Осветление на Салона. Заместител на жълтите плафони.
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Осветление на Салона. Заместител на жълтите плафони.
За тези БМВ маниаци които искат нещо повече от оригиналната жълте-Никаква светлина в салона си, приложих една идея и ще споделя успеха си
да не говорим за момченцата с хлОпел Астричка или пичовете с диагноза Голф дето се кичат със сини светлинки като сергия на битака
предимства на този вариант:
1 - светодиода има стотици пъти по дълготраен живот от крушката..
2 - консумацията както съм обяснил по-долу на всеки светодиод е нищожните 20мА или 0.02 ампера (ако забравите плафоните за през нощта, сутринта ще запалите с усмивка)
Моя салон работи със така наречените софитни крушлета и затова нагледното обяснение е именно такова, лесно обаче може да се измисли аналогичен вариант за други модели
Отпред е34 има един плафон с 2бр. крушки който аз замених с 6 (2x3) бели ambi-light светодиоди който разпръскват светлината за разлика от високояркостните който правят точка (като тези от запалките
) на 1-вите "шапчицата" им е е по къса:
след това по всеизвестния закон на Ом: U=I.R ---> 12 волта / 0.02 ампера = 600 ома, получавате съпротивлението което трябва да добавите към всеки светодиод за да го пригодите за работа на 12волта.. такива резистори би трябвало да намерите в магазин за поддръжка на ел. уреди или нещо такова
разпитайте..
Ако не намерите заготовка за монтажна платка като мен можете да използвате нещо друго за което да залепите съответните елементи
запоявате единия крак на резистора за късия крак (не помня със сигурност от кой крак се отпушва светодиода, затова просто запойте резистора на единия и го пуснете с по една жица на акумулатора ако не светне значи е обратно
) и ако са както при мен 3 - оберете на всичките 3 резистора крайщата в един (No. 1) който да бъде ня мястото на 1-я край на крушката.. снимка 2
Другите крака на светодиодите съберете пак в един (No. 2) и това е другия край на крушката.. уверете се че тялото на което лепите всичките неща ще се събере на мястото на крушката така, че да опира и стои на пластините
Това е общо взето, надявам се да съм внесъл малко разнообразие и интерес
П.С ето резлутата но с малко лошо качество на снимката



предимства на този вариант:
1 - светодиода има стотици пъти по дълготраен живот от крушката..
2 - консумацията както съм обяснил по-долу на всеки светодиод е нищожните 20мА или 0.02 ампера (ако забравите плафоните за през нощта, сутринта ще запалите с усмивка)
Моя салон работи със така наречените софитни крушлета и затова нагледното обяснение е именно такова, лесно обаче може да се измисли аналогичен вариант за други модели

Отпред е34 има един плафон с 2бр. крушки който аз замених с 6 (2x3) бели ambi-light светодиоди който разпръскват светлината за разлика от високояркостните който правят точка (като тези от запалките

след това по всеизвестния закон на Ом: U=I.R ---> 12 волта / 0.02 ампера = 600 ома, получавате съпротивлението което трябва да добавите към всеки светодиод за да го пригодите за работа на 12волта.. такива резистори би трябвало да намерите в магазин за поддръжка на ел. уреди или нещо такова

Ако не намерите заготовка за монтажна платка като мен можете да използвате нещо друго за което да залепите съответните елементи

запоявате единия крак на резистора за късия крак (не помня със сигурност от кой крак се отпушва светодиода, затова просто запойте резистора на единия и го пуснете с по една жица на акумулатора ако не светне значи е обратно


Другите крака на светодиодите съберете пак в един (No. 2) и това е другия край на крушката.. уверете се че тялото на което лепите всичките неща ще се събере на мястото на крушката така, че да опира и стои на пластините


Това е общо взето, надявам се да съм внесъл малко разнообразие и интерес

П.С ето резлутата но с малко лошо качество на снимката


- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Разбира се.. силата на светлината зависи от големината на резисторите. Нормалният светодиод в справочника е даден 20мА затова не сметнах че повечето колеги ще разберат какво точно съм имал предвид.. мерси за доуточняването все пак 


- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
В4ера и аз си поиграх. Имах под ръка от кристалните диоди една изгоряла лампи4ка за плафона та , имам реголируемо захранване вкъщи регулира от 0 до 30 волта и тока от 0 до 5 ампера като има дисплей4ета за тока и напрежението и тествах диодите които имам държат до 100милиампера , аз сложих 200 ома резистор и при 13,8 волта тока през единия диод е 50 милиампера общо 150 за 3-те измерих какъв е тока при същия волтаж 13,8 волта ако вържа лампата тока над 2пъти по-голям 340-360 милиампера.
а тук е само 3 светодиода намястото на едната лампа снимах без светкавица
мерси за идейката трябва да по4ерпя
, аз след малко отивам за светодиоди и резисори


а тук е само 3 светодиода намястото на едната лампа снимах без светкавица


мерси за идейката трябва да по4ерпя

- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Хората които имат малко познания по електротехника занят че тези стойности варират в замисимост от факторите които определят използването на дедения предмет..
Естествено че светодиодите работят на по 50мА всеки.. те ще работят и без резистор и ще светят като Вечерницата в очите на Мойсей.. просто животът им ще е доста по-кратък.. ти им задаваш едно напрежение от 13.8 волта защото това е което произвежда например алтернатора в свободен режи, но като се замислиш, кой ползва плафоните по време на движение или при запалена кола??? затова едно средно напрежение от 12 - 12,5 волта при угасен автомобил ще са добре.. затова съм дал и осреднена стойност за тока на светодиодите за да имат яркост и същевременно малка консумация с дълготраен живот.. или както му викат "златната среда"
Всичко останало зависи от вас маниаци.. само давам идеята и я пояснявам
Успех!
П.П. За да получите по-добър ефект напомням да използвате светодиоди с разпръскваща светлина, не тези които правят "точка"..
Естествено че светодиодите работят на по 50мА всеки.. те ще работят и без резистор и ще светят като Вечерницата в очите на Мойсей.. просто животът им ще е доста по-кратък.. ти им задаваш едно напрежение от 13.8 волта защото това е което произвежда например алтернатора в свободен режи, но като се замислиш, кой ползва плафоните по време на движение или при запалена кола??? затова едно средно напрежение от 12 - 12,5 волта при угасен автомобил ще са добре.. затова съм дал и осреднена стойност за тока на светодиодите за да имат яркост и същевременно малка консумация с дълготраен живот.. или както му викат "златната среда"


П.П. За да получите по-добър ефект напомням да използвате светодиоди с разпръскваща светлина, не тези които правят "точка"..


- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
абе колега,я кажи тия ambi-light светодиоди къде се продават,че вече 4 дни търся подобни и никой не ги знае....а с обикновените не ме кефят много 

- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo


- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo






- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани