Смяна разпределителен вал- Как?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Смяна разпределителен вал- Как?
Здравейте колеги,
Колата е М40Б18 трака като дизел. След като видях темата на metodi80 за повдигачите отворих и аз капака на главата. Резултата беше че видях износен разпределителен вал ( има ръбчета приблизително 1 мм.) Инъче колата върви добре, но това тракане е много дразнещо. Компресията мерена по цилиндри 14-14-14-13.А сега към въпросите които ме дерзаят за ремонта.
1. Как се сваля разпределителния вал? Особенности, стъпки. Като го сваля няма ли да се разхвърчат пружините на клапаните?
2. Кое е по добре смяна на вала, повдигачи и кобилици или да търся направо читава глава? Имам предвид като по лесен ремонт в домашни условия.
Благодаря предварително на всички.
Колата е М40Б18 трака като дизел. След като видях темата на metodi80 за повдигачите отворих и аз капака на главата. Резултата беше че видях износен разпределителен вал ( има ръбчета приблизително 1 мм.) Инъче колата върви добре, но това тракане е много дразнещо. Компресията мерена по цилиндри 14-14-14-13.А сега към въпросите които ме дерзаят за ремонта.
1. Как се сваля разпределителния вал? Особенности, стъпки. Като го сваля няма ли да се разхвърчат пружините на клапаните?
2. Кое е по добре смяна на вала, повдигачи и кобилици или да търся направо читава глава? Имам предвид като по лесен ремонт в домашни условия.
Благодаря предварително на всички.
- 6apa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
По начина по който задаваш въпроса, мисля че няма да се справиш. По добре намери някой майстор да направи ремонта.
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
6apa написа:По начина по който задаваш въпроса, мисля че няма да се справиш. По добре намери някой майстор да направи ремонта.
Може и така да е, но с повече четене и правилни насоки от колеги във форума съм си направил някои ремонти сам при това много по добре от много "майстори". Като например последния който ми каза че тракало от цилиндър . Или пък оня" майстор" дето ми запали( в буквалния смисъл) друга кола. Това са обаче други подробности. Ако някой иска да сподели опит- добре дошъл. Рискът за евентуален провал си поемам аз. Благодаря
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
При износване на разпределителният вал е добре да се смени всичко около него и самият вал.Колата си върви добре,но едва ли има хубав ряз.Сваляне на главата при добра степен на компресията не е необходимо.
Необходими са Ви нови: разпределителен вал,кобилици,хидравлични повдигачи,гумички на клапаните,маслената магистрала и комплектът за зъбният ремък.
Понеже ремонтът не е много сложен,но се изискват специални инструменти,препоръчително е да се направи от човек с опит и подходящо сервизно оборудване.
Сега, ако си имате наблизо добър майстор оставете всичко на него.
Иначе ще Ви дам идея да си направите уникален М40.
Намерете си нов или добър запазен оригинален разпределителен вал за М40 и си купете ролковите кобилици от М43.Потърсете си един добър стругаро-фрезист да ви направи нови дистанционни пластини между клапаните и кобилиците.Това Ви е необходимо,за да преминете към новите кобилици от М43. Примерна скица Ви добавям надолу.Моят мотор е така направен. Пластините са осем и направени от закаляема стомана.Закалени след изработката.
И един съвет,само добро масло за този мотор.
Необходими са Ви нови: разпределителен вал,кобилици,хидравлични повдигачи,гумички на клапаните,маслената магистрала и комплектът за зъбният ремък.
Понеже ремонтът не е много сложен,но се изискват специални инструменти,препоръчително е да се направи от човек с опит и подходящо сервизно оборудване.
Сега, ако си имате наблизо добър майстор оставете всичко на него.
Иначе ще Ви дам идея да си направите уникален М40.
Намерете си нов или добър запазен оригинален разпределителен вал за М40 и си купете ролковите кобилици от М43.Потърсете си един добър стругаро-фрезист да ви направи нови дистанционни пластини между клапаните и кобилиците.Това Ви е необходимо,за да преминете към новите кобилици от М43. Примерна скица Ви добавям надолу.Моят мотор е така направен. Пластините са осем и направени от закаляема стомана.Закалени след изработката.
И един съвет,само добро масло за този мотор.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Благодаря на Benord за съветите. Още един въпрос изниква в случая- прочетох че пластините могат да бъдат стоманени както каза Benord или алуминиеви. Кое ще е по добре? Започвам с набавянето на части. Когато съм готов ще пиша за резултата.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Желателно е да са твърдосплавни. Хубаво е и вала да е за М43 а не за М40 поради различните фази за отвореното време на клапаните. Профилно гърбиците на двата вака са различни. М43 вала се преработва в предната си част заради конструктивните различия от М40 . В Е30 релоуд форума има цяла тема по въпроса , като идеята е заимствана от руския форум на БМВ.
п.п. Но се замисли , има ли смисъл да се наливат пари в стара кола ?!
п.п. Но се замисли , има ли смисъл да се наливат пари в стара кола ?!
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
///Mechov написа:Желателно е да са твърдосплавни. Хубаво е и вала да е за М43 а не за М40 поради различните фази за отвореното време на клапаните. Профилно гърбиците на двата вака са различни. М43 вала се преработва в предната си част заради конструктивните различия от М40 . В Е30 релоуд форума има цяла тема по въпроса , като идеята е заимствана от руския форум на БМВ.
п.п. Но се замисли , има ли смисъл да се наливат пари в стара кола ?!
Точно тук е грешката на почти всички гурута.Валът на М43 няма почти нищо общо с този от М40.Но понеже един германец направи пари от тази глупост с преправянето на валове и чак от руските форуми му се вързаха на акълът.
Сега да не изпадам в конфликт с това инженерно недуразумение ще повторя простичко.Разпределителният вал в М40 си остава такъв завинаги.Всяко преправяне на вала не само ,че няма никакъв смисъл,но прецаква и цялата идея на М40.Пластините ги нарисувах на коляно в една работилница само с химикал,че нямаше място и време за глупости.
Толкова по въпроса!
Сега лично към колегата.Като поразмислих,след като е доволен от поведението на автомобила и проблемът е само в тракането,съветът ми е само за смяна на кобилиците от М43 и тези пластини.Пластините повдигат с два милиметра в повече от необходимото по изчисленията на БМВ инженерите.Това не означава,че клапанът слиза с два милиметра надолу,но дава аванс на пневматичният повдигач да влезе в норма.Това означава и,че износването на вала в случая е без значение.Той определя кога и как да слезе клапана надолу,но хлабината вече няма да я има и мотора пак ще мърка като коте.Ефекта от цялата работа ще е тих,спокоен мотор,че даже и по икономичен като експлоатация.Минусът е че няма да се реже като БМВ като го настъпиш до ламарините,но пак ще си вдига 200 без проблем.
Оттук нататък стъпките са прости.Свалят се само капакът на главата и кабелите за високото напрежение.Приспособлението е също просто.От едната страна е някаква кука,от другата остър щифт.Мушка се къса отверка под вала напречно за захващане на куката,а щифтът да опре в канала на талерката на клапана.Идеята е като лост да се натисне клапанът надолу и да се освободи повдигачът.Тук вече трябва да си му хванете цаката как ще стане.Нито акумулаторът ще ви пречи,нито всмукателният колектор.Не забравяйте да запушите трите долни дупки на главата за оттичането на маслото с някакви болтове или обикновена хартия на топчета,че там пластините се губят светкавично.Но и да изпадне някоя там не е за кахърене,но си я губите веднага като бройка.Пластините няма начин да са от алуминий,а както казах от закалена стомана.Става и от добра твърда стомана без закаляване.Проверяват се пневматичните повдигачи чрез натиск и идърпване.При натиск да няма никакво движение,да са като заварени иначе смяна,при издърпване да не излизат от основата си,значи са разбити,ако излизат,пак смяна.
Следи се дали клапана е натиснат вече от гърбица,така няма да го натиснете достатъчно,че да освободи повдигача и дали потъва заедно с талерката,ако клапана остава неподвижен,а талерката върви надолу означава,че клапана е опрял в буталото,само трябва да завъртите коляновият вал чрез централният му болт отпред в която посока ви е угодно,за да разрешите и двата си проблема.Може и на пета скорост с бутане.
Бъдете прецизни в лягането на новите кобилици отзад и отпред,за да няма ексцесии при пробите.Задължително няколко оборота на вала на ръка преди поставянето на капака обратно.
Еми,това е !
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
А какво ще кажете за цялостна подмяна с оборудвана глава от М43?
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Правено е вече.
viewtopic.php?f=8&t=290748&p=3840773&hilit=%D0%9F%D0%B0%D1%81%D0%B2%D0%B0+%D0%BB%D0%B8+%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0+%D0%BE%D1%82+%D0%9C43#p3771596
Но така вече си имате М43 като цяло.
viewtopic.php?f=8&t=290748&p=3840773&hilit=%D0%9F%D0%B0%D1%81%D0%B2%D0%B0+%D0%BB%D0%B8+%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0+%D0%BE%D1%82+%D0%9C43#p3771596
Но така вече си имате М43 като цяло.
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
След половин година търсене на стругар най после съм готов с ремонта.
Огромно Благодаря на Benord за съветите и схемата
Частите които набавих:
Кобилици от М43
Повдигачи от М43
И разбира се пластините от схемата на Benord
Ето и снимка на свалените части. Състоянието им очевадно плачевно
Резултатът наистина е поразителен. Вече имам мотор мъркащ като коте. Тих и спокоен. И доста по пъргав.
Пожелавам всекиму това удоволствие.
Благодаря на всички които се включиха в решението на проблема
Огромно Благодаря на Benord за съветите и схемата
Частите които набавих:
Кобилици от М43
Повдигачи от М43
И разбира се пластините от схемата на Benord
Ето и снимка на свалените части. Състоянието им очевадно плачевно
Резултатът наистина е поразителен. Вече имам мотор мъркащ като коте. Тих и спокоен. И доста по пъргав.
Пожелавам всекиму това удоволствие.
Благодаря на всички които се включиха в решението на проблема
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Още един въпрос. След тази интервенция, като е студена колата пали и работи като на 3 цилиндъра и поддържа 500-600 оборота , а като загрее поддържа към 1100 оборота. Някакви идеи? Преди това не съм имал такива грижи.
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
С какви дюзи сте? Напишете им номера.Вижда се добре на първи цилиндър. А и проверете случайно да не сте откачили буксата на някоя от тях.
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Benord написа:С какви дюзи сте? Напишете им номера.Вижда се добре на първи цилиндър. А и проверете случайно да не сте откачили буксата на някоя от тях.
2771 е номера на дюзата
Букси не видях
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Буксите са в пластмасовата кутия върху всичките четири дюзи.Натиснете кутията към всяка една дюза и ако нещо щракне,значи е била изключена.Номерът на дюзата седи на горното и ръбче и са поне 7 цифри за БМВ номер и 10 гравирани над ръбчето ако са на Бош.Ако не се виждат тръкнете с нещо и ще се покажат.Има ли свързани маркучета към дюзите?
Re: Смяна разпределителен вал- Как?
Проблемът тотално решен.
Дюзите бяха ок.
Оказа се датчика на кабела на 4ти цилиндър. Смених го и заспа.
Още веднъж Благодаря на Benord.
Дюзите бяха ок.
Оказа се датчика на кабела на 4ти цилиндър. Смених го и заспа.
Още веднъж Благодаря на Benord.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани