Headers M50B25/M52B28
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Headers M50B25/M52B28
Здравейте колеги,
От известно време планирам ъпгрейд на изпускателната система и събирам информация от къде ли не.
Целите са следните:
1.Основна - по-ниско тегло
2.Запазване на настоящата мощност и крива на въртящия момент.
3.Евентуално печелене на до 5 коня във високите.
От четене, сверяване на динографики и разговори с колеги стигнах до следните изводи по отношение на хедърсите:
1. Китайските реплики не носят нищо над М52 изпускателите. Тук знам, че ще ме разпнете, но това което виждам като графики това показва. Всъщност модела който гледах дори "изяждаше" въртящ момент в средните.
2.Следващата група са не китайски реплики на Суперспринт на цени около 500-600лв. - Schmiedmann и Raceland основно.
Графика която гледах на Raceland показваше същата загуба на въртящ момент в ниските за сметка на 6-7 коня спечелени във високите.
Schmiedmann предлагат два модела("къси" и "дълги"). Виждал съм графика само на късите и тя показваше запазване на въртящият момент и 3-5 коня печалба горе(при обявени над 10 от производителя)
Тази група страда от същите проблеми с грубо изпълнение като китайците, което си е проблем.
3. KK, SuperSprint, M3 - честно казано тези са ми ценово извън бюджета, а КК или М3 са ужасно трудни за намиране. Иначе е ясно, че срещу парите си получаваш качество.
Някакви други варианти в ценовия диапазон 500-600лв подкрепени с динографики има ли?
Ясно е, че изпускателния колектор е основния компонент, но ето какво съм замислил за назад. Ще се радвам да споделите мнение и да кажете ако бъркам някъде.(М52Б28 с М50 всмукател, валове, CAI и ремап.)
Като цяло мисля, че изпускателната система макар и да изглежда проста всъщност е много трудна за изчисляване и каквото и да правя трябва да се придържам към параметрите заложени от немските инженери.
Планът ми е да мина на единична тръба с цел лекота, съответно диаметарът който съм избрал е 65мм/63.5мм тъй като той е максимално близо като флоу характеристики до фабричната двойка. Обмислям и вариант за 70мм, но той е зависим от наличието на части в този размер. 76мм категорично съм го изключил.
Тъй като намирането на изпускатели няма да е лесно, датчаните например са отпуска до 1ви Август и след това ще наваксват баклог Планирам да ползвам моите М52 изпускатели.
След тях предна част от М52Б28ТУ Е46 пре-фейс. Не съм решил дали да е варианта с двойни катализатори или единичен, но идеята е да ползвам оригинална система 2-1. Разбира се катализатора/ите си заминават и на тяхно масто идва проходен резонатор. Следва втори проходен резонатор(възможно най-дълъг) и накрая завършвам с възможно най-доброто крайно гърне което успея да намеря.
От известно време планирам ъпгрейд на изпускателната система и събирам информация от къде ли не.
Целите са следните:
1.Основна - по-ниско тегло
2.Запазване на настоящата мощност и крива на въртящия момент.
3.Евентуално печелене на до 5 коня във високите.
От четене, сверяване на динографики и разговори с колеги стигнах до следните изводи по отношение на хедърсите:
1. Китайските реплики не носят нищо над М52 изпускателите. Тук знам, че ще ме разпнете, но това което виждам като графики това показва. Всъщност модела който гледах дори "изяждаше" въртящ момент в средните.
2.Следващата група са не китайски реплики на Суперспринт на цени около 500-600лв. - Schmiedmann и Raceland основно.
Графика която гледах на Raceland показваше същата загуба на въртящ момент в ниските за сметка на 6-7 коня спечелени във високите.
Schmiedmann предлагат два модела("къси" и "дълги"). Виждал съм графика само на късите и тя показваше запазване на въртящият момент и 3-5 коня печалба горе(при обявени над 10 от производителя)
Тази група страда от същите проблеми с грубо изпълнение като китайците, което си е проблем.
3. KK, SuperSprint, M3 - честно казано тези са ми ценово извън бюджета, а КК или М3 са ужасно трудни за намиране. Иначе е ясно, че срещу парите си получаваш качество.
Някакви други варианти в ценовия диапазон 500-600лв подкрепени с динографики има ли?
Ясно е, че изпускателния колектор е основния компонент, но ето какво съм замислил за назад. Ще се радвам да споделите мнение и да кажете ако бъркам някъде.(М52Б28 с М50 всмукател, валове, CAI и ремап.)
Като цяло мисля, че изпускателната система макар и да изглежда проста всъщност е много трудна за изчисляване и каквото и да правя трябва да се придържам към параметрите заложени от немските инженери.
Планът ми е да мина на единична тръба с цел лекота, съответно диаметарът който съм избрал е 65мм/63.5мм тъй като той е максимално близо като флоу характеристики до фабричната двойка. Обмислям и вариант за 70мм, но той е зависим от наличието на части в този размер. 76мм категорично съм го изключил.
Тъй като намирането на изпускатели няма да е лесно, датчаните например са отпуска до 1ви Август и след това ще наваксват баклог Планирам да ползвам моите М52 изпускатели.
След тях предна част от М52Б28ТУ Е46 пре-фейс. Не съм решил дали да е варианта с двойни катализатори или единичен, но идеята е да ползвам оригинална система 2-1. Разбира се катализатора/ите си заминават и на тяхно масто идва проходен резонатор. Следва втори проходен резонатор(възможно най-дълъг) и накрая завършвам с възможно най-доброто крайно гърне което успея да намеря.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Headers M50B25/M52B28
За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да я направи тук.
Диаметърът не го увеличавай спрямо заводския за нищо на света, освен ако не гониш над 100% увеличение на мощността с бууст например, в противен случай ще се получи обратен ефект. За твоята цел е напълно достатъчно се махнат рестрикциите.
Диаметърът не го увеличавай спрямо заводския за нищо на света, освен ако не гониш над 100% увеличение на мощността с бууст например, в противен случай ще се получи обратен ефект. За твоята цел е напълно достатъчно се махнат рестрикциите.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Headers M50B25/M52B28
В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
Наистина не увеличавай диаметъра
Успех
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
Наистина не увеличавай диаметъра
Успех
Re: Headers M50B25/M52B28
До тук общо взето потвърждавате вижданията ми за диаметъра, а именно че 63.5мм/65мм е оптималния вариант.
Сигурен ли си че не е обратното?
Общо взето всичките производители, които предлагат къс и дълъг вариант, дават късия за повече въртящ момент, а дългия за пикова мощност.
Аз за сега на техния къс вариант съм се спрял, че уж връщал загубения въртящ момент в средните след минаване на М50 колектор. Само дето са заминали да си пекат белите викингски з*****и по топлите страни И няма шанс да се вредя преди средата на Август. Та до тогава ще съм в търсене на крайно гърне тип Магнафлоу, Борла и компания, а пък ако някой измъкне М3 колектор или митичния КК може да ударя кредитната карта.
Deyan Velev написа:В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
:
Сигурен ли си че не е обратното?
Общо взето всичките производители, които предлагат къс и дълъг вариант, дават късия за повече въртящ момент, а дългия за пикова мощност.
In_Memoriam написа:За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да .......
Аз за сега на техния къс вариант съм се спрял, че уж връщал загубения въртящ момент в средните след минаване на М50 колектор. Само дето са заминали да си пекат белите викингски з*****и по топлите страни И няма шанс да се вредя преди средата на Август. Та до тогава ще съм в търсене на крайно гърне тип Магнафлоу, Борла и компания, а пък ако някой измъкне М3 колектор или митичния КК може да ударя кредитната карта.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8316
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Headers M50B25/M52B28
другата седмица съм на дино... заставай срещу 20-ската с китайските колектори да видиш има ли файда или няма...
шегата настрана... за 200лв резултата е повече от добър стига да има адекватен мапер за 6 цилиндров мотор е най-добре генерацията да е двойна... може да олекотиш от към гърнета или липсата им
късите хедъри подобряват много ниските обороти, дългите високите - и то значително за това използвам китайци на всичките си коли през годините, ефекта е уау
и те така
шегата настрана... за 200лв резултата е повече от добър стига да има адекватен мапер за 6 цилиндров мотор е най-добре генерацията да е двойна... може да олекотиш от към гърнета или липсата им
късите хедъри подобряват много ниските обороти, дългите високите - и то значително за това използвам китайци на всичките си коли през годините, ефекта е уау
и те така
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Headers M50B25/M52B28
Е да ама ти не си я мерил със стоковите, за да имаш база за сравнение.
След като Raceland качва под 10 коня след адаптациите, колко да качва китаеца?
Защо? Какви са предимствата на двойната при идентичeн флоу капацитет и предполагаем идентичен скавинджинг(както казах ще използвам мърдж дизайна от 328 Е46, а няма да слагам китайски "гащи")?
Всеки килограм е важен Въпреки, че се кара 90% на писта без гърнета няма да остана.
След като Raceland качва под 10 коня след адаптациите, колко да качва китаеца?
vicho написа:за 6 цилиндров мотор е най-добре генерацията да е двойна... може да олекотиш от към гърнета или липсата им
Защо? Какви са предимствата на двойната при идентичeн флоу капацитет и предполагаем идентичен скавинджинг(както казах ще използвам мърдж дизайна от 328 Е46, а няма да слагам китайски "гащи")?
Всеки килограм е важен Въпреки, че се кара 90% на писта без гърнета няма да остана.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8316
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Headers M50B25/M52B28
TheDriver написа:Защо? Какви са предимствата на двойната при идентичeн флоу капацитет и предполагаем идентичен скавинджинг(както казах ще използвам мърдж дизайна от 328 Е46, а няма да слагам китайски "гащи")?
Всеки килограм е важен Въпреки, че се кара 90% на писта без гърнета няма да остана.
инженера е турил 2-на, доверявам му се...
не точно без гърнета, ама с някакви по-кухи които не са пълни с желязо
радиото махнал ли си?
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Headers M50B25/M52B28
vicho написа:радиото махнал ли си?
Да ама съм сложил пластмасова капачка(оригинална) на дупката Твоето гледам иска да избяга на един от клиповете
Открил съм, че 10кг тегло са приблизително 0.100 по-бавно време на обиколка с моята кола на Калояново. Тайното оръжие в случай, че опра до тия 0.100 е диетата на жена ми Отдаден съм на спорта.....
Гърнета поръчах от щатско Магнафлоу крайно + 58см дълъг резонатор и двете проходни на 65мм/63.5. Ако дойдат преди 3ти кръг на купата ще съм доволен. Някъде по това време трябва да съм успял да се сдобия и с хедърси от Дания.
Ако местния дино стенд най-накрая си сложи качествен вентилатор може да успея да направя замерване пред и след новите колектори. За да видим точно колко струват.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Headers M50B25/M52B28
TheDriver написа:До тук общо взето потвърждавате вижданията ми за диаметъра, а именно че 63.5мм/65мм е оптималния вариант.Deyan Velev написа:В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
:
Сигурен ли си че не е обратното?
Общо взето всичките производители, които предлагат къс и дълъг вариант, дават късия за повече въртящ момент, а дългия за пикова мощност.In_Memoriam написа:За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да .......
Аз за сега на техния къс вариант съм се спрял, че уж връщал загубения въртящ момент в средните след минаване на М50 колектор. Само дето са заминали да си пекат белите викингски з*****и по топлите страни И няма шанс да се вредя преди средата на Август. Та до тогава ще съм в търсене на крайно гърне тип Магнафлоу, Борла и компания, а пък ако някой измъкне М3 колектор или митичния КК може да ударя кредитната карта.
Моя грешка , главно четивата последната година и нещо ми бяха за всмукателни рънъри, а там нещата са обратно .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: Headers M50B25/M52B28
Имам м52б28 с разплетени колектори които ми ги правиха по поръчка тука с дълги рънари. Колата не е качвана на дино за да видя разликата но според мен стана по-пъргава и отзивчива във високите обороти от преди.
Неми дава да кача снимки, някой ако може ще му ги пратя да ги качи
Неми дава да кача снимки, някой ако може ще му ги пратя да ги качи
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Headers M50B25/M52B28
Аз съм с къси (като цяло грешка ама кой ти да е знаел преди 10 години, че тая кола в малкото пъти в които се кара ще е все над 5к основно).
Мисля, че бяха Schmiedmann или някакви подобни. В общи линии от читавите китайски Без проблеми с пасването и тенекиен звук. Дебела ламарина. Сваляни са поне 10 пъти безпроблемно, не се кривят.
Първото нещо, което сложих навремето на колата, която беше още с В20 мотор бяха колекторите и гърнето Себринг. Определено без нищо друго да се пипа разлика имаше.
Мисля, че бяха Schmiedmann или някакви подобни. В общи линии от читавите китайски Без проблеми с пасването и тенекиен звук. Дебела ламарина. Сваляни са поне 10 пъти безпроблемно, не се кривят.
Първото нещо, което сложих навремето на колата, която беше още с В20 мотор бяха колекторите и гърнето Себринг. Определено без нищо друго да се пипа разлика имаше.
Re: Headers M50B25/M52B28
bum_bum написа:Аз съм с къси (като цяло грешка ама кой ти да е знаел преди 10 години, че тая кола в малкото пъти в които се кара ще е все над 5к основно).
Интересно,
Аз пък както го смятам повече въртящ момент около 4к би трябвало да ми донесе повече ползи от повече мощност над 5к
Може и тотално да бъркам разбира се, но аз определено прекарвам доста време около 4к.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Headers M50B25/M52B28
Възможно е. Реално не съм и гледал много обортомера, но мисля, че най-много време прекарвам в оборотите около и над 5.
- ///М.Василев
- Потребител
- Мнения: 37
- Регистриран на: 13.12.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: 328 S2
Re: Headers M50B25/M52B28
Здрасти и от мен , аз сложих от китайските изпускатели на м52б28 като промяната не се усещаше освен ,че стана по резка съвсем леко. Направих и цялата генерация от неръждавейка на ф55 и реших да сложа крайно суперспринт ,което явно е било избушено и се получи обратен ефент колата вместо да тръгне стана по-бавна. Реших проблема като върнах стоковото на 328 и разликата от стокова генерация и изпускатели се усети дооста и съм адски доволен спрямо преди. Сега съм взел друго гърне скорпион да видим как ще е. Бих взел шмидман колекторите в твоя случай ако се налага да избирам.
Re: Headers M50B25/M52B28
Датчаните най-накрая приключиха с лятната почивка и насмогнаха на натрупалите се поръчки
На мен качеството ми се струва ОК Като ги сложа на главата ще разбера дали има проблем с пасването.
В крайна сметка взех Type II дългите за повече мощност във високите. На последната купа си следих оборотите и се оказа, че субективната ми преценка е била грешна. На всяко излизане от завой съм на минимум 5к оборота. Единствените моменти в които падам под 5к са mid corner и то рядко, а тогава евентуалната нужда от повече мощност може да се компенсира с педала на газта.
На мен качеството ми се струва ОК Като ги сложа на главата ще разбера дали има проблем с пасването.
bum_bum написа:Възможно е. Реално не съм и гледал много обортомера, но мисля, че най-много време прекарвам в оборотите около и над 5.
В крайна сметка взех Type II дългите за повече мощност във високите. На последната купа си следих оборотите и се оказа, че субективната ми преценка е била грешна. На всяко излизане от завой съм на минимум 5к оборота. Единствените моменти в които падам под 5к са mid corner и то рядко, а тогава евентуалната нужда от повече мощност може да се компенсира с педала на газта.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани