Условия за self регенерация на ДПФ
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- HOMEP OCEM
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 16.10.2011
- Кара: 530d (e60)
Условия за self регенерация на ДПФ
Здравейте.
Някой би ли ми разяснил какви са необходимите условия за ДПФ-а да си направи сам регенерация.
Попаднах на един един английски форум, където казват, че за да започне регенерация трябва:
-гориво над 1/4
-обороти над 2000 за повече 20 мин.
-температура антифриз над 80 градуса
-без автопилот???
Някой би ли споделил защо карайки на темпомат/автопилот не започва регенерацията?
При мен историята е следната - карайки по магистралата (обикновено карам с 150км/ч на темпомат) ми изписа съобщение за повишени емисии.
Оказа се, че клапанчето на AGR-a е за смяна. Сменихме го. След което DPF-а бе свален и почистен. Седмица по-късно установих, че двигателя не вдига достатъчно температура.
Сменихме термостатите и вече е ОК.
Сега единствената грешка, която има записана е за неизправна свещ.
Днес след ровене из мнения и постове на колеги от групата установих, че тази грешка също е предпоставка да не започне регенерация. Та ще сменя и свещите с релото...
Но наистина ли не трябва
да се кара на темпомат за да тръгне тая пущина?
Някой би ли ми разяснил какви са необходимите условия за ДПФ-а да си направи сам регенерация.
Попаднах на един един английски форум, където казват, че за да започне регенерация трябва:
-гориво над 1/4
-обороти над 2000 за повече 20 мин.
-температура антифриз над 80 градуса
-без автопилот???
Някой би ли споделил защо карайки на темпомат/автопилот не започва регенерацията?
При мен историята е следната - карайки по магистралата (обикновено карам с 150км/ч на темпомат) ми изписа съобщение за повишени емисии.
Оказа се, че клапанчето на AGR-a е за смяна. Сменихме го. След което DPF-а бе свален и почистен. Седмица по-късно установих, че двигателя не вдига достатъчно температура.
Сменихме термостатите и вече е ОК.
Сега единствената грешка, която има записана е за неизправна свещ.
Днес след ровене из мнения и постове на колеги от групата установих, че тази грешка също е предпоставка да не започне регенерация. Та ще сменя и свещите с релото...
Но наистина ли не трябва
да се кара на темпомат за да тръгне тая пущина?
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Защо е нужно да се сваля дпф, за да се почисти? Става и с препарати. Хубаво е като си пуснал регенерацията, да се дава газ и напрежение на двигателя. Така се повишава температурата в изгорелите газове и следователно самият дпф се изчиства по-хубаво. Правил съм си експеримент да карам с равна газ и еднаква горе долу скорост, на яко напрежение и постоянно ускоряване 60-160 и на темпомат. Най-добре се почисти, като давах газ!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- HOMEP OCEM
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 16.10.2011
- Кара: 530d (e60)
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Предполагам говориш за принудителна регенерация.
Аз се опитвам да разбера дали тези коли си правят сами регенерация и ако да, то какви са необходимите условия за това.
И дали като си караш по магистрала на темпомат, ако са на лице тези условия дпф-а ще регенерира.
Аз се опитвам да разбера дали тези коли си правят сами регенерация и ако да, то какви са необходимите условия за това.
И дали като си караш по магистрала на темпомат, ако са на лице тези условия дпф-а ще регенерира.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Основното условие е да няма записани грешки!Това е и основната причина за запушване.При наличие на грешки, колата не влиза в регенерация
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
dr.peshev написа:Основното условие е да няма записани грешки!Това е и основната причина за запушване.При наличие на грешки, колата не влиза в регенерация
Че то ако е така редовно трябва да се преглежда колата, особенно чест проблем е и подгрева на горивния филтър.
За милиони-няма закони.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Записана ли е каквато и да е грешка в моторния компютър, колата не влиза в планова регенерация!!!
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
dr.peshev написа:Записана ли е каквато и да е грешка в моторния компютър, колата не влиза в планова регенерация!!!
Не е вярно това, влиза си в режим на регенерация, стига да няма грешки за нещо което е свързано с ДПФ-а.
Тоест ако има грешки за запълнени банки 480А, 480B, за повреден дросел, за повредена ламбда, за повредени температурни датчици на ДПФ или сензор за обратно налягане, няма да влезе в режим на регенерация.
При всички останали, в смисъл реле, свещи и тем подобни си регенерира.
Поросто с повредени свещи и реле регенерира доста по трудно и по на често.
За да регенерира сама трябва да вдигне над 65 градуса на антифриза и 240 градуса на гърнетата, тоест трябва да се движи, на място няма как да стане.
За принудителната условията са 75 градуса на антифриза и пак 240 на гърнетата и над 10л. нафта в резервоара.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
И пак не е точно така.
Зависи от софтуернаята версия на DDE.
Ако не е пипан софтуера (няма чип) и има записана грешка на свещ/реле - НЯМА да регенерира сама.
Ако е ъпдейтван софтуера има вероятност да влиза в регенерация.
По принцип с девствен софтуер от завода е заложено при записана грешка в моторния компютър , да не влиза в регенерация.Затова и се запушват и после реват.
p.s. пише си точно от коя версия има възможност за регенерация, като там грешката наистина не трябва да е свързана с DPF-а
Зависи от софтуернаята версия на DDE.
Ако не е пипан софтуера (няма чип) и има записана грешка на свещ/реле - НЯМА да регенерира сама.
Ако е ъпдейтван софтуера има вероятност да влиза в регенерация.
По принцип с девствен софтуер от завода е заложено при записана грешка в моторния компютър , да не влиза в регенерация.Затова и се запушват и после реват.
p.s. пише си точно от коя версия има възможност за регенерация, като там грешката наистина не трябва да е свързана с DPF-а
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
dr.peshev написа:И пак не е точно така.
Зависи от софтуернаята версия на DDE.
Ако не е пипан софтуера (няма чип) и има записана грешка на свещ/реле - НЯМА да регенерира сама.
Ако е ъпдейтван софтуера има вероятност да влиза в регенерация.
По принцип с девствен софтуер от завода е заложено при записана грешка в моторния компютър , да не влиза в регенерация.Затова и се запушват и после реват.
Моите са ъпдейтнати до последна версия още от самото начало на придобиване и нямам наблюдения с най старата версия дали е така.
Също е важно да се знае, че при изгорели свещи дизелите загряват доста по бавно.
Примерно при М57 свещите работят до 65 градуса на антифриза, при N47 do 75 градуса.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Да, в началото немецът въобще не е мислил при какви грешки може да се позволи автономна регенерация.
Затова е решил проблема по немски: Ако има КАКВАТО и да е записана грешка в моторния компютър , регенерация спонтанна да няма!
По-късно решават, че такава рестрикция води до много бърза смърт на DPF-а и пишат нов софтуер.
Понеже потребителите едва ли знаят с кой софтуер е мотора и дали кварталния гаражен мапер е отключил регенерацията , повтарям:
При записана каквато и да е грещка в моторния компютър, спонтанна регенерация не настъпва!!!p.s. с някои изключения
Затова е решил проблема по немски: Ако има КАКВАТО и да е записана грешка в моторния компютър , регенерация спонтанна да няма!
По-късно решават, че такава рестрикция води до много бърза смърт на DPF-а и пишат нов софтуер.
Понеже потребителите едва ли знаят с кой софтуер е мотора и дали кварталния гаражен мапер е отключил регенерацията , повтарям:
При записана каквато и да е грещка в моторния компютър, спонтанна регенерация не настъпва!!!p.s. с някои изключения
- Ivo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Личен пример мога да дам, че кола с откачени датчици на дпф, тоест пълна с грешки за дпф си регенерира без никакви проблеми. Регенерацията се гледа в ИСТА, както и по поведението на дросела Може би проблема е някъде другаде.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
За да се извърши регенерацията на DPF е необходимо да са изпълнени следните условия:
- температура на охлаждащата течност над 75°С
- температура на изгорелите газове преди DPF- 240°С
- достатъчно количество на горивото, ако светне лампата за нивото на горивото регенерацията се прекратява
- в DDE не трябва да има записани грешки свързани със системите за подаването на въздух, системата за изпускане на изгорелите газове и датчиците на двигателя
- кодовете за грешки 480A и 481A трябва да бъдат със статус "в настоящият момент отсъстват"
- постоянна скорост на движение от 60км/ч, оптимална-100км/ч, в продължение на 20-30 мин.
Грешки 480A и 481A са свързани с прекалено високо ниво на запушване на DPF.
Да си представим какво може да стане, ако DPF е силно задръстен, а DDE е "ашладисано" въпреки всичко да го вкарва в регенерация. И без последното знам за случай при който турбината става на салата. Разбира се може и нищо да не стане- от BMW са помислили за всичко, но защо да се рискува.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
При мен я пуска и при градско шофиране ,достигне ли оптимална температура на антифриза.
- Malik
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Моята също регенерира успешно при градско каране.
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: Условия за self регенерация на ДПФ
Как разбирате, че е почнал процеса на регенерация?
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани