Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
DiscontroL написа:Искам да сменя маслата на предния диф, раздатката, скоростната кутия (ръчка) и задния диф. Какви масла и по колко литра трябва да взема? Питам защото в магазините тук нещо им нямам доверие след като днес искаха да ми дадат само 5 литра масло за двигателя, а в аутодата за кутията не е написано точно и няма информация за раздатката и предния диф..
За кутията и раздатката купуваш това:
CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90
За преден и заден диф - това:
(CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90)
Edit: Грешка, това е маслото за дифа: Castrol Syntrax Longlife 75W-90
Мисля, че х2 литра от всяко стигаха. Търговците ще се опитат да те убедят, че за дифовете трябва да сложиш 75W140, но не им се хващай. Това е за шпери и може да се сложи на диф със задно. За 4х4 не е препоръчително. Аз съм изкарал 50000км с горните масла и всичко е перфектно.
Разбира се, за сигурност можеш да си купиш оригинални ОЕМ масла, ако можеш да си позволиш.
Прочети темата за информация:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=166512&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB&start=165#p3799254
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Скоростна кутия 1.3л 75w80
Раздатка 0.240л 75w80
Преден диференциал 0.7л 75w90
Заден диференциал 1.1л 75w90
Да, 2л от всяко ще ти стигне.
Но ето, че противоречива информация се получава така че най-добре е да проучиш въпроса сам, иначе трябва да избираш на кого да вярваш По-големите производители на масла имат онлайн съветници - т.нар. lubricant advisor и си казват какво препоръчават и колко. На продавачи в магазини аз лично много-много не вярвам.
Раздатка 0.240л 75w80
Преден диференциал 0.7л 75w90
Заден диференциал 1.1л 75w90
Да, 2л от всяко ще ти стигне.
Но ето, че противоречива информация се получава така че най-добре е да проучиш въпроса сам, иначе трябва да избираш на кого да вярваш По-големите производители на масла имат онлайн съветници - т.нар. lubricant advisor и си казват какво препоръчават и колко. На продавачи в магазини аз лично много-много не вярвам.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=bmw-(eu)&model=3-series-e46-(1998-2006)&modelType=330xd-(2000-2003)
Тука, ако не вярваш можеш да провериш! Само, че няма за скоростната и раздатката. Аз съм с CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 на кутията и раздатката и Castrol Syntrax Longlife 75W-90 за диференциалите и както казах над 50000 км никакви проблеми. Скоростите се включват перфектно.
Тука, ако не вярваш можеш да провериш! Само, че няма за скоростната и раздатката. Аз съм с CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 на кутията и раздатката и Castrol Syntrax Longlife 75W-90 за диференциалите и както казах над 50000 км никакви проблеми. Скоростите се включват перфектно.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
"Не вярвам" и проверих. В съветника на кастрол, както правилно си отбелязал, няма данни за скоростната кутия.
Маслото на скоростната кутия е MTF-LT-2, което отговавя на 75w80.
Попадна ми и следния документ от ZF, където освен MTF-LT-2 е посочени "Castrol Syntrans B 75W" и "Castrol Transmax Manual B 75W":
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... -11-en.pdf
(5 степенната скоростна кутия на XI е S5-31 по ZF или S5-320Z по БМВ. 6 степенната е S6-37 или GS6X37BZ.)
Маслото на скоростната кутия е MTF-LT-2, което отговавя на 75w80.
Попадна ми и следния документ от ZF, където освен MTF-LT-2 е посочени "Castrol Syntrans B 75W" и "Castrol Transmax Manual B 75W":
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... -11-en.pdf
(5 степенната скоростна кутия на XI е S5-31 по ZF или S5-320Z по БМВ. 6 степенната е S6-37 или GS6X37BZ.)
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, благодаря за отговорите, обаче преди да ги сменя маслата май ще се наложи да се ремонтира раздатката... Има луфт от към предния кардан и при тръгване на 1-ва или задна се чува едно чукане. Четох тук и в чуждите форуми и разбрах, че главно проблема е в някакъв иглен лагер. Скоро ще я разглобяваме за смяна на лагери, нещо друго препоръчва ли се да се замени (семеринги и такива подобни са ми ясни )? Какви пари горе долу излиза цялата процедура?
Race cars is my escape from all bullshit in life...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
DiscontroL написа:Колеги, благодаря за отговорите, обаче преди да ги сменя маслата май ще се наложи да се ремонтира раздатката... Има луфт от към предния кардан и при тръгване на 1-ва или задна се чува едно чукане. Четох тук и в чуждите форуми и разбрах, че главно проблема е в някакъв иглен лагер. Скоро ще я разглобяваме за смяна на лагери, нещо друго препоръчва ли се да се замени (семеринги и такива подобни са ми ясни )? Какви пари горе долу излиза цялата процедура?
Колега не съм правил процедурата и не мога да ти помогна, но ще бъда изключително благодарен, ако направиш някоя снимка, когато правите ремонта.
Успех!
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:
Колега не съм правил процедурата и не мога да ти помогна, но ще бъда изключително благодарен, ако направиш някоя снимка, когато правите ремонта.
Успех!
Да, ще снимам всичко и ще кача тук. Може и отделна тема да се направи точно за тея раздатки, защото до колкото знам си е често срещан проблем..
Race cars is my escape from all bullshit in life...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Виж по-назад в тая тема е писано от колегата stefan_suny.
Той беше споменал, че е възможно износване на леглото на един от лагерите и го беше лепил с лепило за лагери.
Той беше споменал, че е възможно износване на леглото на един от лагерите и го беше лепил с лепило за лагери.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Задните амортисьори същите като на е46-ца със задно ли са ?
Поздрави!
Задните амортисьори същите като на е46-ца със задно ли са ?
Поздрави!
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте.
Задните амортисьори същите като на е46-ца със задно ли са ?
Поздрави!
Не, една идея по-дебели са.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря!
Да попитам още нещо.
Колата отзад от шофьорската страна има доста повече от 4 пръста разстояние между калника и гумата(седан 46 xd гуми 225/45/17). От другата страна са точно 4 пръста.
Защо колата е клекнала от едната страна ? Или може би защо е щръкнала от другата ?
Пружината е здрава ниската страна.
Амортисьори не съм сменял и сигурно са зле, ама като откача долу амортисьора и го бутна нагоре, се връща сам надолу, въпреки че е доста бавно.
Как да ги диагностицирам тези амортисьори ?
На приятел с е46-ца на задно, когато му бях за смяна задни амортисьори, колата е била супер нестабилна и при подаване на газ е имало чукане.
Аз такива неща не усещам.
Да попитам още нещо.
Колата отзад от шофьорската страна има доста повече от 4 пръста разстояние между калника и гумата(седан 46 xd гуми 225/45/17). От другата страна са точно 4 пръста.
Защо колата е клекнала от едната страна ? Или може би защо е щръкнала от другата ?
Пружината е здрава ниската страна.
Амортисьори не съм сменял и сигурно са зле, ама като откача долу амортисьора и го бутна нагоре, се връща сам надолу, въпреки че е доста бавно.
Как да ги диагностицирам тези амортисьори ?
На приятел с е46-ца на задно, когато му бях за смяна задни амортисьори, колата е била супер нестабилна и при подаване на газ е имало чукане.
Аз такива неща не усещам.
- BMWsektant
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28.09.2019
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте, колеги!
Знам, че много е изписано и казано по въпроса с разхода на гориво, но живо ме вълнува разхода на 330xd автоматик/ръчка в София.
Ще се радвам тези от вас, които са с опит да споделят.
Знам, че много е изписано и казано по въпроса с разхода на гориво, но живо ме вълнува разхода на 330xd автоматик/ръчка в София.
Ще се радвам тези от вас, които са с опит да споделят.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Знам си камбъра на задницата и като се промени единия значи имам проблеми в тампоните или пружините.
Меря си го с лазерна рулетка..
Може да ти е сцепен тампона на носача отзад.
Според мен колата неможе да стои настрани заради амортисьор.
Меря си го с лазерна рулетка..
Може да ти е сцепен тампона на носача отзад.
Според мен колата неможе да стои настрани заради амортисьор.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте, колеги. Имах малка загуба на актифриз. Смених разширителния съд и пластмасата която го държи за радиатора. Преди време сменявах и радиатор с неоригиналиен, но скъп. Мога да кажа, че всичко по охладителната система е подменено. Вече минах над 1500км и загуба на течност няма. Температурата варира градско от 92-99гр. наблюдавано от скритото меню. Но се случва да ми присветва жълтата лампа за новто на антифриза. Светва за няколко секунди, когато колата загрее и изгасва. Над 20 пъти проверявам нивото антифриза на студен двигател и винаги е на макс. Дали не съм обезвъздушил системата или датчика да е заминал? Преди смяната на разширителя датчика си работеше адекватно, светваше само когато течноста е намаляла. Прегледах тази тема - https://www.bimmerforums.com/forum/show ... ht-fix-E46
По описания начин за обезвъздушаване, ако съм разбрал правилно , се опасявам , че може да препълня системата. Как да проверя или да съм сигурен, че няма въздух в системата? Ако датчика за новото не работи ще излезе ли на диагностика. Двигателът е М54 B25.
По описания начин за обезвъздушаване, ако съм разбрал правилно , се опасявам , че може да препълня системата. Как да проверя или да съм сигурен, че няма въздух в системата? Ако датчика за новото не работи ще излезе ли на диагностика. Двигателът е М54 B25.
Последна промяна Драгослав на 23 Окт 2019, 9:09, променена общо 1 път
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ако я препълниш тя сама ще си изплюе ненужното през капачката на разширителния съд.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани