::.BMW - Мотоциклетите на Третия Райх.::

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

::.BMW - Мотоциклетите на Третия Райх.::

Мнение от alpina-ma6inata » 27 Фев 2004, 22:21

В темата на "///М3" видях, че е писал за мотоциклетите БМВ през 2-рата световна война, имаше неща за допълване и реших да направя тема, защото в онази тема непрекъснато се допълва и е много разбъркно. Информацията съм взел от изданието на МотоМания:
"Мотоциклетите на третия райх" .

========================================================================================
Първите военни поръчки баварците получават още през 1927 г. На едно цилиндровият R4 с работен обем 400 куб. см е първият мотоциклет произвеждан в големи количества, за военни нужди от началото на 1932 г. Тази изключително надеждна машина е използвана не само като стандартен армейски учебен мотоциклат, но и като куриерски. През 1937 г. R4 е заменен от модернизирания R35, който се доставя до 1940 г. Тези два тромави едноцилиндрови БМВ не се ползват с голяма популярност сред войниците, което може и да се дължи на неприятните им спомени от строгата мундщровка по време на новобранското им обучение. В областа на тежките мотоциклети БМВ има силна конкуренция в лицето на друга баварска фирма - Zundapp, чието седалище е в Нюрнберг. Двете фирми ползват еднкви конструкции с напречно разположен двуцилиндров боксер, монтиран в рама от профилна ламарина.
Появилият се през 1935 г. 750 кубиков модел R12 със стоящи клапани е успешен ход за баварската фирма. Този мотоциклет със само 18 к.с. предлага забележително надежден агрегат и се оказва много подходящ за тежкия кош. Тестовите центрове на Вермахта бързо установяват качествата на R12 и в резултат БМВ получава най-голямата поръчка за мотоциклети: от Май 1941 г. БМВ доставя на армията не по-малко от 36 000 R12. Като важен доставчик баварците участват и в разработката на специален военен мотоциклет с всъдеходни качества. Но тъй като изискванията варират значително в зависимост от различните му предназначения, началото на серийното производство се отлага няколко пъти. Едва през Юни 1941 г. първите R75 излизат от фабриката; а година по-късно производството им е прехвърлено от Мюнхен в Айзенах, тъй като основната фабрика се съсредоточава върху използването на самолетни двигатели. От скъпия за производство R75, снабден с двигателно колело на коша, диференциал, предавки за движение по пресечен терен и назад, хидравлични спирачки на задното колело и колелото на коша, до есента на 1941 г. са произведени 17 000 бройки. Кошовете са съвместна разработка на трите водещи производители Steib, Stoye и Royal.
BMW R4 е най-стария мтоциклет на сужба в армията, когато избухва войната. Той е взет на въоръжение в Райхсвера през 1931 г. и се изолзва главно за обучение на новобранци. Издържливият двигател с работен обем 400 куб. см и 12 к.с. в себе си, стабилната вилка от щампована стоманена ламарина и листовият ресор правят този модел изключително надежден при тежката куриерска служба. Военният модел се различава от цивилното изпълнение (като изключим цвета) само по чантите и защитната плоча, монтирана под рампата.

BMW R4

Двигател: 1-цилиндров, четиритактов;
Xод на буталото: 78,0 Х 84,0 мм;
Работен обем: 398 куб. см;
Мощност: 12 к.с. при 3500 об. в мин.;
Степен на сгъстяване: 5,7:1;
Карбуратор: Sum, 3 жигльора;
Клапани: Висящи;
Вторично предаване: Кардан;
Предавателна кутия: 4-степенна, ръчно превключване
Рама: Профилна ламарина;
Предна вилка: Ресор;
Междуосие: 1320 мм;
Маса (сух): 137 кг;
Резервоар: 12 л;
Макс. скорост: 100 км/ч;
Произвеждан: 1932-1936 г.;


BMW R12.
Най-често срещаният тежък военен мотоциклет на Вермахта: 745-кубиковият БМВ R12 се използва с кош и соло. Калобранът е от ламаринен лист. R12 се ползва с голяма популярност заради своята здравина, но по-трудно се справя с пресечени терени. R12 сепроизвежда до 1941 г.
R12 е взет на въоръжение през 1935 г., като първите машини са с големи калници и степенки. БМВ R12 е с мощност от 18 к.с.

BMW R12

Двигател: 2-цилиндров, четиритактов бокстер;
Ход на буталото: 78,0 Х 78,0 мм;
Работен обем: 745 куб. см;
Мощност: 18 к.с. при 3400 об. в мин.;
Степен на сгъстяване: 5,2:1;
Карбуратор: Sum, 3 жигльора;
Клапани: Стоящи;
Вторично предаване: Кардан;
Предавателна кутия:[b] 4-степенна, ръчно превключване;
[b]Рама:[b] Профилна ламарина;
[b]Предна вилка:[b] Телескопична;
[b]Междуосие:
1380 мм;
Маса (сух): 185 кг;
Резервоар: 14 л;
Макс. скорост: 110 км/ч (без кош);
Произвеждан: 1935-1941 г.

BMW R75 е "свръхтежък мотоциклет", разработката му почва едва след началото на войната. През 1941 г. първите машини са предоставени на армията. Най-голямата иновация в тази машина е допълнителното задвижване на колелото на коша чрез диференциал с изравняване на тягата в зависимост от натоварването на колелото. Предавателната кутия включва предавка за пресечени местности и заден ход.
При планирането на R75 в центъра е поставено органичното единство между мотоциклет и кош. Въпреки голямата маса от повече от 400 кг тази машина показва много добра управляемост и проходимост в пресечена местност.
BMW R75, видян в страната на мотоциклета. Става дума за модифициран модел от 1942-1943 г. с гумени предпазители на вилката, въздушен филтър на резервоара, предпазители на краката над цилиндрите и по-плитки калници. Резервната гума на багажника обаче едва ли се харесва на войската.
На R75 се монтирвало и друг (нов) двигател със вицящи клапани. Сравнително малката му мощност от 26 к.с. е причина за легендарната му надеждност.
Големите товари, които са претърпяли всички R75-ци не били особенни трудности по простат причина, че са конструирани за максимален товар от 400 кг: трима войници с пълно походно сражение плюс картечница и муниции.

BMW R75

Двигател: 2-цилиндров, четиритактов боксер;
Ход на буталото: 78,0 Х 78,0 мм;
Работен обем:[b] 745 куб.см;
[b]Мощност:[b] 26 к.с. при 4400 об. в мин.;
[b]Степен на сгъстяване:
5,8:1;
Карбуратор: 2 Х Graetzin с диаметър на дифузора 24 мм;
Клапани: Висящи;
Вторично предаване: Кардан;
Предавателна кутия: 4-степенна, крачно превключване;
задна скорост и за пресечена местност -
ръчно превключване;
Рама: Тръбна;
Предна вилка: Тръбна;
Междуосие: 1444 мм;
Маса (сух): 420 кг (с кош);
Резервоар: 24 л;
Макс. скорост: 92 км/ч (с кош);
Произвеждан: 1941-1944 г.;

Това е накратко историята на мотоциклетите BMW. Надявам се тази информация да Ви е била полезна, въпреки че има още какво да се напише... 8) :)

А сега... е ред на малко снимчици 8) :

BMW R4
Изображение
Едно лачено BMW R4 :)


BMW R12
Изображение
BMW R12

Изображение
BMW R12 в действие...

Изображение
Двигателя на машината

BMW R75
Изображение
Редица войници препускат с редица мотоциклети BMW R75 с кошове...

Изображение
Машината R75 в действие
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 27 Фев 2004, 22:43

Е , аз само описах с какво БМВ са участвали във войната , а ти си наблегнал доста повечко на моторите в тази тема ... Мерси за инфото :wink: :wink: ! И браво на теб от мен , полезни неща има тук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 28 Фев 2004, 20:33

Един познат има Р12 или 4 не съм мноо сигурен кой от 2-та.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook