BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF LF8
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fichtenweg
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.09.2022
- Детайли за колата: 520D G31
BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF LF8
Здравейте,
Моля за съвети на приблизително колко хил.км следва да бъде първото сервизиране на ZF GA8HP50 стептроник
благодаря предварително
Моля за съвети на приблизително колко хил.км следва да бъде първото сервизиране на ZF GA8HP50 стептроник
благодаря предварително
- fichtenweg
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.09.2022
- Детайли за колата: 520D G31
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
Оказва се, че препоръчителния пробег / изминалото време като ориентир за смяна на трансмисионното масло са доста разтегливо понятие в диапазона от 80 х.к до 250-300 х.км в зависимост от експлоатационните условия и амортизацията на компонентите. Като по-добър ориентир се посочват моментните адаптационни стойности на скоростната кутията.
Прилагам screenshot от същите и моля запознатите за мнение.
Тълкуванието което последно гледах в youtube гласеше, че отрицателните стойности означават обратна компенсация на наляганията и като цяло говорят за един добре съхранен мехатроник.
Прилагам screenshot от същите и моля запознатите за мнение.
Тълкуванието което последно гледах в youtube гласеше, че отрицателните стойности означават обратна компенсация на наляганията и като цяло говорят за един добре съхранен мехатроник.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
Според БМВ кутията не се обслужва. Според ЗФ първата смяна е между 90 и 120к км и през около 80к км за всяка следваща смяна.
- fichtenweg
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.09.2022
- Детайли за колата: 520D G31
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
@emor, колега благодаря за включването. В телефонен разговор ZF обясниха, че дори пепоръчват след 150к, интервала 80-120 го дават за по-неблагоприятни експлоатационни условия (теглене на товар , преобладаващо каране в спортен режим и т.н.).
Зададох въпроса предвид конкретните адаптационни стойности именно заради твърде голямата разлика в препоръките на BMW и ZF
Зададох въпроса предвид конкретните адаптационни стойности именно заради твърде голямата разлика в препоръките на BMW и ZF
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
fichtenweg написа:@emor, колега благодаря за включването. В телефонен разговор ZF обясниха, че дори пепоръчват след 150к, интервала 80-120 го дават за по-неблагоприятни експлоатационни условия (теглене на товар , преобладаващо каране в спортен режим и т.н.).
Зададох въпроса предвид конкретните адаптационни стойности именно заради твърде голямата разлика в препоръките на BMW и ZF
А дават ли горна граница за първата смяна? Защото над 200к става рисково според мен, аз бих сменил между 100-130к. Иначе имам опит със смяна на 290к км, никаква идея дали е била първа смяна, но кутията роди съвсем скоро след това (беше ЗФ в Е60 де, не Г серия)
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
Дилемата за смяна на масло на скорростна кутия и при мен си остава. G30 540i Xdrive на 100к, и не мога да взема решение дали да сменям...............................
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
hrpopov217 написа:Дилемата за смяна на масло на скорростна кутия и при мен си остава. G30 540i Xdrive на 100к, и не мога да взема решение дали да сменям...............................
Сменяш
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
hrpopov217 написа:Дилемата за смяна на масло на скорростна кутия и при мен си остава. G30 540i Xdrive на 100к, и не мога да взема решение дали да сменям...............................
И според мен сменяй, но само в оторизиран дилър или в сериозен сервиз с доказана репутация. И задължително с фактура.
И на раздатката също.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 850
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
И аз много се чудех дали да сменям на моята, но в крайна сметка смених.
Раздатката не я пипай - тя си казва сама кога е за смяна.
Раздатката не я пипай - тя си казва сама кога е за смяна.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
hrpopov217 написа:Дилемата за смяна на масло на скорростна кутия и при мен си остава. G30 540i Xdrive на 100к, и не мога да взема решение дали да сменям...............................
Сменяй ............но само в сервиз където знаят какво правят и с оригинално масло .
Transfer box (0.7L): DTF 1 75W GL-4 (83222409710)
Rear differential (0.8L): Hypoid Axle Oil G1 75W85 GL-4 (83222295532)
Front differential (0.6L): Hypoid Axle Oil G2 75W85 GL-5 (83222413511)
Това са ти спецификациите за маслата в раздатката и диференциалите .
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
Phil написа:И аз много се чудех дали да сменям на моята, но в крайна сметка смених.
Раздатката не я пипай - тя си казва сама кога е за смяна.
Дам, така си каза раздатката, че направо цялата се наложи да се сменя Добре, че беше още по гаранция. Не казвам, че маслото е било причина, по-вероятно фабричен дефект или слабо място при модела, в сервиза ми казаха, че не е първата с проблемна раздатка.
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
hrpopov217 написа:Phil написа:И аз много се чудех дали да сменям на моята, но в крайна сметка смених.
Раздатката не я пипай - тя си казва сама кога е за смяна.
Дам, така си каза раздатката, че направо цялата се наложи да се сменя Добре, че беше още по гаранция. Не казвам, че маслото е било причина, по-вероятно фабричен дефект или слабо място при модела, в сервиза ми казаха, че не е първата с проблемна раздатка.
A какви са симптомите на раздатката? Има ли нещо по-специфично, което да се усети, че тръгва или умира от веднъж
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 850
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
По принцип като стане за смяна маслото на раздатката излиза при диагностика.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
vasil_1 написа:hrpopov217 написа:Phil написа:И аз много се чудех дали да сменям на моята, но в крайна сметка смених.
Раздатката не я пипай - тя си казва сама кога е за смяна.
Дам, така си каза раздатката, че направо цялата се наложи да се сменя Добре, че беше още по гаранция. Не казвам, че маслото е било причина, по-вероятно фабричен дефект или слабо място при модела, в сервиза ми казаха, че не е първата с проблемна раздатка.
A какви са симптомите на раздатката? Има ли нещо по-специфично, което да се усети, че тръгва или умира от веднъж
При мен започна да предърпва, да претриса едно такова когато и подадеш по рязко газ. От сервиза ми казаха, че това е начален стадий, но е тръгнала да си заминава и решихме да я сменяме докато е в гаранция. Т
Re: BMW 520D G31 сервизен интервал на трансмисионно масло ZF
Благодаря за информацията.
Към момента съм на 140000 км (колата е карана само в България и обслужван при офиц. дилър), почти на 6 години е, но честно казнао не усещам някакво притрисане или придърпване.
Понякога при пълен ляв/десен и тръгване по-рязко се чува някакво припукване, но вероятно е нещо друго.
Знам, че отида ли в Мкар със сигурност ще си намерят причина да искат смяна (предвид, че изтече и гаранцията) и затова не искам да им насочвам вниманието без причина.
Към момента съм на 140000 км (колата е карана само в България и обслужван при офиц. дилър), почти на 6 години е, но честно казнао не усещам някакво притрисане или придърпване.
Понякога при пълен ляв/десен и тръгване по-рязко се чува някакво припукване, но вероятно е нещо друго.
Знам, че отида ли в Мкар със сигурност ще си намерят причина да искат смяна (предвид, че изтече и гаранцията) и затова не искам да им насочвам вниманието без причина.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани