Мнение за шлайф на колянов вал
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Мнение за шлайф на колянов вал
Здравейте колеги, имам въпрос за шлайф на колянов вал. Притежавам е36 м52б28, разтропаха се биелни и основни лагери. Реших да строукна мотора на 3.0, така или иначе щеше да се отваря. Пълна ревизия на мотора, смяна на колянов вал от м54б30, бутала и биели, разпределителни валове и колектор с дросел от м50б25. Купих всичко нужно но от недоглежда от моя страна се оказа, че коляновия вал от м54б30 е надраскан на първа биела. Въпроса ми е, ако шлайфам вала на 1-ви ремонт дали ще държи. Казаха ми, че като се шлайфа след 10000км пак щяли да се разтропат лагерите. Вярно ли е това, държи ли след шлайф и надежно ли е, ако е направено с акъла си? Благодаря предварително!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Мнение за шлайф на колянов вал
Ако е читаво шлайфан няма как да се разтропа на 10 000 , проблема е че повечето майстори и фирми които правят тия услуги на частни клиенти са палачори и обикновено работят със стари износени машини инструменти или напълно неподходящи такива . Затова и резулатата е посредствен и на късмет , в случая гаранция няма за такава услуга и ги боли фара в общи линии . Ако са леки драскотини първо се полира вала и се преценява има ли нужда от шлайф . Ако са дълбоки се шлайфа вала на предписаната хлабина проверява се за биене и се пуска бор щанга в тунела . Има един момент обаче с тия драскотини в резултат на какво са получени . Ако е имало затягане на тази надраната шийка е добре да се провери и геометрията на вала за усуквания тъй като е много вероятен проблем .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Мнение за шлайф на колянов вал
Карам 85000км с м52б28 колянов вал на 1 ремонт основни и биелни.
На около 60000км развих една биела да видя състояние на лагер, всичко беше наред.
Колата е ежедневна, стоков мотор,дава се газ но без екстремности.
П. С. Ползвам само напълно синтетични 5в40 масла (Равенол, Лики моли)
На около 60000км развих една биела да видя състояние на лагер, всичко беше наред.
Колата е ежедневна, стоков мотор,дава се газ но без екстремности.
П. С. Ползвам само напълно синтетични 5в40 масла (Равенол, Лики моли)
Re: Мнение за шлайф на колянов вал
Добре, надявам се шлайфиста да е добър и всичко да е наред. Благодаря ви за отделеното време!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Мнение за шлайф на колянов вал
Как точно е надраскан? Ако деругата е перпендикулярна на оста не е проблем. Ако е успоредна на оста тогава вече може да губи масло и от там мазане. Проблема при шлайф е че пада повърхностната закалка.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани