Смяна на датчик за airbag на дясна седалка+снимки
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Смяна на датчик за airbag на дясна седалка+снимки
Тук ще опишем как се сменя датчика "ОСЕЗАТЕЛ" на пасажерската седалка, който е доста срещан проблем при Е39.
Ще са ви нужни:
-комплект еврейски звезди
-кръстата и права отверки поне 2 размера
-клещи с остри човки
-и около 5-6 часа свободно време.
-добре е да имате и един помощник
Да започваме:
1.Демонтирате седалката от автомобила.Държи се на 4 болта, развиват се с еврейска звезда 50-ти номер.След това със същата еврейска звезда се развива болта, който държи колана/не се вижда на снимките/, разкача се кабела за датчика на airbag и жилото което мести колана вертикално/също не се вижда на снимките/.
2.След като е свалена вече от автомобила, завъртате седалката на едната страна и развивате декоративната пластмаса, която е хваната също с винт с еврейска звезда и пластмасови нитчета, които се махат лесно с отверка.
3.След като махнете декоративната пластмаса, махнете пиропатрона със закопчалката за колана. Развива се със същата еврейска звазда като болтовете на седалката. Добре е след като го демонтирате да го обездвижите като го пристегнете за релсата на седалката, тъй като в протиен случей остава да се държи само на кабелите и има опасност от прекъсване на някой от тях.
4.Обръщате седалката на другата страна.Там за демонтиране на декоративната пласмаса също имате винт и 3 пласмасови нитчета.
5.След това демонтирате конзолата с трите бутона за преместване на седалката.Тя се държи на 5 винта.Следва да разкачите две метални пластини/заградени са с червен цвят и са означени с цифри 1 и 2/, които са за движение на седалката горе-долу и преместване на облегалката.Това което е за движение на седалката напред-назад не го пипате-то е на жило.
6.Сега трябва да разкачите тапицерията на седалката, като това става от държащите кукички.
7.След като освободите тапицерията от всички страни извадете седлото на седалката и вдигнете тапицерията като с клещи с остри човки разтваряте халките /означени с червени кръгчета/, които държат тапицерията за дунапрена. Нужно е да освободите едната надлъжна и двете напречни пръчки /означени са с червени линии/ и вече имате достъп до датчика.
8. Добре е да очертаете с химикал местата на лепките преди да извадите разваления датчик, така че като сложите новия датчик да се фиксира точно на мястото на стария.
9.След като очертаете местата на лепките, разлепяте внимателно разваления датчик и поставяте новия, като по възможност не пипате с пръсти лепките на новия датчик.Поставяте новия датчик ,извършвате стъпките в обратен ред и си спестявате 100-120лв. за монтаж в сервиз.
ВНИМАНИЕ!!!След като поставите седалката с вече сменения датчик, лампата за airbag ще продължи да свети, докато не се занули грешката с компютър.
Ще са ви нужни:
-комплект еврейски звезди
-кръстата и права отверки поне 2 размера
-клещи с остри човки
-и около 5-6 часа свободно време.
-добре е да имате и един помощник
Да започваме:
1.Демонтирате седалката от автомобила.Държи се на 4 болта, развиват се с еврейска звезда 50-ти номер.След това със същата еврейска звезда се развива болта, който държи колана/не се вижда на снимките/, разкача се кабела за датчика на airbag и жилото което мести колана вертикално/също не се вижда на снимките/.
2.След като е свалена вече от автомобила, завъртате седалката на едната страна и развивате декоративната пластмаса, която е хваната също с винт с еврейска звезда и пластмасови нитчета, които се махат лесно с отверка.
3.След като махнете декоративната пластмаса, махнете пиропатрона със закопчалката за колана. Развива се със същата еврейска звазда като болтовете на седалката. Добре е след като го демонтирате да го обездвижите като го пристегнете за релсата на седалката, тъй като в протиен случей остава да се държи само на кабелите и има опасност от прекъсване на някой от тях.
4.Обръщате седалката на другата страна.Там за демонтиране на декоративната пласмаса също имате винт и 3 пласмасови нитчета.
5.След това демонтирате конзолата с трите бутона за преместване на седалката.Тя се държи на 5 винта.Следва да разкачите две метални пластини/заградени са с червен цвят и са означени с цифри 1 и 2/, които са за движение на седалката горе-долу и преместване на облегалката.Това което е за движение на седалката напред-назад не го пипате-то е на жило.
6.Сега трябва да разкачите тапицерията на седалката, като това става от държащите кукички.
7.След като освободите тапицерията от всички страни извадете седлото на седалката и вдигнете тапицерията като с клещи с остри човки разтваряте халките /означени с червени кръгчета/, които държат тапицерията за дунапрена. Нужно е да освободите едната надлъжна и двете напречни пръчки /означени са с червени линии/ и вече имате достъп до датчика.
8. Добре е да очертаете с химикал местата на лепките преди да извадите разваления датчик, така че като сложите новия датчик да се фиксира точно на мястото на стария.
9.След като очертаете местата на лепките, разлепяте внимателно разваления датчик и поставяте новия, като по възможност не пипате с пръсти лепките на новия датчик.Поставяте новия датчик ,извършвате стъпките в обратен ред и си спестявате 100-120лв. за монтаж в сервиз.
ВНИМАНИЕ!!!След като поставите седалката с вече сменения датчик, лампата за airbag ще продължи да свети, докато не се занули грешката с компютър.
Последна промяна hrpopov217 на 27 Дек 2013, 0:50, променена общо 1 път
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Писал съм на ICE ако прецени да я премести във важните теми.Ако някой вижда нещо което не е таман във темата ми да казва и да го оправяме, така че да стане наистина една добра тема и да върши работа.Но поне така както аз го направих всичко си стана ОК.Занули ми се грешката и airbag системата си 6 точки.
- Sivako
- младши ентусиаст
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
- asasin18
- ентусиаст
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
- i4koo
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Браво колега!
Само имам един въпрос, тъй като има подобна тема във форума за същия проблем с лампата на еърбега (airbag) ...та как се разбира в кое от двете е проблема?
и това дава тая грешка и при смяна се оправя: http://www.autopower.se/galleri/hassos_bilar/bilder/031009_6.jpg
Сигурно може да се замери, но какво?
ето я и темата : http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=29895&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%EF%E0+airbag&start=30
Само имам един въпрос, тъй като има подобна тема във форума за същия проблем с лампата на еърбега (airbag) ...та как се разбира в кое от двете е проблема?
и това дава тая грешка и при смяна се оправя: http://www.autopower.se/galleri/hassos_bilar/bilder/031009_6.jpg
Сигурно може да се замери, но какво?
ето я и темата : http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=29895&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%EF%E0+airbag&start=30
- asasin18
- ентусиаст
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
`DaRkMaN написа:само дето има доста по лесен начин...в Бургас един пич за 40 лв. запоява някви хави и лъже датчика че винаги има човек...без всичките тези процедури
всички сме запознати с това побългаряване
ама явно не всички го харесват, и има хора който искат колите им да са си наред
само ми е интересно какво против точно това "побългаряване" имате ? просто казва на колата че винаги има човек(идеята на точно този датчик е да каже дали има нужда да се отвори пасажерската възглавница) и при удар air bag-а на пасажера ще се отвори вие така го изкарахте все едно е по-опасно а мисля че е по-добре да се отвори в крайна сметка и да няма човек каско-то плаща иначе найстина евала ама доста време и труд ми изглежда седалки маха...евала найстина
- asasin18
- ентусиаст
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
@ `DaRkMaN
в следтвие на това побългаряване не е знае дали винаги има човек или винаги е празна седалката
защото просто се дават на късо жиците
в следтвие на това побългаряване не е знае дали винаги има човек или винаги е празна седалката
защото просто се дават на късо жиците
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
`DaRkMaN написа:само дето има доста по лесен начин...в Бургас един пич за 40 лв. запоява някви хави и лъже датчика че винаги има човек...без всичките тези процедури
Колега никой не те кара да го правиш по описания начин, но както казват по нагоре това си е чисто побългаряване.Елементите за това побългаряване са ресистор, кондензатор и диод/има доста писано/ и струват по малко от лев.Тъй че и 40лв са много
е в случая обаче трябва да знаеш как да го направиш аз не знам най-скъпото нещо на света е така нареченото "know how" нали се сещаш аз не агитирам никого за нищо ако така изглежда просто споделям нали за това е цялата работа тип форум казвам пак евала за труда просто споменавам че има и по-лесен начин за незнаещите и тези които нямат излишно време (като мен)
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани