Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Търсих сравнения между 550д и новото 540i защото новия B58 двигател е много добър. Чудех се дали ако за следващата ми кола мина на B58 ще бъде по-бавна от сегашната. Попаднах на много интересен канал в който има сравнения на почти всеки двигател на бмв и реших да го споделя тук.
m550d (g30) vs 540i (g30)
https://www.youtube.com/watch?v=B5XMImEeiyE
Всички сравнения
https://www.youtube.com/channel/UCkEjJr ... SQA/videos
Направи ми впечатление каква голяма разлика има между 535д ф10 и 535д е60. Въпреки че е60 е по-леко и разликата е само 14 коня.
https://www.youtube.com/watch?v=LThiefn_a8k
m550d (g30) vs 540i (g30)
https://www.youtube.com/watch?v=B5XMImEeiyE
Всички сравнения
https://www.youtube.com/channel/UCkEjJr ... SQA/videos
Направи ми впечатление каква голяма разлика има между 535д ф10 и 535д е60. Въпреки че е60 е по-леко и разликата е само 14 коня.
https://www.youtube.com/watch?v=LThiefn_a8k
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Е60 е туринг, казали са, че са неутрализирали всички фактори, но как да знаем.
Иначе на мен ми е интересно някой научно ако може да обясни защо бензините са по-бързи във високите скорости дори когато са по-малко коне.
Дори 530и г30 "настига" 550д г30 след 200. Трябва да има някаква загуба на мощност при високата скорост за дизела иначе не мога да си го обясня.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Иначе на мен ми е интересно някой научно ако може да обясни защо бензините са по-бързи във високите скорости дори когато са по-малко коне.
Дори 530и г30 "настига" 550д г30 след 200. Трябва да има някаква загуба на мощност при високата скорост за дизела иначе не мога да си го обясня.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Може би предавателните числа на скоростната кутия са различни при дизела заради по ниските обороти. Дизела успява с големия въртящ момент да компенсира до някъде тези предавателни числа но при 7 и 8 ма скорост вече не достига въртящ момент.
Ако си го представиш с колело ако можеш да си въртиш краката с много големи обороти няма да се налага да вдигаш на голям зъб и съответно ускорението ще ти е по-лесно.
Ако си го представиш с колело ако можеш да си въртиш краката с много големи обороти няма да се налага да вдигаш на голям зъб и съответно ускорението ще ти е по-лесно.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Не е това наистина, например 550и е 1 към 1 с 550д като предавателни числа и диференциал.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Гледай видео с 550d и ще видиш, че на 210km/ч е на 7ма скорост, а 550i е на 5 скорост. При 260км/ч 550и е на 6та скорост. Явно по-високите обороти позволяват на бензина да задържи по-ниска предавка при по-висока скорост отколкото дизела, а то е ясно че с по-ниска предавка ускорява по-добре.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Благодаря за обяснението!
Разбрах те, от това трябва да е
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Разбрах те, от това трябва да е
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
А защо дизелът не може да ускорява на всяка скорост до 6000 оборота, както е бензинът
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Отговора е много прост, просто дизела в началото има малко повече мощ и това е, до като бензина се развърта до доста по високи обороти и макс паулъра е на 5-6к оборота. Направете си сметка че дизела макс му е на по ниски обороти и реално над 140 и на горе няма голяма файда, до като бензина тогава точно влиза в силата си
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Най-обобщено казано - по-бързата кола от колкото щете, до колкото щете, е тази, чиято крива на въртящия момент заключва по-голяма площ с абцисата и вертикалите, където става оптималното превключване на предавките. И те така При еднакви предавателни числа, налЕ Ако са различни се прави една лека транслация и пак е валидно горното.
Който знае какво е определен интеграл ще се сети за какво говоря
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Който знае какво е определен интеграл ще се сети за какво говоря
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
adovet написа:Отговора е много прост, просто дизела в началото има малко повече мощ и това е, до като бензина се развърта до доста по високи обороти и макс паулъра е на 5-6к оборота. Направете си сметка че дизела макс му е на по ниски обороти и реално над 140 и на горе няма голяма файда, до като бензина тогава точно влиза в силата си
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
550d максимума на мощността му е между 4000-4500 оборота, така че това не е вярно. Намаляването на въртящия момент също не е причината, защото той е в изобилие при дизела и е по висок от 550и и 540и
Просто дизела му е налага при по-ниска скорост в км, да превключи на по висока предавка по рано от бензина и от там страда ускорението. Ако караш 550и и превключваш предавките на 4500 оборота както дизела релно няма да ускоряваш по-бързо от дизела, защото превключванията ще съвпадат и на 210км/ч с 550и ще си на 7ма скорост (като е дизела и вече ускорението ще ти е значително по-бавно от това ако си на 5та и 7000об)
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Емо, ти си даде правилното обяснение всъщност още първия път, просто бензинът наистина е все едно по-лек колоездач, който обаче може да върти по-бързо от по-тежкия колоездач, който си движи по-бавно краката, но натиска с повече сила педалите (дизел), логично първият може да ускорява по-бързо като има напън, например от много сериозно аеродинамично съпротивление при 200+.
Интересното е, че от тази логика излиза, че бензин с 5 човека и багаж на стръмно изкачване ще загуби по-малко от бързината на ускорение от дизела, което винаги съм си мислел, че е обратното.
Иначе тази графика, която си постнал май е пожелателна само, реалната графика на 550д е по-различна, не задължително по-лоша, но е по-различна. На мен затова ми е много любопитно точно каква е при мен и се чудя дали си заслужава да дам 150лв само за да си задоволя любопитството...
То това важи за всички двигатели де, няма такова нещо като еднакъв въртящ момент от 1500-2500 и права черта между тия обороти както го дават при 530д например.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Интересното е, че от тази логика излиза, че бензин с 5 човека и багаж на стръмно изкачване ще загуби по-малко от бързината на ускорение от дизела, което винаги съм си мислел, че е обратното.
Иначе тази графика, която си постнал май е пожелателна само, реалната графика на 550д е по-различна, не задължително по-лоша, но е по-различна. На мен затова ми е много любопитно точно каква е при мен и се чудя дали си заслужава да дам 150лв само за да си задоволя любопитството...
То това важи за всички двигатели де, няма такова нещо като еднакъв въртящ момент от 1500-2500 и права черта между тия обороти както го дават при 530д например.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4868
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Абсолютно неадекватно е да имаш любителски клипчета за мерило. Има си места с усреднени данни от всички известни авто медии. Там е доста по-близо до истината. А и най-малкото, всяко БМВ има заводски данни за ускорение на 1км
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Ето от измерен двигател. Същата е графиката
Тези правите черти на първата графика значат, че мощността и въртящия момент са софтуерно ограничени, защото скоростната кутия макса и е 750нм и ако не се ограничи двигателя ще го превиши. На практика чертите не са много прави но това не е толкова важно. Важното е че мощността расте до 4500об/мин и след това почва да пада, а въртящия момент малко по-рано.
Тези правите черти на първата графика значат, че мощността и въртящия момент са софтуерно ограничени, защото скоростната кутия макса и е 750нм и ако не се ограничи двигателя ще го превиши. На практика чертите не са много прави но това не е толкова важно. Важното е че мощността расте до 4500об/мин и след това почва да пада, а въртящия момент малко по-рано.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
И аз съм на това мнение, по принцип гледам zeperfs, които в повечето случаи май са точни, но за някои модели имат малко данни и със сериозни разминавания. Сякаш automobile-catalog.com е най-доброто, което съм виждал. Въпреки, че пак не е съвсем точно.acho.rs написа:Абсолютно неадекватно е да имаш любителски клипчета за мерило. Има си места с усреднени данни от всички известни авто медии. Там е доста по-близо до истината. А и най-малкото, всяко БМВ има заводски данни за ускорение на 1км
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Последна промяна xexoral на 15 Авг 2019, 13:11, променена общо 1 път
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия
Според мен тази графика просто онагледява грубо какво да очакваш от stage1 тунинга, а не е от реално измерване. Например не виждам характерния "dip" при 2700-2800 оборота, който 50д има.Emooo написа:Ето от измерен двигател. Същата е графиката
Тези правите черти на първата графика значат, че мощността и въртящия момент са софтуерно ограничени, защото скоростната кутия макса и е 750нм и ако не се ограничи двигателя ще го превиши. На практика чертите не са много прави но това не е толкова важно. Важното е че мощността расте до 4500об/мин и след това почва да пада, а въртящия момент малко по-рано.
Не мисля, че 50д, както и който и да е от дизелите на бмв има електронно ограничение на въртящия момент.
Естествено, че може да бъркам за всичко в този пост
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани