Много масло и син пушек от аспусите!
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Borymeckata написа:Аха, сега разбрах - клапанът е замръзнал в затворено положение, парите са вдигнали налягане в двигателя и са изхвърлили маслото в цилиндрите... Добре, че няма трайни поражения.
Да бро, за сега не се виждат и чуват никакви поражения и дано няма изненади! Иначе сори за романа от вчера но се опитах да бъда по изчерпателен
Понеже утре съм се нагласил да сменям висящия лагер на кардана и разширителния съд на антифриза и гледах едно клипче за демонтажа и монтажа на казанчето и случайно във въпросния клип попаднах на нещо много интересно може би за някой от вас не е нещо ново но аз не го знаех и не бях чувал за него.
Защото е по темата и може да е полезно за някои колеги ето го и него:
Въпросната джаджа наречена Catch Can реално е резервоарче за събиране на конденза с пропка на дъното за източване. Четох из разни чужди форуми че хората са много доволни от него за разлика от оригиналния проблемен сепаратор/клапан.
Ето един примерен за окло 50лв: https://www.ebay.com/itm/Universal-Aluminum-Auto-Car-Engine-Oil-Catch-Tank-Reservoir-Breather-Can-Black/113537554562?_trksid=p2485497.m4902.l9144 ето го и клипа https://youtu.be/KsPeIyMxCYQ на който на 6:50 минута човека отвива пропката и водата изтича. Същата тази вода и пяна(в по малко количество разбира се) при мен не е изтекла, а се е стекла и остнала върху мембраната на моя затворен клапан след което е замръзнала и е станал пълен блокаж Ето и примерен клип за инсталация ако някой го интересува https://youtu.be/Biyu9iUXrn4 лично аз не обичам такива афтърмаркет изпълнения но явно тази джаджа работи добре и се ползва много отвъд океана и то не само при БМВ.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
А истината е, че някои масла просто твърде много се изпаряват... Аз почвам да залагам на все по-бюджетни марки.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Разбрал си точно какво се е случило. Аз след кратко търсене, понеже се учудих какъв е тоя сепаратор, който така лесно ще замръзне, се оказа, че е е проблем признат от BMW при M54 с този сервизен бюлетин, в който ясно е описано, че в страни със студен климат, заради дизайна на масления сепаратор е имало случай на замръзване в затворено, като тогава чупи капак или протича от някъде или замръзнал в отворено положение и двигатели тотална щета.
Да караш със затапен филтър не е добре. По-надолу във файла има пуснати няколко парт номера на филтъра, маркуча и щеката с преработен дизайн, уж изолиран, с който е най-добре да смениш твоя сегашен, защото пак ще замръзне.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 617534237/
Номенклатурен номер : 11617534237
Описание : Repair kit,
Ед.цена (с ДДС) : 96.35 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Може да се поръча без проблем от всеки дилър.
В следващите двигатели са решили проблема, като в N52 затова сепаратора е отзад на капака и има подгрев с буксичка, а в техническата ревизия и в N53 е вече вграден в капака на клапаните и не се продава отделно.
Да караш със затапен филтър не е добре. По-надолу във файла има пуснати няколко парт номера на филтъра, маркуча и щеката с преработен дизайн, уж изолиран, с който е най-добре да смениш твоя сегашен, защото пак ще замръзне.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 617534237/
Номенклатурен номер : 11617534237
Описание : Repair kit,
Ед.цена (с ДДС) : 96.35 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Може да се поръча без проблем от всеки дилър.
В следващите двигатели са решили проблема, като в N52 затова сепаратора е отзад на капака и има подгрев с буксичка, а в техническата ревизия и в N53 е вече вграден в капака на клапаните и не се продава отделно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна b00st на 10 Яну 2019, 21:22, променена общо 1 път
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Dirty M5 driveR написа:А истината е, че някои масла просто твърде много се изпаряват... Аз почвам да залагам на все по-бюджетни марки.
Ооо аз като взех колата и и сменях масло филтри и т.н. и съответно и взех Кастролче и в последствие като видях за къв разход на масло става въпрос литър на 800-1000км започнах и аз да наливам кучи марки и разлика честно казано не виждам.
Днеска като гледах това клипче с тоя Catch Can се замислих че нашия тъп клапан всичкия образувал се конденз реално не се изхвърля никъде, а от клапана отново отива при щеката и в картера при маслото и вместо да се отделя той си циркулира в двигателя.... Или пък бъркам?!?!
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
b00st написа:Разбрал си точно какво се е случило. Аз след кратко търсене, понеже се учудих какъв е тоя сепаратор, който така лесно ще замръзне, се оказа, че е е проблем признат от BMW при M54 с този сервизен бюлетин, в който ясно е описано, че в страни със студен климат, заради дизайна на масления сепаратор е имало случай на замръзване в затворено, като тогава чупи капак или протича от някъде или замръзнал в отворено положение и двигатели тотална щета.
Да караш със затапен филтър не е добре. По-надолу във файла има пуснати няколко парт номера на филтъра, маркуча и щеката с преработен дизайн, уж изолиран, с който е най-добре да смениш твоя сегашен, защото пак ще замръзне.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 617534237/
Номенклатурен номер : 11617534237
Описание : Repair kit,
Ед.цена (с ДДС) : 96.35 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Може да се поръча без проблем от всеки дилър.
В следващите двигатели са решили проблема, като в N52 затова сепаратора е отзад на капака и има подгрев с буксичка, а в техническата ревизия и в N53 е вече вграден в капака на клапаните и не се продава отделно.
Ха то цял официален бюлетин имало, а аз следвах само логиката и жокерите от колегите тук. Ох при условие, че тоя клапан ми е на 6месеца и като помня, че ми отне много часове да махна всмукателния колектор и ква мъка беше едва ли втори път ще се наема на тази процедура по скоро зимата ще откачам клапана горе от маркуча и ще карам така и на пролет обратно. Или в краен случай ще сложа и аз един такъв catch can и това е.... Колега какво мислиш че ще стане като карам със затапен клапан зимата?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
AlCapone написа:Ха то цял официален бюлетин имало, а аз следвах само логиката и жокерите от колегите тук. Ох при условие, че тоя клапан ми е на 6месеца и като помня, че ми отне много часове да махна всмукателния колектор и ква мъка беше едва ли втори път ще се наема на тази процедура по скоро зимата ще откачам клапана горе от маркуча и ще карам така и на пролет обратно. Или в краен случай ще сложа и аз един такъв catch can и това е.... Колега какво мислиш че ще стане като карам със затапен клапан зимата?
Ами колега предвид, че знаеш как функционира мисля и сам можеш да си отговориш - маслото ще се скапе по-бързо заради всичкия този конденз, който ще замръзва и отива обратно в картера през зимата.
Отделно като затапиш и изолираш сепаратора ще даде отражение на вакума, кoето предполагам като нищо може да ти завиши разхода на масло още.
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
b00st написа:AlCapone написа:Ха то цял официален бюлетин имало, а аз следвах само логиката и жокерите от колегите тук. Ох при условие, че тоя клапан ми е на 6месеца и като помня, че ми отне много часове да махна всмукателния колектор и ква мъка беше едва ли втори път ще се наема на тази процедура по скоро зимата ще откачам клапана горе от маркуча и ще карам така и на пролет обратно. Или в краен случай ще сложа и аз един такъв catch can и това е.... Колега какво мислиш че ще стане като карам със затапен клапан зимата?
Ами колега предвид, че знаеш как функционира мисля и сам можеш да си отговориш - маслото ще се скапе по-бързо заради всичкия този конденз, който ще замръзва и отива обратно в картера през зимата.
Отделно като затапиш и изолираш сепаратора ще даде отражение на вакума, кoето предполагам като нищо може да ти завиши разхода на масло още.
Но колега, по пътя на логиката всичкия този конденз и когато клапана си е вързан пак отива в картера точно за това се чудех в предишния си пост? Аз поне не виждам къде другаде отива тая вода освен обратно в щеката?!?! За вакума си прав но пък минах 100-130км без клапна и грешки vacuum leaks не записа но си прав няма как да няма загуба на вакум в това положение.
Последна промяна AlCapone на 10 Яну 2019, 22:10, променена общо 1 път
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
А на по-простите коли какво се случва с маслото и двигателя... като имат един изкаран маркуч от капака на главата, който влиза след въздушния филтър... Тъкмо нищо. Да си сложи един кеч кан колегата и да дава газ. Мен не ми се занимава, затова просто съм изкарал маркуч до под колата и това е. Всички изпарение излизат навън и нищо не се връща в картера.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
И ама и не ти осира колектора, дросела и т.н.
+1 на горното
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
+1 на горното
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- dynalias
- младши ентусиаст
- Мнения: 346
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
И аз карам без клапана за картерните като съм пуснал маркуч под колата и стига до скоростната кутия насочен назад уж за да не вкарва лоша миризма през парното в купето, но понякога си понамирисва. Нищо не става да си карате така, аз карам 3-та година без него и проблеми никакви.
Ако решите да го махате пуснете маркуч до под колата, за да не ви омасли целият моторен отсег. Дори и филтърче да сложите горе си цапа. Най добре си е под колата.
Ако решите да го махате пуснете маркуч до под колата, за да не ви омасли целият моторен отсег. Дори и филтърче да сложите горе си цапа. Най добре си е под колата.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- AlCapone
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
За сега мисля да си карам с клапана или поне през топлите месеци НО определено ще извадя маркуча който отива в щеката и що го пусна да си виси свободен та поне конденза да не се връща в картера, а да си капе на асфалта
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Здравейте колеги.
Аз съм с дизел, но да попитам.
Когато купих колата, като отворя капачката за маслото на работещ двигател не пушеше грам.
От известно време чувам някакво свирене, но не мога да определя от какво се получава, например когато колата е на втора с под 1000 оборота. Но не се чува на високи обороти, или на свободен ход.
Днес отвих капачката за наливане на масло на работещ двигател и доста изпарения излизаха.
Това значи, ли че проблема е от филтър на картерните газове ?
Когато купих колата, преди 30к километра не свирeше и не димеше от капачката. Тогава смених филтърчето в самия клапан с ново.
Забравих да спомена колата е с m57d30 184 коня.
Как да изолирам този клапан, за да разбера, дали е в него проблема ?
Аз съм с дизел, но да попитам.
Когато купих колата, като отворя капачката за маслото на работещ двигател не пушеше грам.
От известно време чувам някакво свирене, но не мога да определя от какво се получава, например когато колата е на втора с под 1000 оборота. Но не се чува на високи обороти, или на свободен ход.
Днес отвих капачката за наливане на масло на работещ двигател и доста изпарения излизаха.
Това значи, ли че проблема е от филтър на картерните газове ?
Когато купих колата, преди 30к километра не свирeше и не димеше от капачката. Тогава смених филтърчето в самия клапан с ново.
Забравих да спомена колата е с m57d30 184 коня.
Как да изолирам този клапан, за да разбера, дали е в него проблема ?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Kurtov написа:Здравейте колеги.
Аз съм с дизел, но да попитам.
Когато купих колата, като отворя капачката за маслото на работещ двигател не пушеше грам.
От известно време чувам някакво свирене, но не мога да определя от какво се получава, например когато колата е на втора с под 1000 оборота. Но не се чува на високи обороти, или на свободен ход.
Днес отвих капачката за наливане на масло на работещ двигател и доста изпарения излизаха.
Това значи, ли че проблема е от филтър на картерните газове ?
Когато купих колата, преди 30к километра не свирeше и не димеше от капачката. Тогава смених филтърчето в самия клапан с ново.
Забравих да спомена колата е с m57d30 184 коня.
Как да изолирам този клапан, за да разбера, дали е в него проблема ?
Колега при дизела филтър картерни газове се сменя на всеки 2 смени на маслото или на 60к км цялото тяло.
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Благодаря за отговора колега.
Ще сменя филтърчето с гарнитурите.
Според теб възможно ли е от запушен филтър да пуши през капачката за маслото ?
Ще сменя филтърчето с гарнитурите.
Според теб възможно ли е от запушен филтър да пуши през капачката за маслото ?
Re: Много масло и син пушек от аспусите!
Ето на това клипче се показва, че ако филтър картерни газове не е наред ще засмуква от капачката, а няма да пуши.
https://www.youtube.com/watch?v=Oa7bvh_6x34
https://www.youtube.com/watch?v=Oa7bvh_6x34
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани