Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 03 Апр 2018, 15:56

vld написа:
The_Bear написа:Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
Няма само афтъмаркет има с метална, но това не е проблем оригиналната издържа над 10 години.
Всъщност имам приятел с кола на 420к км. колата е негова от чисто нова водната помпа си е оригиналната и тази есен ще стане на 13 години.....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Аз нямам проблем с водната помпа. Да ме питаш за какво я купих. Термостатите и те заработиха отново, не знам какво им беше станало един-два дни, когато не затваряха... :dunno: Ролката където поскърцваше, след като все пак покарах колата последните няколко дни, вече не скърца... :) Ремъците не са нацепени... Въобще за какво дадох 700лв за тия китове, не знам.
Поне имам спокойствието, че мога да си сменя нещо, когато поискам. Вадя от кашона и слагам. Мисля да си карам със старите неща докато засвири някой проблем. И без това не ходя много надалеч.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 08 Апр 2018, 9:47

Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Zubcho » 09 Апр 2018, 12:17

bokouser написа:Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.
Вчера, половин ден търсих и не намирам такъв в нета. Само топлообменника в комплект се продава с термостат. 190лв или 340лв на Hella. Лошото е, че дори и по номер на въпросната част (намерих снимка с номера) пак не излиза нищо.

Ако някой знае от къде и как да казва, че искам да го сменя и този, но 200лв хич не ми се дават за термостат.

Намерих мнението на колегата, но е дал линк към термостат за бензин, който няма нищо общо с термостат за дизел.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 09 Апр 2018, 20:49

Такъв ако взимаш си вземи оем, доста кинти е, ама поне докато е твоя колата ще знаеш че е ок.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 10 Апр 2018, 6:47

Искаше ми се да сменя превантивно и трите, но май първоначално ще сменя двата, да видим как ще се държи температурата. В момента е много зле, извън града се движи между 50 и 70 и то при тези външни температури. Направих теста с маркуча към топлообменника на скоростната кутия и до 50гр. беше студен, започна да се стопля към 55, но не знам колко е меродавен при положение, че другите термостати са леш.
Ще сложа OEM термостати, но се чудя друго - колата е на 220 000, дали да не взема да сменя и водната помпа и ако да, каква да сложа - OEM или примерно HEPU с метална перка?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Stefo_mr » 20 Май 2018, 21:55

Здравейте,

Благодаря на всички, отделили време да опишат проблема с термостатите, неговото диагностициране и възможните решения. Моят автомобил е БМВ Е61 530 xd 2005. Открих през скритото меню, че работната температура не в оптимални граници (варираше м/у 60° и 73° извън градско и около 80° градско) и купих "голям" и "малък" термостат "Behr". Обезвъздуших системата в няколко съпки:
1. Включих на контакт и включих климатроника на максимална температура;
2. През разширителния съд напълних с охладителна течност, докато не излезе през пробката на малкия термостат, след което завих тапата и допълних в разширителния до ниво max;
3. При отворен разширителен съд, стартирах двигателя и го оставих да работи до достигане на работна температура;
4. Затворих разширителния съд и задържах на 2500 оборота за около 20 сек.;
5. Внимателно отворих разширителния съд и допълних около 200 гр. охладителна течност.
След като ги смених, работната температура е между 88° и 92°, като при работа на място или в задръстване вдига най-много до 98° за няколко секунди.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 23 Ное 2018, 22:40

И аз влезнах във филма с термостатите. Смених големия (стария ми изглеждаше по- мек при натиск от новия), но сега не загрява хич. При външна температура +3 градуса, извънградско с 80-90 км/ч до около 1700-1800 оборота колата едва стигаше 60 градуса мах. Преди загряваше до 75-80 градуса. Може ли да е от малкия термостат- при свалянето му изпадна една част, която може и да съм обърнал наобратно (ако може)

ПП Забравих да спомена, че съм с изключен софтуерно EGR. Така и не намерих еднозначен отговор дали да премахна този охладител на EGR-а или да сменя термостата. По принцип като е изключен този клапан не преминава горещ въздух и май няма нужда от термостата. Може да взема такава тръба от кола без охладител. По добре ли ще е?

ПП2 Тази сутрин проверих малкия термостат. Запалих колата и след 5 минути пипнах маркучите, които влизат и излизат от охладителя. И двете са топли, а би трябвало само единият да е топъл. Явно термостатът не затваря, пуска към радиатора и колата не може да загрее. За 20 минути работа температурата на антифриза достигна 52 градуса. След малко ще ида да сложа 2 тапи и ще видя дали ще загрява.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 24 Ное 2018, 14:59

Щом ти е изключен ЕГР-а, направо затапи двата маркуча за антифриз които влизат в охладителя, сложи и тапа на входа на топло обменника, да не влизат газове в него изобщо.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 24 Ное 2018, 16:46

Имам Един мотор М57 184 к.с. без охладител. ще взема от него чаркалаците и ще ги прехвърля на този. Какво ми трябва- двете връзки, които са без разклоненията за охладителя и тръбата от изпускателния колектор до EGR-а, нали?
Между другото днес напъхах едно парче бронз в маркуча, който излиза от малкия термостат и влиза в дебелата тръба. Сега загрява много по- добре. За 10 минути в града вдигна 73 градуса, при пенсионерско каране.Мисля, че е добре.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от KpuB4o » 28 Ное 2018, 21:33

Колеги за да не отварям нова тема пиша тук. Доколкото четох какви са стойностите започвам да си мисля че и аз съм за смяна на термостати.

направих 3 теста и констатирах следното:

тест 1
Външна температура 8 градуса
Температура на антифриза 22 градуса
5км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 18 минути в средно натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса

тест 2
Външна температура 0 градуса
Температура на антифриза 9 градуса
12км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 35 минути в натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса

тест 3
при температура на антифриза 55 градуса, в ненатоварен градски трафик с пуснато парно за 12км стигна едва 75 градуса

При първите два теста от напълно студен двигател за около 3-5 минути стига 50 градуса след което започва да качва супер бавно и е абсурд да стигне 90 градуса.

За мен това си е знак че термостатите явно отварят на 50 градуса и са заминали, но моля да споделите и вашите мнения. Благодаря предварително.



пс С махнат ДПФ съм но ЕГР не е изключен.
пс2 колата ми е със зимен пакет и би трябвало да загрява по-бързо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 05 Дек 2018, 20:01

Някой, който е сменял този трети термостат с топлообменника да сподели каква е процедурата. Трябва ли после да се долива масло в кутията, че гледам има и изходи за маслото. В нета има само един клип за този термостат, но на него почти нищо не се вижда.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: UK
Пол: Мъж
Кара: E60 530D M57/TU
Мечтае да кара: X5 ///M

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от sp3n5 » 13 Дек 2018, 18:57

Здравейте .От известно време ми прави впечатление ,че на първо палене студена , колкото и както да карам колата ,не загравя повече от 57-60 градуса. На 2рото палене за деня загравя вече до 89-93 градуса ,но бавно и като загрее повчва да бучи все едно е с ремус.Ако термостатите са за смяна, не следва ли никога да не може да загравя а не само след второто палене ?
BMW The Ultimate Driving Machine !

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 4.05.2010

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hansov » 18 Дек 2018, 12:23

Може ли ОЕМ номер на термостата на скоростната кутия или ако не се продава отделно номер на цялата част? Препоръчайте марка която някой е слагал и е бил довоелен. Благодаря

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 19 Дек 2018, 13:09

hansov написа:Може ли ОЕМ номер на термостата на скоростната кутия или ако не се продава отделно номер на цялата част? Препоръчайте марка която някой е слагал и е бил довоелен. Благодаря



Само термостата го няма оригинален, цялата част - 17 21 7 803 830

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 4.05.2010

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hansov » 06 Яну 2019, 17:42

Сложих марка Термотек. Температурата на антифриза заспа, но ми се струва че започна леко да рита кутията при смяна на предавки. Не знам има ли връзка. Някой с впечатления от тази марка или друга по-качествена? Благодаря.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook