При подване на газ глъхне за секунда, защо?
Модератор: Технически модератори
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
При подване на газ глъхне за секунда, защо?
Колеги,
При празни обороти е добре, при набиране е добре, обаче, в мига когато й подам газ глъхне за сек и после почва да набира съвсем нормално?
Само да кажа, че човекът преди мен е отварял дебитомера.
Все ми се струва, че симптомите, които би дала при дефектирал дебитомер са други, но не знам дано да го разплета, че и на стенд не дава грешки?!
Благодаря Ви предварително.
Преди 2 г. имах същия проблем с друг инжекцион, но съм забравил.
При празни обороти е добре, при набиране е добре, обаче, в мига когато й подам газ глъхне за сек и после почва да набира съвсем нормално?
Само да кажа, че човекът преди мен е отварял дебитомера.
Все ми се струва, че симптомите, които би дала при дефектирал дебитомер са други, но не знам дано да го разплета, че и на стенд не дава грешки?!
Благодаря Ви предварително.
Преди 2 г. имах същия проблем с друг инжекцион, но съм забравил.
Последна промяна vodach на 30 Ное 2008, 19:02, променена общо 2 пъти
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
@2bar написа:викаш предишният собственик отварял дебитомера.....че сигурно и чукче е играло....
сега ако мотора е М40 и управлението е Motronic 1.3, каква грешка очакваш да видиш?
дебиломера грешка не дава, ако е механичния обаче, иначе правилно си се насочил към него.
Аз се уредих с хуваб и нов и сега съм





- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
_65536_kb_sec_ написа:@2bar написа:викаш предишният собственик отварял дебитомера.....че сигурно и чукче е играло....
сега ако мотора е М40 и управлението е Motronic 1.3, каква грешка очакваш да видиш?
дебиломера грешка не дава, ако е механичния обаче, иначе правилно си се насочил към него.
Аз се уредих с хуваб и нов и сега съм![]()
![]()
![]()
Хехее чукчето а възможно е, мерси колеги. Да ДВГ-то е М40. Ама симптомите на дебитомера не са ли други ?
А може ли да е датчика на дроселовата клапа ? защото един вид ми закъснява за сек. подаването на гориво, след като съм натиснал педала ?
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
а ако дебитомера не отчита правилно - да кажем както беше при мен.
Когато е "затворена" клапата, в този участък пистите не правят добър контакт, но реално дебитомера пропуска въздух и мотроника за да не угасне мотора обогатява допълнително сместа. От там нататъка като се подаде газ в първия момент заглъхваше защото пистите на плочката в дебитомера са изронени и не отчита вярно до към първата 1/4 от целия диапазон на обороти, което значи че влиза въздух, но не се отчита точното му количество, и съответно се подава по малко от необходимото количество гориво.
Предполагам че хората които имат сименски дебитомери когато им се замърси жичката положението става подобно защото тя не успява да събере данните на време.
Когато е "затворена" клапата, в този участък пистите не правят добър контакт, но реално дебитомера пропуска въздух и мотроника за да не угасне мотора обогатява допълнително сместа. От там нататъка като се подаде газ в първия момент заглъхваше защото пистите на плочката в дебитомера са изронени и не отчита вярно до към първата 1/4 от целия диапазон на обороти, което значи че влиза въздух, но не се отчита точното му количество, и съответно се подава по малко от необходимото количество гориво.
Предполагам че хората които имат сименски дебитомери когато им се замърси жичката положението става подобно защото тя не успява да събере данните на време.

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Много благодаря, кофтито е че тия с компютъра казаха, че не дава гкрешки ЕКУ-то.
Можели да са кабели на свещите ?
Можели да са кабели на свещите ?
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
vodach написа:Много благодаря, кофтито е че тия с компютъра казаха, че не дава гкрешки ЕКУ-то.
Можели да са кабели на свещите ?
може, ама бая бобец ще ми требе

няма какво да се мотаеш, след като казваш, че предишният вече е отварял макината, почти 100% е гърмяла на газ и резултата е бил крива клапа. в резултат, на което или клапата леко закача, или леко е крива и минава допълнително въздух, който не се отчита, или смуче въздух от самият капак (проверката за смучене на въздух си е едно на ръка). износване на пистите е също възможно, но не ми се вижда толкова вероятно в случая.
другият вариант е предишният да е педант и да го е отварял профилактично да почисти клапата и темп. датчик. макар, че тогава няма нужда да го отваря, а само да го свали.
за датчика на дросел клапата, трябва да се види, какво е. през годините правят различни промени и при някои е само ключе с две положения - празен ход и пълно натоварване, при други е TPS. ако е вторият тип, е възможно от натрупване на мърсотии около клапата да се "измести" напрежението, което идва от TPS.
не си описал точно проблема - това заглъхване при смяна на предавките ли е, при движение с постоянна скорост ли е, на топло ли е, на студено ли е, постоянно ли е, чат - пат ли е, от малка ли е таква?
апропо, системата не е кой знае какво чудо на техниката (за днешни дни) и за локализиране на проблема не са ти нужни никакви комп., чудесии и чикии. един обикновен елкон е напълно достатъчен в случая за да види, дали има проблем по запалването или проблема е по снабдяването с гориво. макар, че това се усеща повечето пъти и без стенд.
в заключение, тези всички стендове можеш да ги пропуснеш и да се "закачиш" на сондата и да гледаш, какво става в движение.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: При подване на газ глъхне за секунда, що те то?
vodach написа:Колеги,
При празни обороти е добре, при набиране е добре, обаче, в мига когато й подам газ глъхне за сек и после почва да набира съвсем нормално?
Само да кажа, че човекът преди мен е отварял дебитомера.
Все ми се струва, че симптомите, които би дала при дефектирал дебитомер са други, но не знам дано да го разплета, че и на стенд не дава грешки?!
Благодаря Ви предварително.
Преди 2 г. имах същия проблем с друг инжекцион, но съм забравил.
Колега,обикновено така става,когато двигателя смуче паразитен въздух от някъде-това е и начина за проверка дали е уплътнено навсякъде-от празни обороти подаваш рязко газ,ако колата се замисли.....Провери дали капака на дебитомера е уплътнен добре след като е пипан и навсякъде до смукателният колектор.И аз като теб мисля,че не е дефектирал дебитомера-извади му буксата и ще разбереш какво значи да е дефектирал.
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Много благодаря момчета, ще ви послушам, и ще направя 3 неща.
1. открих, че възможно пак кабелите за свещите да е. Казвам пак защото, ще взема накрая да ги хврля на асфалта (нови-стари все едно, трябва да са си с оригиналнот съпротивление).
2. Е, че ще видя за паразитен въздух. Мисля да издърпам едни по един всички маркучи да видя какъв ефект ще породи това.
3. ще видя дебитомера. верно пича, преди мен, го е отварял ама тия с компа казха, че подава правилен сигнал.
А, сетих се, ако смуче от въздух от някъде, нямали да ми прави проблем при всички обороти, ниски, високи или преходни и т.н. ? .
Следващото е по въпрса дето не съм описал проблема.
Значи това го прави само при подава рязко на газ. (говорим само когато е на безин). Няма знчение да ли е студена или топла. Въобще не говорим за предавки. Ся може да съм забравил да кажа, че ефекта не е точно глъхне а по скоро прексване за сек. Правя ясна разлика между двата симптома! Прекъсването е само веднъж, после на горе се оправя. Освен това започна да вади детонации в ауспуха.
Поздрави и отново благодаря за съветите.
1. открих, че възможно пак кабелите за свещите да е. Казвам пак защото, ще взема накрая да ги хврля на асфалта (нови-стари все едно, трябва да са си с оригиналнот съпротивление).
2. Е, че ще видя за паразитен въздух. Мисля да издърпам едни по един всички маркучи да видя какъв ефект ще породи това.
3. ще видя дебитомера. верно пича, преди мен, го е отварял ама тия с компа казха, че подава правилен сигнал.
А, сетих се, ако смуче от въздух от някъде, нямали да ми прави проблем при всички обороти, ниски, високи или преходни и т.н. ? .
Следващото е по въпрса дето не съм описал проблема.
Значи това го прави само при подава рязко на газ. (говорим само когато е на безин). Няма знчение да ли е студена или топла. Въобще не говорим за предавки. Ся може да съм забравил да кажа, че ефекта не е точно глъхне а по скоро прексване за сек. Правя ясна разлика между двата симптома! Прекъсването е само веднъж, после на горе се оправя. Освен това започна да вади детонации в ауспуха.
Поздрави и отново благодаря за съветите.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
vodach написа:...А, сетих се, ако смуче от въздух от някъде, нямали да ми прави проблем при всички обороти, ниски, високи или преходни и т.н. ? ...
Ами не. По-точно, влияние си оказва, но при високи обороти много по-трудно ще го усетиш. Моя съвет е да прегледаш - свещи, кабели, маркучи и уплътнения по всмукателните колектори.
Успех колега!
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
dj_ennsy_1 написа:vodach написа:...А, сетих се, ако смуче от въздух от някъде, нямали да ми прави проблем при всички обороти, ниски, високи или преходни и т.н. ? ...
Ами не. По-точно, влияние си оказва, но при високи обороти много по-трудно ще го усетиш. Моя съвет е да прегледаш - свещи, кабели, маркучи и уплътнения по всмукателните колектори.
Успех колега!
С това мислех да започна, мерси колега.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
vodach написа:Значи това го прави само при подава рязко на газ. (говорим само когато е на безин). Няма знчение да ли е студена или топла. Въобще не говорим за предавки. Ся може да съм забравил да кажа, че ефекта не е точно глъхне а по скоро прексване за сек. Правя ясна разлика между двата симптома! Прекъсването е само веднъж, после на горе се оправя. Освен това започна да вади детонации в ауспуха.
При мен проблемите с работата на бензин започнаха след слагането на газовата (инжекция) като трупаше грешки и това водеше до детонации като е студена и невъзможност за вдигане на оборотите (дори гаснеше) след донастройки и поредното рестартиране на компа на колата сега е горе-долу добре, но докато загрее (само на бензин) има този проблем описан по горе от теб. Направи ми впечатление, че при всяко превключване на следващата предавка сякаш за секунда натискам спирачката и после отцепва (а реално педала на газта е до долу) - не зная на какво точно се дължи - колегите по-горе са писали и разбират повече от мен. (а на място докато падат оборотите и дам много рязко докрай газта (пак студена на бензин) и направо стреля през аспуха - т.е. сместа не е както трябва). Аз просто констатирам моите наблюдения по въпроса - след поредното рестартиране на компа вчера сякаш спря да го прави, но докога

При мен явно компа не регулира както трябва нещата, ама... както имаше една фраза: "рестартирай и ш'са опраи"



Последна промяна dokie на 25 Ное 2008, 0:01, променена общо 1 път
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
мерси за мението, dokie.
По принцип самото ЕКУ не е проблем нито при теб нито при мен. Явно при теб детонациите са много потежки от при мен. За мен при те са объркани цикклите на подаване на гориво. Я отиди някъде в София дето да калиброват такова ГИ като хората. На практика впръскването закъснява малко от такт всмукване. За това като сменяш предавките "тОпи предницата", защото в първата секунда просто няма ГВС в цилиндъра. Поне според мен при теб проблма е в калибровката на ГИ-то. Защо мисля че не е ЕКУ-то защото при ГИ-то няма емулатори и т.н. то директно взима сигнал от компа. А ти е гаснела може би защото наистина компа влиза в авариен режим заради разминавенот на впръскването и такт всмукване, логично и такт разширение се бъгва и от тук компа ти влиза в авариен режим.
ГВС- горивовъздушна смес.
тОпи прдницата идва от потопява.
По принцип самото ЕКУ не е проблем нито при теб нито при мен. Явно при теб детонациите са много потежки от при мен. За мен при те са объркани цикклите на подаване на гориво. Я отиди някъде в София дето да калиброват такова ГИ като хората. На практика впръскването закъснява малко от такт всмукване. За това като сменяш предавките "тОпи предницата", защото в първата секунда просто няма ГВС в цилиндъра. Поне според мен при теб проблма е в калибровката на ГИ-то. Защо мисля че не е ЕКУ-то защото при ГИ-то няма емулатори и т.н. то директно взима сигнал от компа. А ти е гаснела може би защото наистина компа влиза в авариен режим заради разминавенот на впръскването и такт всмукване, логично и такт разширение се бъгва и от тук компа ти влиза в авариен режим.
ГВС- горивовъздушна смес.
тОпи прдницата идва от потопява.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Но проблема с тОпенето го прави на бензин, докато е студена, дори и след рестарт на компа, без да е работила изобщо на газ. Днес я оставих да позагрее на място и си мина на газ и си летеше перфектно - нещо не е постоянна със симптомите си и вярно ще взема да я водя на софийски доктори да я прегледат и настроят.
Мерси за съвета и обяснението!
Мерси за съвета и обяснението!
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Колеген,
Не са кабелите, пробвах ги със здрави.Проблемаът си е същия. Остава дебитомер да е. Има ли някаква тема дето да се ремонтира това датчик, или да дам кинти за друг ? Той май не се ремонтираше а ?!!!
Не са кабелите, пробвах ги със здрави.Проблемаът си е същия. Остава дебитомер да е. Има ли някаква тема дето да се ремонтира това датчик, или да дам кинти за друг ? Той май не се ремонтираше а ?!!!
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани