След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите - решен
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите - решен
Здравейте колеги , направих една простотия следвайки мнения на колеги от форума
Та колата е М54Б20 и има досадното тресене сутрин при първото палене , след куп информация от форума реших да откача дебитомера за да проверя има ли тресене на утрешния ден, е нямаше. Набедих дебитомера следователно реших първо да пробвам с почистване при положение , че не записва грешка но понеже съм много "умен" и някъде бях мярнал мнение, че друг колега е зачистил и буксите на лабда сондите , напръсках ги с контактен спрей.
И сега проблема е , че когато колата е студена записва 6 грешки от ламбда сондите банка 1 и 2 не работя , не работи и погрева следователно не работя и ламбда 1 и 2.
Зачистих повторно буксите но проблема остана , възможно ли е дебитомера да дава грешка и да изключва сондите , възможно ли е да съм накъсил нещо след почистването и да е изгоряло реле или бушон и къде да търся проблема?
Благодаря на всички предварително!
Та колата е М54Б20 и има досадното тресене сутрин при първото палене , след куп информация от форума реших да откача дебитомера за да проверя има ли тресене на утрешния ден, е нямаше. Набедих дебитомера следователно реших първо да пробвам с почистване при положение , че не записва грешка но понеже съм много "умен" и някъде бях мярнал мнение, че друг колега е зачистил и буксите на лабда сондите , напръсках ги с контактен спрей.
И сега проблема е , че когато колата е студена записва 6 грешки от ламбда сондите банка 1 и 2 не работя , не работи и погрева следователно не работя и ламбда 1 и 2.
Зачистих повторно буксите но проблема остана , възможно ли е дебитомера да дава грешка и да изключва сондите , възможно ли е да съм накъсил нещо след почистването и да е изгоряло реле или бушон и къде да търся проблема?
Благодаря на всички предварително!
Последна промяна bohcho на 09 Ное 2019, 12:34, променена общо 1 път
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
bohcho написа:Здравейте колеги , направих една простотия следвайки мнения на колеги от форума
Та колата е М54Б20 и има досадното тресене сутрин при първото палене , след куп информация от форума реших да откача дебитомера за да проверя има ли тресене на утрешния ден, е нямаше. Набедих дебитомера следователно реших първо да пробвам с почистване при положение , че не записва грешка но понеже съм много "умен" и някъде бях мярнал мнение, че друг колега е зачистил и буксите на лабда сондите , напръсках ги с контактен спрей.
И сега проблема е , че когато колата е студена записва 6 грешки от ламбда сондите банка 1 и 2 не работя , не работи и погрева следователно не работя и ламбда 1 и 2.
Зачистих повторно буксите но проблема остана , възможно ли е дебитомера да дава грешка и да изключва сондите , възможно ли е да съм накъсил нещо след почистването и да е изгоряло реле или бушон и къде да търся проблема?
Благодаря на всички предварително!
Когато изключиш дебитомера, двигателя преминава в авариен режим и фактически нищо не разбираш- само се завоалира проблема. Дори и при смяна с друг, да кажем втора ръка за проба, е необходимо да се изтрият адаптациите и да се покара колата при различни режими около 100км, за да се направят новите с новият дебитомер. Сега, че не е и дебитомер е тема на друг разговор.
Ако контактния спрей има мазна съставка, със сигурност си унищожил дебитомера.
Дефектен дебитомер не може да блокира работата на ламбда сондите, но може да спомогне да се образува неправилна горивна смес и да се записва грешка свързана с работата на ламбда сондите. Вземи чист обезмаслител- да кажем за почистване на спирачни дискове, напръскай всичко с него отново и виж какъв ще е резултата. Дали обезмаслителя е правилен- пръскаш върху ръката, духаш и за 3-4сек. трябва да се изпари, а кожата да стане по-бледа. За ламбда сондите може да провериш и дали си заключил добре буксите, да не си наранил пиновете.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Здравей, процедурата е извършена с обезмазслител за дискове, след 3то почистване и леко бъркане в буксите сведон грешките до 2 lambda control limit Bank 1 и 2. Записва ги само при закачен дебитомер!
Малко по късно ще напръскам и дебитомер има подходящ спрей, отговаря напълно към препоръката ти.
Та понеже спомена, че не е дебитомер къде да търся решение? Вакумите са ок проверено, гофрето зад дебитомер е ок проверено, малките гофрета са ок, проверени, картерната вентилация ок проверена, вакума под средния капак е проверен.
През няколко дни колата записваше 6 цилиндър не запалва, смених свещи, размених лула и бубина от 3ти цилиндър но нищо не се промени.
Малко по късно ще напръскам и дебитомер има подходящ спрей, отговаря напълно към препоръката ти.
Та понеже спомена, че не е дебитомер къде да търся решение? Вакумите са ок проверено, гофрето зад дебитомер е ок проверено, малките гофрета са ок, проверени, картерната вентилация ок проверена, вакума под средния капак е проверен.
През няколко дни колата записваше 6 цилиндър не запалва, смених свещи, размених лула и бубина от 3ти цилиндър но нищо не се промени.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Имам инпа имам и спомен, че някъде бях срещал изчистване на адаптациите но не си спомням дали ставаше въпрос за дебитомер.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
bohcho написа: През няколко дни колата записваше 6 цилиндър не запалва, смених свещи, размених лула и бубина от 3ти цилиндър но нищо не се промени.
Като разбереш тва от какво го прави, пиши . Мойто м52 също записва грешка, ама на 5ти цилиндър. Днес даже запали без него, не се беше случвало до сега. И аз разменях бобини и сложих нови свещи, но не се оправи.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Аз съм с М54 на тази кола, с м52 никога не съм имал такъв проблем.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Боря същото само че с "бедна смес" като грешка на извънградско след 200-300км. каране. Градско съм ОК без грешки, ама сутрин паленето е точно така.
На газ ли си ?
На газ ли си ?
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Не колата е само бензин.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
Развитието по темата:
Смених дебитомер и сложих силиконов о пръстен на дроселова та клапа (60 мм) и проблемите с лабда сондите изчезнаха. Колегата беше 100% прав, благодаря искрено.
Проблема с 6 цилиндър при първото палене остана.
Отклонението му започва от 6000 и за около 30/40 секунди спада и се изравнява с другите цилиндри и колата спира да претриса.
Смених дебитомер и сложих силиконов о пръстен на дроселова та клапа (60 мм) и проблемите с лабда сондите изчезнаха. Колегата беше 100% прав, благодаря искрено.
Проблема с 6 цилиндър при първото палене остана.
Отклонението му започва от 6000 и за около 30/40 секунди спада и се изравнява с другите цилиндри и колата спира да претриса.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите
bohcho написа:Развитието по темата:
Смених дебитомер и сложих силиконов о пръстен на дроселова та клапа (60 мм) и проблемите с лабда сондите изчезнаха. Колегата беше 100% прав, благодаря искрено.
Проблема с 6 цилиндър при първото палене остана.
Отклонението му започва от 6000 и за около 30/40 секунди спада и се изравнява с другите цилиндри и колата спира да претриса.
И при мен е така сутрин не работи 5 цилиндър или с много голоямо отклонение гледано на ИНПА м52б23 мотор...и точно срещу 5ти цилиндър се взима ввакуум са сервото на спирачките...доста са стари маркучите и мисля да търся проблема там
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани