Проблем с регулиране на волана

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 10 Мар 2008, 1:44

а според теб от натягането заради луфта не се ли спича?
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 10 Мар 2008, 7:52

_65536_kb_sec_ написа:а според теб от натягането заради луфта не се ли спича?


Ма ние не говорим за луфт при въртене на волана около оста си а за аксиално изместване на волана :idea:


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 26.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 M50B20

:)

Мнение от discus » 11 Мар 2008, 19:30

Именно :) днеска разглобих всичко и рабатота стана , гайката n32 според мене няма отношение с луфта на волана .Така да обобщиме значи при мене проблема беше че при свалено лостче на долу волана не помръдва аксиално има едно /изкуствено движение/което се поражда от гуменото каре , ход 5мм което няма общо с хода на волана при свалено лостче 50-60мм .
Какъв беше проблема ?
гайка 32 при натягане контрира тръбата която е с шлици от вътрещната страна и е сцепена хоризонтално окло 20мм на няколко места понеже гайката е конична в единя край стяга нацепената тръба и няма мърдане .Вероято понеже колата я е карала жена просто волана беше дръпнат максимално към водача :) и гайката стегната до безумие :) .Гайката е намазана с силикон и е с ситна резба за да се развива трудно има един тънак момент при натягането после в който волана болкира ;) в положението което е оставен и екстрата изчезва. С една дума тази екстра изчезва ако се натегне гайката или ако шлиците под гайката са клейасали , ето и малко снимки ....
Изображение
нараненото е от чираци с който си помагах при развиване на гайката иначе осукващото усилие отива на гуменото каре и може да се скъса Изображение
гайката която е намазана с силикон на половина от вътрешната страна
Изображение
всичко разглобено...тука се виждат щлиците в които влиза тръбата с гайката по тези шлици се създава въпросното движение ....50-60мм

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 11 Мар 2008, 19:35

Хайде сега след като реши проблема обяви 10 лв. за ремонт на тоя идеотски проблем и няма да можеш да се отървеш от БМВ-та с блокирали волани :) :) :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 26.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 M50B20

:)

Мнение от discus » 11 Мар 2008, 20:15

Е аз автотапицерии правя бе :))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 11 Мар 2008, 22:11

Абе това ще ти е между тапицериите :mhihi: Съфорумец във нужда се познава, а без нужда и 20 бири може да изпие :mhihi: :mhihi: :winky:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 26.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 M50B20

;))

Мнение от discus » 11 Мар 2008, 22:21

Абе ако някой има желание ще помагам ама не се наемам да го правя зор си е :) още ме болят капачките от колениченето ..хем един фибран бях сложил .В интерес на истината питах на няколко места ама никой не се наема да го прави или казват че незнаят какъв е проблема ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: :)

Мнение от Penchev » 12 Мар 2008, 8:41

discus написа:Какъв беше проблема ?
гайка 32 при натягане контрира тръбата която е с шлици от вътрещната страна и е сцепена хоризонтално окло 20мм на няколко места понеже гайката е конична в единя край стяга нацепената тръба и няма мърдане .Вероято понеже колата я е карала жена просто волана беше дръпнат максимално към водача :) и гайката стегната до безумие


Колега, така като чета ,май проблема е в гайката :mhihi:
Като е пренатегната и блокира механизма - така ли е в крайна сметка :?: :roll:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 12 Мар 2008, 13:26

Точно това ще да е и мен ми се е случвало, но докато разбера точно откъде е .... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2008, 14:34

и какво да се сменя?
гайката ли ?
и колко пари ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 26.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 M50B20

;)

Мнение от discus » 12 Мар 2008, 19:35

Да ..точно като е пренатегната гайката спира движението .Нищо не се сменя просто се разхлабва гайката .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2008, 20:32

важна тема?? :winky: :winky: :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 12 Мар 2008, 20:33

Трябва да се измисли нещо - можеби да се подложи нещо, за да не се натегне много гайката. Случвало ми се е 2 пъти и добре че беше в рамките на града, че имах отверка за емблемата, и камък да разхлабя волана иначе изгарях :lol:

Дая няма да е лошо да се поизчистят мненията и да се прати горе при "филтри/смени/климатици/табла ..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 26.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 M50B20

:)

Мнение от discus » 13 Мар 2008, 23:02

Няма нужда се подлага каквото и да било ..тя гайката си има силикон против развиване а и трудно си върви като цяло ..просто не трябва да се стяга яко .Аз преди да натегна до край един ми дърпаше на пред на зад волана за да разбера кога ще изчезне движението ..:) И друго ако някога някой го прави да си купи течност /осигурител за резби/ аз ползвах loctite , че на доста места си трябва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 13 Мар 2008, 23:18

за какво е тоя осигурител?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook