Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от stony1 » 26 Мар 2020, 10:04

Z3Ro* написа:Естествено, че има действащи центробежни сили радиално на блока, което е и причина за елипсовидното износване на цилиндрите. Колегата е прав, че при събирането ключовете трябва да се подреждат така, че да се избягва радиалното действие от въртящия момент - иначе е казал какво се рискува...
Така, както е описан проблемът, спиред мен има теч някъде откъм клапаните - сменени ли са гумички, водачи, проверени ли са стъблата на клапаните? Ако оставиш колата на празен ход 4-5 минути, след което я изфорсираш, пак ли го има пушекът?

Няма центробежни сили при буталата. Единственото место, където биха могли да се появят такива сили са коляновия вал и разпределителните валове. Производителят обаче е помислил за това още при проектирането на двигателя и на практика при тези валове нещата са сведени до минимум, чрез начина им за захващане (лагеруване), разпределените опорни точки, разстоянията между тях и противотежестите на коляновия вал. Елипсовидното износване е породено от други фактори, но не и от центробежни сили.
Колегата, питащ за помощ не споменва никъде да е правил ремонт на двигателя, четете внимателно, а не пишете на килограм. Той просто е свалил главата за обслужване. Друг е въпроса поради каква причина е решил да свали главата за обслужване, което е по-важният и основен въпрос. Ако причината за свалянето на главата са сходни на описаните симптоми и разхода на масло, но не е проверено състоянието на сегментите, аз бих заложил именно на тях.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 26 Мар 2020, 12:05

Извинявам се за пропуска.
Причината за сваляне на главата е започанал бял дим при всяко стартиране на двигателя, без значение топъл или студен. След като я свалих се видя, че гарнитурата хармонично беше се амортизирала и имаше почти направени пътеки към повечето отвори за течности, видими пътеки между цилиндрите. Отделно се виждаше окаяното състояние на клапаните в смисъл, че нямаше един, който да е затварял читаво, а да не говорим и за нагара, който го имаше навсякъде по горивната камера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Z3Ro* » 26 Мар 2020, 15:17

stony1 написа:
Z3Ro* написа:Естествено, че има действащи центробежни сили радиално на блока, което е и причина за елипсовидното износване на цилиндрите. Колегата е прав, че при събирането ключовете трябва да се подреждат така, че да се избягва радиалното действие от въртящия момент - иначе е казал какво се рискува...
Така, както е описан проблемът, спиред мен има теч някъде откъм клапаните - сменени ли са гумички, водачи, проверени ли са стъблата на клапаните? Ако оставиш колата на празен ход 4-5 минути, след което я изфорсираш, пак ли го има пушекът?

Няма центробежни сили при буталата. Единственото место, където биха могли да се появят такива сили са коляновия вал и разпределителните валове. Производителят обаче е помислил за това още при проектирането на двигателя и на практика при тези валове нещата са сведени до минимум, чрез начина им за захващане (лагеруване), разпределените опорни точки, разстоянията между тях и противотежестите на коляновия вал. Елипсовидното износване е породено от други фактори, но не и от центробежни сили.
Колегата, питащ за помощ не споменва никъде да е правил ремонт на двигателя, четете внимателно, а не пишете на килограм. Той просто е свалил главата за обслужване. Друг е въпроса поради каква причина е решил да свали главата за обслужване, което е по-важният и основен въпрос. Ако причината за свалянето на главата са сходни на описаните симптоми и разхода на масло, но не е проверено състоянието на сегментите, аз бих заложил именно на тях.

Съжалявам, но не съм съгласен за силите. Ако едно бутало, вързано за вала, се извади от цилиндъра, ще се върти ли заедно с вала? Със сигурност... Така върху буталото действат центробежни сили, както и върху цилиндъра.
Колегата с проблемът да измери компресията според мен. Ако има разлики, на цилиндъра с ниската да капне 30-50 милилитра моторно масло и да измери пак - ако има подобрение, проблемът е бутало/цилиндър/сегменти. Ако няма, проблемът е в газоразпределението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Benord » 26 Мар 2020, 19:55

Колега не е необходимо нещо да се върти,за да има центробежна сила.Всяко усилие в посока извън центърът е такова.Поне ми обясни като на идиот,защо на старите цилиндри хлабината винаги е по-голяма в посоката на въртене на коляновият вал, а не на 90 градуса в двете посоки от него.Иначе образната Ви забележка е правилна,че буталото не се върти заедно с коляновият вал,но това е защото е поставено в неподвижен цилиндър, но по всички закони то иска да го прави и затова се получава елипсата.Налягането от една страна напъва буталото в посока основата на опорната му точка,която е вече силно изместена встрани,в случая мотовилковият лагер на коляновият вал,я при връщането му е запратено точно в обратната посока от инерцията причинена му пак от силно изместеният център на същата опорна точка.Центробежна сила няма и не може да има ако буталото се движи идеално само нагоре и надолу без да се променя посоката на опорната му точка,която трябва да се движи в синхрон с буталото.Така обаче нямаше да има бутални двигатели.Хората са измислили мотовилката,която позволява на постъпателното движени да се промени във въртеливо-връзката между тези две движения.Така че съвсем образно-буталото не спира да се върти около коляновият вал с точно неговите обороти.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook