BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
stoqnov23 написа:Здравейте колеги. Да се включа, и аз със въпрос. Така и не разбрах колектора от 330 се различава от другите. заради двете диса клапи само ли? До колкото знам, най много се обсъжда тази промяна на Американските 28-ци,които май са със една клапа, или греша. Моята е 325ца европейска със 218-те магарета,и колектора е със 2те диса клапи, които смених със чисто нови оем. В крайна сметка не разбирам дали собственика преди мен е сменял колектора, или всички европейски 25-ци излизат със този колектор, или само някой? В крайна сметка може ли да се направи нещо, или другата разлика вече идва, в това че двигателят не е 3л а 2.5.. Нещо много ме обърка тази тема, като цяло в последно време някой може ли да ми обясни?Или като цяло колектора от евро 325 и 330, не е еднакъв,въпреки че и двата са със две клапи. Дали със някакъв мап може да се подобри работата на клапите за повече мощност, или там вече е много по-сложно
Колега тука объркването идва от това че никой не казва че съществува модел 323 който е с едната ДИСА и е 177кс . 323 е модел за канада и мала азия но е и рядък модел в европа . 323 и 328 са с една ДИСА кубиците са си за 323 и 325 2,5л а 328 и 330 са си 3,0л. Аз съм от скоро с 323 и определено ще мина на смук от 325 какво то и да ми коства защото в ниските е доста спряло и си погорва сериозно.
само най-добрите умират млади
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Американски и Канадски 328ци с N52 нямат нито една диса на колектора. За справка -> realoem
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10452
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Точно така, няма ДИСА клапи. Установено и с оглед, не само по документи 323 с 2,5л мотор има и за Европа обаче (мисля до средата на 2006г.), те вероятно имат диса и колегата има предвид тях.
Never mistake motion for action...
- Mr_Boqnov
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 3.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E82 125i+
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Колеги, да ви ЪП-на малко темата
Ето една с N52B30(N52к) мотор с "голям" всмукател с две диса клапи, голяма филтърна кутия със спортен филтър + малко насочване на въздуха, колектор с титаниева термолента за по-плътен звук без звънтене с бързо изхождане на газовете и плътен звук, генерацийка и ремапче
Резултатът е: +50к.с./ +50Нм
Много по-жива кола, върви във всички обороти, огнени лисици, много як звук и висок прекъсвач.
П.С. Жалко само, че не може да се ремапне GM кутията за повече фън и е нужно каране на Спорт и пера за максимално усещане.
Ето една с N52B30(N52к) мотор с "голям" всмукател с две диса клапи, голяма филтърна кутия със спортен филтър + малко насочване на въздуха, колектор с титаниева термолента за по-плътен звук без звънтене с бързо изхождане на газовете и плътен звук, генерацийка и ремапче
Резултатът е: +50к.с./ +50Нм
Много по-жива кола, върви във всички обороти, огнени лисици, много як звук и висок прекъсвач.
П.С. Жалко само, че не може да се ремапне GM кутията за повече фън и е нужно каране на Спорт и пера за максимално усещане.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- antani9
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 26.01.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 325i 2006
- Мечтае да кара: BMW M4 / M6
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Здравейте!
На мен май ми се е прее...а голямата клапа... Като давам газ и почва да трака от нея сякаш перка на вентилатор се опира в нещо и колкото повече газ давам, толкова повече шуми .... Махам буксата на дисата и изчезва този звук ( чува се много леко при настъпване почти до кикдаун ).. Та въпросът ми е откъде ги взимате ( каква марка или оригиналната) ,ремонтни комплекти продават ли и по колко вървят като цена като цяло ?
Също така тази малката диса клапа как да разбера дали е заминала и тя ?
Колата е е90 2.5i 218hp 2005г.
Благодаря , лек и успешен ден
На мен май ми се е прее...а голямата клапа... Като давам газ и почва да трака от нея сякаш перка на вентилатор се опира в нещо и колкото повече газ давам, толкова повече шуми .... Махам буксата на дисата и изчезва този звук ( чува се много леко при настъпване почти до кикдаун ).. Та въпросът ми е откъде ги взимате ( каква марка или оригиналната) ,ремонтни комплекти продават ли и по колко вървят като цена като цяло ?
Също така тази малката диса клапа как да разбера дали е заминала и тя ?
Колата е е90 2.5i 218hp 2005г.
Благодаря , лек и успешен ден
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Здравейте колеги!!!
Въпроса ми е следния: BMW с мотор N53B30 бензин. При смяната на маслото със свещите видях, че две свещи не са работили добре, тоест са черни, а не като останалите бели. Та въпроса ми е от какво са черни и имали нещо притеснително???
Благодаря предварително!!!
Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk
Въпроса ми е следния: BMW с мотор N53B30 бензин. При смяната на маслото със свещите видях, че две свещи не са работили добре, тоест са черни, а не като останалите бели. Та въпроса ми е от какво са черни и имали нещо притеснително???
Благодаря предварително!!!
Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
dido ra6kov написа:Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).
234к.с. трябва да е , да и аз си мислех, че в ниските е добре докато не сложих колектора с 2те клапи и европейски софтуер. Много се усеща в ниските разликата, а и разхода пада доволно.
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
dido ra6kov написа:Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).
234к.с. трябва да е , да и аз си мислех, че в ниските е добре докато не сложих колектора с 2те клапи и европейски софтуер. Много се усеща в ниските разликата, а и разхода пада доволно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Никой не е писал за основния проблем при смяна на всмукателния колектор с 2 диса клапи, а именно Power Class настройките в CAS (CLASS_PWR) и моторен компютър 6BMOT (stat_bsz_wert). Докато не се промени Power Class в CAS и моторен компютър, истинска 330-ка 272к.с няма да стане. Само с наливане на софт за 330 нищо не става или поне перформънса не си струва даже парите за колектора.
Понеже се оказа "голямата тайна", за която в БГ даже не са чували, че съществува, а в Cartechnology и другите подобни форуми не искат да споделят се изнервих и скоро ще пусна решението публично тук и навсякъде в нета. Когато ми дойде музата обаче, не ме заливайте с лични съобщения, защото и без това няма да ги получа, заради препълнена кутия.
Понеже се оказа "голямата тайна", за която в БГ даже не са чували, че съществува, а в Cartechnology и другите подобни форуми не искат да споделят се изнервих и скоро ще пусна решението публично тук и навсякъде в нета. Когато ми дойде музата обаче, не ме заливайте с лични съобщения, защото и без това няма да ги получа, заради препълнена кутия.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
mad_presley написа:Никой не е писал за основния проблем при смяна на всмукателния колектор с 2 диса клапи, а именно Power Class настройките в CAS (CLASS_PWR) и моторен компютър 6BMOT (stat_bsz_wert). Докато не се промени Power Class в CAS и моторен компютър, истинска 330-ка 272к.с няма да стане. Само с наливане на софт за 330 нищо не става или поне перформънса не си струва даже парите за колектора.
Понеже се оказа "голямата тайна", за която в БГ даже не са чували, че съществува, а в Cartechnology и другите подобни форуми не искат да споделят се изнервих и скоро ще пусна решението публично тук и навсякъде в нета. Когато ми дойде музата обаче, не ме заливайте с лични съобщения, защото и без това няма да ги получа, заради препълнена кутия.
Не е задължително, ако се използва неоригинален софт модифициран от 330 с променен power class съвпадащ с този на колата.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Razor90 написа:
Не е задължително, ако се използва неоригинален софт модифициран от 330 с променен power class съвпадащ с този на колата.
А модифицирания софтуер знае ли, че 330i няма дебитомер, а 325-328 са с дебитомер. Каквото и да си говорим, 272к.с са тоталния максимум от 3 литровия двигател и за да се постигнат тези коне, модифицирания софт не я прави реална 330i. Повече коне се вадят единствено и само след премахване на катализатори.
Постигането на 272к.с става само с промяна на Power Class в CAS и моторен компютър, ъпдейт със софтуер за 330i, всмукателен колектор с две диса клапи и кутия за въздушен филтър с температурен датчик вместо с дебитомер.
След като е постигнат реалния потенциал на 330, вече може да се махат катализатори и да се постигнат 300-315к.с.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Къде го този дебитомер имам 328xi 2011 6-ти месец, може ли да ми го намериш в RealOEM, никой не твърди,че след софтуера колата става 272к.с. всъщност доколкото аз съм запознат софтуера в bimmerlabs специално за xi е 265 к.с. и най вероятно е от Х3 защото там има толкова коне за този двигател.
Иначе по спомен след флаш, тя си набива точно Missmatch на 6BMOT така или иначе. Фикса го има на много места в нета.
Иначе по спомен след флаш, тя си набива точно Missmatch на 6BMOT така или иначе. Фикса го има на много места в нета.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10452
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Много разправии и проблеми са това за 50к.с.
Never mistake motion for action...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Leon написа:Много разправии и проблеми са това за 50к.с.
Факт. Чудя им се на колегите закакво си го причиняват това, няма лошо иначе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани