почти невъзможно :(.
ИзображениеИзображениетова е вече свалената шайба , преглежда се внимателно втулката на шайбата която контактува с семерината
Изображение№6 е на схемата , и ако е износена както тук (светлия пръстен който личи)
ИзображениеИзображение
се подменя с нова.Ако не се направи това - скоро протича пак ;) .
6.Старата семерина се изважда с отвертка :arrow:
ИзображениеИзображение
Така изглежда леглото :arrow:
ИзображениеИзображениеИзображение
7.Новата семерина се смазва по периферията с масло и като се внимава да върви равномерно от всички краища се набива в леглото с леко усилие.
ИзображениеИзображениеготов вид :arrow: ИзображениеИзображение
8.Смазва се втулката на шайбата , поставя се внимателно и се стяга по предписание.
9.Завива се шайбата на водната помпа.
10.Поставят се ремъците.
11. :!: Сваля се контрата от маховика :!:
Това е цялата операция , ако съм пропуснал нещо - поправете ме да го добавя ;). За развиването искам да кажа , ако усилието е много голямо по-добре да се пробва с пневматичен винтоверт , защото ако успеете да скъсате болта... :winky:
Последна промяна ~Мишо~ на 04 Юли 2011, 17:13, променена общо 4 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 13 Май 2009, 16:56

Браво колега "речено и сторено" :yes: Много полезна тема, както и снимков материал ;)


ПП: Темата, вече е в полезни :idea: Респект vld ;)
Последна промяна St.Dilov на 14 Май 2009, 18:35, променена общо 1 път

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 13 Май 2009, 17:53

:clap: много смислена тема,браво
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3873
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 14 Май 2009, 17:47

:clap: за полезни !

Старши ентусиаст
Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11344
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Мнение от vld » 14 Май 2009, 17:51

metodi80 написа::clap: за полезни !

:yes:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1561
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от bmw325tds » 07 Дек 2009, 10:30

Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2865
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от Le Transporteur » 07 Дек 2009, 12:01

bmw325tds написа:Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?


1) Да с нормална резба е болта.
2) Не
3) 48x65x10 :arrow: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ming_case/
4) Не се източва маслото.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Изображение
детские игры для ipad

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: варна
Детайли за колата: 318i m43,97г.

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от yuzie » 08 Дек 2009, 19:38

отлична работа :clap:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 241
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Видин

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от Шарампоя » 09 Дек 2009, 0:01

отлична работа! за полезни и повече такив теми :clap: :clap: :clap:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 22.02.2010
Местоположение: София, Дружба
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318is

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от lukaviq » 14 Мар 2010, 16:36

Имам следните въпроси:
:arrow: с колко стегна централния болт после, защото му дават 410nm +/-20nm (това е за 6 цилиндровите, за 4 е ~300nm май). Само с щифта ли блокира маховика при стягането.
:arrow: смени ли централния болт с нов, защото производителя препоръчва смяната му с при всяко сваляне, защото се разтяга?
:arrow: какъв семеринг използва, оригинален или друг със същите размери?
quattro ist fur sissies...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3113
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от ~Мишо~ » 17 Мар 2010, 19:01

lukaviq написа:......

За М43 дават да се стяга на 330Nm,не помня на колко го стегнах аз (предполагам по-малко). Болта е М16х1,5 и прецених че няма нужда да го сменям :mhihi: . Вала беше блокиран само с щифта. Семерината е от Дару,но новата е с L-профил за разлика от старата,мисля не е фатално от къде ще се вземе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от joreto_88 » 18 Апр 2010, 14:06

А аз мога да добавя, че ако нямате заключващия инструмент за маховика може да хвенете някой приятел, съсед или първия срещнат на улицата, да вкара 5-та предавка и да напомпа яко на спирачките и да задържи докато разхлабите болта. Изпробвано при не една кола...
E36 318i sedan '95
Е36 320iA coupe '93

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530i touring
Мечтае да кара: E39 - М5

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от 318_is » 19 Апр 2010, 16:24

Евала за Темата свърши ми чудесна работа :bowdown: за Щифта на маховика мога да ви подскажа че клапан става чудесно :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от ___B___M___W___ » 19 Апр 2010, 16:59

браво колега дано за напред да има повече такива теми!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна

Мнение от ///M BOSS » 21 Апр 2010, 15:59

Браво колега много полезна тема ще ние от полза :)
Тел. 0988756633

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook