Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Здравейте, счупи ми се част от болта за обезвъздушаване на 735 м62 ръчка. Парчето беше малко, извадих го нас 3-4 парчета, болта сега има 5-6 витки резба и се стяга добре,но ще взема нов.
По - важния въпрос е през тези дупчици там под болта и през тази малката дупка под капачката трябва ли да завърта вода?
Както и как да процедирам след слагането на новия винт с обезвъздушаването. Мисля че сега няма въздух. Понеже имам парно и не загрява над нормата, но ми се струва че на студена кола поплавъка се дига над средата.
Като запаля с отворена капачка на разширителни и се засмуква... Дали е нормално така.
По - важния въпрос е през тези дупчици там под болта и през тази малката дупка под капачката трябва ли да завърта вода?
Както и как да процедирам след слагането на новия винт с обезвъздушаването. Мисля че сега няма въздух. Понеже имам парно и не загрява над нормата, но ми се струва че на студена кола поплавъка се дига над средата.
Като запаля с отворена капачка на разширителни и се засмуква... Дали е нормално така.
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Нямам идея какво искаш, но тези системи работят под налягане, та каквито и експерименти да правиш на отворена система, са все безУмислени...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
При смяната на болта/на изгасена кола/ забелязах, че когато е отвит болта явно изравнява наляганията в разширителя и радиатора и нивото в разширителя се покачва, при което ако навия болта и запаля с отвита капачка си сваля нивото в разширителя. Ако се запали със завита капачка си остава пак високо-може би ще трябва повече време или на големия кръг да стане, но с отвита май си идват нещата по-бързо на мястото. Тези проби ги правя на студен двигател и за мн. кратко време 1-2мин
Има ли смисъл и при какви условия да отвивам болта за обезвъздушаване, не че имам някакви симптоми за въздух, но така превентивно и за всеки случай. Над 100гр. мисля няма да е удачно, при студена кола пък дига нивото в разширителя и въздух няма как да излезе. Изобщо тоя болт май е само когато е източен целия радиатор и се налива наново
Има ли смисъл и при какви условия да отвивам болта за обезвъздушаване, не че имам някакви симптоми за въздух, но така превентивно и за всеки случай. Над 100гр. мисля няма да е удачно, при студена кола пък дига нивото в разширителя и въздух няма как да излезе. Изобщо тоя болт май е само когато е източен целия радиатор и се налива наново
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
До сега няколко пъти съм пълнил почти изпразнена система на М62. Колата на контакт, топлото на максимум, вентилатора около средата. Развиваш пробката и наливаш, докато не протече охладителна течност през нея. Затварям и карам. Следя стриктно температурата и дали имам парно. На другия ден на студен мотор проверявам нивото и ако е нужно доливам. Аз знам, че на топъл мотор не се отваря капачката на казанчето, първо от съображения за безопасност и второ, защото можело да дръпне въздух.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Капачката не се отваря на загрят мотор! То си пише така и на нея самата! Пробката я отвиваш леко,за момент,докато потече само течност от нея,също на загрят двигател,за да излезе въздуха,ако има събран такъв!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Тук е описан процеса за този мотор, както каза колега, капачката се отваря само на студен мотор и тогава се гледа нивото. Ако сипеш повече течност тя ще избие през капачката, това е част от функцията и.
http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Bleedi ... System.htm
http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Bleedi ... System.htm
Едни врати напред
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Възможно ле е някой да стартира студен двигател с отворена капачка на разширителя и да сподели дали нивото спада и при подаване на газ има ли впръскване на антифриз в гърловината.
При мен нивото пада при запалване с около 4 см и след изгасяне се връща пак. Затова трябва да го държа над нормалното за студен двигател за да не ми дава чек куулант левел.
Иначе нямам аномалии и оплаквания над 1000км откакто го забелязах това.
При мен нивото пада при запалване с около 4 см и след изгасяне се връща пак. Затова трябва да го държа над нормалното за студен двигател за да не ми дава чек куулант левел.
Иначе нямам аномалии и оплаквания над 1000км откакто го забелязах това.
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Лично на мен зимата ми дава фалшив Check Coolant Level, цяло лято не ми го е изписвало... А знам, че винаги съм на нужното ниво (освен ако не се е появил теч)
Едни врати напред
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
Последно бях нагласил нивото 1,5 см на пръчката над ръба и нямах индикации и не го мислех но наскоро пак ме загложди тази мисъл за въздух в системата.
Като премисля устройството на системата стигам до извода че по-скоро не е нормално да спада така нивото, ако навсякъде е пълно с вода.
Струва ми се верояно да ми е запушен тънкия вентилационен маркуч от десния край на радиатора към болта за обезвъздушаване и от там към казана. Това би обяснило защо не пръска антифриз в гърловината.
Възможно е парченце от счупения болт да е влязло и заседнало в маркуча. Тия дни ще купя скоби и ще го разглобя.
Като премисля устройството на системата стигам до извода че по-скоро не е нормално да спада така нивото, ако навсякъде е пълно с вода.
Струва ми се верояно да ми е запушен тънкия вентилационен маркуч от десния край на радиатора към болта за обезвъздушаване и от там към казана. Това би обяснило защо не пръска антифриз в гърловината.
Възможно е парченце от счупения болт да е влязло и заседнало в маркуча. Тия дни ще купя скоби и ще го разглобя.
Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62
всичко е тествано и е ок
напълних казана до ниво на планката крепяща пръчката и няма мърдане, но е с 600 мл над нормата. щом вземах да вадя водата по малко със спринцовка и в един момент изгубих сифонния ефект от радиатора и нивото се вдигна.
остава вариант в самия разширител да има вътрешен пробив между някоя от преградите или тръбичката от преливника която се потапя надолу и затова да не задържа сифонния ефект в радиатора. пробив в кръглата бяла тръбичка на преливника би обяснило и защо я няма съруйката в гърловината. там прелива като не смогва тръбичката, защото е потопена.
за сега не ме притеснява толкова защото докато не отворя капачката няма мърдане на течността- радиатора е пълен, но ще го глася за бъдеща смяна.
напълних казана до ниво на планката крепяща пръчката и няма мърдане, но е с 600 мл над нормата. щом вземах да вадя водата по малко със спринцовка и в един момент изгубих сифонния ефект от радиатора и нивото се вдигна.
остава вариант в самия разширител да има вътрешен пробив между някоя от преградите или тръбичката от преливника която се потапя надолу и затова да не задържа сифонния ефект в радиатора. пробив в кръглата бяла тръбичка на преливника би обяснило и защо я няма съруйката в гърловината. там прелива като не смогва тръбичката, защото е потопена.
за сега не ме притеснява толкова защото докато не отворя капачката няма мърдане на течността- радиатора е пълен, но ще го глася за бъдеща смяна.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани