Вентилатор на климатроника?!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Вентилатор на климатроника?!
......................
Последна промяна moni76 на 18 Май 2008, 15:28, променена общо 1 път
- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
аз съм на същия хал !!! някой ми каза, че нова била към 300лв ... но аз лично не съм проверявал... все си мисля,че трябва да е по евтина....
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
имам??? 

Последна промяна moni76 на 18 Май 2008, 15:28, променена общо 1 път
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56873
Виж тука всичко е написано . И аз бях на същия хал.
Ако има въпроси, пиши! Може и да се срещнем да ти обясня, гледам от Варна си!
Виж тука всичко е написано . И аз бях на същия хал.
Ако има въпроси, пиши! Може и да се срещнем да ти обясня, гледам от Варна си!
Доста кончета в един обор.


hi
имах този проблем преди няколко седмици решава се с нова перка хубава е 400 лв. смяната и в дарукар е 80лв перката там е 650лв но може и да си зансете от друг магазин само там да я сменят после климата си е екстра 

- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
dango написа:И аз питах цена като нова около 500лв преди 1 год,аз я смених и още 2-ма приятели сменяха на всички ни излезе по 150 лв не помня дали се включваше към тези пари монтаж и демонтаж ако те интересува и си някаде около Бургас ще ти дам телефон да питаш.
кое ви излезе по 150 лева?
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Днес го свалих моя вентилатор и разглобих ел.двигателя, бяха се разлепили три от магнитите – странното беше, че се въртеше преди това ама и аз ми изпръсках един флакон ВД. Сега ги залепих и смених лагера и за сега работи перфектно, сега мъча да заменя изгорелите ми съпротивления с транзистор.
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Ето как
Явно проблема отново става актуален. Обърнете внимание на тази перка, защото е много важна! Не толкова за добрата работа на климатика, колкото за осигуряване оптимален температурен режим на двигателя. Защото без клима се издържа, но от прегрят двигател много боли кръста
При неработещ вентилатор климатика не работи на място и лошо в движение, но при работа на двигателя в тежък режим на ниска скорост (изкачване по стръмен път) и летни температури - имате гарантирано прегряване!
За цената на въпросната перка знам над 600лв. За резисторите около 130лв. кит-а.
Както съм казвал при другите ремонти - кефа е с тези пари да отидете на море примерно
За ремонта : нищо страшно - трябват ви само малко инструменти, 10-15лв. и две сръчни ръце, едната от които задължително дясна
За съжаление вентилатора е достъпен след сваляне на предна броня и фарове.Как става това сигурно е описвано досега. Освобождавате конектора от корпуса със завъртане, развивате 4 гайки и си го вземате в къщи.
За правилната работа на електромотора във всички режими е необходимо да са изправни двата резистора, разположени от горната страна зад перката (всеки закрепен отделно на метална планка с 2 торкса). Започнете проверката с тях - обикновено те се скапват при повреден мотор. Схемата някъде я видях във форума - верна е.
Най-често прекъсва резистора 0,2 Ом.(за бавната скорост). Аз намерих 2 варианта за тези резистори - руски порцеланови по 1,20лв. и немски в оребрен алуминиев корпус по 3,40лв. И в двата случая беше нужна комбинация от 2 резистора за постигане на необходимата стойност, но пък постигнах 100 Вт.
Монтирайте така, че да осигурите добро обдухване за охлаждането им. Като приключите с това, демонтирайте мотора от корпуса.
Надявам се перката от оста ще разберете как се сваля.
Най-гадното е избиването на шайбата под перката.
Преди това да кажа, че най-честия проблем при тези мотори е отлепването на постоянните магнити от корпуса.
В моя случай мотора беше Сименс произведен в Канада ???
Наистина е конструиран без да се мисли за ремонт, ама това му е сладкото.
Избиването на въпросната шайба става след демонтирането на задния щит (капак). Всяко чукане да става само с дорник от мек метал!
Погледнето отзад - там от тялото продължава зад капака във вид на пластини занитени само в краищата си. Ако имате добро менгеме стегнете разтворената част и изпилете раздутото за да изчистите материала и да освободите капака или изцяло изчистете занитването с шмиргел. При изваждането внимавайте за пружините на четките - да не ги изгубите, ако хвръкнат.
Сега виждате какво ви чака. Ако са само четките - стандартен размер са и са стотинки, намират се лесно. Погледнете състоянието на колектора, ако има видимо вдълбаване на контакта с четките, занесете на стругар да изравни и полира. След тази процедура погледнете внимателно за нагар между ламелите на колектора.
Ако се окаже стандартната повреда - разлепени магнити :
Преди да извадите магнитите маркирайте точното положение на всеки един от тях (на разлепените) !!!
Почистете местата им до блясък с дрелка с накрайник тел.четка, нанесете на тънък слой преобразовател на ръжда. На другия ден
обезмаслете с коресилин. Лепилото изберете с помощта на опитен човек, защото не знам с какво разполагате по магазините.Аз използвах 3 вида лепила, защото първото трябва да е много тънко за да не надигне магнита и да опре. После използвах второ и трето лепило. Залейте и другите магнити - явно и на тях им предстои да си тръгнат дома. Причината за разлепването е влизане на вода в мотора и корозия между метала и лепилото. По магнита е изключително здраво залепнало - не опитвайте да го махате - опасност от счупване!
Залепено е всичко, боядисайте със спрей. Погледнете състоянието на втулката отзад - ако прецените, че има износване направете нова - стругар - 15мин. и 2лв. Сега е момента да направите пълна профилактика - не отлагайте. По същата причина проверете и предния лагер. Сменете дори да ви се струва, че е добре. Лагера е стандартен - на мен ми предложиха 3 варианта - от 0,80лв. до 6,70лв. за най-марковия.
Махнете капачката на лагера чрез избиване на четирите нита отвътре навън с остро шило, за да ги ползвате отново.
Всичко е прегледано и сменено, сглобете пробвайте старателно работата на мотора и за шумове и искрене на четките. Като прецените, че всичко е ОК фиксирайте задния капак с две капки на СО, на такова място, че при нужда лесно да отстраните на шмиргел и да си ремонтирате.
Ааа, много дълго стана май? Ако имате въпроси - на разположение съм.

При неработещ вентилатор климатика не работи на място и лошо в движение, но при работа на двигателя в тежък режим на ниска скорост (изкачване по стръмен път) и летни температури - имате гарантирано прегряване!
За цената на въпросната перка знам над 600лв. За резисторите около 130лв. кит-а.
Както съм казвал при другите ремонти - кефа е с тези пари да отидете на море примерно

За ремонта : нищо страшно - трябват ви само малко инструменти, 10-15лв. и две сръчни ръце, едната от които задължително дясна

За съжаление вентилатора е достъпен след сваляне на предна броня и фарове.Как става това сигурно е описвано досега. Освобождавате конектора от корпуса със завъртане, развивате 4 гайки и си го вземате в къщи.
За правилната работа на електромотора във всички режими е необходимо да са изправни двата резистора, разположени от горната страна зад перката (всеки закрепен отделно на метална планка с 2 торкса). Започнете проверката с тях - обикновено те се скапват при повреден мотор. Схемата някъде я видях във форума - верна е.
Най-често прекъсва резистора 0,2 Ом.(за бавната скорост). Аз намерих 2 варианта за тези резистори - руски порцеланови по 1,20лв. и немски в оребрен алуминиев корпус по 3,40лв. И в двата случая беше нужна комбинация от 2 резистора за постигане на необходимата стойност, но пък постигнах 100 Вт.
Монтирайте така, че да осигурите добро обдухване за охлаждането им. Като приключите с това, демонтирайте мотора от корпуса.
Надявам се перката от оста ще разберете как се сваля.
Най-гадното е избиването на шайбата под перката.
Преди това да кажа, че най-честия проблем при тези мотори е отлепването на постоянните магнити от корпуса.
В моя случай мотора беше Сименс произведен в Канада ???
Наистина е конструиран без да се мисли за ремонт, ама това му е сладкото.
Избиването на въпросната шайба става след демонтирането на задния щит (капак). Всяко чукане да става само с дорник от мек метал!
Погледнето отзад - там от тялото продължава зад капака във вид на пластини занитени само в краищата си. Ако имате добро менгеме стегнете разтворената част и изпилете раздутото за да изчистите материала и да освободите капака или изцяло изчистете занитването с шмиргел. При изваждането внимавайте за пружините на четките - да не ги изгубите, ако хвръкнат.
Сега виждате какво ви чака. Ако са само четките - стандартен размер са и са стотинки, намират се лесно. Погледнете състоянието на колектора, ако има видимо вдълбаване на контакта с четките, занесете на стругар да изравни и полира. След тази процедура погледнете внимателно за нагар между ламелите на колектора.
Ако се окаже стандартната повреда - разлепени магнити :
Преди да извадите магнитите маркирайте точното положение на всеки един от тях (на разлепените) !!!
Почистете местата им до блясък с дрелка с накрайник тел.четка, нанесете на тънък слой преобразовател на ръжда. На другия ден
обезмаслете с коресилин. Лепилото изберете с помощта на опитен човек, защото не знам с какво разполагате по магазините.Аз използвах 3 вида лепила, защото първото трябва да е много тънко за да не надигне магнита и да опре. После използвах второ и трето лепило. Залейте и другите магнити - явно и на тях им предстои да си тръгнат дома. Причината за разлепването е влизане на вода в мотора и корозия между метала и лепилото. По магнита е изключително здраво залепнало - не опитвайте да го махате - опасност от счупване!
Залепено е всичко, боядисайте със спрей. Погледнете състоянието на втулката отзад - ако прецените, че има износване направете нова - стругар - 15мин. и 2лв. Сега е момента да направите пълна профилактика - не отлагайте. По същата причина проверете и предния лагер. Сменете дори да ви се струва, че е добре. Лагера е стандартен - на мен ми предложиха 3 варианта - от 0,80лв. до 6,70лв. за най-марковия.
Махнете капачката на лагера чрез избиване на четирите нита отвътре навън с остро шило, за да ги ползвате отново.
Всичко е прегледано и сменено, сглобете пробвайте старателно работата на мотора и за шумове и искрене на четките. Като прецените, че всичко е ОК фиксирайте задния капак с две капки на СО, на такова място, че при нужда лесно да отстраните на шмиргел и да си ремонтирате.
Ааа, много дълго стана май? Ако имате въпроси - на разположение съм.
- V_Kanchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 26.11.2006
- Местоположение: София, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Kartoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 31.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535xd LCI
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани