Време за вериги. Как да ги поставим?
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Време за вериги. Как да ги поставим?
Времето е за вериги. Ако още не е, скоро на доста места ще стане задължително да се движите с вериги.
Дори и да не сте скиори и да не предстои отиване до планината, през зимата е добре да имате в багажника веригите, просто не знаете къде и кога може да ви потрябват.
Не купувайте най-евтините вериги за по 20-тина лева. Може да се скъсат бързо или да се освободят и да повредят нещо по автомобила. Евтините вериги са от Китай, по-скъпите са на немски, италиански и австрийски фирми. Разликата в цената може да стигне и пет пъти, но ако често ходите до планината си струва да инвестирате във вериги произведени от Weissenfels, Pewag KWB, RUD, König или Ottinger.
Ако не знаете кога и дали ще ви потрябват вериги или се налага да ги слагате много рядко, можете да си позволите и китайски, не е задължително да се скъсат веднага.
За да купите вериги трябва да знаете точния размер на вашите гуми. В добрите магазини ще ви попитат за марката, модела и годината на производство на автомобила. Внимавайте и с това, дали автомобила който имате може да използва стандартни вериги. Има модели, производителите на които не разрешават използването на стандартните вериги. Това е така, защото с веригите се увеличава размера на колелото. Повечето нови модели на Audi, BMW или Mercedes-Benz предупреждават, че стандартни вериги не бива да се използват с тях.
Веригите обикновено са два основни вида - H образни и Y образни, (така наречената "меча стъпка"), ако имате избор предпочетете вторите, които имат с 62% по-добра проходимост.
Не се бойте от монтажа. Днес за да поставите веригите, дори и най-евтините, не е нужно да сваляте колелото. Не забравяйте обаче, че много от веригите изискват след като ги монтирате и изминете 50-100 метра да спрете и отново да ги притегнете. Има и такива, които сами се притягат след като тръгнете, но както се досещате, те са от най-скъпите – около 100 евро в Европа.
За веригите трябва и да се грижите, като след употреба поне да ги изплакнете със студена вода за да се измие солта. След това ги оставете да изсъхнат, не ги прибирайте в пластмасовата кутия, защото следващата година може да намерите всичко ръждясало и негодно за употреба.
Без да подценяваме вашите умения и знания, ето някои елементарни съвети как да поставите веригите на колелата.
Разстелете веригата до колелото. Пъхнете я зад него и двата края на веригата притеглете към себе си.
Вдигнете двата края на стоманеното въже обвито в пластмаса и ги съединете. Тази част трябва да бъде от вътрешната част на гумата.
Съединете веригата със свързващото стоманено въже, което е от външната част на колелото. Внимавайте да не са оплетени отделните части на веригата.
Проверете дали стоманеното въже е от вътрешната страна на гумата и симетрично разпределете отделните участъци на веригата върху колелото.
Затегнете всички останали предвидени от производителя части на веригата. Ако има висящи части ги закачете за предвидените за това места. Проконтролирайте симетричността на веригата върху колелото.
Приятен път и най-важното - не забравяйте, че с вериги можете да се движите само с ниска скорост и само по заснежени и заледени участъци, никога по чист асфалт
Дори и да не сте скиори и да не предстои отиване до планината, през зимата е добре да имате в багажника веригите, просто не знаете къде и кога може да ви потрябват.
Не купувайте най-евтините вериги за по 20-тина лева. Може да се скъсат бързо или да се освободят и да повредят нещо по автомобила. Евтините вериги са от Китай, по-скъпите са на немски, италиански и австрийски фирми. Разликата в цената може да стигне и пет пъти, но ако често ходите до планината си струва да инвестирате във вериги произведени от Weissenfels, Pewag KWB, RUD, König или Ottinger.
Ако не знаете кога и дали ще ви потрябват вериги или се налага да ги слагате много рядко, можете да си позволите и китайски, не е задължително да се скъсат веднага.
За да купите вериги трябва да знаете точния размер на вашите гуми. В добрите магазини ще ви попитат за марката, модела и годината на производство на автомобила. Внимавайте и с това, дали автомобила който имате може да използва стандартни вериги. Има модели, производителите на които не разрешават използването на стандартните вериги. Това е така, защото с веригите се увеличава размера на колелото. Повечето нови модели на Audi, BMW или Mercedes-Benz предупреждават, че стандартни вериги не бива да се използват с тях.
Веригите обикновено са два основни вида - H образни и Y образни, (така наречената "меча стъпка"), ако имате избор предпочетете вторите, които имат с 62% по-добра проходимост.
Не се бойте от монтажа. Днес за да поставите веригите, дори и най-евтините, не е нужно да сваляте колелото. Не забравяйте обаче, че много от веригите изискват след като ги монтирате и изминете 50-100 метра да спрете и отново да ги притегнете. Има и такива, които сами се притягат след като тръгнете, но както се досещате, те са от най-скъпите – около 100 евро в Европа.

За веригите трябва и да се грижите, като след употреба поне да ги изплакнете със студена вода за да се измие солта. След това ги оставете да изсъхнат, не ги прибирайте в пластмасовата кутия, защото следващата година може да намерите всичко ръждясало и негодно за употреба.
Без да подценяваме вашите умения и знания, ето някои елементарни съвети как да поставите веригите на колелата.

Разстелете веригата до колелото. Пъхнете я зад него и двата края на веригата притеглете към себе си.

Вдигнете двата края на стоманеното въже обвито в пластмаса и ги съединете. Тази част трябва да бъде от вътрешната част на гумата.

Съединете веригата със свързващото стоманено въже, което е от външната част на колелото. Внимавайте да не са оплетени отделните части на веригата.

Проверете дали стоманеното въже е от вътрешната страна на гумата и симетрично разпределете отделните участъци на веригата върху колелото.

Затегнете всички останали предвидени от производителя части на веригата. Ако има висящи части ги закачете за предвидените за това места. Проконтролирайте симетричността на веригата върху колелото.
Приятен път и най-важното - не забравяйте, че с вериги можете да се движите само с ниска скорост и само по заснежени и заледени участъци, никога по чист асфалт

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Наистина полезна тема.
Смятам и аз да си купя вериги, защото миналата зима ме изненада снега (добре че бях в града) и зимните гуми не спасиха положението..
Предполагам вериги се слагат на задвижващите колела(задните)
И някой има ли опит с вериги и АСЦ (предполагам трябва да се изключи)
Също така дали съсипват гумите и летите джанти
Смятам и аз да си купя вериги, защото миналата зима ме изненада снега (добре че бях в града) и зимните гуми не спасиха положението..
Предполагам вериги се слагат на задвижващите колела(задните)

И някой има ли опит с вериги и АСЦ (предполагам трябва да се изключи)

Също така дали съсипват гумите и летите джанти

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
съсипват ги при висока скорост и когато сте на суха настилка, затова трябва се избягва и да се свалят веднага след като отпадне нуждата от тях и колата може да се движи без 

4 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани