Отново ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Отново ТДС

Мнение от kraininski » 19 Мар 2009, 23:52

днес вече 4,5 часа чета за тия печки но не успях да стигна до отговор който да обобщава моя проблем.а той е следния

на малки обороти колата притриса като прави това невинаги.няма значение дали е топла или студена.пали и топла и студена само с пипане на ключа....с по хубава нафта ми се струва че притрисането намалява.когато карам с равна газ примерно със 100 км/ч леко придърпва....и ако и подам малко газ спира до момента в който скоростта на движение не се изравни с подадената газ.колата иначе върви според мен наистина впечатляващо....забравих да спомена че оборотите са леко завишени може би към 900. и последния симптом е че при потегляне трябва да се подаде една идея повече газ от това което съм свикнал иначе колата гасне....2 години карах бензин и не ми е угаснал нито веднъж....той и без гас си тръгваше....но тдс-а сякаш има нулева мощност при тия 900 оборота....иначе както казах след 1200 да кажем е огън


искам да помоля модераторите темата да не се трие или заключва поне за няколко дни защото не ми се сменят части за по 1000 лв ей така без да съм сигурен

предварително благодаря


Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 313tds

Мнение от E34 - Fanatic » 19 Мар 2009, 23:58

Май май маховик, но нека кажат и по-знаещите. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: Люлин
Пол: Мъж
Кара: Vmax, Е46 330 Convertible, E21 315

Мнение от mikluho » 19 Мар 2009, 23:59

kraininski написа:....2 години карах бензин и не ми е угаснал нито веднъж....той и без гас си тръгваше....но тдс-а сякаш има нулева мощност при тия 900 оборота



разходи се до супер дизел /ако си от софия де/ , срещу 40 лева ще ти кажат за какво става въпрос

ако пък ти се живее спокойно вземи си бензинова :idea:
На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”, С., 1986.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 20 Мар 2009, 8:40

Обичайните болести - никой неможе да ти каже конкретно от какво е , но:
1. маховика и демпферната шайба на този мотор са КОНСУМАТИВИ и е редно да се сменят на определени километри, именно те отговаярят за обирането на вибрацийте
2. тампони на ДВГ или ск. кутия
3. за мощност прочисти дюзите или ги свали на стенд да ги погледнат и да ги отварят ако трябва за разпръсквачи иил да подложиш 6мм шайбички, за да може да се натегне пружината и пак да прави 155 бара налягане, или просто да ги изчистят
4. другят вариант - скоро имаше тема за присадка за чистене на дюзи
5. възможно най - скритият проблем за завишени обороти ---- ако ти е овлажнен (буксата) или се е развалил (променил съпротивлението си) датчика на маховика.
6. управлението на ГНП вече да дава нишани, че се разваля...

Сажалявам за друго не се сещам.
Дано съм бил полезен.
Приятен ден на всички ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 20 Мар 2009, 8:59

благодаря на дотук помогналите.

тампоните не са защото взимам колата от основен ремонт - тампоните и ангенажа са нови.

относно оборотите съм се заблудил всъщност са около 650 - което ми се струва добре.

ако плочката е заминала при всички случаи ли трябва да гасне понякога или да пали трудно студена....питам понеже аз тези симптоми ги нямам....само това тресене е което се появява и изчезва - претресе за малко спре след 15 сек пак и така.....единствено ме притеснява момента че при поддържане на някаква скорост се усеща придърпване което ми се струва че не може да е от маховика.
на диагностика ще отида и ако ми кажат че всичко е наред по ДВГ отивам на маховик така ли ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 20 Мар 2009, 10:09

За мое и твое най-голямо съжаление диагнозата е управление на ГНП. Тези симптоми отоварят на заминаваща си плочка. Придърпване, загуба на мощност, притрисане на ниски обороти. За сега си още в началото и е рядко.

Има 2 варянта или смяна или да пробваш да идеш при Иван в Петрич. Там той ще ти свали помпата, ще я почисти, ще почисти пистите и четците на управляващата плочка и може да се оправи.

Ако не започвай да си събираш пари за ново ГНП около 700-800лв.

Пак не е лошо да видиш демферната шайба, но когато тя си е заминала или си заминава претрисането става когато падат оборотите между 1000 и 750.

Дано се оправи колата след почистване на помпата.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 26.10.2005
Местоположение: гр. Благоевград

Мнение от MAGNAT » 20 Мар 2009, 17:27

Да опитам да помогна и аз,имах сьщия пб. при подаването на газ и неприятното последвало придьрпване,е оказа се плочка!
Газ,смyкач и ляв мигач

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 20 Мар 2009, 18:13

ще видимм колегата иван до какво заключение ще достигне :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 20 Мар 2009, 19:30

Wenzy написа:Обичайните болести - никой неможе да ти каже конкретно от какво е , но:
1. маховика и демпферната шайба на този мотор са КОНСУМАТИВИ и е редно да се сменят на определени километри, именно те отговаярят за обирането на вибрацийте
2. тампони на ДВГ или ск. кутия
3. за мощност прочисти дюзите или ги свали на стенд да ги погледнат и да ги отварят ако трябва за разпръсквачи иил да подложиш 6мм шайбички, за да може да се натегне пружината и пак да прави 155 бара налягане, или просто да ги изчистят
4. другят вариант - скоро имаше тема за присадка за чистене на дюзи
5. възможно най - скритият проблем за завишени обороти ---- ако ти е овлажнен (буксата) или се е развалил (променил съпротивлението си) датчика на маховика.
6. управлението на ГНП вече да дава нишани, че се разваля...

Сажалявам за друго не се сещам.
Дано съм бил полезен.
Приятен ден на всички ;)


И аз съм за тампони на мотора и скоростите.А за придърпването май-май комплект съединител.Това прави 230лв.съединител,о/о 260лв.тампони и 150-170лв.работа в сервиза.Успех :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 18.12.2007
Местоположение: София

Мнение от Nik » 20 Мар 2009, 20:53

колега и според мен проблема ти е в плочката на гнп-то
има една добавка която чисти пистите ако са зацапани от кофти нафта но всяка добавка както може да помогне така може и да допринесе и до лоши последици а иманно до протичане на гнп-то
аз бих пробвал най много да сменяш уплътнения ако не се оправи значи пистите са заминали и няма спасение - търсиш втора употреба около 400лв. или нова плочка около 900лв. или ремонт от някой колега но не е потвърдено на 100% че става

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 21 Мар 2009, 8:20

Иван Стоянов написа:
Wenzy написа:Обичайните болести - никой неможе да ти каже конкретно от какво е , но:
1. маховика и демпферната шайба на този мотор са КОНСУМАТИВИ и е редно да се сменят на определени километри, именно те отговаярят за обирането на вибрацийте
2. тампони на ДВГ или ск. кутия
3. за мощност прочисти дюзите или ги свали на стенд да ги погледнат и да ги отварят ако трябва за разпръсквачи иил да подложиш 6мм шайбички, за да може да се натегне пружината и пак да прави 155 бара налягане, или просто да ги изчистят
4. другят вариант - скоро имаше тема за присадка за чистене на дюзи
5. възможно най - скритият проблем за завишени обороти ---- ако ти е овлажнен (буксата) или се е развалил (променил съпротивлението си) датчика на маховика.
6. управлението на ГНП вече да дава нишани, че се разваля...

Сажалявам за друго не се сещам.
Дано съм бил полезен.
Приятен ден на всички ;)


И аз съм за тампони на мотора и скоростите.А за придърпването май-май комплект съединител.Това прави 230лв.съединител,о/о 260лв.тампони и 150-170лв.работа в сервиза.Успех :D


Консултирай се със Стамбо, но мисля , че точно тампони от ЛАДА за по 8лв. пасваха идеално :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 23 Мар 2009, 19:44

Wenzy написа:
Иван Стоянов написа:
Wenzy написа:Обичайните болести - никой неможе да ти каже конкретно от какво е , но:
1. маховика и демпферната шайба на този мотор са КОНСУМАТИВИ и е редно да се сменят на определени километри, именно те отговаярят за обирането на вибрацийте
2. тампони на ДВГ или ск. кутия
3. за мощност прочисти дюзите или ги свали на стенд да ги погледнат и да ги отварят ако трябва за разпръсквачи иил да подложиш 6мм шайбички, за да може да се натегне пружината и пак да прави 155 бара налягане, или просто да ги изчистят
4. другят вариант - скоро имаше тема за присадка за чистене на дюзи
5. възможно най - скритият проблем за завишени обороти ---- ако ти е овлажнен (буксата) или се е развалил (променил съпротивлението си) датчика на маховика.
6. управлението на ГНП вече да дава нишани, че се разваля...

Сажалявам за друго не се сещам.
Дано съм бил полезен.
Приятен ден на всички ;)


И аз съм за тампони на мотора и скоростите.А за придърпването май-май комплект съединител.Това прави 230лв.съединител,о/о 260лв.тампони и 150-170лв.работа в сервиза.Успех :D


Консултирай се със Стамбо, но мисля , че точно тампони от ЛАДА за по 8лв. пасваха идеално :D


Стига бе бат Венци.Аз не се оплаквам,а и едва ли тампоните на Ладата са предзначени да издържат мотора на БМВ-то та колкото и идеално да пасват.Те нека си стават ма колко ще изкарат? :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 30 Мар 2009, 8:15

след още по обстойни наблюдения над колата открих още една интересна закономерност...когато запаля колата сутрин студена и подкарам притрисането е най осезаемо като е интересен факта че преди колата много ама много хубаво да загрее турбото май въобще не се развърта....след 30мин каране притрисането кажи речи изчезва и колата откача....

мисля си за онзи агр клапан на който при мен маркучето му е оставено да виси....но днес ще сваля и запуша и самия клапан...пък да видим
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 30 Мар 2009, 9:43

AGR-а ти е най - малкия проблем в случая, но все пак го изолирай - 5 мин работа + една капачка от буркан за компот (латун)
Другото .... запчвай от най - малкото и по метода на отхвърлянето ще стигнеш до истината. Отиди при някой гаражен майстор за 5-10 лв да ти погледне тампоните на ДВГ и на ск. кутия, да ти види гуменото каре в какво състояние е.
Смени маслото на ск. кутия и на диф-а - ако не си го сменял последните 100 - 150 хил.км; маслото на двигателя - вече е пролет направи си пълно обслужване, за да си на чсто ако желаеш хвърли въздушен и горивен филтър. ....... от въздушния филтър много - много се влияе работата на двигателя - по обясними причини. Желателно е ако не си го сменял последните 10 хил км + това , че беше зимен сезон - да го смениш.
Като ти загрее колата на работна температура на свободна скорост натисни съединителя - ако има голяма промяна в работата на двигателя, докато натискаш/отпускаш значи и там имаш проблеми
........ все някакви елементарни неща .....
Машината си иска своето.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 11 Апр 2009, 11:45

след промиването на радиатори колектори кулери датчици и т.н.
след изолирането на АГР, днес бъзиках и помпатареших най-напред да я бутна малко към предното стъкло с идеята че така ще трябва да се оправи.уви оборотите се вдигнаха и притрисането стана разцепващо мрака.
върнах помпата до предварително отбелязаното място преди моята интервенция и с може би по-малко от половин милиметър я преместих към предницата на колата...и...о небеса мотора взе да мърка на перфектните 600 оборота....без притрисане и без изпушването което го имаше при рязко подаване на газ

извода - след всички манипулации определено колата вече е без кьорав проблем по ДВГ разхода още преди да местя помпата само след профилактиката падна с една идея....така че препопърчвам всички да проведат гореописаните манипулации

поздрави и още веднъж благодаря на всички за помощта
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook