Процeдура за премахване на клапана на парното.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Процeдура за премахване на клапана на парното.

Мнение от DJJonny » 14 Яну 2007, 23:42

Тъй като мисля че всички страдат от това ще опиша как премахнах клапана защото никъде не е описано.

Време за работа - близо 1час при наличност на материалите

Необходими материали:
- инструменти
- ножовка
- топлоустойчив маркуч ф19 (отвътре) - 20см. колкото може по-тънък но да издържа поне до 100 градуса.
- 2 скоби ф18-23

Необходими средства - около 2лв. за материалите.

Процедура:
1. Зареждате се с малко нерви и време защото мястото за работа е доста ограничена и се иска да си доста гъвкав в малко пространства (не се препоръчва за каустрофобици ;) )
2. Пускате си нещо успокоително в колата :)
3. Освобождавате маркучите (поз. 1) от страната на двигателя.
4. Махате кората под волана.
5. Освобождавате от скобата отпред продължението на кората от скоростния лост.
6. Махате дифузора за краката. Отвивате болта отпред и откачате отгоре.
7. Махате жицата на клапана
8. Отвивате болтовете на клапана където се свързва с радиатора. (поз. 3) клуч No: 8 (вземете си някакво легенче че изтича малко вода)
9. Измъквате клапана
10. Режете преди и след клапана с ножовка (максимално близо до клапана за да може да направим мост чрез маркуча) поз. 2 и 3
11. Слагате маркуч с размера на мястото на отрязаното парче клапан.
12. Стягате маркуча със скобите.
13. Монтирате по обратния ред :) Запомнете кой маркуч е изход и кой вход. На който одрязахме клапана е входния.
14. Пиете една бира и се радвате на парно.

След като разглобих клапана се оказа че причината за липсата на парно не е в това не че клапана неработи а че е 1 водата преминава през цедка за твърди частици която беше затлачена от какви ли не боклуци котлен камък и няква кафява шитня... 2 дупката на клапана е точно 2мм е какво парно да има през 2мм отвор за водата.

Процедурата може да мине и без рязане но трябва да се пригоди капаче за мястото на клапана.
Клапана е занитен за тръбичката. Режат се нитовете маха се гумената мембрана и мерите размера на капачето което ще запуши дупката. Уплътнявате и хващате с болтчета и монтирате.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 14 Яну 2007, 23:54

аз що си мисля, че лятото ще се изпотяваш, доста Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 15 Яну 2007, 0:00

м/у другото забелязах че парното пак си работи на топло и студено. Няма причина за притеснение. Като се завърти на студено си духа студено като се завърти на топло, топло.

Доколкото знам ако ти работят клапите няма място за притеснения защото при завъртане на студено въздуха не преминава през радиаторчето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 15 Яну 2007, 20:25

браво!най накарая го реши този проблем :D
BMW forever
Изображение Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 15 Яну 2007, 20:28

читава работа :mhihi:

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 23 Яну 2007, 18:19

DJJonny написа:м/у другото забелязах че парното пак си работи на топло и студено. Няма причина за притеснение. Като се завърти на студено си духа студено като се завърти на топло, топло.

Доколкото знам ако ти работят клапите няма място за притеснения защото при завъртане на студено въздуха не преминава през радиаторчето.


Toчно - клапанчето не играе никаква роля за топло - студено. врътката в най-синьо просто затваря циркулацията на вода в радиаторчето последством тъпия клапан. Това е само за да загрее една идея по-бързо. Нищо друго....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 08 Ное 2007, 11:36

една малко стара тема, но как да разбереш дали клапана работи или не? като е свален.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 08 Ное 2007, 12:51

ian190 Като го замериш. В крайно ляво трябва да недава ток а като го врътнеш леко трябва да дава 12v. Може и да се чуе как цъка ако си на тихо място :)
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 08 Ное 2007, 13:32

мисълта ми е каква е ролята на тоя клапан?
и като се премахне постоянно ще влиза топло в колата

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 08 Ное 2007, 16:17

Ако се запознаеш с устройството на парното, няма да задаваш ламерски върпоси, и ще разбереш че тоя клапан има 2 положения отворено и затворедно а другото се регулира според това колко се отваря една друга клапа :idea:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 08 Ное 2007, 17:06

ти всичко ли знаеш господине?
просто не високоумствай,
защото ако си прочел по горе пише че момчето е премахнало въпросният клапан и се опитвам да разбера дали това е най- доброто решение.
ако си мислиш, че си най-големият разбирач със сигурност не си, а и да си не ме боли рабираш ли! нямам комплекси ако незнам нещо, просто съм готов да се науча. разбра ли.

просто искам да си направя М-ката перфектна :)
с твоя и без твоя помощ.
и ще задавам колкото си искам и кавито си искам въпроси свързани с това, просто почваш да ме изнервяш.
Енджой.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 08 Ное 2007, 17:47

Както ти написах в писмото най-доброто решение е да почистиш или премахнеш цедката. А ако искаш да имаш истинско парно го махаш. Лятото няма да имаш проблем защото въздушните клапи затварят притока на топъл въздух (ако ти работят естествено)
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 08 Ное 2007, 18:09

ok мерси

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 08 Ное 2007, 19:18

ian190 написа:ти всичко ли знаеш господине?
просто не високоумствай,
защото ако си прочел по горе пише че момчето е премахнало въпросният клапан и се опитвам да разбера дали това е най- доброто решение.
ако си мислиш, че си най-големият разбирач със сигурност не си, а и да си не ме боли рабираш ли! нямам комплекси ако незнам нещо, просто съм готов да се науча. разбра ли.

просто искам да си направя М-ката перфектна :)
с твоя и без твоя помощ.
и ще задавам колкото си искам и кавито си искам въпроси свързани с това, просто почваш да ме изнервяш.
Енджой.

На теб май не ти се връзват малко въпросите и отговорите я препрочети пак ако не е достатъчно потрети :idea:
п.п. учевидно е че знам повече от теб и мен не ме е срам от това :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 09 Ное 2007, 10:39

Учевидно
това ме изкефи поне не съм неграмотен :mhihi: Алелуя
Бог да те благослови.

за събора ще стане цсл.
а сега си пърпоркам на работа с нея
ма се чудя дали да я права бяла с ленти или едно такова тревисто зелено с много лак или пък червена, щото е сива, а сивото определено не е моя цвят.
:dunno:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook