IBS или акумулатор (error 29A8)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
ICHIBAN написа:Нещо не мога да си открия мейла но преди около 3 месеца писах в Ауто Бавария дали имат някаква акция за е60/61 и ми казаха че точно за плюсовия кабел има но незнам дали го сменят или нещо друго.Звънни им и питай,нищо не пречи.
Преди почти месец ги питах и 3-те представителства в София, нямаха никакви акции, аз точно за тази се интересувах.
- Bungo_Baggins
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 9.05.2017
- Кара: E61 530xd lci
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Акцията нормално е за подмяна на клемата на червения плюсов кабел, където е връзката под резервната гума.
Слагат друг цвят клема, не помня какъв, и гресират повечко.
Моята е минавала тази процедура при предишния собственик в Италия.
Слагат друг цвят клема, не помня какъв, и гресират повечко.
Моята е минавала тази процедура при предишния собственик в Италия.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Bungo_Baggins написа:Акцията нормално е за подмяна на клемата на червения плюсов кабел, където е връзката под резервната гума.
Слагат друг цвят клема, не помня какъв, и гресират повечко.
Моята е минавала тази процедура при предишния собственик в Италия.
Да уточним - става въпрос за това нали? А защо се налага гресирането?
- Bungo_Baggins
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 9.05.2017
- Кара: E61 530xd lci
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Точно това.
Греста е за предпазване от окиси.
Греста е за предпазване от окиси.
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
dir2cas написа:Колеги, опитвам се да елиминирам един проблем, който за момента не е фатален, но е предпоставка за други такива.
Колата е с акумулатор BOSCH SILVER S5 110AH 920A на 3 години купен и сложен още от предния собственик на колата. Първата зима с нея (преди почти 2г) започна често да ми се появява High rate of battery dischagre на I-Drive сутрин. Въпреки това, не ми се е случвало да не може да запали (колата се държи в гараж). След като това започна да се появява доста често, дори и след като колата е била карана няколко часа преди това, реших да откача BSD буксана на IBS-a. Така карах година и половина без да ми се появява съобщението. В това време съм правил няколко профилактични заряда с изправител, когато колата е оставала да не се кара за по-дълго време и не съм имал проблеми с непалене. Да допълня, че колата заспива нормално, поне като съм гледал до 25-тата мин е заспала.
Един път само ми се случи да го сваля до дупка, когато работих почти цял ден по колата с отваряне на врати и местене на седалки прочие, но това си беше нормално. След това ми дадоха ток и в гаража го дозаредих с изправителя.
Та на въпроса, покрай заигравката с xhp, приложението винаги пищеше за слаб акумулатор (явно под 12V), преди да се върже външно захранване и преди около 2 седмици реших да разбера какво точно става.
Вързах обратно IBS-а и направих проверка на зареждането на батерията - около 13,3 - 13,5V с откачен IBS. С включен IBS зареждането стига до 14,5V на моменти малко повече, на моменти и по-малко, но като цяло е осезаемо повече отколкото с откачен сензор.
Премерих акумулатора с мултицет - беше около 12V. Направих му едно профилактично дозареждане със зарядното за около 12ч (зарядното е слабо, така че за 12ч не мога да го заредя целия), като от тогава заряда стои около 12.3 V.
Започнаха обаче отново съобщенията за High rate of battery dischagre на I-Drive след закачането на IBS-a сутрин. Интересно, че след като извадя ключа, заключа и след това вкарам отново вече не се появява. След като съм карал колата също не се появява (примерно на връщане от работа вечер). Въпросът е, че я карам всеки ден, а всяка сутрин излиза това съобщение. Веднага премервам с мултицета - 12,3V. Все си мисля, че това е нормален заряд.
Важно е да отбеляжа, че ми записва и грешка
- Код: Избери целия код
29A8 Power Management Network Failure
която по мои наблюдения се записва, когато изкара High rate of battery dischagre на I-Drive, тъй като я чистя и на следващия ден като се появи сутрин съобщението на i-drive, явно се записва и тя в DME.
Отбелязвам, че вчера смених IBS-а с такъв 2-ра употреба, който уж работи. Тази сутрин - същото положение - 12,3V с мултицета, High rate of battery dischagre на I-Drive и записана грешка 29A8 Power Management Network Failure в DME. Отново след изваждане на ключа, заключване и слагане отново, грешката на i-drive изчезва.
Вече клоня към акумулатор (затова питах и в една съседна тема дали да мина на AGM), но все си мисля, че акумулатора не е толкова стар, а показанията на мултицета ми се струват нормални. Освен това винаги съм палил въпреки тези съобщения. Не изключвам да съм му скъсил живота с карането без IBS толкова време, освен това като купих колата предния собственик я беше карал много малко предната година, та въпреки че беше нов акумулатора, може да не е бил в много добро здраве.
Ако е скапан IBS-a какви грешки трябва да даде? Тази 29A8 може ли да показва, че не е наред IBS-a? Или е знак, че не може да заспи някой модул, или пък нещо свързано с MPM?
п.с. Колата е Е60, 2004-та с MPM модул.
Колеги, аз имам същия проблем и със ТОЧНО същия акумулатор. Той на 2 дена С Carly установих,че все ще колата "знае" за стария 90Ah , 900 A .Уж ми го кодираха Сега ще видя как да го прекодирам и ще споделя тук резултата. Иначе същото съобщение го имам от предния акумулатор, него го карам близо 4 години, не се знае от кога е и сутрин взе да излиза тази грешка + "замисляне" при палене и реших да го сменя. Някой от София, ако иска кодиране, да се обади ще помогна.
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.
Няма начин да няма начин
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
pinko_23 написа:Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.
Да има такива случаи и е по добре да го смениш с нов за да ти зарежда правилно акумулатора.
С откачен кабел не решаваш проблема.
А колкото до това за утечката много е важно как точно е извършено замерването.
Трябва колата да заспи и тогава да се мери.
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
vld написа:pinko_23 написа:Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.
Да има такива случаи и е по добре да го смениш с нов за да ти зарежда правилно акумулатора.
С откачен кабел не решаваш проблема.
А колкото до това за утечката много е важно как точно е извършено замерването.
Трябва колата да заспи и тогава да се мери.
Мерих ме го на заключена кола и чаках ме да заспи колата ама не заспиваше. АЛтернаторът е рециклиран всичко възможно е сменено дава 13.08-14.02 което в нормите, има вероятност да зарежда малко повечко ток което води до съкращаване на живота на акумолатора но не е нещо фрапантно, незнам кое е по ефтино да и купя два акумолатора през 5 години или този сензор за 400 лв
Няма начин да няма начин
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
И аз има същия проблем от около месец. Сутрин когато сложа ключа се появява High rate of battery dischagre. Мерихме за утечка няма. Реших и смених акумулатор с нов Бош агм 95 Аh. Регистрираха го уж. Мерихме генератора зарежда на 14,4 - 14,6v. На следващата сутрин паля и грешката я няма. Покарах колата около 20мин.и я изгасих. След около 5 Мин. Слагам ключа и пак High rate of battery dischagre. Гася ,Вадя ключа и грешката и няма. Вече ме съмнява този ibs сензор. Ако повредата е в него това установява ли се на диагностика. Дава Ли някакви грешки. Има ли нещо по особено при разкачване то. Трябва ли да откача минусови я кабел или директно дърпам буксата.
- borke_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BWM e61 535d
- Мечтае да кара: Валяк
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Да използвам темата да попитам нещо. След паднал акумулатор,колата доста се освети.Смених го,обаче от тогава постоянно изкачат грешки свързани с IBS сензора. По принцип той е изключен,понеже гледам предишния собственик е изкубал всичко отзад,въпреки това не е правила до сега проблеми. Реших да сменя двете клеми и да сложа работещ сензор. Въпроса ми е трябва ли нещо да се кодира или просто смяна,чистене на грешки и каране?
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Виж дали е кодирана колата за текущия акумулатор. Като смениш IBS колата трябва да е в покой 3 часа, за да се вземат данни от новия IBS.
- borke_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BWM e61 535d
- Мечтае да кара: Валяк
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Teogop написа:Виж дали е кодирана колата за текущия акумулатор. Като смениш IBS колата трябва да е в покой 3 часа, за да се вземат данни от новия IBS.
Колата е с акумулатор със същите параметри като стария. Мисля да сменя IBS-a и после да го регистрирам пак като нов. Благодаря!
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
borke_ написа:Teogop написа:Виж дали е кодирана колата за текущия акумулатор. Като смениш IBS колата трябва да е в покой 3 часа, за да се вземат данни от новия IBS.
Колата е с акумулатор със същите параметри като стария. Мисля да сменя IBS-a и после да го регистрирам пак като нов. Благодаря!
Това не е гаранция, че стария е бил правилен. Какви са параметрите?
- borke_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BWM e61 535d
- Мечтае да кара: Валяк
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Teogop написа:borke_ написа:Teogop написа:Виж дали е кодирана колата за текущия акумулатор. Като смениш IBS колата трябва да е в покой 3 часа, за да се вземат данни от новия IBS.
Колата е с акумулатор със същите параметри като стария. Мисля да сменя IBS-a и после да го регистрирам пак като нов. Благодаря!
Това не е гаранция, че стария е бил правилен. Какви са параметрите?
100 ah, не е агм. На стария акумулатор съм правил лично параметрите, така че съм сигурен че новия е с правилните.
- black_ninja
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 1.09.2020
Re: IBS или акумулатор (error 29A8)
Здравейте, да използвам и аз темата, че има доста подобни такива.
Е60 530D LCI 2008. 2-3 месеца карах с откачен IBS, заради high rate of battery discharge. Акумулатора е проверен в 3 сервиза различни с вилки, уреди и т.н и всички казват - ОК е. Никакви драми с изключен IBS. Преди няколко дни реших да взема нов IBS на Хела. И сутрин на първо палене отново започна да излиза досадното съобщение. Знам, че при над 80mA консумация и набива грешката. Направих няколко теста с мултицета:
- над 1 час абсолютен покой на заключена кола с изключен IBS - 40mA консумация.
- над 1 час абсолютен покой на заключена кола с включен IBS - 90mA do 0,1 А консумация.
Каква e нормалната консумация при покой(навсякъде чета че 40mA е абсолютно допустимо)? Дори и да е близка до 0 - 0,02А каква би била причината с новия IBS да прави такава консумация - 0,1 А. На Carly излиза само една грешка за rain sensor и 003EED (power management quiescent current). Възможно ли е да дефектен новия IBS ?
Е60 530D LCI 2008. 2-3 месеца карах с откачен IBS, заради high rate of battery discharge. Акумулатора е проверен в 3 сервиза различни с вилки, уреди и т.н и всички казват - ОК е. Никакви драми с изключен IBS. Преди няколко дни реших да взема нов IBS на Хела. И сутрин на първо палене отново започна да излиза досадното съобщение. Знам, че при над 80mA консумация и набива грешката. Направих няколко теста с мултицета:
- над 1 час абсолютен покой на заключена кола с изключен IBS - 40mA консумация.
- над 1 час абсолютен покой на заключена кола с включен IBS - 90mA do 0,1 А консумация.
Каква e нормалната консумация при покой(навсякъде чета че 40mA е абсолютно допустимо)? Дори и да е близка до 0 - 0,02А каква би била причината с новия IBS да прави такава консумация - 0,1 А. На Carly излиза само една грешка за rain sensor и 003EED (power management quiescent current). Възможно ли е да дефектен новия IBS ?
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани