Сваляне на катализатора - плюсове и минуси?!

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Сваляне на катализатора - плюсове и минуси?!

Мнение от gazzzar » 14 Окт 2004, 19:30

Ще ми се хората, които са по-запознати с темата да споделят как стоят нещата със свалянето на катализатора. Мисълта ми е такава:
1. дали ще тръгне колата по-добре
2.дали ще намали разхода на гориво(или увеличи)
3.дали ще стане много по-шумна колата
4.ще стане ли проблем ако след каталитика има ламбда сонда

ПС: Скоро бяхме обсъждали подобна, но непълна тема и затова реших да пусна нова, която смятам, че ще бъде полезна на много хора!
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 17.07.2004

Мнение от Sasho 28 » 14 Окт 2004, 21:50

При мен ламбдата е преди катал. Като го махнах,започна да върви по-добре,да харчи повече и стана по-шумна,резонатора ми е менте и гъргори като леген,така,че ако го махаш/катализатора/,много внимателно избирай резонатор.От начало сложиха само тръба,ама включвах алармите дори на съседния блок...А за разхода-после на комп. иначе става ламята спаска. Общо взето каквото и да промениш/генерация,филтър.../,все се омазва работата и после-на стенд

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 14 Окт 2004, 21:59

За повече пауър е права тръба. За тишина резонатор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 24.03.2002
Местоположение: Costa Blanca, ESP
Пол: Мъж
Кара: E81 123d, E70 3.0d
Мечтае да кара: Alpina B10

Мнение от Bergayos » 14 Окт 2004, 23:06

при мене резонаторите сдадоха багажа за има-няма 4 месеца. много е кофти звука, без тях още повече дрънчи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 2.09.2004

От собствен опит!

Мнение от Dido - Fido » 15 Окт 2004, 11:38

Със старата си кола Опел Векра 1,8 16V от 1998 г. имах опит по темата тук!
Та значи свалих си катализатора и сложих едно малко резонаторно гърне в един сервиз Палма Рашиди някъде на Сливница беше! Та за 50 лв момчетата ми го направиха много добре!

Като резултат колата забележимо тръгна по-добре и разхода и падна с около 0,4 л/100 км особено на извънградско каране!
И никакви проблеми с ламбда сондата!

Колата вече я продадох ама лично аз след смяната карах повече от година и нищо му нямаше на резонаторното гърне! И сега човека който я кара също няма проблеми! ТОва е!
Успех и лек ден!
ВMW му е майката!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 15 Окт 2004, 12:06

Аз сложих на мястото на катализатора 2 резонансни гърнета от неръждаема стомана,които сам си направих.
Разхода не се вдигдна даже малко падна.За сметка на това колата върви много по-добре и е малко по-шумна.Сега даже съжалявам че не съм го махнал по-рано.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Re: От собствен опит!

Мнение от Vasilen » 15 Окт 2004, 12:35

Dido - Fido написа:Със старата си кола Опел Векра 1,8 16V от 1998 г. имах опит по темата тук!
Та значи свалих си катализатора и сложих едно малко резонаторно гърне в един сервиз Палма Рашиди някъде на Сливница беше! Та за 50 лв момчетата ми го направиха много добре!

Като резултат колата забележимо тръгна по-добре и разхода и падна с около 0,4 л/100 км особено на извънградско каране!
И никакви проблеми с ламбда сондата!

Подобен опит имам и аз с Опел Вектра 2.0 изрязах катализатора и сложих резонаторно гърне цена 40 лв, не съм имал проблеми, разхода може би не падна, но вървенето определено беше повече!
Момчетата които го изрязаха ми показаха и начин да определя дали е запушен катализатора, караш колата 10 минути и я качваш на канал ако има същественна разлика в температурите на каталитичното гърне и на следващото (пример: в моя случай катализатора беше врял не даваше да го пипнеш а следващотот гърне беше топло но можеше да го държиш с ръка) в такъв случай изходните газове явно се възпират от катализатора и трябва да се махне. Без претенция да съм бил изчерпателен или категорично точен ... просто това е моя опит :roll:
May the BMW force be with you!

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Мнение от The Sniper™ » 16 Окт 2004, 10:45

Не плащате ли повече данъци без катализатор?
И не ви ли правят проблем на Техничеслите прегледи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 16 Окт 2004, 10:48

Намалението на данъка при наличие на катализатор важи ако колата е до 100 к.с. - няма такова БМВ с катализатор - така, че от гледна точка на данъка е все тая дали си със или без катализатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 16 Окт 2004, 13:03

Сериозна критика към всички, които са си махнали катализатора- за няколко кончета отгоре, разсипвате въздуха на милион и половинен град. Помислете над това внимателно, въпреки че се съмнявам мнозинството от Вас да разберат сериозността на проблема.
Ако е толкова зор за тази допълнителна мощност, просто сипвайте високооктанов бензин или доливайте добавки за повишаване на октановото число.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 16 Окт 2004, 14:14

BMX написа:Сериозна критика към всички, които са си махнали катализатора- за няколко кончета отгоре, разсипвате въздуха на милион и половинен град. Помислете над това внимателно, въпреки че се съмнявам мнозинството от Вас да разберат сериозността на проблема.
Ако е толкова зор за тази допълнителна мощност, просто сипвайте високооктанов бензин или доливайте добавки за повишаване на октановото число.


А бе пич, те още се движат Икаруси и Чавдар'ки.. техното изхвърляне на вредни емисии за ден е колкото някое БМВ без кат. за 1 месец!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 24.03.2002
Местоположение: Costa Blanca, ESP
Пол: Мъж
Кара: E81 123d, E70 3.0d
Мечтае да кара: Alpina B10

Мнение от Bergayos » 16 Окт 2004, 14:36

на по-новите модели катализаторите не са керамични а метални ,а те едва ли се сменят и струват 3200 лв :shock: Тва го знам от личен опит:) избуших мойте (вътре има една малка метална решетка) и после видях и патих.. то не бяха тръби, резонансни гърнета дето слагах все дрънчше много неприятно. А ефект осезаем нямаше нито във вървенето нито при разхода. Добре че намерих от е39 със същия мотор за 200лв и сега съм рахат :D
Така че, правете си сметката(особено колегите с по-новите машини) и ако сте решили да ги махате в никакъв случаи не ги избушвайте а ги заменете с резонансни гърнета за да може после ако решите пак да си ги сложите.Пък и от тук нататък с приближаеването на датата за присъединяване към ЕС техническите прегледи ще стават по-строги и задължително с газ анализатор..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 16 Окт 2004, 15:09

не знам колко компетентно ми е мнението с новите БМВта ама знам че на моята има ламда сонда преди катализатора.Махнах го защото беше запушен.Не забравяйте че катализатора има максимум живот 100.000 км!

Друго което е на модели с 2 сонди,една преди и една след КАТ премахването на катализатора ще има резултат грешна информация в ламда сондата и последователно колата ще върви по-зле...

На моята кола която е с 1 сонда сложих две тръби на мястото на катализатора и звукът станал още по "лош" :twisted: и после като карам извънградско едва се забелязва задното гърне как реве и зарибява останалите...Иначе съм супер доволен! Вървеж,по-малък харч на гориво и накрая много готин звук който не пречи на шофьора.

По-малък харч имам предвид че преди да го махна колата сякаш се мъчеше да върви и последователно харчеше повече защото настъпвах и повече!

Мисля че при тебе една цяла генерация спортен ауспух барабар с спортен катализатор ще ти върши чудесна работа камо ли ако го махнеш...Все пак караш нова кола не прави мизерии плз!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 16 Окт 2004, 16:51

SlipKnoT написа:А бе пич, те още се движат Икаруси и Чавдар'ки.. техното изхвърляне на вредни емисии за ден е колкото някое БМВ без кат. за 1 месец!


Не смятам да ти отговарям в детайли. Само ще ти кажа, че този вид мислене е широко разпространено в България (за съжаление), изключително посредствено, крайно елементарно и в крайна сметка разрушително в пряк, и преносен смисъл на думата. Без лични чувства и без да се обиждаш от това.

P.S.: Както писах, малцинство от Вас ще разберат за какво всъщност говоря. Надявам се да реагират адекватно. Що се отнася до останалите- да следват стадото и да не се отклоняват от праволинейното движение...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Окт 2004, 17:02

:)

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook