Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Хидротрансформатор (торк)
Нова струва почти колкото автомобила.. - 13 644.11 BGN ... не вярвам да ти е по-изгодно ...
- DonMakaveli96
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 1.04.2019
Re: Хидротрансформатор (торк)
При мен след смяна на маслото колата заспа.
Последна промяна DonMakaveli96 на 07 Юни 2019, 18:55, променена общо 1 път
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Хидротрансформатор (торк)
Привет и от мен опитах се да изчета цялата тема, не можах подробно, но общо взето я прочетох.
Моят проблем е, че от известно време се появиха вибрации на ниски обороти (м/у 1000 и 1700), на всички предавки и само при леко поддържане на скоростта, почти галене на педала. В момента в който натисна повечко газта, вибрациите изчезват. Тествах я с около 100км/ч на 6-та, оборотомера не играе.
Питам се дали е торк или висящ лагер?
Ако е торк задължително ли трябва играе оборотомера при 100 на 6та?
Ако е висящ лагер възможно ли е да вибрира само в ниските обороти и само при галене на газта?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Моят проблем е, че от известно време се появиха вибрации на ниски обороти (м/у 1000 и 1700), на всички предавки и само при леко поддържане на скоростта, почти галене на педала. В момента в който натисна повечко газта, вибрациите изчезват. Тествах я с около 100км/ч на 6-та, оборотомера не играе.
Питам се дали е торк или висящ лагер?
Ако е торк задължително ли трябва играе оборотомера при 100 на 6та?
Ако е висящ лагер възможно ли е да вибрира само в ниските обороти и само при галене на газта?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Хидротрансформатор (торк)
По-скоро демпферна шайба... гумено каре... Вдигнете я на подемник, махнете генерацията и я прегледайте... всичко се вижда лесно с изключение на торка...
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Хидротрансформатор (торк)
Ненко Вранков написа:По-скоро демпферна шайба... гумено каре... Вдигнете я на подемник, махнете генерацията и я прегледайте... всичко се вижда лесно с изключение на торка...
Да добавя само нещо - сега забелязвам, че когато колата е студена (например сутрин) тези вибрации ги няма. Като се покара 15-20 мин. се появяват.
Всъщност на малка скорост в ниски обороти се усеща нещо като присецване, все едно се чуди да смени ли предавката или не и с увеличаването на скоростта преминава във вибрации. Като се загледам добре около 100км/ч на 6та стрелката на оборотомера обикновено стои закована, но от време на време мръдне един - два пъти нагоре и пак застане мирно.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Хидротрансформатор (торк)
Сега бях на нещо като тест драйв в МиД Авто в София и според момчето колата има признаци на заминал торк.
От една седмица я тествам по всякакъв начин и във всякакъв режим и мога да обобщя следното:
1. Когато колата е напълно студена вибрации няма.
2. Когато загрее в ниските обороти с галене на газта се появяват вибрации, направо земетресение, като натисна газта и премине около 1800 оборота вибрациите изчезват.
3. От време на време (но не винаги) като я закрепя на определени обороти, стрелката на оборотомера действително мърда, но когато има вибрации стрелката не мърда.
В клипчето по-долу се вижда оборотомера.
Съвета на момчето от МиД е, понеже колата е на 235 000 км да се направи цялата кутия. Според него ако рециклираме само торка, тъй като той ще стане със заводски параметри, прекомерно ще натовари пакетите и в много близко време ще възникне механичен проблем с пакетите. Цената на този ремонт е около 3000лв, което не е малка сума.
Притеснява ме и друго, че нищо не каза за факта, че при студена кола проблема го няма.
Дайте ми съвет какво да предприема, явно има варианти, ремонт само на торка, ремонт на цялата кутия, кутия+торк втора употреба?
https://www.youtube.com/watch?v=mLQTH0si3hk&feature=share
От една седмица я тествам по всякакъв начин и във всякакъв режим и мога да обобщя следното:
1. Когато колата е напълно студена вибрации няма.
2. Когато загрее в ниските обороти с галене на газта се появяват вибрации, направо земетресение, като натисна газта и премине около 1800 оборота вибрациите изчезват.
3. От време на време (но не винаги) като я закрепя на определени обороти, стрелката на оборотомера действително мърда, но когато има вибрации стрелката не мърда.
В клипчето по-долу се вижда оборотомера.
Съвета на момчето от МиД е, понеже колата е на 235 000 км да се направи цялата кутия. Според него ако рециклираме само торка, тъй като той ще стане със заводски параметри, прекомерно ще натовари пакетите и в много близко време ще възникне механичен проблем с пакетите. Цената на този ремонт е около 3000лв, което не е малка сума.
Притеснява ме и друго, че нищо не каза за факта, че при студена кола проблема го няма.
Дайте ми съвет какво да предприема, явно има варианти, ремонт само на торка, ремонт на цялата кутия, кутия+торк втора употреба?
https://www.youtube.com/watch?v=mLQTH0si3hk&feature=share
- A9A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 216
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: Хидротрансформатор (торк)
Свали торка и го изпрати в чужбина за ремонт. После монтаж и ново масло.
Тези 3000 лева как ги сметна този от МиД? И после като ти монтират кутията и не сменя добре и има вибрации ще я свалят ли пак за да си оправят "ремонта". Щом някой ви каже цена преди да е отворил кутия бягай надалеч! Мерят дебелината на пакетите без да разглобяват... Чудя се на хората, които им дават една торба с пари без да му мислят много...
Тези 3000 лева как ги сметна този от МиД? И после като ти монтират кутията и не сменя добре и има вибрации ще я свалят ли пак за да си оправят "ремонта". Щом някой ви каже цена преди да е отворил кутия бягай надалеч! Мерят дебелината на пакетите без да разглобяват... Чудя се на хората, които им дават една торба с пари без да му мислят много...
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Аз бих сменил цялата кутия + торк от някое БМВ от морга, за предпочитане на малко километри..
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Хидротрансформатор (торк)
sk8 написа:Аз бих сменил цялата кутия + торк от някое БМВ от морга, за предпочитане на малко километри..
То е пълно с 10-12 годишни е60ки на по 100 000км
Намирането ще е лесно...
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Хидротрансформатор (торк)
А според мен е о добре да си отрмонтираш торка- ще е от порядъка на около 1000 лв. Но после за поне 100 000 км няма да мислиш за него.
Re: Хидротрансформатор (торк)
То и в МиД Авто Варна винаги е най-добре пълно рециклиране на кутията и винаги цената започва от 3000.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Хидротрансформатор (торк)
Друг важен въпрос при подобна интервенция:
При смяна на хидротрансформатор как чистите кутията от стружките? Защото е напълно възможно да има стружки при дефектирал торк, а за да се почисти качествено според мен трябва да се разглоби клапанно тяло, пакети и тн.
Дори при смяна на цяла кутия пак според мен трябва да се почисти охладителя от евентуално наличие на стружки.
При смяна на хидротрансформатор как чистите кутията от стружките? Защото е напълно възможно да има стружки при дефектирал торк, а за да се почисти качествено според мен трябва да се разглоби клапанно тяло, пакети и тн.
Дори при смяна на цяла кутия пак според мен трябва да се почисти охладителя от евентуално наличие на стружки.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте,
От скоро имам следния проблем преплъзване от 4 на 5 скорост когато се движа с висока скорост по магистралата и реша да изпреваря.
Пример на 110 като дам кикдаун при изпреварване все едно че преминава от по висона на по ниска скорост примерно от 5 не превключва на 6 а на 4.
Излиза ми грешка torque converter-clutch controlled 0-n на диагностика.
Колата е 530XD фейс 2007 година.
От скоро имам следния проблем преплъзване от 4 на 5 скорост когато се движа с висока скорост по магистралата и реша да изпреваря.
Пример на 110 като дам кикдаун при изпреварване все едно че преминава от по висона на по ниска скорост примерно от 5 не превключва на 6 а на 4.
Излиза ми грешка torque converter-clutch controlled 0-n на диагностика.
Колата е 530XD фейс 2007 година.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Хидротрансформатор (торк)
(h)aman написа:То и в МиД Авто Варна винаги е най-добре пълно рециклиране на кутията и винаги цената започва от 3000.
Колега, не зная какви са тези цени от 3000 лв нагоре. Аз направих ремонт и ревизия на кутията и ми излезна около 1500 лв. - ремонт на торка, проверка на мехатроника и смяна на клапани някакви, сваляне, качване, картер, филтър, масло. Ако някой се интересува мога да дам телефон. Сервиза е във В. Търново, момчето е работило в Софтелектроник Варна. Изпраща торка и мехатроника там за ремонт и проверка. А работата на отделните пакети може да се види и със съответния софтуер, така че може да се каже цена за цялостен ремонт.
sk8 написа:Торка, торка....
А не е ли това действието на кикдаун-а? Да смъква една (или две) предавки при задействането му. Така се постига по- голямо ускорение и по- лесно изпреварване. А може би аз нещо не разбирам
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани