Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и прак
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
...Тоя лимит на мотора значи точно нищо с една проста смяна на гумите с по-големи гуми, по-дълъг диф, пренареждане на кутия и т.н. И пак стигаме до въртящия момент на асфалта като върховен лимитиращ фактор дали е достатъчен да бори ветровете и нищо друго
Нещо друго да речеш? ...
Ще река пак същото , в статията не става въпрос за това . Само с вдигане на мощноста няма да се промени максималната скорост на нито една предавка нито на голф нито
на м5 . И ти ако си наясно трябва да знаеш че въртящия момент на мотора не е максимален на 7300 оборота така че това е просто цифра която радва окото и нищо повече .
Максималната скорост , мощноста и времето за достигане на тая скорост са свързани чрез кутията и дифа в съотношение което трябва да осигури приемлив баланс . Вдигането на мощноста дава единствено по добри времена , но не и промяна на максималната скорост. За да имаш промяна на максималната скорост в + трябват още неща да се променят освен приложения въртящ момент .
... сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да...
Точно това което описваш е ефекта от това което казвам . Само ако имаш диф с отношение 1:1 можеш да твърдиш че има липса на въртящ момент в подобна ситуация . Нека го кажа по друг начин , при описания случай с м5 Е39 достигнат ли е лимита за максимална скорост описан в статията ? Аз съм убеден че не , и въпреки това "няма мъгел за повече " Защо ?
Тази топ скорост която се коментира в статията е чисто хипотетична за който и да е конкретен автомобил . Не тя е основната причина конструктивно максималната скорост да бъде лимитирана на 200 240 270 300 или колкото е там за конкретен автомобил .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Jordana написа:на нито една предавка
Така ли ми се струва или току що приравни последната предавка с по-ниските
Jordana написа:нито на м5
Айде уе?! Колко си убеден в това, което твърдиш?
Една задачка за теб - ако една кола на равна отсечка прави 300 км/ч на 6500 оборота и спира там, а има прекъсвач на 7000 ще се увеличи ли максималната скорост ако се пусне по шанец за ски скокове? Да, не или средно?
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Jordana написа:Само с вдигане на мощноста няма да се промени максималната скорост на нито една предавка нито на голф нито на м5
Естествено, че ще се промени максималната скорост и ти дадох конкретен пример - на последната предавка, която е нарочно преоразмерена откъм оборотен демараж, но не дава достатъчно въртящ момент върху асфалта при сток мотор, ще се промени и то сериозно само със слагането на компресор, да речем и небарането на нищо по трансмисия и редлайн на мотор. 330 одма
Jordana написа:И ти ако си наясно трябва да знаеш че въртящия момент на мотора не е максимален на 7300 оборота така че това е просто цифра която радва окото и нищо повече .
Не, не съм наясно Ибаваш сА, нали?
Jordana написа:Максималната скорост , мощноста и времето за достигане на тая скорост са свързани чрез кутията и дифа в съотношение което трябва да осигури приемлив баланс
Забравяш икономията, която гласят с недотам модерните вече многоскоростни кутии с дълги последни предавки
Jordana написа:... сток прави 300-305, щото няма мъгел за повече и стрелката на оборотомера е далеееч под 7000 Няма достатъчно въртящ момент стигнал до асфалта така, че да...
Точно това което описваш е ефекта от това което казвам . Само ако имаш диф с отношение 1:1 можеш да твърдиш че има липса на въртящ момент в подобна ситуация . Нека го кажа по друг начин , при описания случай с м5 Е39 достигнат ли е лимита за максимална скорост описан в статията ? Аз съм убеден че не , и въпреки това "няма мъгел за повече " Защо ?
Ъ? Туй не го разбрах, а и не виждам да оборваш това, което се случва на практика с Е39 Сам си сметни по тая формула колко ще й е топ спийда при 600 коня, при положение че вече ти споделих, че има предавки за 350 Айде, нека е на сток ограничител да не се напрЕгаш много
Jordana написа:Тази топ скорост която се коментира в статията е чисто хипотетична за който и да е конкретен автомобил . Не тя е основната причина конструктивно максималната скорост да бъде лимитирана на 200 240 270 300 или колкото е там за конкретен автомобил .
535d кУга?!
Естествено, че има конструктивен фактор, който е първи, но не непреодолим лимитиращ фактор. Вторият фактор е аеродинамиката, както казах, а той се бори единствено и само с мощност. При едни автомобили настъпва по-рано единия, при други - другия. Точка. Какво има повече да умуваш не знам
BMW_POWER написа:Nickelback написа:...
Ще те попитам това, което попитах и alx в друга тема:
Що се занимаваш с глупости?
И аз понякога се чудя как имам сила да пиша от тела за една латерна, та латерна
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Познавам човек във форума, който е много навътре в нещата. Ама наистина много. Ще го помоля да даде малко от опита си. Той си знае кой е.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Nickelback , ето ти го показан със дино симулация физическия лимит на скороста . Даже са си вкарани и загубите .
http://www.dynatune-xl.com/dynatune-ddm.html
Не виждам какво толкова се възпалихте от един голф дето вдигал 240 ...
http://www.dynatune-xl.com/dynatune-ddm.html
Не виждам какво толкова се възпалихте от един голф дето вдигал 240 ...
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
"Ето ми" - благодаря, нямаше нужда, но е полезно за всички в тематаJordana написа:Nickelback , ето ти го показан със дино симулация физическия лимит на скороста . Даже са си вкарани и загубите .
http://www.dynatune-xl.com/dynatune-ddm.html
Не виждам какво толкова се възпалихте от един голф дето вдигал 240 ...
Подобни симулации си правя откакто съм запален по тия неща свързани с колите. Имам един туул на питон дето прави симулация на драг - въвеждаш размер гуми, предавки и др. и смята. Остава ми да направя да сваля кривата на въртящия момент от картинка, но ще е като ми остане време по празниците, обещавам да го пусна тук в темата да си го ползват хората
Пп: "Загубите" не са константа
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Аз не разбирам какво се правите на инженери с М5-ци
немо написа:Джордановспамерпрофесорповсичкопразнодумецнайужасенидосаден...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
TNT написа:Аз не разбирам какво се правите на инженери с М5-ци
А бе не се правим - яката машина е в резултат от стремежа към съвършенство и максимата "колкото повече, толкова повече", която се таи у всеки един инженер в повече или по-малко :ок: Та колите са следствие на инженерното начало (да се чете "колко ти хлопа дъската"), а не обратното
Той колангата е по-луд от мене, споко
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Ето го "лудия". Тая Х5-ца не си знае силата. Влачи не само лодката на колесара. Лодката не е голяма, за девет човека максимум и 5.3L двигател...
Навъртях и около 750 мили и мамка му, при 75 мили натискаш и те лепи за седалката. Женицата я кара и сега мрънка за нова кола.
Навъртях и около 750 мили и мамка му, при 75 мили натискаш и те лепи за седалката. Женицата я кара и сега мрънка за нова кола.
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Nickelback написа:А бе не се правим - яката машина е в резултат от стремежа към съвършенство и максимата "колкото повече, толкова повече", която се таи у всеки един инженер в повече или по-малко :ок: Та колите са следствие на инженерното начало (да се чете "колко ти хлопа дъската"), а не обратното
Мениджърчетата и счетоводителите малко ги понатиснаха инженерчетата в днешно време, та ебати кинематиката и динамиката като на 20000 ще сменяме мотори вместо масла Преди спора беше за аеродинамика и двигатели, с'а фокуса се поизмести върху инчовете на таблетите
Ubi dubium, ibi libertas
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Баш си си прав, брате
К'во да се прави, фейсбуката трябва да е навсякъде
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
К'во да се прави, фейсбуката трябва да е навсякъде
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Чудех се къде да я сложа тая смешка:
https://youtu.be/29_QtnMt0X0
Даже не знам има ли смисъл да се коментира...
https://youtu.be/29_QtnMt0X0
Даже не знам има ли смисъл да се коментира...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
drago_pavlov написа:Чудех се къде да я сложа тая смешка:
https://youtu.be/29_QtnMt0X0
Даже не знам има ли смисъл да се коментира...
Електрически задвижван автомобил,който разполага с макс.си ВМ почти от 0 оборота с/у конвенционален ДВГ Къде е "смешката" в случая?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Провеждането на "теста".
Или не виждаш нищо нередно?
Или не виждаш нищо нередно?
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Статика, динамика и кинематика на автомобила - теория и
Ако Форда беше тръгнал пръв, Cyber-а пак щеше да го дръпне си мисля. А Форда няма и нищо на задния мост, докато Теслата си тежи на мястото
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Пинтев