Чукане в рейката - отстраняване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Чукане в рейката - отстраняване
Понеже видях няколко такива теми,реших да споделя моя опит.Миналата зима се появи леко пречуквате когато тръгвам сутрин по разбитата ни улица,мислех за шарнири,амортисьори(понякога се случва да чукат,а моята е със спортно окачване) но на канала всички те бяха наред.Оказа се от рейката.Нямаше никъкви течове и волана се въртеше нормално.
Установих го когато хванах вътрешния накрайник и разклатих силно.Устройството и е такова,че този луфт се обира от едно буталце и пружинка,но има и известна възможност за донатягане Сваля се гайката от предната снимка и се вади буталцето
получава се ето това
В отвора на рейката се натъпква грес колкото е възможно.Преглеждат се буталцето и останалите части
На челото на буталцето (изрязаната част) има тефлонова вложка,която се вади и може би подменя но аз лично не съм срещал да се продава.Ако е здрава и не е износена - отлично,ако ли пък не тогава почва едно търсене...
Моята е здрава,остава да се погледнат и О - пръстените,ако са наред тогава всичко се сглобява по обратния ред.Натягането може да стане само от гайката,а може и да се подложи шайба под пружината (както направих аз).Повдигат се двете предни колела и гайката се натяга до обиране на луфта.С волана се следи за усилието при въртене - ако е голямо се охлабва до нужното.
Пренатягането е особено вредно,защото ще доведе до преждевременно износване на рейка,вретено и вложката на буталцето
p.s. Снимките ми са малко телефонени,за което се извинявам ,но манипулацията е проста и вярвам че ще са от полза.
Установих го когато хванах вътрешния накрайник и разклатих силно.Устройството и е такова,че този луфт се обира от едно буталце и пружинка,но има и известна възможност за донатягане Сваля се гайката от предната снимка и се вади буталцето
получава се ето това
В отвора на рейката се натъпква грес колкото е възможно.Преглеждат се буталцето и останалите части
На челото на буталцето (изрязаната част) има тефлонова вложка,която се вади и може би подменя но аз лично не съм срещал да се продава.Ако е здрава и не е износена - отлично,ако ли пък не тогава почва едно търсене...
Моята е здрава,остава да се погледнат и О - пръстените,ако са наред тогава всичко се сглобява по обратния ред.Натягането може да стане само от гайката,а може и да се подложи шайба под пружината (както направих аз).Повдигат се двете предни колела и гайката се натяга до обиране на луфта.С волана се следи за усилието при въртене - ако е голямо се охлабва до нужното.
Пренатягането е особено вредно,защото ще доведе до преждевременно износване на рейка,вретено и вложката на буталцето
p.s. Снимките ми са малко телефонени,за което се извинявам ,но манипулацията е проста и вярвам че ще са от полза.
Последна промяна ~Мишо~ на 15 Яну 2009, 11:04, променена общо 1 път
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Е тва ако не е за полезни не знам кое ще е!!
Само кажи като ти хлопаше във волана усещаше ли се нещо че при мене нищо не се усеща.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Нищо!Само едно глухо чукане,и то като върви бавно по дупките...много дразнещо,дебнах го цяла зима...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
vladiverm написа:Нищо!Само едно глухо чукане,и то като върви бавно по дупките...много дразнещо,дебнах го цяла зима...
евала за добрата работа
сега да попитам едно чукане на метал ли беше като се движиш по малките копки бавно че и при мен е така и май ще подлагам и аз нещо.
последен въпрос колко е макса за натягане колко милиметра трябва да подложа
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
При студено време е метално,като е топло по-глухо май...забравил съм вече...иначе натягането според зависи - колко е износена вложката,колко е твърда пружината...важно е при натягането гайката да не опира в буталцето,трябва да го натяга пружината.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Пробвах се да го оправя но неуспешно
Заоблих гайката и не мога да я развия сега.
Какво ще ме посаветвате?
Заоблих гайката и не мога да я развия сега.
Какво ще ме посаветвате?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Напълних с грес отвора после с помоща на буталцето и така на няколко пъти,колкото успее да влезне.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Браво на колегата ~Мишо~
Само малко пояснения ако може.
Буталцето е едно, при съединението на кормилния прът с рейката?
Това буталце притиска вал-зъбно колело от кормилния прът към зъбно колело тип рейката или?
Щом го пълните с грес значи там няма хидравлично масло?
Само малко пояснения ако може.
Буталцето е едно, при съединението на кормилния прът с рейката?
Това буталце притиска вал-зъбно колело от кормилния прът към зъбно колело тип рейката или?
Щом го пълните с грес значи там няма хидравлично масло?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Чукане в рейката - отстраняване
bmw325tds написа:Браво на колегата ~Мишо~
Само малко пояснения ако може.
Буталцето е едно, при съединението на кормилния прът с рейката?
Това буталце притиска вал-зъбно колело от кормилния прът към зъбно колело тип рейката или?
Щом го пълните с грес значи там няма хидравлично масло?
Буталцето е перпендикулярно на оста със зъбното колело и притиска гребена към колелото. Там мазането е с грес, ако имаш голямо износване по метала не очаквай чудеса от тази интервенция, тя спасява до време.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- batvlady79
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Чукане в рейката - отстраняване
При мен също се чува едно глухо чукане когато мотора е изключен и лашкам волана ляво-дясно на място. Много е глухо като звук, но го има, луфта е съвсем леко забележим във волана. Може ли да е от това на рейката или от вътрешните кормилни накрайници (те са оригиналните и не са сменяни още) ?
Иначе като влизам в дупките се чува друго чукане - по-ясно и по-метално, като на разбити шарнири, но при мен са сменени оригинални и са на година. Възможно ли е да са биалетките, от тях знам че се чува доста ?
Иначе като влизам в дупките се чува друго чукане - по-ясно и по-метално, като на разбити шарнири, но при мен са сменени оригинални и са на година. Възможно ли е да са биалетките, от тях знам че се чува доста ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- tekabg
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Колега и аз преди половин година като си купих колата си смених всичко по предницата с оригинални ужким части бяха най-скъпите в магазина и до сега съм минал 25000 км и гледам че са ми тръгнали шарнирите и тампоните на носачите.Така че може и от шарнирите да ти чука нали знаеш какви са оригиналните части в нашата родина.Вдигни предницата и провери колелата за луфт като хванеш гумата на 6 часа( във вертикалата) за разбити шарнири а в хоризонталата се проверява за кормилни накрайници.
- Monoid
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ///M335i
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Koлеги на мен също така ми почуква дори го усещам във волана и то доста , но също така имам и теч от някаде и ми спада бавно и славно маслото на хидравликата възможно ли е от този луфт или каквото е да ми тече от там ?
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?
Авточасти AutoPower.BG
Are you ///M Enough?
Авточасти AutoPower.BG
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Monoid написа:Koлеги на мен също така ми почуква дори го усещам във волана и то доста , но също така имам и теч от някаде и ми спада бавно и славно маслото на хидравликата възможно ли е от този луфт или каквото е да ми тече от там ?
НЕ ....
Ако ти спада нивото на течността , огледай си връзките на маркучите и маншоните на вътрешните накрайници ...... Най вероятно маншоните са пълни са масло ....
- laary
- младши ентусиаст
- Мнения: 295
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите!
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани