Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Покарах и това тупкане при смяна на предавка е минимално. Явно е било от карето. То си има ясни следи от износване, като го разглобих. Тези тласъци обаче явно са сборна хлабина от диф и кутия. Не смятам да сменям повече неща, тъй че в началото на темата ще пиша за карето и това е. Междувременно ако някой има какво да добави бих се радвал.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Колега, номер 16 на схемата ли е въпросното каре? Ако да, колко пари го взе и каква е горе долу процедурата за смяната на карето?
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=26_0188
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=26_0188
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Да, номер 16 е. 100ина лв е цената. Процедурата по смяна при мен с 2.8 двигател беше сваляне на диференциала, за да се отвори място за работа, защото генерацията пречи. По-малките бензинови май нямат тази "глуха" част от генерацията и там не знам какво място има. Иначе смяната е елементарна - маха се загерката и карето излиза от шлиците на кардана. Аз успях да го изкарам със скобичка, с почукване не искаше. Монтажа на новото е по обратния ред.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
След една година... вече съм решен този диференциал да си замине. Почва все повече да хрупа, а при първоначално потегляне след престой и смяна от 1ва на 2ра предавка трясъка отзад е нечовешки. Имам един диф, който е за 2.8 автомат и е с по-малко каре към кардана. Дифовете са както следват:
- моя на 2.8 ръчка - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428503/
- купения за автоматик - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428501/
Въпросът е дали фланците към кардана са взаимозаменяеми? Аз подозирам, че да, защото едва ли биха разработили два твърде различни дифа. А и номерата им са до последната цифра еднакви. Силно се надявам да чуя що горе сигурен отговор, че да знам дали да разглобявам. Трудоемко е и не искам да ангажира напразно човек да ми помага.
- моя на 2.8 ръчка - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428503/
- купения за автоматик - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428501/
Въпросът е дали фланците към кардана са взаимозаменяеми? Аз подозирам, че да, защото едва ли биха разработили два твърде различни дифа. А и номерата им са до последната цифра еднакви. Силно се надявам да чуя що горе сигурен отговор, че да знам дали да разглобявам. Трудоемко е и не искам да ангажира напразно човек да ми помага.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 100% реш
Можеше и без диференциал да мине, но... "Новият" има същата хлабина, когато е на колата, а свален е също толкова стегнат, колкото стария... Накрая смених висящия лагер на кардана и оооо чудо - колата вече се кара нормално. Фактът, че е скрит над топлинните щитове на генерацията (не го виждам) и нямаше как да го обвиня толкова лесно ме накара да го оставя за накрая...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Сагата продължава... Това тупкане става все по-зле и на моменти чак нямам желание да я карам тая кола... Смених опорния лагер на кардана, тампоните на ск. кутия и левия тампон на ДВГ (десния още не знам как да вдигна толкова мотора...). Почвам да клоня към някакъв огрмен луфт в скоростната кутия, защото там усещам всичко. Вече абсолютно всяка сутрин паля и тръгвам по едно леко нагорнище, при изреждане на предавките до 4та натискането на съединителя причинява силно разтоварване под колата, горната предавка влиза с тласък, а като съм вече на 4та с малко под 2000рпм и пусна газта... отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад... Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Здравей колега.
Аз съм с друг автомобил BMW e46 330xd и имам силно тупкане при потегляне и подаване и отпускане на газта в движение.
За сега съм нарочил каретата на карданите.
Ето едно видео - https://www.youtube.com/watch?v=kw2ULAVtQI0
Мисля след около 2 седмици да махам генерацията и да огледам.
Успех.
Аз съм с друг автомобил BMW e46 330xd и имам силно тупкане при потегляне и подаване и отпускане на газта в движение.
За сега съм нарочил каретата на карданите.
Ето едно видео - https://www.youtube.com/watch?v=kw2ULAVtQI0
Мисля след около 2 седмици да махам генерацията и да огледам.
Успех.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Свалял съм кардана и това кръстато каре ми е перфектно. Гуменото каре е здраво, крайното каре (което е като на полуоските) съм го сменил. Усещането е сякаш отскубваш предавката без съединител... така изтрясква отдолу. Седнах тия дни на друго е39 и там всичко е супер - отпускаш съединителя и усещаш момента на зацепване и потегляне на колата. При мен пускам съединителя и първо усещам едно обиране на хлабина (съответно тупкане) и тогава зацепване на съед. и потегляне.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Dirty M5 driveR написа:Сагата продължава... .. отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад... Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.
Със същия мотор и кутия съм и при мен е същото и аз не мога да установя от къде идва проблема от доста време. Това така-такане си мисля, че е от маховика, аз съм го сменял с чисто нов, но пак го има при тласъците. Когато каза преди време, че си сменил висящия лагер и се е оправило се зарадвах, че и при мен е там, но явно не е. Остава като вероятност да са ни износени кутиите или диференциалите и аз не знам?!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Еми то... явно толкова силно искам да се оправи, че като сменя нещо и си внушавам, че е ок вече. И аз мислех за маховика, защото е демпферен, но... чак пък толкова. Като остане време ще закачам камерата да снима и ще направя 1 кръгче.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Експериментирах с едни хоуммейд тампони на ск. кутия - по-твърди. Ефектът е доста добър - това лашкане напред-назад почти го няма, но тази хлабина си остава и тя за мен е в кутията или маховика. Засега карам така, като лекия страничен ефект е малко по-шумен двигател.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Тампоните съм ги сменял с нови, не е в тях проблема.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
То и аз ги смених... новите са 2 пъти по-меки от старите. Сега с тия, които измайсторих положението се трае, но за мен не е решение... Не мисля, че и с камерата отдолу ще се разбере къде е точно проблема.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Когато смених маховика (с чисто нов), общо взето почти нямаше промяна в блъскането. Наистина остава да е или кутията, или дифа, или комбинация от тях.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Мисля да си поръчам оригинални тампони на ск. кутия, защото Мейлето, което взех е значително по-меко от старите оригинални, които обаче вече преправих на твърди... Някой да каже нещо по въпроса?
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани