Сваляне на катализатора - плюсове и минуси?!
Модератор: bum_bum
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Сваляне на катализатора - плюсове и минуси?!
Ще ми се хората, които са по-запознати с темата да споделят как стоят нещата със свалянето на катализатора. Мисълта ми е такава:
1. дали ще тръгне колата по-добре
2.дали ще намали разхода на гориво(или увеличи)
3.дали ще стане много по-шумна колата
4.ще стане ли проблем ако след каталитика има ламбда сонда
ПС: Скоро бяхме обсъждали подобна, но непълна тема и затова реших да пусна нова, която смятам, че ще бъде полезна на много хора!
1. дали ще тръгне колата по-добре
2.дали ще намали разхода на гориво(или увеличи)
3.дали ще стане много по-шумна колата
4.ще стане ли проблем ако след каталитика има ламбда сонда
ПС: Скоро бяхме обсъждали подобна, но непълна тема и затова реших да пусна нова, която смятам, че ще бъде полезна на много хора!
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
При мен ламбдата е преди катал. Като го махнах,започна да върви по-добре,да харчи повече и стана по-шумна,резонатора ми е менте и гъргори като леген,така,че ако го махаш/катализатора/,много внимателно избирай резонатор.От начало сложиха само тръба,ама включвах алармите дори на съседния блок...А за разхода-после на комп. иначе става ламята спаска. Общо взето каквото и да промениш/генерация,филтър.../,все се омазва работата и после-на стенд
- Bergayos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 24.03.2002
- Местоположение: Costa Blanca, ESP
- Пол: Мъж
- Кара: E81 123d, E70 3.0d
- Мечтае да кара: Alpina B10
при мене резонаторите сдадоха багажа за има-няма 4 месеца. много е кофти звука, без тях още повече дрънчи.
- Dido - Fido
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 2.09.2004
От собствен опит!
Със старата си кола Опел Векра 1,8 16V от 1998 г. имах опит по темата тук!
Та значи свалих си катализатора и сложих едно малко резонаторно гърне в един сервиз Палма Рашиди някъде на Сливница беше! Та за 50 лв момчетата ми го направиха много добре!
Като резултат колата забележимо тръгна по-добре и разхода и падна с около 0,4 л/100 км особено на извънградско каране!
И никакви проблеми с ламбда сондата!
Колата вече я продадох ама лично аз след смяната карах повече от година и нищо му нямаше на резонаторното гърне! И сега човека който я кара също няма проблеми! ТОва е!
Успех и лек ден!
Та значи свалих си катализатора и сложих едно малко резонаторно гърне в един сервиз Палма Рашиди някъде на Сливница беше! Та за 50 лв момчетата ми го направиха много добре!
Като резултат колата забележимо тръгна по-добре и разхода и падна с около 0,4 л/100 км особено на извънградско каране!
И никакви проблеми с ламбда сондата!
Колата вече я продадох ама лично аз след смяната карах повече от година и нищо му нямаше на резонаторното гърне! И сега човека който я кара също няма проблеми! ТОва е!
Успех и лек ден!
ВMW му е майката!
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Аз сложих на мястото на катализатора 2 резонансни гърнета от неръждаема стомана,които сам си направих.
Разхода не се вдигдна даже малко падна.За сметка на това колата върви много по-добре и е малко по-шумна.Сега даже съжалявам че не съм го махнал по-рано.
Разхода не се вдигдна даже малко падна.За сметка на това колата върви много по-добре и е малко по-шумна.Сега даже съжалявам че не съм го махнал по-рано.
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Re: От собствен опит!
Dido - Fido написа:Със старата си кола Опел Векра 1,8 16V от 1998 г. имах опит по темата тук!
Та значи свалих си катализатора и сложих едно малко резонаторно гърне в един сервиз Палма Рашиди някъде на Сливница беше! Та за 50 лв момчетата ми го направиха много добре!
Като резултат колата забележимо тръгна по-добре и разхода и падна с около 0,4 л/100 км особено на извънградско каране!
И никакви проблеми с ламбда сондата!
Подобен опит имам и аз с Опел Вектра 2.0 изрязах катализатора и сложих резонаторно гърне цена 40 лв, не съм имал проблеми, разхода може би не падна, но вървенето определено беше повече!
Момчетата които го изрязаха ми показаха и начин да определя дали е запушен катализатора, караш колата 10 минути и я качваш на канал ако има същественна разлика в температурите на каталитичното гърне и на следващото (пример: в моя случай катализатора беше врял не даваше да го пипнеш а следващотот гърне беше топло но можеше да го държиш с ръка) в такъв случай изходните газове явно се възпират от катализатора и трябва да се махне. Без претенция да съм бил изчерпателен или категорично точен ... просто това е моя опит

May the BMW force be with you!
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Намалението на данъка при наличие на катализатор важи ако колата е до 100 к.с. - няма такова БМВ с катализатор - така, че от гледна точка на данъка е все тая дали си със или без катализатор.
Сериозна критика към всички, които са си махнали катализатора- за няколко кончета отгоре, разсипвате въздуха на милион и половинен град. Помислете над това внимателно, въпреки че се съмнявам мнозинството от Вас да разберат сериозността на проблема.
Ако е толкова зор за тази допълнителна мощност, просто сипвайте високооктанов бензин или доливайте добавки за повишаване на октановото число.
Ако е толкова зор за тази допълнителна мощност, просто сипвайте високооктанов бензин или доливайте добавки за повишаване на октановото число.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
BMX написа:Сериозна критика към всички, които са си махнали катализатора- за няколко кончета отгоре, разсипвате въздуха на милион и половинен град. Помислете над това внимателно, въпреки че се съмнявам мнозинството от Вас да разберат сериозността на проблема.
Ако е толкова зор за тази допълнителна мощност, просто сипвайте високооктанов бензин или доливайте добавки за повишаване на октановото число.
А бе пич, те още се движат Икаруси и Чавдар'ки.. техното изхвърляне на вредни емисии за ден е колкото някое БМВ без кат. за 1 месец!
- Bergayos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 24.03.2002
- Местоположение: Costa Blanca, ESP
- Пол: Мъж
- Кара: E81 123d, E70 3.0d
- Мечтае да кара: Alpina B10
на по-новите модели катализаторите не са керамични а метални ,а те едва ли се сменят и струват 3200 лв
Тва го знам от личен опит:) избуших мойте (вътре има една малка метална решетка) и после видях и патих.. то не бяха тръби, резонансни гърнета дето слагах все дрънчше много неприятно. А ефект осезаем нямаше нито във вървенето нито при разхода. Добре че намерих от е39 със същия мотор за 200лв и сега съм рахат
Така че, правете си сметката(особено колегите с по-новите машини) и ако сте решили да ги махате в никакъв случаи не ги избушвайте а ги заменете с резонансни гърнета за да може после ако решите пак да си ги сложите.Пък и от тук нататък с приближаеването на датата за присъединяване към ЕС техническите прегледи ще стават по-строги и задължително с газ анализатор..


Така че, правете си сметката(особено колегите с по-новите машини) и ако сте решили да ги махате в никакъв случаи не ги избушвайте а ги заменете с резонансни гърнета за да може после ако решите пак да си ги сложите.Пък и от тук нататък с приближаеването на датата за присъединяване към ЕС техническите прегледи ще стават по-строги и задължително с газ анализатор..
не знам колко компетентно ми е мнението с новите БМВта ама знам че на моята има ламда сонда преди катализатора.Махнах го защото беше запушен.Не забравяйте че катализатора има максимум живот 100.000 км!
Друго което е на модели с 2 сонди,една преди и една след КАТ премахването на катализатора ще има резултат грешна информация в ламда сондата и последователно колата ще върви по-зле...
На моята кола която е с 1 сонда сложих две тръби на мястото на катализатора и звукът станал още по "лош"
и после като карам извънградско едва се забелязва задното гърне как реве и зарибява останалите...Иначе съм супер доволен! Вървеж,по-малък харч на гориво и накрая много готин звук който не пречи на шофьора.
По-малък харч имам предвид че преди да го махна колата сякаш се мъчеше да върви и последователно харчеше повече защото настъпвах и повече!
Мисля че при тебе една цяла генерация спортен ауспух барабар с спортен катализатор ще ти върши чудесна работа камо ли ако го махнеш...Все пак караш нова кола не прави мизерии плз!
Друго което е на модели с 2 сонди,една преди и една след КАТ премахването на катализатора ще има резултат грешна информация в ламда сондата и последователно колата ще върви по-зле...
На моята кола която е с 1 сонда сложих две тръби на мястото на катализатора и звукът станал още по "лош"

По-малък харч имам предвид че преди да го махна колата сякаш се мъчеше да върви и последователно харчеше повече защото настъпвах и повече!
Мисля че при тебе една цяла генерация спортен ауспух барабар с спортен катализатор ще ти върши чудесна работа камо ли ако го махнеш...Все пак караш нова кола не прави мизерии плз!
SlipKnoT написа:А бе пич, те още се движат Икаруси и Чавдар'ки.. техното изхвърляне на вредни емисии за ден е колкото някое БМВ без кат. за 1 месец!
Не смятам да ти отговарям в детайли. Само ще ти кажа, че този вид мислене е широко разпространено в България (за съжаление), изключително посредствено, крайно елементарно и в крайна сметка разрушително в пряк, и преносен смисъл на думата. Без лични чувства и без да се обиждаш от това.
P.S.: Както писах, малцинство от Вас ще разберат за какво всъщност говоря. Надявам се да реагират адекватно. Що се отнася до останалите- да следват стадото и да не се отклоняват от праволинейното движение...
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани