M54B30 lambdaintegrator

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.07.2018
Пол: Мъж
Кара: e46 330i facelift

M54B30 lambdaintegrator

Мнение от ihubenov » 13 Ное 2019, 14:01

Здравейте. Карам е46 330i на газ и наскоро изключих адаптацията на ламбда сондите след катализатора, с цел да не се пренастройва горивото като е на газ и да не ми свети check engine-a. Когато обаче направихме това, колата почна да не върви особено добре. Проверих на inpa какво се случва - на място, без да се подава газ 1) дебитомера отчита около 10 кг/ч въздух (~2.5 грама/сек), което според нещата, които четох е ниско и 2) lambdaintegrator стойностите са в максимума. Като почнат да се покачват оборотите влизат в по- нормални стойности и примерно на 3000 и нещо оборота lambdaintegrator е в допустимите стойности и колата се движи както трябва. Днес сложихме за пробата нов дебитомер и с него отчита същите стойности за въздуха. Най- вероятно просто ще включим адаптацията на ламбдите обратно, но все пак някой, ако има идеи може да сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2019, 15:48

ihubenov написа:Здравейте. Карам е46 330i на газ и наскоро изключих адаптацията на ламбда сондите след катализатора, с цел да не се пренастройва горивото като е на газ и да не ми свети check engine-a. Когато обаче направихме това, колата почна да не върви особено добре. Проверих на inpa какво се случва - на място, без да се подава газ 1) дебитомера отчита около 10 кг/ч въздух (~2.5 грама/сек), което според нещата, които четох е ниско и 2) lambdaintegrator стойностите са в максимума. Като почнат да се покачват оборотите влизат в по- нормални стойности и примерно на 3000 и нещо оборота lambdaintegrator е в допустимите стойности и колата се движи както трябва. Днес сложихме за пробата нов дебитомер и с него отчита същите стойности за въздуха. Най- вероятно просто ще включим адаптацията на ламбдите обратно, но все пак някой, ако има идеи може да сподели.


Ламбда сондите след катализатора дават информация за състоянието на катализатора и не са свързани с образуването на горивната смес. Не разбирам какви адаптации на сондите се изключват- те се генератор на електрическо напрежение в зависимост от потенциалната разлика на кислород в изгорелите газове и околната среда и ако са изправни трябва само да превключват между минимална и максимална стойност на напрежението. 10 кг/ч въздух е нормална стойност за дебитомера. Стойностите и допустимите интервали в inpa понякога са някакъв възглед на създателите и и нямат връзка с действителността.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от HackeD » 13 Ное 2019, 16:15

zvetiko написа:Ламбда сондите след катализатора дават информация за състоянието на катализатора и не са свързани с образуването на горивната смес. Не разбирам какви адаптации на сондите се изключват- те се генератор на електрическо напрежение в зависимост от потенциалната разлика на кислород в изгорелите газове и околната среда и ако са изправни трябва само да превключват между минимална и максимална стойност на напрежението. 10 кг/ч въздух е нормална стойност за дебитомера. Стойностите и допустимите интервали в inpa понякога са някакъв възглед на създателите и и нямат връзка с действителността.


Не мисля, че 10кг/ч е нормална стойност на дебитомера на 3.0, 2.8ца с оригиналния си дебитомер, показваше около 16-18кг/ч.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от The Heartlistener » 13 Ное 2019, 17:26

ihubenov написа:Здравейте. Карам е46 330i на газ и наскоро изключих адаптацията на ламбда сондите след катализатора, с цел да не се пренастройва горивото като е на газ и да не ми свети check engine-a. Когато обаче направихме това, колата почна да не върви особено добре. Проверих на inpa какво се случва - на място, без да се подава газ 1) дебитомера отчита около 10 кг/ч въздух (~2.5 грама/сек), което според нещата, които четох е ниско и 2) lambdaintegrator стойностите са в максимума. Като почнат да се покачват оборотите влизат в по- нормални стойности и примерно на 3000 и нещо оборота lambdaintegrator е в допустимите стойности и колата се движи както трябва. Днес сложихме за пробата нов дебитомер и с него отчита същите стойности за въздуха. Най- вероятно просто ще включим адаптацията на ламбдите обратно, но все пак някой, ако има идеи може да сподели.

Ако целта е да се освободиш от ламбдите след ката, най-добрият вариант е да ги изключиш физически и преинсталираш еку-то на евро2. При М54 има заводски софт и е лесно. ДМЕ ще ги "отпише", а заедно с тях и чек лампата. Така за в бъдеще можеш да махнеш смело и катализатора ако стане проблемен.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от dr.peshev » 14 Ное 2019, 7:15

С евро2 колата хем не търси сондите след катализатора , хем тръгва малко по-добре! :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от v_p_m » 14 Ное 2019, 10:45

The Heartlistener написа:
ihubenov написа:Здравейте. Карам е46 330i на газ и наскоро изключих адаптацията на ламбда сондите след катализатора, с цел да не се пренастройва горивото като е на газ и да не ми свети check engine-a. Когато обаче направихме това, колата почна да не върви особено добре. Проверих на inpa какво се случва - на място, без да се подава газ 1) дебитомера отчита около 10 кг/ч въздух (~2.5 грама/сек), което според нещата, които четох е ниско и 2) lambdaintegrator стойностите са в максимума. Като почнат да се покачват оборотите влизат в по- нормални стойности и примерно на 3000 и нещо оборота lambdaintegrator е в допустимите стойности и колата се движи както трябва. Днес сложихме за пробата нов дебитомер и с него отчита същите стойности за въздуха. Най- вероятно просто ще включим адаптацията на ламбдите обратно, но все пак някой, ако има идеи може да сподели.

Ако целта е да се освободиш от ламбдите след ката, най-добрият вариант е да ги изключиш физически и преинсталираш еку-то на евро2. При М54 има заводски софт и е лесно. ДМЕ ще ги "отпише", а заедно с тях и чек лампата. Така за в бъдеще можеш да махнеш смело и катализатора ако стане проблемен.

Колега можеш ли да кажеш някой в София който може да свърши тази работа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: M54B30 lambdaintegrator

Мнение от The Heartlistener » 14 Ное 2019, 15:48

Всеки колега работещ с BMW Standard Tools /пакетът на INPA/. WinKFP е програмата. Става и с DIS, и с Progman но е по-тутаво. Преди това трябва да се направи справка в ETK за номера на софта за съответния двигател. При М54 имаше и универсален софт, не помня за коя кубатура точно, който може да превключва във всички режими /Евро 3/4, Евро 2, Евро 0/, като всичко се прави с изключване на съответните ламбди и триене на адаптациите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook