Смяна на съединител - снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Смяна на съединител - снимки
Колеги реших да пусна тази тема , защото ме попитаха колеги за смяната на съединител , а и защото смятам че е полезно
, за тези , които се чувстват уверени във възможностите си но не им стигат знания за това как точно се прави смяната
на съединител.
Ето как се прави смяната на съединител на Е36:
Най на пред се освобождават болтовете на гърнето от снимката по долу (намират се в задната част на купето ):
Има вариянт и само с една тръба (има и с две както е на снимката). Обикновено тези болтове са така ръждясали, че
е невъзможно да се отвият (аз моите ги рязах с ъглошлайфа).След като отвиете болтовете напъвате леко и изкарвате
тръбите (тръбата) една от друга :
След това се отсвобождава планката на снимката по долу , тази планка придържа тръбата към скоростната кутия.
Както се вижда от снимката тази планка се оставя да виси (за да не пречи по късно при свалянето на скоростната кутия).
Трябва да се освободи и ламбда сондата , тя е със буксичка (буксата е показана със жълта стрелка):
След като сте махнали тези елементи гърнето е свободно и увисва.В края който освободихме първоначално
(заданта част на купето) се подпира на нещо (каквото имате под ръка аз го подпрях на дървени летви). Моя съвет е да го ползвате като лост защото то
придържа двигателя и позволява той (двигателя) да се наклони към купето , а заедно с него и скоростната кутия се
накланя и отваря повече свободно място към болтовете на кутията (които и без това са на достатъчно неудобно място , особено
тези от горната страна на скоростната кутия).След това се отваря място и може да се махне и алуминиевта защитна кора над тръбата. Тя се държи на няколко
болта. След като ги отвиете се дърпа на зад по посока към багажника. Тази кора е необходимо да се свали защото освобождава място за работа.
Следваща стъпка е да се освободи кардана от скоростната кутия. Той се държи на три болта:
След това се отвива тази планка тя е назад в канала на кардана след висящия лагер:
След това отиваме на висящия лагер:
С натиск по посока към лагера трябва да се избута кардана (той е на шлици и има място да се прибере към лагера).
Стрелката показва на къде да се бута кардана. Натиска се докато се прибере плътно , за да се освободи от скоростната
и да отвори място да може кутията да излезе.
След това освобождавате болтовете на планката , която придържа висящия лагер:
При това положение кардана увисва. (Поросто се оставя на една страна, за да не пречи). Подчертавам кардана се освобо-
ждава само от към скоростната кутия , не и от към диференциала !!!
След това се отвиват трите болта от гумения пръстен, който е м/у кардана и скоростната кутия. Огледайте го тоя
пръстен ако е напукана гумата е хубаво да се смени:
Следва скоростната кутия да се освободи от скоростния лост :
Най на пред се освобождава тази скоба :
След това в другия край на металната пластина също се маха скобата:
Ето как излгежда освободена пластината :
Внимавайте със жълтите шаиби , те са 4 и са на местата показани със стрелки на снимката (че при изкарването може да
ги изгубите)
Следва да се освободи ето тази пластина:
Тя се намира ето тук (показано е със жълта стрелка):
Много е неудобна и излиза с бутане нагора по посока към купето:
След което се издърпва на страни:
За по голяма яснота ето как изглежда тази пластина при свалена скоростна кутия :
Следва да се освободи помпата на съединителя :
помпата се освобождава от двата болта и се привързва някъде към купето заедно със влизащите в нея маркучи (без
маркучите да се откачват от нея , за да не ви се налага после да пълните с течност и да обезвъздушавате съединител
)
и ето тази букса се откачва :
До тук добре
Следва да отвиете болтовете на скоростната кутия ,те са тип торкс за което ще ви трябва вложки за торкс болт, два
различни размера са. Има два по малки торксове от останалите ,мисля че бяха тези на стартера но не съм сигурен.
Със сигурност обаче са два по малки. Внимавайте при развиването да не сложите на малките торксове вложката за големите
че се съсипва главата на торкса и тогава отвиването е въпрос на импровизация :Д. Ето и какво представляват:
Мноого са не удобни торксовете от горната страна на кутията - от към купето за да ги отвиете тях ще ви трябват удължения
за тресчотката. Аз лично за да отвия тези болтове ползвах две удължения , които бяха толкова дълги , че тресчотката
заставаше до мястото където кардана се захваща за скоростанта кутия. Просто няма друг по удобен вариянт за отвиване на
тези болтове.
Следва отвиване на тези болтове :
тази пластина придържа скоростната кутия и на нея са закрепени тампоните на кутията:
Огледайте тампоните , сега е удобен момент за смяна .
Внимавайте !!! след като отвиете болтовете , че кутията тежи .... трябва някой задължително да ви я придържа (не е
чак толкова тежка но все пак е задължително да има човек да ви помага) или
ползвайте крик :
Кутията излиза назад и надолу:
След като я махнете пред вас се открива притискателния диск :
Той е захванат със шестограм (мисля че номер 6):
След като освободите притискателния диск , феродовия диск пада (той няма вече на какво да се дъжи) и се откирва
огледалния диск :
той се почиства хубаво със парцал от феродото.
Огледалния диск по принцип не се сменя (освен ако не е надран от нитовете на феродовия диск или съсипан по други
причини).
Хубаво е и този лагер да се смени :
По принцип за него е необходима скоба за вадене на лагери , но аз го извадих с импровизация (дълго е за обяснение
за това няма да се впускам в подробности , ще кажа само че не се вади трудно , така че всеки да прецени как ще го
изтегли от гнездото). Искам да добавя че не е задължително да се сменя (освен ако не се е разбил, но всеки си
преценява). На негово място се набива новия лагер ... това мисля че всеки се сеща как става.
След това се поставя новия феродов диск и се пъха управка във него и в малкото лагерче:
без тази управка е невъзможно да се нагоди феродовия диск точно , така че да бъде центриран и след това скоростната
кутия да може да влезе.
След това се поставя притискателния диск и се затяга като управката стои вътре докато диска не е напълно затегнат:
След като управката бъде изкарана дисковете трябва да са перфектно центрирани (иначе скоростната няма да може да влезе):
По принцип в оригиналните комплекти съединители има управка (не че няма оригинални комплекти без управка), ако
обаче във вашия комплект няма управка , то ще трябва да си намерите , не разчитайте на това , че ще успеете да нагодите
на око дисковте - почти невъзможно е !!!
След това монтирате кутията по обратния начин:
Пропуснах да кажа къде и как се монтира аксиалния лагер:
Лагера просто се изкарва от опашката на скоростната кутия и се монтира новия
И привързвате всички джаджи , които по рано сте откачили ..... това е .... дано съм бил полезен
, за тези , които се чувстват уверени във възможностите си но не им стигат знания за това как точно се прави смяната
на съединител.
Ето как се прави смяната на съединител на Е36:
Най на пред се освобождават болтовете на гърнето от снимката по долу (намират се в задната част на купето ):
Има вариянт и само с една тръба (има и с две както е на снимката). Обикновено тези болтове са така ръждясали, че
е невъзможно да се отвият (аз моите ги рязах с ъглошлайфа).След като отвиете болтовете напъвате леко и изкарвате
тръбите (тръбата) една от друга :

След това се отсвобождава планката на снимката по долу , тази планка придържа тръбата към скоростната кутия.
Както се вижда от снимката тази планка се оставя да виси (за да не пречи по късно при свалянето на скоростната кутия).


Трябва да се освободи и ламбда сондата , тя е със буксичка (буксата е показана със жълта стрелка):

След като сте махнали тези елементи гърнето е свободно и увисва.В края който освободихме първоначално
(заданта част на купето) се подпира на нещо (каквото имате под ръка аз го подпрях на дървени летви). Моя съвет е да го ползвате като лост защото то
придържа двигателя и позволява той (двигателя) да се наклони към купето , а заедно с него и скоростната кутия се
накланя и отваря повече свободно място към болтовете на кутията (които и без това са на достатъчно неудобно място , особено
тези от горната страна на скоростната кутия).След това се отваря място и може да се махне и алуминиевта защитна кора над тръбата. Тя се държи на няколко
болта. След като ги отвиете се дърпа на зад по посока към багажника. Тази кора е необходимо да се свали защото освобождава място за работа.
Следваща стъпка е да се освободи кардана от скоростната кутия. Той се държи на три болта:


След това се отвива тази планка тя е назад в канала на кардана след висящия лагер:

След това отиваме на висящия лагер:


С натиск по посока към лагера трябва да се избута кардана (той е на шлици и има място да се прибере към лагера).
Стрелката показва на къде да се бута кардана. Натиска се докато се прибере плътно , за да се освободи от скоростната
и да отвори място да може кутията да излезе.

След това освобождавате болтовете на планката , която придържа висящия лагер:

При това положение кардана увисва. (Поросто се оставя на една страна, за да не пречи). Подчертавам кардана се освобо-
ждава само от към скоростната кутия , не и от към диференциала !!!
След това се отвиват трите болта от гумения пръстен, който е м/у кардана и скоростната кутия. Огледайте го тоя
пръстен ако е напукана гумата е хубаво да се смени:

Следва скоростната кутия да се освободи от скоростния лост :

Най на пред се освобождава тази скоба :

След това в другия край на металната пластина също се маха скобата:

Ето как излгежда освободена пластината :
Внимавайте със жълтите шаиби , те са 4 и са на местата показани със стрелки на снимката (че при изкарването може да
ги изгубите)

Следва да се освободи ето тази пластина:

Тя се намира ето тук (показано е със жълта стрелка):

Много е неудобна и излиза с бутане нагора по посока към купето:

След което се издърпва на страни:

За по голяма яснота ето как изглежда тази пластина при свалена скоростна кутия :

Следва да се освободи помпата на съединителя :
помпата се освобождава от двата болта и се привързва някъде към купето заедно със влизащите в нея маркучи (без
маркучите да се откачват от нея , за да не ви се налага после да пълните с течност и да обезвъздушавате съединител


и ето тази букса се откачва :

До тук добре

Следва да отвиете болтовете на скоростната кутия ,те са тип торкс за което ще ви трябва вложки за торкс болт, два
различни размера са. Има два по малки торксове от останалите ,мисля че бяха тези на стартера но не съм сигурен.
Със сигурност обаче са два по малки. Внимавайте при развиването да не сложите на малките торксове вложката за големите
че се съсипва главата на торкса и тогава отвиването е въпрос на импровизация :Д. Ето и какво представляват:

Мноого са не удобни торксовете от горната страна на кутията - от към купето за да ги отвиете тях ще ви трябват удължения
за тресчотката. Аз лично за да отвия тези болтове ползвах две удължения , които бяха толкова дълги , че тресчотката
заставаше до мястото където кардана се захваща за скоростанта кутия. Просто няма друг по удобен вариянт за отвиване на
тези болтове.
Следва отвиване на тези болтове :

тази пластина придържа скоростната кутия и на нея са закрепени тампоните на кутията:

Огледайте тампоните , сега е удобен момент за смяна .
Внимавайте !!! след като отвиете болтовете , че кутията тежи .... трябва някой задължително да ви я придържа (не е
чак толкова тежка но все пак е задължително да има човек да ви помага) или
ползвайте крик :

Кутията излиза назад и надолу:

След като я махнете пред вас се открива притискателния диск :

Той е захванат със шестограм (мисля че номер 6):

След като освободите притискателния диск , феродовия диск пада (той няма вече на какво да се дъжи) и се откирва
огледалния диск :

той се почиства хубаво със парцал от феродото.
Огледалния диск по принцип не се сменя (освен ако не е надран от нитовете на феродовия диск или съсипан по други
причини).
Хубаво е и този лагер да се смени :

По принцип за него е необходима скоба за вадене на лагери , но аз го извадих с импровизация (дълго е за обяснение
за това няма да се впускам в подробности , ще кажа само че не се вади трудно , така че всеки да прецени как ще го
изтегли от гнездото). Искам да добавя че не е задължително да се сменя (освен ако не се е разбил, но всеки си
преценява). На негово място се набива новия лагер ... това мисля че всеки се сеща как става.
След това се поставя новия феродов диск и се пъха управка във него и в малкото лагерче:

без тази управка е невъзможно да се нагоди феродовия диск точно , така че да бъде центриран и след това скоростната
кутия да може да влезе.
След това се поставя притискателния диск и се затяга като управката стои вътре докато диска не е напълно затегнат:

След като управката бъде изкарана дисковете трябва да са перфектно центрирани (иначе скоростната няма да може да влезе):

По принцип в оригиналните комплекти съединители има управка (не че няма оригинални комплекти без управка), ако
обаче във вашия комплект няма управка , то ще трябва да си намерите , не разчитайте на това , че ще успеете да нагодите
на око дисковте - почти невъзможно е !!!
След това монтирате кутията по обратния начин:

Пропуснах да кажа къде и как се монтира аксиалния лагер:

Лагера просто се изкарва от опашката на скоростната кутия и се монтира новия
И привързвате всички джаджи , които по рано сте откачили ..... това е .... дано съм бил полезен

Последна промяна metodi80 на 21 Дек 2008, 0:31, променена общо 3 пъти
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Браво браво...хубаво е,че някои се осмеляват да изцапат фотоапарата,докато лежат под колите си..евала за темата 

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Да със сигорност ще е полезна темата ти.
Браво за положените усилия...

Браво за положените усилия...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
Имам един въпрос
Съединителите на 316-318-318is-320 при Е36 еднакви ли са. Говориме за тези на, които пружините са на феродото 


Последна промяна Ozir1S на 20 Дек 2008, 23:31, променена общо 1 път
Деба тия дърти кочини!
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
- igra4a-c2560xm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 22.12.2007
- Местоположение: мировяне сити
- Пол: Мъж
- Кара: 30 ки до гроб
- Мечтае да кара: на метан
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Здравей Батковото, много добре си обяснил за какво става въпрос. Малко по нагоре колега е дал връзка как става това, но това което си направил е направо супер. Никой досега не е описал на родния ни език кое как става. Без да ходиш на майстор. Но центрирането на феродовия диск става и без тази опашка или каквото е там, може да се ползва каниколит, но при него е опасно да не откърти парче феродо и става супер филм после, лично използвах изолирбанд или т.н. ПВЦ лента за кабел, един кръг и това е. Досега никакви проблеми откакто съм си сменил съединителя, е не само него. Колата не ми влиза в сервиз за нищо не света.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
sith написа:http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Clutch_Replace/E36-Clutch_Replace.htm
Хубав превод си направил
Не колега не съм направил превод .... просто снимките в Pelikanparts са хубави и реших тях да сложа вместо някакви тъмни , некачествени снимки правени с телефон.
Ти прочете ли тая тема дето е в Pelikanparts .... имаш ли изобщо представа колко плева има в нея и колко е дълга тая тема. Щото ако беше чел там кактви глупости пише , че се сваля цялата генерация , целия кардан и други щуротии дето ако тръгнеш да ги правиш свят ще ти се завие т.н. Това което съм ползвал са само снимки понеже са хубави но не просто съм направил превод а съм редактирал и съм дал съвети от личен опит ..... А ти ако легнеш под колата и видиш за какво иде реч при смяна на съединител няма да ми казваш че съм направил превод а ще разбереш и ще оцениш че това което е в пеликанпартс и това което аз съм казал са малко различни неща ... Никъде в темата не съм си преписвал активи или пък съм искал модераторите да я местят в полезни ... Просто колеги ме питаха как става ... аз го правих на моята кола , смятам че добре го направих и реших да споделя и да помогна не само на колегите, които ме попитаха но и на всички ,които по един или друг начин имат въпроси по отношение на смяната на съединител. Тука е мястото да благодаря страшно много на колегата KIRO , който ми помага при смяната на съединителя.... Понеже доста често се случва да си чешеме езичетата и да има неяснотии относно едно или друго. И така колега дано не съм те обидил по някакъв начин , но честно казано ти ме обиждаш с това "Хубав превод си направил".
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани