15 Съвета при покупка на дизелов автомобил на старо
Модератор: Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
15 Съвета при покупка на дизелов автомобил на старо
Дизел се купува през зимата. Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил. Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време. Добрият дизел пали като бензинов мотор.
При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове. Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан. Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател. Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
Слушайте работата на двигателя. Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др. Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя. Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни. Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос. Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател. Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота. Нормално е колата в началото да припуши черен дим. Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване. Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха. Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата. Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т. нар. "пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант. Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател. Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота. Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
При работещ двигател огледайте ремъчните шайби. Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене. Това се забелязва сравнително лесно.
Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото. Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят. Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото. Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче. Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето. Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
Запалете двигателя и го оставете на празен ход. Просто следете вибрациите. Скачащият или тресящият дизел е неизправен. Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина. Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит. Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател. Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход. Почти като бензинов агрегат. Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари. Проверете за течове на масло при работещ двигател. Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
Оставете колата на наклон за изкачване. Опитайте се да тръгнете без да подавате газ. Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре. Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва. За сведение моя Golf TDI катери без газ доста стръмни баири по черен път.
Изпробвайте колата на рязко ускорение. Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти. Следете за поява на вибрации при ускорението. Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата. Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз.
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура. Диагностиката струва тук във Варна 15 лева. Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа. Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи. Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите. От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия. Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител. Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др. Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател. За Форд и 1900 кубиковите френски дизели /Пежо 405, Рено 19 и Ситроен ZX и др. / тези стойности са около 34-36 максимум и 24-26 минимум. Ориентировъчно двигател с 30 бара и повече компресия е добър и си заслужава.
Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително. Все пак гаранция няма. Единственият сигурен метод за диагностика е да се разглоби двигателя и да се дефектира покомпонетно чрез микрометрични измервания. Това обаче никой няма да ви позволи да направите. В цялата работа има и известна доза късмет. Но то при всичко от живота е така. Въпроса с присадките е доста болен. Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ. Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло. Първите се откриват много трудно. Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици. Вторият тип се откриват лесно при студено време. Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед. Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене . Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Толкова мога да кажа засега. Надявам се, че ще ви е полезно това, което написах.
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
не е лош цитата ама има си и той неговите недостатъци.....ама утре ще пиша че нещо съм в джаза...иначе темичката е добра 


- BMW fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 10.05.2005
- Местоположение: lovech
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 525TDSA
- Детайли за колата: СТРАШИЛИЩЕ! :)
със вс съм съгласен само едно не ми е ясно защо при работещ двигател като отвориш капачката за наливане на маслото няма да пръска как ще се маже разпределителния вал ако може някой да ми обясни защото не ми е ясно
истината е една BMW се казва тя!
- nikolayyyyyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е34
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Относно цвета на маслото след смяна -> последно като си сменях маслото (преди 2-3 месеца) през първите 1000км цветът на маслото почти не се промени т.е остана си такъв какъвто си е в тубичката, а самото масло почна да почернява осезаемо след около 1500км (колата ТДС, маслото Кастрол 5в40)
Другото,с което не съм съгласен,че ако дизела работи спокойно и равномерно е добър - давам пример, имах едно Скорпио 2.5Д беше си доста издухано харчеше ми около 0.5л/1000км масло 20w50 и да ви кажа по звука,който двигателя издаваше докато си работеше никой не можеше да каже,че беше издухано.След време му правих основен ремонт,разхода на масло спря, но и звукът на двигателя не се промени и си работеше все така равномерно.
Другото,с което не съм съгласен,че ако дизела работи спокойно и равномерно е добър - давам пример, имах едно Скорпио 2.5Д беше си доста издухано харчеше ми около 0.5л/1000км масло 20w50 и да ви кажа по звука,който двигателя издаваше докато си работеше никой не можеше да каже,че беше издухано.След време му правих основен ремонт,разхода на масло спря, но и звукът на двигателя не се промени и си работеше все така равномерно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Аз след като си смених маслото,на другият ден беше черно-това което остава в двигателя е предостатъчно да направи черни новите литри.От собствен опит се убедих какво мърляво нещо е дизеловото масло-капнаха 2-3 капки на смукателният колектор и едвам ги почистих.Честно казано не виждам как новото масло ще остане бистро 1500км,освен ако не си измил двигателя с някоя добавка или ако маслото е менте.Доброто масло,освен всичките си други функции ,обира и задържа мръсотиите от работата на двигателя.Така ,че масло ,което не потъмнява,дори и при бензинови двигатели е менте.
И не ми се вярва издухан двигател да издава същите шумове както двигател след основен ремонт-може би зависи от ухото.
И не ми се вярва издухан двигател да издава същите шумове както двигател след основен ремонт-може би зависи от ухото.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Svetlix написа:На дизелов двигател след смяна на маслото почти веднага трябва да почернее! Ако не почернее значи самото масло не си върши работата и не мие отлаганията. Лично аз към маслата на Кастрол съм малко негативно настроен ... по-точно към това което се продава в България
Колега,напълно съм съгласен с теб.И поне за себе си имам правилото,че колкото едно масло е по-марково ,толкова вероятноста да е менте е по-голяма.Затова си купувам по-неизвестни марки масла.Спомням си ,че едно време бях фен на MOBIL и го купувах по 18лв. литъра,докато го видях в Турция по 1$.
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
zvetiko маслото за тези 1500км които казах постепенно си потъмняваше, но не стана изведнъж черно. Относно качествата на кастрол - там от където си го купувам са ми приятели и съм сигурен в качеството на маслото, което си купувам, уверил съм се многократно, защото имам и други познати,които карат с кастрол 5в40 и си го купуват там от където и аз и не съм чул никой да се оплаква от каквото и да било.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
BAI_DOBRI написа:zvetiko маслото за тези 1500км които казах постепенно си потъмняваше, но не стана изведнъж черно. Относно качествата на кастрол - там от където си го купувам са ми приятели и съм сигурен в качеството на маслото, което си купувам, уверил съм се многократно, защото имам и други познати,които карат с кастрол 5в40 и си го купуват там от където и аз и не съм чул никой да се оплаква от каквото и да било.
Да не дава господ никому проблеми с двигателите! Колегите по-горе съвсем правилно подчертаха - истински хубавото масло ТРЯБВА да почернее след около 20-50 км, защото не само смазва по-добре, но и чсти, а и оставя по-тънак (но достатъчно ефикасен) филм по повърхностите, което обуславя и по-ниския му разход.
А подобни "постепенно потъмняващи" масла дано поне смазват добре, че после спестените 5-6 лева на литър започват да се множат по 100-200 пъти в сервиза

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
а моя съвет е : не купувайте ДИЗЕЛ 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани