M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Achkata_ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 18.07.2011
- Местоположение: Плевен , Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530XI
- Мечтае да кара: M5 f10
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Чак сега видам тази полезна за мен тема!Да се включа и аз - от септември 2017 имам н53 xdrive автомат 272к.с .Колата си ми погорва масло 1 л на 3-4000 км , а аз вече минах 10000...И не знам за каква “икономичност” се говори, преди това карах м52б25 и беше направо като хибрид пред тази хахах.Но наистина върви доста добре и има много добър звук , така че разхода поне се осмисля...Моята кола не пуши въобще , споменах разхода на масло и скоро като погледнах антифриза беше спаднал с около 500 мл ( на 8000км) , от какво ли ??
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Моята н53 272кс на времето не искаше никакво масло между интервалите, как твоята харчи толкова, главата ми не го побира... това не е М54 все пак. Вкарай я някъде да я оправят
- Achkata_ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 18.07.2011
- Местоположение: Плевен , Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530XI
- Мечтае да кара: M5 f10
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Харчи си .. да не би аз нещо да не слагам правилното масло ? Castrol edge 5w40..Мой приятел има x6 5.0 дето е туйн турбо и тя като моята , еднакво харчат..
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
И на N52 и на N53 по книжка им дават смяна гумички на клапаните на 100 000 км.
Та колата ако е на повече КМ е съвсем нормално, една ревизия и всичко заспива
Та колата ако е на повече КМ е съвсем нормално, една ревизия и всичко заспива
- Achkata_ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 18.07.2011
- Местоположение: Плевен , Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530XI
- Мечтае да кара: M5 f10
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Мерси , скоро като я вкарам за обслужване ще поостане явно хаха.Аз бях чел в чужди форуми за нещо по картера , забравих как се казваше , че при тоя модел дефектира и оттам гори масло.
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Така е, по-новите мотори на БМВ не горят масло, горят пари...
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
И аз си мечтая да са като S38B38 ама няма вече
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Achkata_ci написа:Мерси , скоро като я вкарам за обслужване ще поостане явно хаха.Аз бях чел в чужди форуми за нещо по картера , забравих как се казваше , че при тоя модел дефектира и оттам гори масло.
Минал съм през това нещо и аз с N52B30, обаче.
Задъжително си сменяш клапана на картенрните газове, заедно с тръбичките. Беше малко над 400 лв ако не се лъжа, без труда.
А гумичиките същом е хубаво да се погледнат и да се ревизира главата. Аз го направих на моята.
След смяна на клапана на картерните газове започна да гори по-млако масло. А след смяна на гумичките на клапаните спря да го гори изцяло.
Но ревизията на главата ми излезе 2000 лв. Така, че сам си прецени дали ще доливаш 2 л на 10К км или ще хвърлиш над 2000 лв, за да смениш тези неща. Лично аз предпочитам да знам, че всички ми е префектно.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ако ще караш колата и ти харесва - нарпави си ревизия да ти е спокойно При мен май почна да се обажда едната диса в колектора, неприятен момент. Колите са много удобни, но вече като минат 270к км се обаждат разни неща, които не са съвсем евтини, но какво да се прави, технологии
- Farhouse
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 11.10.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535i
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Здравейте, колеги!
Включвам се и аз в темата, за да споделя мнение за N52B30. Карам този двигател от една година и мога да кажа само добри неща за него. Невероятен въртящ момент от ниските за атмосферка, изненадващо малък разход, супер тих и балансиран. Относно разхода на масло на мен не ми се е налагало доливане между смените, но може би е от това, че имах късмета да си намеря запазен екземпляр в Германия. Колата беше на 116 000км. с пълна сервизна история и лек удар отпред(купена е по снимки). Когато си търсех 5-ца исках да е 3.0л бензин с възможност за газ и поради тази причина N53 отпадна като цяло. Всеки ме насочваше към M54, защото бил супер здрав и носел на газ перфектно, затова и такава търсех, докато едни ден не се качих на една 530xi с N52. Разликата във вървежа(особено в ниските) е фрапантна. Двигателя се усеща супер жив в почти целия си работен диапазон. Радостта от шофирането е много по-голяма .
Този разход, които колегите казват от 7-8/100 никога не съм го постигал. Под 9/100 извънградско и 16/100 градско никога не съм успява да го сваля и не мисля, че това е много за 6 цилиндров атмосферен двигател с 258 к.с. в съчетание с автоматична кутия. Колата не е X.
Сега да поговорим малко и за газта
Вече 10 000км. го карам на газ този двигател и се разбират идеално, даже смея да твърдя, че работи по-добре, отколкото с нашия калпав бензин. Двигателя утихна още повече, а и газовите инжектори са по-тихи от бензиновите. Уредбата е Romano с OBD и поддръжка на валветроник системи, монтирана от мен с помощта на един приятел газаджия. С малко повече настройка може да се направи перфектна газова карта и колата да върви едно към едно и да гори 10-15% газ повече. Аз лично разлика във вървежа не виждам, а не е като да не му пълня редовно обортомера(просто се пристрастих към звука ). Разходът е 11-13 газ извънградско и 17-20 градско. Много зависи от десния крак и на какви разстояния се кара.
Включвам се и аз в темата, за да споделя мнение за N52B30. Карам този двигател от една година и мога да кажа само добри неща за него. Невероятен въртящ момент от ниските за атмосферка, изненадващо малък разход, супер тих и балансиран. Относно разхода на масло на мен не ми се е налагало доливане между смените, но може би е от това, че имах късмета да си намеря запазен екземпляр в Германия. Колата беше на 116 000км. с пълна сервизна история и лек удар отпред(купена е по снимки). Когато си търсех 5-ца исках да е 3.0л бензин с възможност за газ и поради тази причина N53 отпадна като цяло. Всеки ме насочваше към M54, защото бил супер здрав и носел на газ перфектно, затова и такава търсех, докато едни ден не се качих на една 530xi с N52. Разликата във вървежа(особено в ниските) е фрапантна. Двигателя се усеща супер жив в почти целия си работен диапазон. Радостта от шофирането е много по-голяма .
Този разход, които колегите казват от 7-8/100 никога не съм го постигал. Под 9/100 извънградско и 16/100 градско никога не съм успява да го сваля и не мисля, че това е много за 6 цилиндров атмосферен двигател с 258 к.с. в съчетание с автоматична кутия. Колата не е X.
Сега да поговорим малко и за газта
Вече 10 000км. го карам на газ този двигател и се разбират идеално, даже смея да твърдя, че работи по-добре, отколкото с нашия калпав бензин. Двигателя утихна още повече, а и газовите инжектори са по-тихи от бензиновите. Уредбата е Romano с OBD и поддръжка на валветроник системи, монтирана от мен с помощта на един приятел газаджия. С малко повече настройка може да се направи перфектна газова карта и колата да върви едно към едно и да гори 10-15% газ повече. Аз лично разлика във вървежа не виждам, а не е като да не му пълня редовно обортомера(просто се пристрастих към звука ). Разходът е 11-13 газ извънградско и 17-20 градско. Много зависи от десния крак и на какви разстояния се кара.
- PolandBall
- младши ентусиаст
- Мнения: 282
- Регистриран на: 1.07.2015
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: Carless
- Мечтае да кара: Всичкото ///M
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Здравейте, решил да минавам от дизел на бензин и съм се спрял на N53B30. Може ли, някой по-запознат да сподели какви са най-често срещаните проблеми при този мотор? В едни други форуми пишат за noisy fuel lines? И също по-скъп ли е за обслужване и поддържане?
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.
- Anton0764
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 21.11.2017
- Местоположение: Finspång Sweden
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i facelift.
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Здравей .кой са тези други форуми дай линк да прочета.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
PolandBall написа:Здравейте, решил да минавам от дизел на бензин и съм се спрял на N53B30. Може ли, някой по-запознат да сподели какви са най-често срещаните проблеми при този мотор? В едни други форуми пишат за noisy fuel lines? И също по-скъп ли е за обслужване и поддържане?
Има 26 страници тема, може да ползваш търсачката. viewtopic.php?f=112&t=273827
- PolandBall
- младши ентусиаст
- Мнения: 282
- Регистриран на: 1.07.2015
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: Carless
- Мечтае да кара: Всичкото ///M
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
b00st написа:PolandBall написа:Здравейте, решил да минавам от дизел на бензин и съм се спрял на N53B30. Може ли, някой по-запознат да сподели какви са най-често срещаните проблеми при този мотор? В едни други форуми пишат за noisy fuel lines? И също по-скъп ли е за обслужване и поддържане?
Има 26 страници тема, може да ползваш търсачката. viewtopic.php?f=112&t=273827
#Когато избереш подфорума само за е60
@Anton0764 тук: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1022384
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Каква беше разликата между моторите N52 със сив и черен капак? Цените за ДИСА-клапите и водната помпа имат ли промяна към днешна дата?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани