Ремонт на м54

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Ремонт на м54

Мнение от ivoaudi » 29 Юни 2020, 8:17

Hip-hopotam написа:М50 бутала на М54 цилиндрова втулка мисля че няма да се спогодят ако се кара с М50 сегменти.


Е тъй де, аз неслучайно нищичко не съм споменавал за сегменти. Тъй като е голяма полемика по света с тея м54 по света, съм попрочитал от любопитство кой как се е справял с харча на масло. Отново подчертавам, че аз лично м54 дори не съм отварял, а спомените ми са смътни, че с м52 бутала с техни си сегменти пооправят харча, а м50 си искат смяна на сегментите с м54 и тогава резултатите биле топ. Сега, какви са размери на канали, кое от какво става без престъргване не знам, идеята ми бе колегата просто да попрочете.
Единственото сигурно, което исках да кажа е да не слага блока с ръба така директно, особено ако ще минава сегмент през тоя ръб. Причините:
- Шум. Всяко минаване през тоя ръб ще го предизвиква.
- Надеждност. Изпънатия компресионен сегмент(изобщо не е същото когато е изпънат само от еластичността си) всеки път трябва да се сбие с тоя ръб. Колко ще изкара....
- Разход. Този същия ръб трябва всеки път да се преодолява два пъти при всеки ход на буталото. Много хора ще се усмихнат пренебрежително, но нищо, аз настоявам, че повишен разход ще има!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: Ремонт на м54

Мнение от spirco » 29 Юни 2020, 9:46

Има толкова информация за това и се чудя защо още няма неясноти по въпроса.

Цилиндровият блок на М50 е чугунен. Цилиндровият блок на М52 единичен ванос е алуминиев с покритие на стената на цилиндъра. Първоначално покритието е било алусил след това го сменят с никасил. Цилиндровият блок на М52ТУ двоен ванос и М54 е алуминиев с набити чугунени цилиндрови втулки. Поради това си правя извода, че не би трябвало да има проблем да се използват бутала и сегменти от М50 на М52ТУ/М54. Харча на масло при М54 се получава от масленият сегмент, който е от 3 части и средната е една нагъната ламаринка - много нефелно изглежда като цяло сегмента. Оправя се с маслен сегмент от М52ТУ, който е от "старият" тип. Първи компресионен сегмент на М54 също е различен и е с дебелина 1мм. Промените по сегментите са направени с цел по - ниско триене и съответно от по - висока ефективност на двигателя.

За ваноса поръчах ремонтен комплект от немският ибей. Ще го тествам с компресора как се дърви. Ако на два бара буталата Буталата се движат с ряз мисля, че няма да има проблем.
Когато слагах валовете специално гледах дали ще могат да се сложат болтовете при сглобяване. Защо мислиш, че трябва да разглобявам?
Червеното е смазка за сглобяване на редлайн. Това го поръчах от английския ибей.

Благодаря, колеги, за дискусията и съветите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Ремонт на м54

Мнение от Dyakov » 29 Юни 2020, 10:07

Само едно малко уточнение, първо са никасиловите блокове, а след това някъде през 1997 г. в някои пазари, както и гаранционно навсякъде се появяват алусиловите вече с ризи, това при М52 единичен ванос.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Ремонт на м54

Мнение от Hip-hopotam » 30 Юни 2020, 6:13

spirco написа:Когато слагах валовете специално гледах дали ще могат да се сложат болтовете при сглобяване. Защо мислиш, че трябва да разглобявам?.

Нещо явно съм се заблудил, имам разглобен М52 ще погледна валовете дали наистина не пречат.
П. С. Вчера за пръв път видях 2.8, въобще М52 мотор със разпъната верига :) ще снимам с наложена чисто нова до нея, днес.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт на м54

Мнение от stony1 » 30 Юни 2020, 8:51

ivoaudi написа:
Hip-hopotam написа:М50 бутала на М54 цилиндрова втулка мисля че няма да се спогодят ако се кара с М50 сегменти.


Е тъй де, аз неслучайно нищичко не съм споменавал за сегменти. Тъй като е голяма полемика по света с тея м54 по света, съм попрочитал от любопитство кой как се е справял с харча на масло. Отново подчертавам, че аз лично м54 дори не съм отварял, а спомените ми са смътни, че с м52 бутала с техни си сегменти пооправят харча, а м50 си искат смяна на сегментите с м54 и тогава резултатите биле топ. Сега, какви са размери на канали, кое от какво става без престъргване не знам, идеята ми бе колегата просто да попрочете.
Единственото сигурно, което исках да кажа е да не слага блока с ръба така директно, особено ако ще минава сегмент през тоя ръб. Причините:
- Шум. Всяко минаване през тоя ръб ще го предизвиква.
- Надеждност. Изпънатия компресионен сегмент(изобщо не е същото когато е изпънат само от еластичността си) всеки път трябва да се сбие с тоя ръб. Колко ще изкара....
- Разход. Този същия ръб трябва всеки път да се преодолява два пъти при всеки ход на буталото. Много хора ще се усмихнат пренебрежително, но нищо, аз настоявам, че повишен разход ще има!


При М54 първи копресионен е с дебелина 1,2мм, а при М52 и М50 - с дебелина 1,5мм. Та не виждам как сегменти от М52 ще станат на М54. След ремонт е нормално харчът на масло да изчезна, нали се влагат нови сегмети. От друга страна, дори и да се монтират 2ри и 3ти от М52, а 1ви да си остане от М54 въпросният харч най-вероятно ще се появи отново след определен пробег, което ще се случи и при ичползването на стандартните за М54 сегменти.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Ремонт на м54

Мнение от ivoaudi » 30 Юни 2020, 11:38

Дебели сегменти си се слагат открай време в тънки канали и никой не се тревожи за това. По-важното е, че си ме цитирал и отговаряш без дори да си прочел написаното. Не бива.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: Ремонт на м54

Мнение от spirco » 30 Юни 2020, 13:27

Дебели сегменти се монтират след като се разшири канала на буталото. Без това и аз не виждам как може да се монтира 1.5 мм сегмент в канал с ширина 1.2 мм :)

Днес поръчах буталата. Надявам се да получа точно това, което е на снимката. Обърнете внимание на масленият сегмент. Това е сегмент от "старият" тип. Нищо общо няма с оная хуйня, която се монтира фабрично. Явно са се осъзнали и са оправили нещата (ако снимката е реална естествено). Надявам се харча на масло да не се появи 100 000 - 150 000 км след ремонта.
pistonM54.jpg


Сега остана да измисля торк плоча от някъде. Един колега е дал размери в неговата тема, но не ми се иска да я правя понеже ще струва сигурно 400 - 500 лв. Само като видя размерите на алуминиевата заготовка ... Ако не успея да намеря снощи ми се роди гениалната идея да модифицирам една цилиндрова глава.Няма да е много трудно да направя отворите а една глава сигурно ще се намери за 100 - 150 лв. Едва ли някой е опитвал това, но да питам - някой пробвал ли е :) ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Ремонт на м54

Мнение от Hip-hopotam » 30 Юни 2020, 20:05

Много често на различни марки автомобили когато съм заменял сегменти има разлики в дизайна на масления сегмент, когато поръчам афтърмаркет.
Така че не е невъзможно. Скоро правих едно М54Б22 и сменях сегменти само на един цилиндър(по желание на клиента),но не мога да се сетя имаше ли разлика в новия комплект маслен сегмент.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Ремонт на м54

Мнение от Hip-hopotam » 04 Юли 2020, 18:44

М52 не разпъвали вериги. :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook