Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Привет колеги, заглавието общо взето обяснява и питането ми, някой рециклирал ли е въпросният вентилатор (турбина), подлежи ли изобщо на рециклиране и ако да, можете ли да препоръчате някой дето ги прави успешно. Моят започна да скърцоти, особено когато е студено, на ниски степени на перката и при завиване. Сега като се постопли е по-добре от към скърцане и почти не го прави ама няма да се самоизклекува за мое съжаление.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6213
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Колега, необходимо е да се разглоби и види от къде и защо идва шума- може да е от самият вентилатор, може да опира някъде....
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Това вече е свършено, той е виновникът със сигурност. Въпроса ми е породен от това, че нова такава ОЕМ е много пари. Заместители много и вече пробвах с чисто нова такава, но разликата с оригиналната е осезаема. Проблема е, че при мен смяната е много кофти, защото за да се извади турбината, трябва да се махнат всички пластмаси под въздушния филтър, а и също така всмукателния колектор и рейла иначе няма излизане. Питането ми е дали има някой които би могъл да я рециклира и дали изобщо подлежи на рециклиране, правил ли го е някой?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6213
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Поне аз не зная, особено ако потрябват и части за подмяна, откъде ще се намерят? Може би е добре да потърсиш ОЕМ втора ръка. Това е част, която се чупи рядко и вероятността да намериш в добра кондиция е голяма. Имал съм подобен проблем на мои коли два пъти- единият път турбината беше излязла от оста, опираше в кожуха и се оправи с набиване, вторият път беше влязла мръсотия и стана с почистване и гресиране. Успех.
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Благодаря. Мислих го и това с втора употреба ОЕМ, но пак говорим за част на 15 години и никаква гаранция, че няма да започне да свирука и тя след два-три месеца или в студа и затова предпочетох нова заместител на оригиналната, но както вече споменах има разлика и тя е очевадна. Дано някой колега се включи все пак, ако не ще го мисля, защото честно не знам какво да правя.
А моята оригинална след като я свалих я огледах доста подробно, нищо нередно не видях освен, че беше доста мръсна, поизчистих я, никакъв луфт, даже я пробвах ама изправителя на който я тествах беше доста слабичък и теста не беше много миродавен, но се въртеше без паразитни шумове, гладко и тихо, просто не знам...
А моята оригинална след като я свалих я огледах доста подробно, нищо нередно не видях освен, че беше доста мръсна, поизчистих я, никакъв луфт, даже я пробвах ама изправителя на който я тествах беше доста слабичък и теста не беше много миродавен, но се въртеше без паразитни шумове, гладко и тихо, просто не знам...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6213
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Тогава, голяма е вероятността да опира някъде- не знам дали няма да разбереш, ако напръскаш с боя на спрей леглото или по някакъв друг начин да маркираш, за да видиш къде е триенето.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Лагерите са заминали от влагата, понякога помага да се напръска с тънка смазка, но може и смяна да се наложи. Отварянето е пипкаво и има вероятност да се счупи нещо.
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
zvetiko написа:Тогава, голяма е вероятността да опира някъде- не знам дали няма да разбереш, ако напръскаш с боя на спрей леглото или по някакъв друг начин да маркираш, за да видиш къде е триенето.
Мне, не опира никъде със сигурност, тъй като нито перките на самата турбина, нито в самото гнездо има някакви следи от жулене, триене или каквото и да е друго. По скоро според мен си отива от старост или може проблема да е бил в многото мръсотия която имаше по него и да се нуждае просто от почистване и смазване ама е много рисковано, тъй като както споменах тук проба грешка излиза скъпо.
expl0de написа:Лагерите са заминали от влагата, понякога помага да се напръска с тънка смазка, но може и смяна да се наложи. Отварянето е пипкаво и има вероятност да се счупи нещо.
Най-вероятно е това което казваш, колега, а относно рециклирането явно никой не го е правил, а и си е трудоемко, ако изобщо е възможно. Лошото за мен е, че купих заместител и то не много евтин според мойте разбирания, но не съм доволен. На максимална степен на вентилатора и на една степен под макса започва вибрация и бучене, вибрацията се усеща на таблото, волана, та чак и на педалите на автомобила, а бученето е все едно ще излитам с бързия дизел. С оригиналния освен скрибуцането почти не се разбираше, че работи... Не знам лошото е, че е много кофти смяната при мен и се чудя какво да правя.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Зимай и слагай втора ръка оригинално и забрави за проблема.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Ако си свалил оригиналния вентлатор го пръскай около оста с вд40 и раздвижваш(може и ток да подадеш), оставяш го няколко часа и повтаряш. Накрая с машинно масло поливаш и ще се оправи. На 2 коли съм го правил и после години безпроблемно.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Да, просто трябва обилно смазване, преди да го върнеш!
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
Благодаря ви за изразените мнения, ще опитам да последвам вашите съвети с почистването и смазването и да видим какво ще се случи. Дано пък да имам късмет. Ще драсна някой и друг ред като има някакво развитие.
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
И при мен свирукаше този вентилатор зимата обаче.
Трудно ли се сваля при 330xd ?
Мисля да го сваля и смажа.
А също и да попитам не е ли по-удачно с някаква грес да се смаже, или с масло е по-добре ?
Трудно ли се сваля при 330xd ?
Мисля да го сваля и смажа.
А също и да попитам не е ли по-удачно с някаква грес да се смаже, или с масло е по-добре ?
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Рециклиране на вентилатора (турбината) за парното на е46
И при мен първоначално беше само на студено време в началото и после се оправяше, докато в един момент вече това нямаше значение. На ниски степени на вентилатора си свирукаше, на високи нямаше проблем. Иначе свалянето беше доста кофти, не излиза като на клипчетата в youtube, там все го правят на бензинови шестаци и явно мотора е разположен по-ниско и с махането на едната клапа на парното излиза странично. При мен въпреки, че е четири цилиндъра и е по-малък мотора е разположен по-високо и няма как да излезе, просто не става. Като махнахме всмукателния колектор и рейла, тогава се отваря достатъчно пространство за да се извади. Ти с дизеловия шестак, просто не виждам как ще го извадиш също... Колкото до масло или грес, според мен е по-добре първото за да може да се стече в остта или поне аз така си мисля.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани