320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Cosmos36
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22.04.2019
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: E32/E38
- Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock
320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Здравейте!
Отскоро съм собственик на стокова швейцарска 320-ка, нов внос. Нямам опит с BMW, купих я заради запазения интериор/екстериор, и разбира се единствените места с ръжда се оказаха проблемни - най-вече държача (на тампона) на стабилизиращата щанга. Колата влезе в сервиз веднага след покупката, на подемника успях да заснема мястото, не изглеждаше толкова зле. След около 100 километра извънградско и около 150 градско + смяна на гуми с по-сериозно вдигане на крик, ситуацията е различна. Откъм возия не усещам нищо, но и нямам толкова шофьорски стаж и усет.
Посетих сервиз в града, където ми предложиха да ми сменят целия рог с такъв от тяхна 36-ца, но на цена ~500 лв. монтаж/демонтаж на целия двигателен отсек и ~500 лв. за заварянето. Имам и други опции за ремонта, но искам да чуя вашите мнения.
Снимки: https://photos.app.goo.gl/kD1Bk4Jx8keAjau19
Отскоро съм собственик на стокова швейцарска 320-ка, нов внос. Нямам опит с BMW, купих я заради запазения интериор/екстериор, и разбира се единствените места с ръжда се оказаха проблемни - най-вече държача (на тампона) на стабилизиращата щанга. Колата влезе в сервиз веднага след покупката, на подемника успях да заснема мястото, не изглеждаше толкова зле. След около 100 километра извънградско и около 150 градско + смяна на гуми с по-сериозно вдигане на крик, ситуацията е различна. Откъм возия не усещам нищо, но и нямам толкова шофьорски стаж и усет.
Посетих сервиз в града, където ми предложиха да ми сменят целия рог с такъв от тяхна 36-ца, но на цена ~500 лв. монтаж/демонтаж на целия двигателен отсек и ~500 лв. за заварянето. Имам и други опции за ремонта, но искам да чуя вашите мнения.
Снимки: https://photos.app.goo.gl/kD1Bk4Jx8keAjau19
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Хората от дълги години говорят да не се купува кола от Австрия или Швейцария, че резултата е точно такъв.
Така като я гледам са я закърпили за продажба като са и взели два запазени предни калника, и са я гримирали тук там .
Не мога да ти дам конкретен съвет ама да знаеш, че ще има изненади и на други места, а тези които си снимал като ги разръчкаш ще станат двойно по-големи.
Лично аз бих я продал и бих търсил нещо със здраво купе.
Така като я гледам са я закърпили за продажба като са и взели два запазени предни калника, и са я гримирали тук там .
Не мога да ти дам конкретен съвет ама да знаеш, че ще има изненади и на други места, а тези които си снимал като ги разръчкаш ще станат двойно по-големи.
Лично аз бих я продал и бих търсил нещо със здраво купе.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Колега един съвет от мен! Продавай колата докато е време ,че иначе с времето ще стане много по-зле.Ще се изненадаш ,и на какви други места ще видиш ръждата
- Cosmos36
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22.04.2019
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: E32/E38
- Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Благодаря ви за мненията.
Идеята ми беше по-скоро дали това е коректната процедура за поправка в този случай, или може на подемник отдолу да се работи и без да се демонтират двигатели и чудесии? Също така ми се искаше някой да коментира и предложената ми цена дали е адекватна.
Не смятам да продавам, нямам намерение да лъжа следващ потенциален собственик, а без прикриване на недостатъците няма кой да даде нормални пари за запазения интериор... А и ръждата не ме притеснява, стига да не е в такова състояние, което компрометира безопасността на колата. Смятам поне засега да запазя тази бройка, възнамерявам за всекидневно каране да я ползвам, но трябва да реша тези проблеми.
Идеята ми беше по-скоро дали това е коректната процедура за поправка в този случай, или може на подемник отдолу да се работи и без да се демонтират двигатели и чудесии? Също така ми се искаше някой да коментира и предложената ми цена дали е адекватна.
Не смятам да продавам, нямам намерение да лъжа следващ потенциален собственик, а без прикриване на недостатъците няма кой да даде нормални пари за запазения интериор... А и ръждата не ме притеснява, стига да не е в такова състояние, което компрометира безопасността на колата. Смятам поне засега да запазя тази бройка, възнамерявам за всекидневно каране да я ползвам, но трябва да реша тези проблеми.
- dynalias
- младши ентусиаст
- Мнения: 346
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Ако основата е здрава (рога) се продава резервна част точно за стабилизиращата щанга.
Артикулен номер: 41118151122
Ето и един клип на ремонт на такова място по купето.
https://www.youtube.com/watch?v=gGuKV4rDLgU
Артикулен номер: 41118151122
Ето и един клип на ремонт на такова място по купето.
https://www.youtube.com/watch?v=gGuKV4rDLgU
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- Cosmos36
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22.04.2019
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: E32/E38
- Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Благодаря на dynalias за номера и клипчето. Последно от сервиза се заеха с ремонта, като ще ползват части от тяхно BMW. Ще пиша пак когато имам повече информация от тях.
В този ред на мисли, откъде мога да разгледам каталог с артикулните номера на частите за 36-ците?
В този ред на мисли, откъде мога да разгледам каталог с артикулните номера на частите за 36-ците?
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: F-16, от прясно поръчаните
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
За търсене по парт номер ползвам bmwfans.info
Los hombres no frenan
No discrimination! (unless you are russian)
No discrimination! (unless you are russian)
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Ужас, а аз на мойта Германка 328 ца и се мръща на изгнилите калници отдолу
Колега прави я и лека полека я продай на някой манго и така 320 ки колкото искаш има.
Тъжно е но ако искаш да няма ръжди трябва да е Италянка а там проблемите са други ноо май всичко е до късмет.
Колега прави я и лека полека я продай на някой манго и така 320 ки колкото искаш има.
Тъжно е но ако искаш да няма ръжди трябва да е Италянка а там проблемите са други ноо май всичко е до късмет.
- Cosmos36
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22.04.2019
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: E32/E38
- Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock
Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)
Така... след почти 2 месеца мълчание да споделя какво стана - оставих я колата в сервиза да оправят ръждата, имах дълго излизане извън града, и като се върнах след седмица беше готова. Момчетата са се постарали и съм много доволен от резултата, изкърпена и обработена. Иначе съвсем леки ръждички има останали по незабележими места, които ще ги правя по-нататък. Имах проблем с климатика - щангата беше закачила един от маркучите на компресора и съответно изтекоха фреона и маслото. Но след разглабянето и сглабянето на двигател и чудесии явно са й стегнали всичките връзки, та се наложи само да се долеят съответните консумативи (което по стечение на обстоятелствата правих на друго място), без смяна на маркучи, снадки или проблеми по компресора. Сега на снежинка прави лед след секунди, дори да е стояла колата цял ден на слънцето.
Та препоръчвам сервиза на варненци, които имат нужда от подобни интервенции по колата - това не е реклама, моля, не стреляйте
Снимки от поправките в същия албум
Благодаря на отзовалите се с коментари по темата - научих нови неща, сякаш не сме в български форум
Та препоръчвам сервиза на варненци, които имат нужда от подобни интервенции по колата - това не е реклама, моля, не стреляйте
Снимки от поправките в същия албум
Благодаря на отзовалите се с коментари по темата - научих нови неща, сякаш не сме в български форум
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани