Конфликти на пътя
Модератор: Общи модератори
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Конфликти на пътя
А с КАТ как се разбирате?///eMo написа:Откакто съм с кола със затъмнени прозорци се преродих.. клаксони и присветкания има веднъж на високосна от някой много голям нервак . Сравнението ми е със стара и голяма кола за 300лв, с която също си имат едно на ум, както и с малка градска количка, с която направо те прескачат сякаш те няма.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ///eMo
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: Конфликти на пътя
Много бързо палите... Визирах затъмнени на процент задни стъкла, предните не съм и нямам и намерение да им правя нещо, което да пречи на видимостта. Или иначе казано, полицаите дори нямат причина защо да го споменат.
Ставаше въпрос за неща от ежедневието като минаване с 15 км/ч през трамвайните на Т.Александров и Хр. Ботев в столицата. С другите коли клаксоните са почти гарантирани докато тук е изключителна рядкост.
Ставаше въпрос за неща от ежедневието като минаване с 15 км/ч през трамвайните на Т.Александров и Хр. Ботев в столицата. С другите коли клаксоните са почти гарантирани докато тук е изключителна рядкост.
- Venko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Иваняне
- Кара: корав барутарник
- Мечтае да кара: по-корав барутарник
Re: Конфликти на пътя
Едно време много се палех, а с годините осъзнах няколко истини.
1. Мандръсай сутрин - жената не ти мрънкя, не те нервира от сабалем, тонус за цял ден, спокоен си в трафика
2. Слушай джаз в колата - отпуска, не предизвиква агресия/бърза скорост, не те еве какво се случва с последователите на Шумахер около теб
3. Спортувай преди вечерния трафик - изважда нервите, релаксира физиката
4. Обичай колата си и й се кефи (без значение каква е)
Приятно шофиране на всички
1. Мандръсай сутрин - жената не ти мрънкя, не те нервира от сабалем, тонус за цял ден, спокоен си в трафика
2. Слушай джаз в колата - отпуска, не предизвиква агресия/бърза скорост, не те еве какво се случва с последователите на Шумахер около теб
3. Спортувай преди вечерния трафик - изважда нервите, релаксира физиката
4. Обичай колата си и й се кефи (без значение каква е)
Приятно шофиране на всички
Митко Павлов - където и да отида анцузите ме преследват
Re: Конфликти на пътя
Venko написа:Едно време много се палех, а с годините осъзнах няколко истини.
1. Мандръсай сутрин - жената не ти мрънкя, не те нервира от сабалем, тонус за цял ден, спокоен си в трафика
2. Слушай джаз в колата - отпуска, не предизвиква агресия/бърза скорост, не те еве какво се случва с последователите на Шумахер около теб
3. Спортувай преди вечерния трафик - изважда нервите, релаксира физиката
4. Обичай колата си и й се кефи (без значение каква е)
Приятно шофиране на всички
Ей кво хубаво мнение...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Конфликти на пътя
Егати предразсъдъците имате ...
По-добре направете една тема, в която да се коментират ситуации относно правилата за движение От такава тема има нужда, някой невеж може да научи, разбере, че греши в дадена ситуация и да се коригира...
По-добре направете една тема, в която да се коментират ситуации относно правилата за движение От такава тема има нужда, някой невеж може да научи, разбере, че греши в дадена ситуация и да се коригира...
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Конфликти на пътя
Категорично потвърждавам твърдението за зависимостта на отношението към теб спрямо колата. Миналата година 335-цата ми счупи двете турбини и докато се сменят, престоя в бокса 2 седмици. В този период бях без кола и взех назаем от приятел една дърта Корса от 96-та година. Направи ми впечатление, че с нея никой не ме пускаше да направя ляв завой в натоварен трафик. Святкаше се и се свиреше при 1 секунда закъснение или при недостатъчно бързо ускорение от 0 до 60 в градски условия. Точно в този момент на мен ми кипна и в отговор лично с нея освирих един с Порше Кайен, който ме изпревари, а преди това се беше залепил и светкаше и свиреше отзад, но не последва никаква реакция от негова страна.
Във връзка с темата - за мен егото и нарцисизмът играят огромна роля в различните случки на пътя. Когато съм с Корсата, усещам, че в мен подсъзнателно се задейства механизма "И какво като ти си с Кайен, това не значи да си мислиш, че си безнаказан и да си нещо повече от мен", вследствие на което агресията ми се увеличава и дори съм склонен аз да свирна пръв, ако този е някакъв наглец, а не да си замълча само защото кара скъпа кола.
В други случаи егото отново играе водеща роля - например някой те освирва и веднага си казваш "Какъв е тоя и кой пък е тоя та да си позволи да МИ свирне.". Залага се посланието, че никой не е достоен и няма право да те критикува или да свири.
В трети случаи отново е замесен този подсъзнателен механизъм - когато например някой се влачи пред теб и ти започваш да го притискаш. В този момент може би си казваме "аз съм толкова голям и важен, как може някой си да си позволи да не кара с МОЕТО темпо и да МИ пречи".
При едно по-голямо смирение, при една търпимост към различията на другите, при едно притихнало его, при една по-висока, толерантна и приемаща нагласа, нещата може да се случват по коренно различен начин. Агресията ражда агресия. Трудно е някой да те псува сочно на майка и да ръкомаха и ти в този момент да му се извиниш. Докато ако дойде и ти обясни човешки къде ти е грешката, вече и твоята реакция ще е друга.
Горните примери не се отнасят толкова до мен, колкото целят да илюстрират нагледно, че именно прекаленото ни вземане насериозно понякога води до конфликти. Да не говорим, че в много от случаите когато човек ти свирне, той дори не свири на ТЕБ. Звучи странно и е трудно за обяснение, но той свири на колата, на ситуацията, на момента, на обстоятелствата, а не толкова на ТВОЯТА персона.
Във връзка с темата - за мен егото и нарцисизмът играят огромна роля в различните случки на пътя. Когато съм с Корсата, усещам, че в мен подсъзнателно се задейства механизма "И какво като ти си с Кайен, това не значи да си мислиш, че си безнаказан и да си нещо повече от мен", вследствие на което агресията ми се увеличава и дори съм склонен аз да свирна пръв, ако този е някакъв наглец, а не да си замълча само защото кара скъпа кола.
В други случаи егото отново играе водеща роля - например някой те освирва и веднага си казваш "Какъв е тоя и кой пък е тоя та да си позволи да МИ свирне.". Залага се посланието, че никой не е достоен и няма право да те критикува или да свири.
В трети случаи отново е замесен този подсъзнателен механизъм - когато например някой се влачи пред теб и ти започваш да го притискаш. В този момент може би си казваме "аз съм толкова голям и важен, как може някой си да си позволи да не кара с МОЕТО темпо и да МИ пречи".
При едно по-голямо смирение, при една търпимост към различията на другите, при едно притихнало его, при една по-висока, толерантна и приемаща нагласа, нещата може да се случват по коренно различен начин. Агресията ражда агресия. Трудно е някой да те псува сочно на майка и да ръкомаха и ти в този момент да му се извиниш. Докато ако дойде и ти обясни човешки къде ти е грешката, вече и твоята реакция ще е друга.
Горните примери не се отнасят толкова до мен, колкото целят да илюстрират нагледно, че именно прекаленото ни вземане насериозно понякога води до конфликти. Да не говорим, че в много от случаите когато човек ти свирне, той дори не свири на ТЕБ. Звучи странно и е трудно за обяснение, но той свири на колата, на ситуацията, на момента, на обстоятелствата, а не толкова на ТВОЯТА персона.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Конфликти на пътя
Вуйчо написа:Да кажат и другите с по няколко коли. Например Top Gun Maverick, дали усеща еднакво отношение на гаменитв спрямо когато върти бачии със зафирата и когато кара м6-цата.
Между другото какво стана с него, нещо се изгуби, в последно време не е писал. А някъде по това време щеше да пуска тема посветена на 10 Ноември - по случай 30 години Демокрация.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: Конфликти на пътя
Скандал на пътя в София завърши с отхапан нос
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/skanda ... thapan-nos
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/skanda ... thapan-nos
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- anatoll_
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 13.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Конфликти на пътя
Не знам на какво се дължи, но рядко ми се случва да имам ситуации на пътя, да не кажа почти нямам. Карам Е34, която даже не е черна и не е със затъмнени прозорци или големи жАнси и е с ВТ регистрация в София. Почти не се случва някой да ме засича присветва(винаги има индивиди), пускат ме като дам мигач да се престроя и т.н. Отдавам го на това, че карам сравнително бавно 50-60, използвам винаги мигач и гледам максимално рядко да сменям ленти по булевардите, понеже знам къде отивам и не се престроявам в последния момент пред светофара...
- Venko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Иваняне
- Кара: корав барутарник
- Мечтае да кара: по-корав барутарник
Re: Конфликти на пътя
Тази седмица бръмча с един Фокус в Ковънтри. Не знам къде му е клаксона още на тоя Фокус, а и не съм чувал клаксон от друга кола.
На пътя хората предпочитат да дадат път от колкото да минат първи.
Има няколко ситуации, в които предимство не е означено и 2 пътя се вливат на Х - колите буквално спират и си махат, за да си дадат път един на друг.
Колоните се движдат с адекватна скорост и изпреварване/престрояване в колона е 1 на 1000.
Без значение каква е колата - толерантност на първо място, но усетят ли те, че наглееш са абсолютно безпощадни (изтъпях в една колона в понеделник, за да спестя 3-4 автомобила и ми се наложи да чакам 20 автомобила).
И да, ние караме като абсолютни аборигени по нашите пътища родни. Не ни е виновен правилник, път, кола... виновни сме си ние, защото сме големи тарикати, ама не разбираме, че си го правиме за и на нас не за някой друг.
На пътя хората предпочитат да дадат път от колкото да минат първи.
Има няколко ситуации, в които предимство не е означено и 2 пътя се вливат на Х - колите буквално спират и си махат, за да си дадат път един на друг.
Колоните се движдат с адекватна скорост и изпреварване/престрояване в колона е 1 на 1000.
Без значение каква е колата - толерантност на първо място, но усетят ли те, че наглееш са абсолютно безпощадни (изтъпях в една колона в понеделник, за да спестя 3-4 автомобила и ми се наложи да чакам 20 автомобила).
И да, ние караме като абсолютни аборигени по нашите пътища родни. Не ни е виновен правилник, път, кола... виновни сме си ние, защото сме големи тарикати, ама не разбираме, че си го правиме за и на нас не за някой друг.
Митко Павлов - където и да отида анцузите ме преследват
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани