Трудно пали топла

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 28.07.2015

Трудно пали топла

Мнение от Lustiness » 13 Юни 2019, 18:59

Здравейте колеги, имам проблем с Е36, М43B18. Колата е 95 година, ноо има проблем със запалването... Студена, колата пали от раз, без замисляне. След като се покара известно време (загряла вече), като се угаси и след 10тина минути се запали, неиска да пали (вътри 5-6 секунди на стартер и почва да припалва), но това не е винаги(на 3-4 паления, 1 път се лигави така). След като неиска да запали от 1вият път, от вторият веднага запалва. Ако колата се направи опит да се запали след няколко минути след като е угасена, веднага запалва. Закачана е на няколко диагностики, няма никакви грешки. Бяха подменяни доста неща по колата, но проблема остава : детонационен датчик, колянов и разпределителен вал, ламбда, дебитомер, температурен на двигателя преди година (замерен е и си показва точни стойности), свещи, бобина, регулатор на налягането, почистени и сменени О-пръстени на бензиновите инжектори, сменен компютър на газта,стъпково моторче, датчика на дроселовата клапа. Като цяло всички датчици бяха подменени с 2ра употреба (оригинални) от работеща кола, при коята не се появи никакъв проблем като се сложиха нещата от проблемната кола. Проблемът се появи преди около месец, като няма никакъв проблем с работата, вървежа и разхода на гориво. Има разход на масло от около 1литър на 7-8 хиляди километра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 14 Юни 2019, 7:40

Същият проблем, само че при М43B16, компакт. На няколко диагностики на различни места казват - всичко е точно. И наистина, двигателят работи като часовник. Сега съм решил да сменя температурния датчик на водата, защото само той остана. При диагностиката показва, че работи, обаче дали дава коректни стойности, знае ли се. Имам една такава теория, че е възможно датчикът да е станал муден и да не реагира своевременно. Ще видим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Трудно пали топла

Мнение от ildivvy » 14 Юни 2019, 13:37

Lustiness написа:Здравейте колеги, имам проблем с Е36, М43B18. Колата е 95 година, ноо има проблем със запалването... Студена, колата пали от раз, без замисляне. След като се покара известно време (загряла вече), като се угаси и след 10тина минути се запали, неиска да пали (вътри 5-6 секунди на стартер и почва да припалва), но това не е винаги(на 3-4 паления, 1 път се лигави така). След като неиска да запали от 1вият път, от вторият веднага запалва. Ако колата се направи опит да се запали след няколко минути след като е угасена, веднага запалва. Закачана е на няколко диагностики, няма никакви грешки. Бяха подменяни доста неща по колата, но проблема остава : детонационен датчик, колянов и разпределителен вал, ламбда, дебитомер, температурен на двигателя преди година (замерен е и си показва точни стойности), свещи, бобина, регулатор на налягането, почистени и сменени О-пръстени на бензиновите инжектори, сменен компютър на газта,стъпково моторче, датчика на дроселовата клапа. Като цяло всички датчици бяха подменени с 2ра употреба (оригинални) от работеща кола, при коята не се появи никакъв проблем като се сложиха нещата от проблемната кола. Проблемът се появи преди около месец, като няма никакъв проблем с работата, вървежа и разхода на гориво. Има разход на масло от около 1литър на 7-8 хиляди километра.


Според мен, 'газта' прави някакви проблеми (може би да изпуска от някъде)! Опитай да изразходиш всичката газ и да покараш само на бензин за известно време,за да се види, дали няма да се оправи положението.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 28 Юни 2019, 8:45

Колега Lustiness, реши ли проблема? Иначе не мисля, че гастта прави проблем, защото ако е ГИ винаги пали на бензин. Ама знае ли човек. Този уикенд смятам да сменя температурния датчик, само се чудя каква марка да взема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Трудно пали топла

Мнение от ildivvy » 28 Юни 2019, 11:33

Тя пали на бензин,но ако 'газта' му е напълнила колектора с газ по време на престоя...? Освен това,докато работи на газ,компа си прави някакви пренастройки и не е като да кара само на бензин!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 28 Юни 2019, 11:52

Хм, винаги може да се научи нещо ново, не знаех, че при ГИ от време на време се смесва газ и бензин.

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Трудно пали топла

Мнение от Nukem » 29 Юни 2019, 7:46

При всичките ми М44-ки го имаше този проблем, понякога топла не пали от раз. Проблема се реши след като презацепихме мотора.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 29 Юни 2019, 8:56

Nikem, имаш предвид презацепване на агренажната верига?

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Трудно пали топла

Мнение от Nukem » 29 Юни 2019, 10:00

Vasko_G написа:Nikem, имаш предвид презацепване на агренажната верига?

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk


да, колега.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Трудно пали топла

Мнение от ildivvy » 29 Юни 2019, 16:30

Vasko_G написа:Хм, винаги може да се научи нещо ново, не знаех, че при ГИ от време на време се смесва газ и бензин.

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk


Имах предвид,че като загасиш и оставиш колата,до следващото палене,колектора може да е пълен с някакво количество газ!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 29 Юни 2019, 19:36

Това, за остатъчната газ и аз съм си го мислил. Обаче логично би било като оставя каляската сутринта на работата и слънцето я пече цял ден, остатъкът да се изпари и да запали от раз. И обратно - като стои цяла нощ пред къщи, при ниска температура, да запали по-трудно, а то на практика е обратно.

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 18.11.2014
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW Compact M43B16
Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16

Re: Трудно пали топла

Мнение от Vasko_G » 12 Юли 2019, 13:56

Както казах, бях решил да сменям температурния датчик, обаче това ставало със сваляне на колектора и понеже не намерих клипче в тубата как става това, се отказах. Обаче, в един руски форум прочетох, че причина за трудното палене на топъл двигател можел да бъде и стар горивен филтър. И понеже ми се стори, че горивния филтър се сменя по-лесно от датчика взех, че го смених. Сега пали без замисляне е и без подаване на газ.

Изпратено от моят Nokia 5.1 с помощта на Tapatalk

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook