Съвети при избор на Ф10 М5?
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Не съм чувал за S63B44TU с пикаещи инжектори до сега, при Х5/Х6 (B44TO0) предполагам са други инжекторите, съответно и проблемите. За щастие S63B44TU не страда от проблемите на N63. За прът път виждам/чувам и за превъртяна верига Като цяло мотора в M5/M6 е здрав и търпи доста на тунинг.
Повечето М5/6 матори (сток) са хвърлили котва заради биелни лагери, така че е добре да се сменят превантивно (моите ги смених на 68,000км и бяха тръгнали леко). При тунингованите мотори вече има много варианти/причини да родят, но обикновено кривят биели. В БГ повечето М5/6-ци по един или друг начин са или са били тунинговани Дали с JB4, дали с ECU flash, резултатите са горе-долу сходни - stage 1 около 630-650к.с., stage 2 (downpipes) вече отиваш към 700-750к.с. Ако прехвърлиш 850 нютона ще трябва да сменяш и съединителите с усилени, защото стоковите не издържат.
Аз съм навъртял 35,000км за 3 години и единствения ми проблем до тук бяха дебитомери. От Бавария Ауто ми смениха и инжекторите, но това защото не можаха да диагностицират проблема с дебитомерите и почнаха произволно да сменят разни неща. Мирафиоритата само като чуха симптомите, без да гледат колата, ми казаха че са дебитомери, защото вече бяха сменили на няколко коли. След като ми писна от Бавария Ауто да сменят части по колата (смениха и някаква гарнитура на всмукателния колектор) им казах да сменят дебитомерите и нещата се оправиха. Последните 12,000км съм флаш на ECU-то (640whp и 920Nm) и не съм имал никакви проблеми, но за сметка на това някои неща сменям превантивно. На 60,000км смених всички течности (включително масло на дифа и кутията, заедно със съединителите) + свещи и бобини (последните 2 са важни, особено ако тунинговаш). Биелните лагери вече ги споменах, те според мен са задължителни след 60,000 и преди 100,000. Не че няма вариант да изкарат и след 100,000, но тогава вече си е малко хазарт.
Ако си карък (и особено ако решиш да тунинговаш), можеш също така да счупиш стойка на дифа, полуоска, горивна помпа. Предполагам из нета можеш да намериш и други проблеми, но като цяло колите са относително здрави
Не те съветвам да вземаш кола на много км. Търси нещо под 60,000км или в краен случай нещо с много подробна сервизна история. И по възможност не от БГ Ако имаш възможност вземи фейслифт (след 2014) с comp pack.
Повечето М5/6 матори (сток) са хвърлили котва заради биелни лагери, така че е добре да се сменят превантивно (моите ги смених на 68,000км и бяха тръгнали леко). При тунингованите мотори вече има много варианти/причини да родят, но обикновено кривят биели. В БГ повечето М5/6-ци по един или друг начин са или са били тунинговани Дали с JB4, дали с ECU flash, резултатите са горе-долу сходни - stage 1 около 630-650к.с., stage 2 (downpipes) вече отиваш към 700-750к.с. Ако прехвърлиш 850 нютона ще трябва да сменяш и съединителите с усилени, защото стоковите не издържат.
Аз съм навъртял 35,000км за 3 години и единствения ми проблем до тук бяха дебитомери. От Бавария Ауто ми смениха и инжекторите, но това защото не можаха да диагностицират проблема с дебитомерите и почнаха произволно да сменят разни неща. Мирафиоритата само като чуха симптомите, без да гледат колата, ми казаха че са дебитомери, защото вече бяха сменили на няколко коли. След като ми писна от Бавария Ауто да сменят части по колата (смениха и някаква гарнитура на всмукателния колектор) им казах да сменят дебитомерите и нещата се оправиха. Последните 12,000км съм флаш на ECU-то (640whp и 920Nm) и не съм имал никакви проблеми, но за сметка на това някои неща сменям превантивно. На 60,000км смених всички течности (включително масло на дифа и кутията, заедно със съединителите) + свещи и бобини (последните 2 са важни, особено ако тунинговаш). Биелните лагери вече ги споменах, те според мен са задължителни след 60,000 и преди 100,000. Не че няма вариант да изкарат и след 100,000, но тогава вече си е малко хазарт.
Ако си карък (и особено ако решиш да тунинговаш), можеш също така да счупиш стойка на дифа, полуоска, горивна помпа. Предполагам из нета можеш да намериш и други проблеми, но като цяло колите са относително здрави
Не те съветвам да вземаш кола на много км. Търси нещо под 60,000км или в краен случай нещо с много подробна сервизна история. И по възможност не от БГ Ако имаш възможност вземи фейслифт (след 2014) с comp pack.
- vixx
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90
- Мечтае да кара: Beechcraft King Air
- Детайли за колата: 2005 320d auto
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Благодаря за изчерпателната информация, колега.
Тунинг не мисля да правя изобщо, като цяло обичам колите да са си в оригинално състояние. Тунингована не бих взел основно от страх, а надявам се и да не попадна на тунингована кола върната в оригинален вид, защото не знам дали всички си гледат колите с такова внимание като теб. За момента е удачно от финансова гледна точка да гледам за коли от 2012, макс 2013г., но както вече казах тази тема не е от типа на "утре я взимам", така че поне няколко месеца ще минат в най-добрия случай и до тогава може и да се появи въможност за по-нова.
Благодаря на всички, които се включиха в темата. Мисля, че имам достатъчно информация вече за да знам какво може да ме очаква и какво да гледам. Ще ми е полезно ако ми кажете и какви са признаците на дебитомера, който излгежда не се диагностицира лесно, за да внимавам и затова.
Тунинг не мисля да правя изобщо, като цяло обичам колите да са си в оригинално състояние. Тунингована не бих взел основно от страх, а надявам се и да не попадна на тунингована кола върната в оригинален вид, защото не знам дали всички си гледат колите с такова внимание като теб. За момента е удачно от финансова гледна точка да гледам за коли от 2012, макс 2013г., но както вече казах тази тема не е от типа на "утре я взимам", така че поне няколко месеца ще минат в най-добрия случай и до тогава може и да се появи въможност за по-нова.
Благодаря на всички, които се включиха в темата. Мисля, че имам достатъчно информация вече за да знам какво може да ме очаква и какво да гледам. Ще ми е полезно ако ми кажете и какви са признаците на дебитомера, който излгежда не се диагностицира лесно, за да внимавам и затова.
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Работи неравномерно на празен ход и/или записва грешки свързани с количеството въздух.
- armani78
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Колега Cinder ,евала за обясненията!За поддръжката на колата ти също! Такива мнения са много полезни,защото за тоя модел гледам не пишат много хора А мнения и препоръки от първа ръка,са безценни..
П.П. Моето М5 пристига другата седмица...
П.П.2 Как да разбера дали е пипано/тунинговано,дино?
П.П. Моето М5 пристига другата седмица...
П.П.2 Как да разбера дали е пипано/тунинговано,дино?
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Ако колата е била с piggyback (JB4) - трудно ще разбереш. Ако е флашвана, може да проверите DME-та, преди ги дупчеха. От близо половин година се научиха да ги флашват вече през OBD-то, така че ако е флашвана скоро и после е върната сток, пак трудно ще разбереш. Това не трябва да те плаши де, стига да поддържаш колата правилно, едвали ще имаш грижи. Смени биелните лагери, свещи и бобини и си ти
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Само да вметна, че според Явор(като стана дума за Мирафиори)съединителите почват да приплъзват най-грубо казано още към 620-640 коня. Най-грубо защото реално се влияят не от конете, а от въртящия момент, но такъв, какъвто отговаря горе-долу за тия коне. Което го видях и нагледно тия месеци върху този двигател в М6 като след подобно флашване, първо се изгуби 6-та, а след една седмица се изгуби и 4-та после. Като се сложи правилния съединител всичко си дойде на мястото. Тоест заводско са изчислени най-вероятно да изкарат лесно компетишъна(тоя на 600 коня при М6 фейс и 30 JAHRE при М5), не вярвам съединителите там да са други)и после ако искаш по-силна кола от предлаганата заводско - кихаш.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Някой знае ли нещо за М5ицата в Мкар? Няма история от 80 до 138хкм, интересно ако някой я познае, как е гледана и тн. Май не е форумна, че гледам навигацията седи на 2012
https://m.mobile.bg/details/11535695333724667 - dw94400
https://m.mobile.bg/details/11535695333724667 - dw94400
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Не е била форумна, те се знаят форумните или поне ако се пита ще се кажат. Аз лично като заинтересован ги водя на отчет.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
kolp написа:Някой знае ли нещо за М5ицата в Мкар? Няма история от 80 до 138хкм, интересно ако някой я познае, как е гледана и тн. Май не е форумна, че гледам навигацията седи на 2012
https://m.mobile.bg/details/11535695333724667 - dw94400
На баща ми колата е това. Историята след 80к може да я видиш при Мирафиори-тата.
Общо взето са и сменени нещата дето се сменят (дебитомери, лагери ... и т.н. ). Градско не е видяла почти. Мина на седмица и я остави там като я поакрах и аз докато дойде моя Х ама май вече я продадоха.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Я пуснете малко снимки в темата с галерията бе хора, толкова народ има с хубави коли, някои вече ги и продават, чак ме е срам да пусна моята първа. Хайде доброволно, да не посочвам, че и преди съм го правил.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
S63TU наистина е с други инжектори и не е чак толкова прецакан, като "чистия" S63 и N63... макар при N63/S63 да се появи 13-та ревизия на инжекторите, която уж вече би трябвало да е ОК...
Колкото до тест на инжекторите при S63 - да, лесно могат да се хванат дали са тръгнали, като се провери ситуацията с налягането в рейла при току що загасен двигател... при "пикаеща" дюза ще има отклонение в налягането (надолу) спрямо очакваното. По принцип това е първата индикация, ако ситуацията е хваната веднага т.е. от съвсем скоро нещата са почнали да се случват. Ако почне да записва Misfire-и, тогава е по-зле, но пак е обратимо... също така лесно се прави проверка, като на загрял мотор се остави да поработи на място 7-10 мин и след това се изреже до поне 6к оборота 1-2 пъти... ако не пуши - чудесно...
Що се отнася до лагерите... при използване на сериозно масло и смяна на 7-8к има голяма вероятност да се "съхранят" за доста по-голям пробег...
Колкото до тест на инжекторите при S63 - да, лесно могат да се хванат дали са тръгнали, като се провери ситуацията с налягането в рейла при току що загасен двигател... при "пикаеща" дюза ще има отклонение в налягането (надолу) спрямо очакваното. По принцип това е първата индикация, ако ситуацията е хваната веднага т.е. от съвсем скоро нещата са почнали да се случват. Ако почне да записва Misfire-и, тогава е по-зле, но пак е обратимо... също така лесно се прави проверка, като на загрял мотор се остави да поработи на място 7-10 мин и след това се изреже до поне 6к оборота 1-2 пъти... ако не пуши - чудесно...
Що се отнася до лагерите... при използване на сериозно масло и смяна на 7-8к има голяма вероятност да се "съхранят" за доста по-голям пробег...
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Top Gun Maverick написа:Само да вметна, че според Явор(като стана дума за Мирафиори)съединителите почват да приплъзват най-грубо казано още към 620-640 коня. Най-грубо защото реално се влияят не от конете, а от въртящия момент, но такъв, какъвто отговаря горе-долу за тия коне. Което го видях и нагледно тия месеци върху този двигател в М6 като след подобно флашване, първо се изгуби 6-та, а след една седмица се изгуби и 4-та после. Като се сложи правилния съединител всичко си дойде на мястото. Тоест заводско са изчислени най-вероятно да изкарат лесно компетишъна(тоя на 600 коня при М6 фейс и 30 JAHRE при М5), не вярвам съединителите там да са други)и после ако искаш по-силна кола от предлаганата заводско - кихаш.
Кой е "правилният" съединител и колко струва ?
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
SSP, към $2,500 беше по спомен.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
Обаче с доставка, мита, обслужване на кутията(1700 или там някъде май)и труд нещата отиват може и над 8000 лева.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Съвети при избор на Ф10 М5?
5500лв. ми е излезнало всичко на мен.
Назад към 2011+ M5 & M6 (F10, F12, F13, F06, F90)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани