Дискове за Е60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Дискове за Е60

Мнение от Tsapo » 22 Дек 2018, 21:31

Преди 3 месеца сложих оригинални БМВ дискове.
Минах 8хил. км. и пак криви :banghead:
Всичко по предницата е проверено и няма нищо криво.
Гледаха и главините и казаха, че са ок, но въпреки това ги смених.
Сложих и нови дискове.
Това е последен шанс, изкривят ли се я махам.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Дискове за Е60

Мнение от bioz » 22 Дек 2018, 22:03

Tsapo написа:Преди 3 месеца сложих оригинални БМВ дискове.
Минах 8хил. км. и пак криви :banghead:
Всичко по предницата е проверено и няма нищо криво.
Гледаха и главините и казаха, че са ок, но въпреки това ги смених.
Сложих и нови дискове.
Това е последен шанс, изкривят ли се я махам.....
Слагаш ли нови накладки с дисковете

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Дискове за Е60

Мнение от Tsapo » 22 Дек 2018, 22:12

Да, АТЕ накладки.
Всичко сменям както по учебник.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 370
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E60 530d xDrive
Мечтае да кара: Скоро в F12...

Re: Дискове за Е60

Мнение от snooperchi » 23 Дек 2018, 1:31

Аз да чукна на дърво, вече 9000км с оригинални дискове и накладки - нямам ядове.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Дискове за Е60

Мнение от ///M Power » 23 Дек 2018, 9:19

Tsapo написа:Преди 3 месеца сложих оригинални БМВ дискове.
Минах 8хил. км. и пак криви :banghead:
Всичко по предницата е проверено и няма нищо криво.
Гледаха и главините и казаха, че са ок, но въпреки това ги смених.
Сложих и нови дискове.
Това е последен шанс, изкривят ли се я махам.....


Апарати?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Дискове за Е60

Мнение от ildivvy » 23 Дек 2018, 17:43

Добре де,а в Европа какво правят с този проблем? Какви дискове слагат? Колегата с "АС-Метал"-а да драсне инфо,ако не го притеснява,как се държат при него...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Дискове за Е60

Мнение от Tsapo » 23 Дек 2018, 19:08

///M Power написа:
Tsapo написа:Преди 3 месеца сложих оригинални БМВ дискове.
Минах 8хил. км. и пак криви :banghead:
Всичко по предницата е проверено и няма нищо криво.
Гледаха и главините и казаха, че са ок, но въпреки това ги смених.
Сложих и нови дискове.
Това е последен шанс, изкривят ли се я махам.....


Апарати?


Ако имаше проблем с тях, дисковете щяха да греят, да си сменят цвета и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Дискове за Е60

Мнение от ///M Power » 23 Дек 2018, 21:47

Tsapo написа:
///M Power написа:
Tsapo написа:Преди 3 месеца сложих оригинални БМВ дискове.
Минах 8хил. км. и пак криви :banghead:
Всичко по предницата е проверено и няма нищо криво.
Гледаха и главините и казаха, че са ок, но въпреки това ги смених.
Сложих и нови дискове.
Това е последен шанс, изкривят ли се я махам.....


Апарати?


Ако имаше проблем с тях, дисковете щяха да греят, да си сменят цвета и т.н.


И аз така си мислех, но Е38-цата тресеше отзад, сменям дискове намалява, но пак тресе, карам още малко и диска пак крив. Нито е сменял цвят нито нищо, рециклирах апарати, нови дискове и всичко заспа.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Дискове за Е60

Мнение от Tsapo » 11 Яну 2019, 16:13

Колеги,

Разказвам цялата си дилема свързана със спирачната системата и това по какъв начин реших проблема.
История:
Колата ми е BMW E61 530D 00'.
Купих я в началото на миналата година.
Беше с видимо нови предни дискове и накладки (нямаха грам ръб, не бяха сини - като нови).
Марката на дисковете и накладките беше Bosch - имам история на колата и информация за всичко сменено.
От самото начало при спиране се усещаха силни вибрации във волана.
В сервиз констатираха криви дискове и предложиха да ги "изшлайфат" с машина, която да ги изправи, поради това, че били "нови".
Съгласих се и направиха операцията без да свалят дисковете, демонтираха само спирачния апарат.
Тръгнах си от сервиза и в действителност при натискане на спирачка я нямаше тази силна вибрация във волана - имаше съвсем лека, но си казах, защото съм ги "побългарил".
След 3-4хил. км. силните вибрации се върнаха, както в началото.
Реших да не се занимавам с глупости и както всеки ми препоръчваше взех оригинални BMW дискове.
Разработих ги много внимателно, като гледах да нямам резки спирания.
Отново нямаше и помен от силните вибрации, но леките си останаха, като държа да подчертая, че не винаги ги имаше.
След 8хил. км. тресенето започна отново с всичка сила, като за този пробег понякога е имало за момент силни вибрации при спиране, понякога слаби а понякога никакви.
Отново сменям дискове с оригинални + накладки АТЕ (при предната смяна използвах старите накладки), смених носачите, двете лагер главини, рециклирах рейката, двата тампона на двигателя и т.н.
След всичко това, тръгнах към Варна и минах умишлено през Бургас за да карам магистрално и да използвам по малко спирачките.
На отиване добре, но на връщане един ме засече и се наложи да намаля рязко и какво да усетиш и видиш - ВИБРИРА ДОВОЛНО СИЛНО.
Е дорева ми се.
Пробег 900км. и тресе все едно са на 100 хил. км.
Вече не знаех какво да сменям.
Взех от колега други гуми с джанти, но нямаше никаква разлика с тях.

Започнах да чета напред назад - форуми на БМВ в Германия и Англия.
Имат същите проблеми и всичко се върти около дисковете и понякога носачите, да ама НЕ - или поне при мен е НЕ.
Попаднах на коментари в Рено, Хонда и Митсубиши форума, където описват 1:1 като моя проблем и нещата, които са сменили са горе долу същите.
Решението им е нови водачи + гумените втулки и обилно количество смазка.
Купих ги - общо 20лв. за двата апарата.
Разглобих си сам всичко, почистих апарата до блясък, смених водачите и намазах обилно количество от смазката, която беше в комплекта.
И чудо, волана не трепва дори микрон.
Колата вече спира и ми е кеф да я карам.
Според мен, проблема не е в износени водачи (не виждам как ще им стане нещо), дори не е в износени гумени втулки а в това, че няма грам смазка.
Не се движат плавно и равномерно, от там идват всички тези главоболия.
Преди да ги смажа ги мърдах на ръка, като забелязах, че на левия апарат се движат в пъти по трудно от на десния.

Това е от мен колеги.
Не казвам, че при всички решението ще е такова, но препоръчвам да се започне от него, защото е най-евтино - а не както в сервизите - дискове и носачи, все едно са семки.....
:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Дискове за Е60

Мнение от pinko_23 » 12 Яну 2019, 7:45

Tsapo написа:Колеги,

Разказвам цялата си дилема свързана със спирачната системата и това по какъв начин реших проблема.
История:
Колата ми е BMW E61 530D 00'.
Купих я в началото на миналата година.
Беше с видимо нови предни дискове и накладки (нямаха грам ръб, не бяха сини - като нови).
Марката на дисковете и накладките беше Bosch - имам история на колата и информация за всичко сменено.
От самото начало при спиране се усещаха силни вибрации във волана.
В сервиз констатираха криви дискове и предложиха да ги "изшлайфат" с машина, която да ги изправи, поради това, че били "нови".
Съгласих се и направиха операцията без да свалят дисковете, демонтираха само спирачния апарат.
Тръгнах си от сервиза и в действителност при натискане на спирачка я нямаше тази силна вибрация във волана - имаше съвсем лека, но си казах, защото съм ги "побългарил".
След 3-4хил. км. силните вибрации се върнаха, както в началото.
Реших да не се занимавам с глупости и както всеки ми препоръчваше взех оригинални BMW дискове.
Разработих ги много внимателно, като гледах да нямам резки спирания.
Отново нямаше и помен от силните вибрации, но леките си останаха, като държа да подчертая, че не винаги ги имаше.
След 8хил. км. тресенето започна отново с всичка сила, като за този пробег понякога е имало за момент силни вибрации при спиране, понякога слаби а понякога никакви.
Отново сменям дискове с оригинални + накладки АТЕ (при предната смяна използвах старите накладки), смених носачите, двете лагер главини, рециклирах рейката, двата тампона на двигателя и т.н.
След всичко това, тръгнах към Варна и минах умишлено през Бургас за да карам магистрално и да използвам по малко спирачките.
На отиване добре, но на връщане един ме засече и се наложи да намаля рязко и какво да усетиш и видиш - ВИБРИРА ДОВОЛНО СИЛНО.
Е дорева ми се.
Пробег 900км. и тресе все едно са на 100 хил. км.
Вече не знаех какво да сменям.
Взех от колега други гуми с джанти, но нямаше никаква разлика с тях.

Започнах да чета напред назад - форуми на БМВ в Германия и Англия.
Имат същите проблеми и всичко се върти около дисковете и понякога носачите, да ама НЕ - или поне при мен е НЕ.
Попаднах на коментари в Рено, Хонда и Митсубиши форума, където описват 1:1 като моя проблем и нещата, които са сменили са горе долу същите.
Решението им е нови водачи + гумените втулки и обилно количество смазка.
Купих ги - общо 20лв. за двата апарата.
Разглобих си сам всичко, почистих апарата до блясък, смених водачите и намазах обилно количество от смазката, която беше в комплекта.
И чудо, волана не трепва дори микрон.
Колата вече спира и ми е кеф да я карам.
Според мен, проблема не е в износени водачи (не виждам как ще им стане нещо), дори не е в износени гумени втулки а в това, че няма грам смазка.
Не се движат плавно и равномерно, от там идват всички тези главоболия.
Преди да ги смажа ги мърдах на ръка, като забелязах, че на левия апарат се движат в пъти по трудно от на десния.

Това е от мен колеги.
Не казвам, че при всички решението ще е такова, но препоръчвам да се започне от него, защото е най-евтино - а не както в сервизите - дискове и носачи, все едно са семки.....
:)

Медна грес ли ползваш за смазка или нещо друго
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Дискове за Е60

Мнение от nikola59 » 12 Яну 2019, 11:29

pinko_23 написа:Медна грес ли ползваш за смазка или нещо друго

Медна грес не се използва за смазване на водачите. Пример за АТЕ, но има и на други производители:
ATE 03.9902-0501.2 е за водачите. Справка: https://www.tech-co.bg/bg/produkti_auto ... avlika-ate

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Дискове за Е60

Мнение от brabusbg » 12 Яну 2019, 13:19

Tsapo написа:Колеги,

Разказвам цялата си дилема свързана със спирачната системата и това по какъв начин реших проблема.
История:
Колата ми е BMW E61 530D 00'.
Купих я в началото на миналата година.
Беше с видимо нови предни дискове и накладки (нямаха грам ръб, не бяха сини - като нови).
Марката на дисковете и накладките беше Bosch - имам история на колата и информация за всичко сменено.
От самото начало при спиране се усещаха силни вибрации във волана.
В сервиз констатираха криви дискове и предложиха да ги "изшлайфат" с машина, която да ги изправи, поради това, че били "нови".
Съгласих се и направиха операцията без да свалят дисковете, демонтираха само спирачния апарат.
Тръгнах си от сервиза и в действителност при натискане на спирачка я нямаше тази силна вибрация във волана - имаше съвсем лека, но си казах, защото съм ги "побългарил".
След 3-4хил. км. силните вибрации се върнаха, както в началото.
Реших да не се занимавам с глупости и както всеки ми препоръчваше взех оригинални BMW дискове.
Разработих ги много внимателно, като гледах да нямам резки спирания.
Отново нямаше и помен от силните вибрации, но леките си останаха, като държа да подчертая, че не винаги ги имаше.
След 8хил. км. тресенето започна отново с всичка сила, като за този пробег понякога е имало за момент силни вибрации при спиране, понякога слаби а понякога никакви.
Отново сменям дискове с оригинални + накладки АТЕ (при предната смяна използвах старите накладки), смених носачите, двете лагер главини, рециклирах рейката, двата тампона на двигателя и т.н.
След всичко това, тръгнах към Варна и минах умишлено през Бургас за да карам магистрално и да използвам по малко спирачките.
На отиване добре, но на връщане един ме засече и се наложи да намаля рязко и какво да усетиш и видиш - ВИБРИРА ДОВОЛНО СИЛНО.
Е дорева ми се.
Пробег 900км. и тресе все едно са на 100 хил. км.
Вече не знаех какво да сменям.
Взех от колега други гуми с джанти, но нямаше никаква разлика с тях.

Започнах да чета напред назад - форуми на БМВ в Германия и Англия.
Имат същите проблеми и всичко се върти около дисковете и понякога носачите, да ама НЕ - или поне при мен е НЕ.
Попаднах на коментари в Рено, Хонда и Митсубиши форума, където описват 1:1 като моя проблем и нещата, които са сменили са горе долу същите.
Решението им е нови водачи + гумените втулки и обилно количество смазка.
Купих ги - общо 20лв. за двата апарата.
Разглобих си сам всичко, почистих апарата до блясък, смених водачите и намазах обилно количество от смазката, която беше в комплекта.
И чудо, волана не трепва дори микрон.
Колата вече спира и ми е кеф да я карам.
Според мен, проблема не е в износени водачи (не виждам как ще им стане нещо), дори не е в износени гумени втулки а в това, че няма грам смазка.
Не се движат плавно и равномерно, от там идват всички тези главоболия.
Преди да ги смажа ги мърдах на ръка, като забелязах, че на левия апарат се движат в пъти по трудно от на десния.

Това е от мен колеги.
Не казвам, че при всички решението ще е такова, но препоръчвам да се започне от него, защото е най-евтино - а не както в сервизите - дискове и носачи, все едно са семки.....
:)
Благодарим колега за споделената информация. Надявам се някой от админите да я сложат в началото на темата като Важна.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Последна промяна brabusbg на 12 Яну 2019, 17:00, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Дискове за Е60

Мнение от ildivvy » 12 Яну 2019, 13:29

По-важното е всеки с подобен проблем да направи процедурата и да сподели какъв е резултата! Според мен има някаква логика,но винаги съм си мислел,че всеки,който сменя дискове,прави и профилактика на тези елементи от спирачките...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Дискове за Е60

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Яну 2019, 13:46

Аз не разбирам как вече биещи дискове ще спрат след смазване на водачите... дотолкова, че ме мързи да пробвам дори. :mhihi: Но с интерес ще следя дали някой друг ще си реши проблема така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Дискове за Е60

Мнение от Zubcho » 12 Яну 2019, 14:07

И аз имах тресене и биене при спиране и след смяна на биалетки, които бяха тръгнали, вече няма. Странно, но факт.

Бях набедил дисковете, но явно грешах. На пролет ще оставя на майстора да направи ревизия на 4 апарата да видим какво ще изскочи там.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook