e61 525d touring - вибрации - съвет
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
e61 525d touring - вибрации - съвет
Здравейте, прочетох всички теми във форума, но не намерих проблем като моя.
От 5 месеца се пробваме (+ сервизи и майстори) да разгадаем една вибрация, но просто до никъде не стигаме, моля за съвет за следващото нещо което да проверим..
(е61 525д 2009 автоматик)
Симптоми:
- От 48 км/ч до 50 км/ч се усеща лека вибрация в гърба на седалките, повече на шофьорската
- До 100 км/ч пак има вибрация но доста по-слаба
- Между 110 км/ч и 130 км/ч вибрацията е силно изразена и се усеща по цялото купе (усеща се че идва от средата или задната част на колата) - също така много леко по волана, но по скоро като вторичен ефект от вибрацията
- Вибрацията не се променя при натискане на спирачки или на свободна скорост
- Задна лява гума "вие" (не много силно) на интервали при ниска скорост до 50 км/ч, след тази скорост е трудно да се чуе, но почти съм сигурен че продължава
Сменени (без успех):
- Чисто нови гуми Мишелин + чисто нови джанти балансирани на Hunter road force машина над 5 пъти на различни места, 100% проблема не е в гуми/джанти
- Оригинални дискове + накладки отпред и отзад + ръчната, апаратите са проверени не задържат, няма тресене и неравномерно загряване при спиране
- Всички предни носачи и биалетки
- Накрайници на кормилна рейка
- Тампони на стабилизираща щанга отпред
- Диференциал + CV joint което е точно пред диф-а
- Гуменото каре (Giubo)
- Заден ляв преден носач
- Тампони на двигателя и скоростната кутия
- Реглаж на стенд 2 пъти
- Няма луфт в рейката
- Тежеста на кардана не е паднала.
- Двата големи тампона на заден мост
Носещия лагер изглежда нов, не съм го сменял, дали може да е той ? Другото което си мисля е амортисьори (с М окачване е колата) и е на 350,000км
Вече не знам кое да проверя, моля посъветвайте ме, дори първото нещо което ви дойде на ум би ми помогнало,
Благодаря и успешна седмица!
От 5 месеца се пробваме (+ сервизи и майстори) да разгадаем една вибрация, но просто до никъде не стигаме, моля за съвет за следващото нещо което да проверим..
(е61 525д 2009 автоматик)
Симптоми:
- От 48 км/ч до 50 км/ч се усеща лека вибрация в гърба на седалките, повече на шофьорската
- До 100 км/ч пак има вибрация но доста по-слаба
- Между 110 км/ч и 130 км/ч вибрацията е силно изразена и се усеща по цялото купе (усеща се че идва от средата или задната част на колата) - също така много леко по волана, но по скоро като вторичен ефект от вибрацията
- Вибрацията не се променя при натискане на спирачки или на свободна скорост
- Задна лява гума "вие" (не много силно) на интервали при ниска скорост до 50 км/ч, след тази скорост е трудно да се чуе, но почти съм сигурен че продължава
Сменени (без успех):
- Чисто нови гуми Мишелин + чисто нови джанти балансирани на Hunter road force машина над 5 пъти на различни места, 100% проблема не е в гуми/джанти
- Оригинални дискове + накладки отпред и отзад + ръчната, апаратите са проверени не задържат, няма тресене и неравномерно загряване при спиране
- Всички предни носачи и биалетки
- Накрайници на кормилна рейка
- Тампони на стабилизираща щанга отпред
- Диференциал + CV joint което е точно пред диф-а
- Гуменото каре (Giubo)
- Заден ляв преден носач
- Тампони на двигателя и скоростната кутия
- Реглаж на стенд 2 пъти
- Няма луфт в рейката
- Тежеста на кардана не е паднала.
- Двата големи тампона на заден мост
Носещия лагер изглежда нов, не съм го сменял, дали може да е той ? Другото което си мисля е амортисьори (с М окачване е колата) и е на 350,000км
Вече не знам кое да проверя, моля посъветвайте ме, дори първото нещо което ви дойде на ум би ми помогнало,
Благодаря и успешна седмица!
Последна промяна sk8 на 27 Юни 2019, 13:55, променена общо 2 пъти
- Gancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Висящ лагер на кардана. Може да изглежда нов но да е заминал вече. От амортисьори не може да вибрира.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Кардана проверяван ли е? Колата с проблема ли е купена или се е появил след това? Купето на е60 е доста твърдо и дори малък дисбаланс на въртящи елементи / гуми, джанти, кардани и т.н. / биха оказали силна вибрация в някой момент при определена скорост..
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Аз залагам на скоростите.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
vvasilev1 написа:Аз залагам на скоростите.
Не мисля, защото кутията работи перфектно, конвертора е добре, маслото е сменено а и вибрациите ги има на свободна скорост. (на 50 и на над 100 км/ч)
Благодаря на колегите които отговориха, лагера на кардана е следващата стъпка явно.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Е щом ги има на свободна, от лагера на кардана едва ли ще се оправи.sk8 написа:vvasilev1 написа:Аз залагам на скоростите.
Не мисля, защото кутията работи перфектно, конвертора е добре, маслото е сменено а и вибрациите ги има на свободна скорост. (на 50 и на над 100 км/ч)
Благодаря на колегите които отговориха, лагера на кардана е следващата стъпка явно.
Успех, дано е нещо по евтино.
Насочи се към някой читав сервиз.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
След всичко направено. Първото което ми идва на ум, може и да е глупаво ама да си го кажа. Не добре залепнали джанти към дисковете/главините. Патина по джаните или ръжда по главините и дисковете. На мен ми стъжни живота малко патина по едната джанта. Докато седяла зимата в гаража я понатрупала. И после хиляди баланси, ново окачване, преглед на рейки... и всичко приключи като изшкурих повърхността на джантата от към главината, самата главина и повърхностите на диска откъм главината и от към джантата. Малко медна грес и всичко заспа. Поне не струва пари да се опита.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
cerberus написа:След всичко направено. Първото което ми идва на ум, може и да е глупаво ама да си го кажа. Не добре залепнали джанти към дисковете/главините. Патина по джаните или ръжда по главините и дисковете. На мен ми стъжни живота малко патина по едната джанта. Докато седяла зимата в гаража я понатрупала. И после хиляди баланси, ново окачване, преглед на рейки... и всичко приключи като изшкурих повърхността на джантата от към главината, самата главина и повърхностите на диска откъм главината и от към джантата. Малко медна грес и всичко заспа. Поне не струва пари да се опита.
Аз една гума 10мин. я въртя на баланс машината и не мога да проумея защо постоянно иска различен баланс, докато не погледнах точно вътрешността й, където ляга върху диска... Всичките 4 на въпросната кола бяха така. Почистих ги и баланса се получи с лекота.
- igra4a8710
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 27.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 5 series 525i LCI
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Аз имах подобен проблем ,само че без виене на задната гума ,направиха ми уш 3d стен на колата (на двата моста) и всичко се оправи )n53b30a 2007 ,а колкото до висящия лагер ,и моя е тръгнал но за да го сменя ми искат 500/600£ което ще е следващите месеци ,това коета исках да кажа е че аз нямам вибрации по купето от него ,просто на последния преглед се установи проблема .надявам се да съм бил полезен успех
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Аз съм със същия проблем. Четири години вече. НО, само със летните джанти, които разбира се къде ли не ги гледаха и всичко си е ОК по тях. Със зимния комплект всичко е чук. Проблема при мен се появява около 100-110км/ч и то не всеки път. Но има един път, през които като мина (градски път, там минавам с 60км/ч) това тресене като че ли се "отключва" и почва да тресе.
Самото тресене и близко като на това при колегата - всичко в колата почва да се тресе много ситно - седалки, съответно гърба ми, бедрата, г@за, ръцете с волана и т.н., усеща се навсякъде. Не се променя при спиране и изключване от скорост. Просто трябва да излезне от тези километри колата.
При мен разликата между теглата на летните и зимните джанти е значителна - летните са ми 19' с XL гуми и са адски тежки. Досега само един колега от форума беше споделил много близък проблем при него като бяхме на една от срещите във форума - това, че и той е имал подобно нещо с летен/зимен комплект гуми/джанти. Беше споделил, че е сменил някакви тампони или накрайници на носачи (не помня, отдавна беше), но си спомням, че ми каза че има разлика, защото неговата беше 4х4...
Та по мои съждения, поне при мен, явно по-голямото тегло на комплекта натоварва или разценрова нещо по окачването, което се отразява в тези вибрации...
Самото тресене и близко като на това при колегата - всичко в колата почва да се тресе много ситно - седалки, съответно гърба ми, бедрата, г@за, ръцете с волана и т.н., усеща се навсякъде. Не се променя при спиране и изключване от скорост. Просто трябва да излезне от тези километри колата.
При мен разликата между теглата на летните и зимните джанти е значителна - летните са ми 19' с XL гуми и са адски тежки. Досега само един колега от форума беше споделил много близък проблем при него като бяхме на една от срещите във форума - това, че и той е имал подобно нещо с летен/зимен комплект гуми/джанти. Беше споделил, че е сменил някакви тампони или накрайници на носачи (не помня, отдавна беше), но си спомням, че ми каза че има разлика, защото неговата беше 4х4...
Та по мои съждения, поне при мен, явно по-голямото тегло на комплекта натоварва или разценрова нещо по окачването, което се отразява в тези вибрации...
- sssssl
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi
- Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
+1memorex написа:За мен е лагер -главина задно колело.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
sssssl написа:+1memorex написа:За мен е лагер -главина задно колело.
от лагер не тресе.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Аз също си мисля че може да е от лагер... Но защо да не тресе от лагер ако е леко изхабен и има луфт :? Доста противоречиви мнения има за лагер на главина... Едни казват че е невъзможно да тресе от него други обратното...
- borke_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BWM e61 535d
- Мечтае да кара: Валяк
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Ще изкажа и аз мнение, може да не съм прав, но колегата да провери джантите дали лягат добре при централния отвор. Имах подобен проблем на едни джанти с втулки. Бяха чисто нови, уж лягаха перфектно, с просто око не се разбираше. В крайна сметка ги смених и всичко заспа.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани