БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Здравейте колеги!
Имам следния проблем след смяна на маслото се появи един много особен шум между 1000 и нагоре оборота понякога и на празен ход. Шума наподобява тракане до някъде като на верига, но не точно.
Когато взех колата 2015 главите баха свалени и обслужени плюс вериги банани и т.н като съм гледам възможно най-много части да са оригинални (то няма и много части който да са афтармаркет на пазара за този мотор разбираемо защо). Смених маслото запалих колата и я оставих да поработи да загре качих се в нея подадох малко газ и тогава се появи звука.
Имам добър майстор който прави ремонта на главите за съжаление не е в БГ вече и ми помага когато може онлайн. Звука се чува ниско долу при кутията на масления филтър, той дори леко вибрира като го хванеш с ръка и когато шума е на лице. Слушах с отвертка навсякъде по мотора и никъде не се чува нищо наподобяващо шума освен самия филтър.
Източих маслото махнах клапана който на който се нанизва филтъра и самия филтър съмнявайки се да не е клапана или филтъра да трака в кутията, но пак се чува значи не е от филтъра и клапана. Палих я и без ремъци да не е някоя ролка и да предава шума и това не е.
Стигнах до там да си мисля, че е помпата. разглобих моста за да я сваля отворих я има следи от износване, които според мен са в нормални граници.
След това реших да проверя биелните и основни лагери така и така съм свалил всичко отдолу.
Биелните бяха износени може би не прекалено а основните само на един имаше деруга.
Смених помпата и лагерите с чисто нови, като съм мерил шииките на вала и бяха в границите според литературата на БМВ. Само тези части и гарнитурите ми струваха до тук 3800 лева с отсъпките.
Сгобих колата и я запалих работеше доста по-добре от преди, изминах около 10 км и пак шума се появи.
Нещо което забравих да спомена е, че ми плюе грешка за ниско налягане на маслото когато вече е загряла колата и като подам газ до към 3000 оборота и пусна газта тогава светва лапата.
Купил съм манометър и ще меря налягането, но сега първо ще сменя гарнитурите на капаците на главите тъй като сълзят в задния край.
Дайте савет или помогнете да намеря човек който разбира от този мотор, който е доста сходен, но може би и различен с този от 745 Е65 N62
Прикачам и снимки, ако някой се интересува.
Имам следния проблем след смяна на маслото се появи един много особен шум между 1000 и нагоре оборота понякога и на празен ход. Шума наподобява тракане до някъде като на верига, но не точно.
Когато взех колата 2015 главите баха свалени и обслужени плюс вериги банани и т.н като съм гледам възможно най-много части да са оригинални (то няма и много части който да са афтармаркет на пазара за този мотор разбираемо защо). Смених маслото запалих колата и я оставих да поработи да загре качих се в нея подадох малко газ и тогава се появи звука.
Имам добър майстор който прави ремонта на главите за съжаление не е в БГ вече и ми помага когато може онлайн. Звука се чува ниско долу при кутията на масления филтър, той дори леко вибрира като го хванеш с ръка и когато шума е на лице. Слушах с отвертка навсякъде по мотора и никъде не се чува нищо наподобяващо шума освен самия филтър.
Източих маслото махнах клапана който на който се нанизва филтъра и самия филтър съмнявайки се да не е клапана или филтъра да трака в кутията, но пак се чува значи не е от филтъра и клапана. Палих я и без ремъци да не е някоя ролка и да предава шума и това не е.
Стигнах до там да си мисля, че е помпата. разглобих моста за да я сваля отворих я има следи от износване, които според мен са в нормални граници.
След това реших да проверя биелните и основни лагери така и така съм свалил всичко отдолу.
Биелните бяха износени може би не прекалено а основните само на един имаше деруга.
Смених помпата и лагерите с чисто нови, като съм мерил шииките на вала и бяха в границите според литературата на БМВ. Само тези части и гарнитурите ми струваха до тук 3800 лева с отсъпките.
Сгобих колата и я запалих работеше доста по-добре от преди, изминах около 10 км и пак шума се появи.
Нещо което забравих да спомена е, че ми плюе грешка за ниско налягане на маслото когато вече е загряла колата и като подам газ до към 3000 оборота и пусна газта тогава светва лапата.
Купил съм манометър и ще меря налягането, но сега първо ще сменя гарнитурите на капаците на главите тъй като сълзят в задния край.
Дайте савет или помогнете да намеря човек който разбира от този мотор, който е доста сходен, но може би и различен с този от 745 Е65 N62
Прикачам и снимки, ако някой се интересува.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Знам че няма да ти помогна особено, но просто трябва да кажа че 760ли не е кола която човек да човърка сам и да търси акъл във форум. Отиваш като сериозен човек в сериозен сервиз и приключват притесненията(дано). Успех!
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
kolp написа:Знам че няма да ти помогна особено, но просто трябва да кажа че 760ли не е кола която човек да човърка сам и да търси акъл във форум. Отиваш като сериозен човек в сериозен сервиз и приключват притесненията(дано). Успех!
И аз не мога да помогна много по този въпрос, но относно горното- така е, но донякъде.Хубаво е да си има на представа какво що става с колата, понеже в сериозния сервиз, като нищо и сериозно могат да ти сменят половината кола без да има нужда
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Разбирам какво имсте в предвид колеги. Не съм най-големия факир, но имам известни познания и доста неща съм съумявал да си поправя сам и по тази и по други коли. И именно понеже няма човек как да знае всичко стигнах до това да питам за съвет за така наречения фобър сервиз или майстор. Няма да лъжа доста съм предобед към сервизите понеже съм виждал и как искат да изкарат някой бър лев мислели, че си някакъв глупак щом сис тигнал до техните услуги. N73 e мотор като всеки друг просто има малко хора които го познават добре. Не е rocket science според мен
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Една фея ми говори неща за клапани за картерните газове дето се запушват и маслената помпа не може да пребори налягането.
Като махнеш пръчката за маслото случайно да духа?
Като махнеш пръчката за маслото случайно да духа?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Хаос написа:Една фея ми говори неща за клапани за картерните газове дето се запушват и маслената помпа не може да пребори налягането.
Като махнеш пръчката за маслото случайно да духа?
Ами не не духа, даже унищожих единия клапан да видя дали е здрав понеже знам, че се развалят
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Колега сигурен ли си ,че бананите и там успокоителите на веригата са ти в добро състояние много често от там идва подобен шум на ниско обороти . Спомена ,че си сменил помпата,а налягането как е набивали ти грешка за ниско налягане .Не съм много сигурен ,но някъде из форума май имаше подобен проблем и симптомите бяха сходни .
Сериозен ремонти си започнал успех
Сериозен ремонти си започнал успех
- mncazzaro
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 16.12.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730D 2004
- Мечтае да кара: BMW 760LI 2017 :D
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Шапки долу за това,че се справяш сам !
Една диагностика в бмв би дала светлина за проблема според мен. Преди време имах ядове с адски тъп проблем леко пукнат маркуч на турбото,който нямаше хващане в няколко сервиза.Беше толкова малко цепнат ,че на моменти дори вървеше добре... За час и 100на лв проблема беше намерен и решен...
Една диагностика в бмв би дала светлина за проблема според мен. Преди време имах ядове с адски тъп проблем леко пукнат маркуч на турбото,който нямаше хващане в няколко сервиза.Беше толкова малко цепнат ,че на моменти дори вървеше добре... За час и 100на лв проблема беше намерен и решен...
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Ами това е другата стъпка да сложа новите гарнитури на капаците да огледам и ако няма нещо видимо в Мкар ще я закарам диагностика ако е компютърна няма много смисал имам и ДИС и ИСТА-Д. Помпата я смених и пак ми бие грешка ниско налягане когато е напълно загряла за това отварям и капаците на главите (не че не са за смяна гарнитурите де). Бананите и така нататъйа би трябвало да са наред сменени са преди няма и 50К км.
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Снимки от единия свален капак, въздуховодите за вентилацията са леко зацапани, но не са запушени. Някакви предложения какво мога да проверя по главата докато е свален капака. Макар че без тайминг туул май ще е само визуална инспекция и сравняване на двете страни като сваля и другия капак
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Не съм от най-запознатите с N73, но това все пак си е обикновен двигател, като всички други.
Помпата си я сменил, но клапана за преналягане мисля, че е на тръбопроводното тяло, не алуминиевата конзола, на която се монтира филтъра... Имал съм проблем с блокирал такъв клапан, заради попаднали малки стружки в буталния му елемент... Разглоби го и виж дали се движи меко и нормално... също огледай за следи от надиране там - недопустимо е да има. За мен проблема ти е там... датчика, за налягането ти е отстрани на блока.. до там имаш голяма маслена магистрала.. с една съединителна тръбичка и два О-пръстена... като си свалял всичко - здрави ли са? Магистралата е достатъчно широка за да ме съмнява да имаш запушване по нея (мотора ти изглежда сравнително чист).
В заключение - ако 2-та пръстена са окей.. залагам на клапана.
Успех!
Помпата си я сменил, но клапана за преналягане мисля, че е на тръбопроводното тяло, не алуминиевата конзола, на която се монтира филтъра... Имал съм проблем с блокирал такъв клапан, заради попаднали малки стружки в буталния му елемент... Разглоби го и виж дали се движи меко и нормално... също огледай за следи от надиране там - недопустимо е да има. За мен проблема ти е там... датчика, за налягането ти е отстрани на блока.. до там имаш голяма маслена магистрала.. с една съединителна тръбичка и два О-пръстена... като си свалял всичко - здрави ли са? Магистралата е достатъчно широка за да ме съмнява да имаш запушване по нея (мотора ти изглежда сравнително чист).
В заключение - ако 2-та пръстена са окей.. залагам на клапана.
Успех!
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Ненко Вранков написа:Не съм от най-запознатите с N73, но това все пак си е обикновен двигател, като всички други.
Помпата си я сменил, но клапана за преналягане мисля, че е на тръбопроводното тяло, не алуминиевата конзола, на която се монтира филтъра... Имал съм проблем с блокирал такъв клапан, заради попаднали малки стружки в буталния му елемент... Разглоби го и виж дали се движи меко и нормално... също огледай за следи от надиране там - недопустимо е да има. За мен проблема ти е там... датчика, за налягането ти е отстрани на блока.. до там имаш голяма маслена магистрала.. с една съединителна тръбичка и два О-пръстена... като си свалял всичко - здрави ли са? Магистралата е достатъчно широка за да ме съмнява да имаш запушване по нея (мотора ти изглежда сравнително чист).
В заключение - ако 2-та пръстена са окей.. залагам на клапана.
Успех!
Клапана който е за регулиране на налягането (или по скоро спомага за поддържането му) е на самата помпа. Свалих го първо него на старата помпа и нямаше видимо износване, но и да е имало новата помпа идва с монтиран такъв клапан. номер 9 на картинката
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: БМВ 760LI N73 имам нужда от помощ
Малко късничко ама на някой друг може да му е от помощ.
Има едни обратни клапани в главите, по 3 на глава. Погледнете ги и тях - едно, че не държат налягане, ами накрая като се разпаднат и карантиите им тръгват по магистралите, та съвсем се оплескват нещата.
Има едни обратни клапани в главите, по 3 на глава. Погледнете ги и тях - едно, че не държат налягане, ами накрая като се разпаднат и карантиите им тръгват по магистралите, та съвсем се оплескват нещата.
Ubi dubium, ibi libertas
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани