Чукане в рейката - отстраняване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от ~Мишо~ » 14 Яну 2009, 13:07

Понеже видях няколко такива теми,реших да споделя моя опит.Миналата зима се появи леко пречуквате когато тръгвам сутрин по разбитата ни улица,мислех за шарнири,амортисьори(понякога се случва да чукат,а моята е със спортно окачване) но на канала всички те бяха наред.Оказа се от рейката.Нямаше никъкви течове и волана се въртеше нормално.
Изображение

Установих го когато хванах вътрешния накрайник и разклатих силно.Устройството и е такова,че този луфт се обира от едно буталце и пружинка,но има и известна възможност за донатягане ;) Сваля се гайката от предната снимка и се вади буталцето :arrow:
ИзображениеИзображениеполучава се ето това :arrow: ИзображениеИзображение
В отвора на рейката се натъпква грес колкото е възможно.Преглеждат се буталцето и останалите части :arrow:
ИзображениеНа челото на буталцето (изрязаната част) има тефлонова вложка,която се вади и може би подменя но аз лично не съм срещал да се продава.Ако е здрава и не е износена - отлично,ако ли пък не :arrow: тогава почва едно търсене... :mhihi:
Моята е здрава,остава да се погледнат и О - пръстените,ако са наред тогава всичко се сглобява по обратния ред.Натягането може да стане само от гайката,а може и да се подложи шайба под пружината (както направих аз).Повдигат се двете предни колела и гайката се натяга до обиране на луфта.С волана се следи за усилието при въртене - ако е голямо се охлабва до нужното.
:!: Пренатягането е особено вредно,защото ще доведе до преждевременно износване на рейка,вретено и вложката на буталцето :!:
p.s. Снимките ми са малко телефонени,за което се извинявам ;),но манипулацията е проста и вярвам че ще са от полза. ;)
Последна промяна ~Мишо~ на 15 Яну 2009, 11:04, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 14 Яну 2009, 13:17

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Е тва ако не е за полезни не знам кое ще е!!
Само кажи като ти хлопаше във волана усещаше ли се нещо че при мене нищо не се усеща.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Мнение от ~Мишо~ » 14 Яну 2009, 13:29

Нищо!Само едно глухо чукане,и то като върви бавно по дупките...много дразнещо,дебнах го цяла зима... :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 14 Яну 2009, 13:52

vladiverm написа:Нищо!Само едно глухо чукане,и то като върви бавно по дупките...много дразнещо,дебнах го цяла зима... :lol:

евала за добрата работа :)
сега да попитам едно чукане на метал ли беше като се движиш по малките копки бавно :roll: че и при мен е така и май ще подлагам и аз нещо.
последен въпрос колко е макса за натягане :roll: колко милиметра трябва да подложа :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Мнение от ~Мишо~ » 14 Яну 2009, 14:22

При студено време е метално,като е топло по-глухо май...забравил съм вече...иначе натягането според зависи - колко е износена вложката,колко е твърда пружината...важно е при натягането гайката да не опира в буталцето,трябва да го натяга пружината.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 15 Яну 2009, 16:47

Пробвах се да го оправя но неуспешно :confused:
Заоблих гайката и не мога да я развия сега.
Какво ще ме посаветвате?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

йъэф

Мнение от Makarov 2 » 15 Яну 2009, 19:49

С какво я напълни с грес-с какъв инструмент?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Мнение от ~Мишо~ » 16 Яну 2009, 20:24

Напълних с грес отвора после с помоща на буталцето и така на няколко пъти,колкото успее да влезне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1561
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от bmw325tds » 01 Мар 2010, 14:10

Браво на колегата ~Мишо~
Само малко пояснения ако може.
Буталцето е едно, при съединението на кормилния прът с рейката?
Това буталце притиска вал-зъбно колело от кормилния прът към зъбно колело тип рейката или?
Щом го пълните с грес значи там няма хидравлично масло?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2865
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от Le Transporteur » 01 Мар 2010, 15:12

bmw325tds написа:Браво на колегата ~Мишо~
Само малко пояснения ако може.
Буталцето е едно, при съединението на кормилния прът с рейката?
Това буталце притиска вал-зъбно колело от кормилния прът към зъбно колело тип рейката или?
Щом го пълните с грес значи там няма хидравлично масло?


Буталцето е перпендикулярно на оста със зъбното колело и притиска гребена към колелото. Там мазането е с грес, ако имаш голямо износване по метала не очаквай чудеса от тази интервенция, тя спасява до време. :winky:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Изображение
детские игры для ipad

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от batvlady79 » 03 Мар 2010, 18:23

При мен също се чува едно глухо чукане когато мотора е изключен и лашкам волана ляво-дясно на място. Много е глухо като звук, но го има, луфта е съвсем леко забележим във волана. Може ли да е от това на рейката или от вътрешните кормилни накрайници (те са оригиналните и не са сменяни още) ?
Иначе като влизам в дупките се чува друго чукане - по-ясно и по-метално, като на разбити шарнири, но при мен са сменени оригинални и са на година. Възможно ли е да са биалетките, от тях знам че се чува доста ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530 F11 individual

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от tekabg » 03 Мар 2010, 23:50

Колега и аз преди половин година като си купих колата си смених всичко по предницата с оригинални ужким части бяха най-скъпите в магазина и до сега съм минал 25000 км и гледам че са ми тръгнали шарнирите и тампоните на носачите.Така че може и от шарнирите да ти чука нали знаеш какви са оригиналните части в нашата родина.Вдигни предницата и провери колелата за луфт като хванеш гумата на 6 часа( във вертикалата) за разбити шарнири а в хоризонталата се проверява за кормилни накрайници.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW ///M335i

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от Monoid » 04 Мар 2010, 0:44

Koлеги на мен също така ми почуква дори го усещам във волана и то доста , но също така имам и теч от някаде и ми спада бавно и славно маслото на хидравликата възможно ли е от този луфт или каквото е да ми тече от там ?
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?

Авточасти AutoPower.BG

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от metodi80 » 04 Мар 2010, 19:05

Monoid написа:Koлеги на мен също така ми почуква дори го усещам във волана и то доста , но също така имам и теч от някаде и ми спада бавно и славно маслото на хидравликата възможно ли е от този луфт или каквото е да ми тече от там ?



НЕ ....
Ако ти спада нивото на течността , огледай си връзките на маркучите и маншоните на вътрешните накрайници ...... Най вероятно маншоните са пълни са масло ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 tds compact
Мечтае да кара: M4

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от laary » 04 Мар 2010, 20:50

Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите! :bchug:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook