Вентилатор на климатроника?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Вентилатор на климатроника?!

Мнение от moni76 » 10 Апр 2008, 17:03

......................
Последна промяна moni76 на 18 Май 2008, 15:28, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 10 Апр 2008, 18:28

аз съм на същия хал !!! някой ми каза, че нова била към 300лв ... но аз лично не съм проверявал... все си мисля,че трябва да е по евтина....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 10 Апр 2008, 19:00

имам??? :roll:
Последна промяна moni76 на 18 Май 2008, 15:28, променена общо 1 път
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 10 Апр 2008, 19:59

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56873
Виж тука всичко е написано . И аз бях на същия хал.
Ако има въпроси, пиши! Може и да се срещнем да ти обясня, гледам от Варна си!
Доста кончета в един обор.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 27.12.2006
Местоположение: Варна

Мнение от na$ko » 10 Апр 2008, 20:57

и моята изгоря миналото лято,купих нова за 324лв и си я смених сам,не е голяма философия.първо сваляш бронята и после целия вентилатор,мисля,че се държеше на 4 болта.''и после слагаш шала'' :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 20.04.2006

hi

Мнение от DON_BOBI » 11 Апр 2008, 11:59

имах този проблем преди няколко седмици решава се с нова перка хубава е 400 лв. смяната и в дарукар е 80лв перката там е 650лв но може и да си зансете от друг магазин само там да я сменят после климата си е екстра :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 11 Апр 2008, 21:13

И аз питах цена като нова около 500лв преди 1 год,аз я смених и още 2-ма приятели сменяха на всички ни излезе по 150 лв не помня дали се включваше към тези пари монтаж и демонтаж ако те интересува и си някаде около Бургас ще ти дам телефон да питаш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 11 Апр 2008, 21:14

dango написа:И аз питах цена като нова около 500лв преди 1 год,аз я смених и още 2-ма приятели сменяха на всички ни излезе по 150 лв не помня дали се включваше към тези пари монтаж и демонтаж ако те интересува и си някаде около Бургас ще ти дам телефон да питаш.


кое ви излезе по 150 лева?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 11 Апр 2008, 22:37

Днес го свалих моя вентилатор и разглобих ел.двигателя, бяха се разлепили три от магнитите – странното беше, че се въртеше преди това ама и аз ми изпръсках един флакон ВД. Сега ги залепих и смених лагера и за сега работи перфектно, сега мъча да заменя изгорелите ми съпротивления с транзистор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Ето как

Мнение от Hammerfall » 11 Апр 2008, 23:45

Явно проблема отново става актуален. Обърнете внимание на тази перка, защото е много важна! Не толкова за добрата работа на климатика, колкото за осигуряване оптимален температурен режим на двигателя. Защото без клима се издържа, но от прегрят двигател много боли кръста :bcry:
При неработещ вентилатор климатика не работи на място и лошо в движение, но при работа на двигателя в тежък режим на ниска скорост (изкачване по стръмен път) и летни температури - имате гарантирано прегряване!
За цената на въпросната перка знам над 600лв. За резисторите около 130лв. кит-а.
Както съм казвал при другите ремонти - кефа е с тези пари да отидете на море примерно :mhihi:
За ремонта : нищо страшно - трябват ви само малко инструменти, 10-15лв. и две сръчни ръце, едната от които задължително дясна :mhihi:
За съжаление вентилатора е достъпен след сваляне на предна броня и фарове.Как става това сигурно е описвано досега. Освобождавате конектора от корпуса със завъртане, развивате 4 гайки и си го вземате в къщи.
За правилната работа на електромотора във всички режими е необходимо да са изправни двата резистора, разположени от горната страна зад перката (всеки закрепен отделно на метална планка с 2 торкса). Започнете проверката с тях - обикновено те се скапват при повреден мотор. Схемата някъде я видях във форума - верна е.
Най-често прекъсва резистора 0,2 Ом.(за бавната скорост). Аз намерих 2 варианта за тези резистори - руски порцеланови по 1,20лв. и немски в оребрен алуминиев корпус по 3,40лв. И в двата случая беше нужна комбинация от 2 резистора за постигане на необходимата стойност, но пък постигнах 100 Вт.
Монтирайте така, че да осигурите добро обдухване за охлаждането им. Като приключите с това, демонтирайте мотора от корпуса.
Надявам се перката от оста ще разберете как се сваля.
Най-гадното е избиването на шайбата под перката.
Преди това да кажа, че най-честия проблем при тези мотори е отлепването на постоянните магнити от корпуса.
В моя случай мотора беше Сименс произведен в Канада ???
Наистина е конструиран без да се мисли за ремонт, ама това му е сладкото.
Избиването на въпросната шайба става след демонтирането на задния щит (капак). Всяко чукане да става само с дорник от мек метал!
Погледнето отзад - там от тялото продължава зад капака във вид на пластини занитени само в краищата си. Ако имате добро менгеме стегнете разтворената част и изпилете раздутото за да изчистите материала и да освободите капака или изцяло изчистете занитването с шмиргел. При изваждането внимавайте за пружините на четките - да не ги изгубите, ако хвръкнат.
Сега виждате какво ви чака. Ако са само четките - стандартен размер са и са стотинки, намират се лесно. Погледнете състоянието на колектора, ако има видимо вдълбаване на контакта с четките, занесете на стругар да изравни и полира. След тази процедура погледнете внимателно за нагар между ламелите на колектора.
Ако се окаже стандартната повреда - разлепени магнити :
Преди да извадите магнитите маркирайте точното положение на всеки един от тях (на разлепените) !!!
Почистете местата им до блясък с дрелка с накрайник тел.четка, нанесете на тънък слой преобразовател на ръжда. На другия ден
обезмаслете с коресилин. Лепилото изберете с помощта на опитен човек, защото не знам с какво разполагате по магазините.Аз използвах 3 вида лепила, защото първото трябва да е много тънко за да не надигне магнита и да опре. После използвах второ и трето лепило. Залейте и другите магнити - явно и на тях им предстои да си тръгнат дома. Причината за разлепването е влизане на вода в мотора и корозия между метала и лепилото. По магнита е изключително здраво залепнало - не опитвайте да го махате - опасност от счупване!
Залепено е всичко, боядисайте със спрей. Погледнете състоянието на втулката отзад - ако прецените, че има износване направете нова - стругар - 15мин. и 2лв. Сега е момента да направите пълна профилактика - не отлагайте. По същата причина проверете и предния лагер. Сменете дори да ви се струва, че е добре. Лагера е стандартен - на мен ми предложиха 3 варианта - от 0,80лв. до 6,70лв. за най-марковия.
Махнете капачката на лагера чрез избиване на четирите нита отвътре навън с остро шило, за да ги ползвате отново.
Всичко е прегледано и сменено, сглобете пробвайте старателно работата на мотора и за шумове и искрене на четките. Като прецените, че всичко е ОК фиксирайте задния капак с две капки на СО, на такова място, че при нужда лесно да отстраните на шмиргел и да си ремонтирате.
Ааа, много дълго стана май? Ако имате въпроси - на разположение съм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 12 Апр 2008, 2:08

Е това е подробно обяснение. Благодаря колега :bowdown:
Доста кончета в един обор.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 12 Апр 2008, 19:32

Отлечен 6+!!! ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 20.04.2006

Мнение от DON_BOBI » 13 Апр 2008, 22:20

евалата батка :D

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от strahilv » 26 Апр 2008, 23:47

НАЙ-ДОБРИЯ :bowdown: :ok: :bgflag:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 27 Апр 2008, 2:45

Наистина много добре написано... Ех ако имаше за всеки проблем подобно добре написано обяснение... :bowdown:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook