проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, колеги!
Проблемите с колата ми дойдоха след смяна на верига от едни "майстори", които не искам даже да им споменавам имената. Колата започна да губи обороти на празен ход, като проблема го отстраних, но колата започна да гасне в движение. Светва лампата на АБС-а и блокажа и няма палене. След 5 мин си пали без проблем и така докато пак реши да изгасне. След диагностика, показва грешки на коляновия и двата разпределителни вала. След изтриване на грешките, остава тази на вторичния разпределителен вал. Сменях датчици на разпределителните валове и т.н. , грешката си остава, което ме навежда на мисълта, че тия сладури нещо не са зацепили както трябва. Та.....мисълта ми е следната: Понеже датчика на коляновия вал е на майната си, не е ли по-добре, според вас, да се провери първо как е зацепена веригата, валвтроника и т.н., и след това да тръгна да сменям датчика?
Ако ми кажете и човек от Русе, който може да помогне, ще съм ви много благодарен
Проблемите с колата ми дойдоха след смяна на верига от едни "майстори", които не искам даже да им споменавам имената. Колата започна да губи обороти на празен ход, като проблема го отстраних, но колата започна да гасне в движение. Светва лампата на АБС-а и блокажа и няма палене. След 5 мин си пали без проблем и така докато пак реши да изгасне. След диагностика, показва грешки на коляновия и двата разпределителни вала. След изтриване на грешките, остава тази на вторичния разпределителен вал. Сменях датчици на разпределителните валове и т.н. , грешката си остава, което ме навежда на мисълта, че тия сладури нещо не са зацепили както трябва. Та.....мисълта ми е следната: Понеже датчика на коляновия вал е на майната си, не е ли по-добре, според вас, да се провери първо как е зацепена веригата, валвтроника и т.н., и след това да тръгна да сменям датчика?
Ако ми кажете и човек от Русе, който може да помогне, ще съм ви много благодарен
- overclock
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Датчика на коляновия вал ти е заминал. Сменява се само с оригинален .
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако не е оригинален, какво ще стане, какви проблеми може да има? Защото едни пичове тук ми похвалиха едни датчици и казаха че нямали драма с тях, точно защото им казах че трябва да е оригинален (чел съм и предишни твои мнения)
- bmw-fann34
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 6.11.2017
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги при мен драмата продължава,бях писал по назад в темата.,Та проблема е тресе на място,няма тяга,студена не се форсира а угасва и не пали няколко минути.,Записва грешки Датчик разпределителен вал Вход,запалителна система и грешно запалване в няколко цилиндри,.Мисфаери.Двигателя е изключително тих особенно на газ,не гори грам масло,но газ много.,Смених Всички датчици,бобини,комплект верига феби,налягането на бензина е 3.5 бара.гледана е в русе оторизиран сервиз,смених компа.Имам комплекта ключове сам си смених веригата и ваносите,не се оправи,може ли валветроника ми да нее наред,но няма грешки от него.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
bmw-fann34 написа:Колеги при мен драмата продължава,бях писал по назад в темата.,Та проблема е тресе на място,няма тяга,студена не се форсира а угасва и не пали няколко минути.,Записва грешки Датчик разпределителен вал Вход,запалителна система и грешно запалване в няколко цилиндри,.Мисфаери.Двигателя е изключително тих особенно на газ,не гори грам масло,но газ много.,Смених Всички датчици,бобини,комплект верига феби,налягането на бензина е 3.5 бара.гледана е в русе оторизиран сервиз,смених компа.Имам комплекта ключове сам си смених веригата и ваносите,не се оправи,може ли валветроника ми да нее наред,но няма грешки от него.
Не е валвтроник - 100%. Датчик колянов вал или проблем с въздуха ( пробив) залагам аз. Възможно е и да ти вкарва газ/бензин едновременно - проблем с газовата инсталация.
От разстояние - толкоз
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- bmw-fann34
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 6.11.2017
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Taricate написа:bmw-fann34 написа:Колеги при мен драмата продължава,бях писал по назад в темата.,Та проблема е тресе на място,няма тяга,студена не се форсира а угасва и не пали няколко минути.,Записва грешки Датчик разпределителен вал Вход,запалителна система и грешно запалване в няколко цилиндри,.Мисфаери.Двигателя е изключително тих особенно на газ,не гори грам масло,но газ много.,Смених Всички датчици,бобини,комплект верига феби,налягането на бензина е 3.5 бара.гледана е в русе оторизиран сервиз,смених компа.Имам комплекта ключове сам си смених веригата и ваносите,не се оправи,може ли валветроника ми да нее наред,но няма грешки от него.
Не е валвтроник - 100%. Датчик колянов вал или проблем с въздуха ( пробив) залагам аз. Възможно е и да ти вкарва газ/бензин едновременно - проблем с газовата инсталация.
От разстояние - толкоз
Някой имал ли е проблем със системата валветтроник,смених всички датчици,пробив няма грам,сам смених веригата и масленната сонда и маслото в автоматика,всмукателите съм ги вадил два пъти,а да вкарва газ бензин заедно е абсолютно невъзможно,.карам я така от 16 х км.,не прекъсва а тресе губи цилиндрите под 850 оборота,.форсира се но няма тяга.,грешка в датчика на разпределителния вал.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
bmw-fann34 написа:Някой имал ли е проблем със системата валветтроник,смених всички датчици,пробив няма грам,сам смених веригата и масленната сонда и маслото в автоматика,всмукателите съм ги вадил два пъти,а да вкарва газ бензин заедно е абсолютно невъзможно,.карам я така от 16 х км.,не прекъсва а тресе губи цилиндрите под 850 оборота,.форсира се но няма тяга.,грешка в датчика на разпределителния вал.
Ако ми обясниш, защо е "абсолютно невъзможно", ще се съглася. Но , точно това "невъзможно" съм наблюдавал поне 5-6 пъти - я от клапана, я от инжекторите, дори и от скапано газово ECU. Спри газта от крана на газовата бутилка ! и покарай на бензин 1-2 дена.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- bmw-fann34
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 6.11.2017
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
интересува ме някой имал проблем с системата Валвтроник.,А до смесването на газ и бензин в моя двигател е невъзможно,.тези проблеми дето описвате са типични за двигател на жигула.,Няма да обеснявам за моята уредба,.темата не за газови уредби.,Интересува ме системата валвтроник монтиран в най скапания двигател,можеби защото е капризен.Taricate написа:bmw-fann34 написа:Някой имал ли е проблем със системата валветтроник,смених всички датчици,пробив няма грам,сам смених веригата и масленната сонда и маслото в автоматика,всмукателите съм ги вадил два пъти,а да вкарва газ бензин заедно е абсолютно невъзможно,.карам я така от 16 х км.,не прекъсва а тресе губи цилиндрите под 850 оборота,.форсира се но няма тяга.,грешка в датчика на разпределителния вал.
Ако ми обясниш, защо е "абсолютно невъзможно", ще се съглася. Но , точно това "невъзможно" съм наблюдавал поне 5-6 пъти - я от клапана, я от инжекторите, дори и от скапано газово ECU. Спри газта от крана на газовата бутилка ! и покарай на бензин 1-2 дена.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
На мен малко ми прилича на саботаж от твоя страна да бъде намерен проблема:) Нещо като да идеш на доктор и да го подведеш или да не съдействаш. То отсам монитора и без това не е лесно, замисли се? А и предположенията, които ти бяха поднесени изглеждат съвсем логични.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bmw-fann34
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 6.11.2017
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:На мен малко ми прилича на саботаж от твоя страна да бъде намерен проблема:) Нещо като да идеш на доктор и да го подведеш или да не съдействаш. То отсам монитора и без това не е лесно, замисли се? А и предположенията, които ти бяха поднесени изглеждат съвсем логични.
Колеги питaм конкретно нещо,не се отплесвaйте,не ми търсете проблемa,aко нямaте кaкво дa кaжете,не пишете глупости,тaкa нямa дa сте полезни дори нa вaс си,.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Много си е хубав мотора даже.Валветроника ката цяло не е проблемен.Страда от големи интервали на смяна на маслото.При смяна на 10 000 с 5в40 може да се каже,че почти няма проблем до около 400 000-500 000
Иначе може вала да се износи.От слабите пружини( мисля 18 кг бяха) стават едни язвички по петите.Но това не е болка голяма.Катоцяло най-проблемното на системата е модула.
Иначе може вала да се износи.От слабите пружини( мисля 18 кг бяха) стават едни язвички по петите.Но това не е болка голяма.Катоцяло най-проблемното на системата е модула.
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Хубава тема сте си спретнали и аз съм в клуба с един н42б18. Честно казано взех го от чисто любопитство. Колата е 2004г на 77 000 реални километра и има познатия на всики проблем- неравномерен ход и прекъсвания с мисфайър при ускорение. Мислих ,че взима въздух и наистина се оказа така. След като някой е сменял маф сензора, не е вкарал филтърната кутия добре,която пък е опирала в ролката на ремъка и така се беше цепнала след мафа.Залепих я,промяна по скоро никаква
Свалих всмукателния колектор и смених клапана на картерните газове с нов БМВ,това профилактично.Всичко изглеждаше добре,изглежда не смуче въздух от никъде.
Тук е момента да кажа,че колата работи добре след като изключа буксата на ексцентичния вал.
Колата няма записани грешки освен мисфайъри,които са случайни. Демек ако са били на 2 и 3 цилиндър,след малко са на 1 и 3,или 2,3, и 4 ,и така без логика.
Поръчах си комплект за центровка и свалих капака на клапаните. Монтирах комплекта и с изненада установих,че изпускателния вал е избягал от центровка. Поръчах нови болтове,напаснах и стегнах по книга.
Сега следва и въроса. Исках да направя на ново адаптацията на ексцентричния вал,но не успях.Просто програмата изписа ,че адаптацията не може да бъде извършена.Моята логика е,че ако сензора е дефектен и не показва къде почва и свършва хода на вала,адаптацията няма да може да бъде извършена Прав ли съм?
Самото моторче ,което движи вала работи и се вижда,че движи вала напред и назад. Кабелите до сензора съм ги просвирил с мултицет и са ок. Остава ми като питанка компа на валвтроника,което според мен е малко вероятно или дефектен сензор.
Сензора незнам защо си мисля ,че е пълен с масло По глупаво незнам дали може да е измислен. Идеи и предложения приемам всякакви
Свалих всмукателния колектор и смених клапана на картерните газове с нов БМВ,това профилактично.Всичко изглеждаше добре,изглежда не смуче въздух от никъде.
Тук е момента да кажа,че колата работи добре след като изключа буксата на ексцентичния вал.
Колата няма записани грешки освен мисфайъри,които са случайни. Демек ако са били на 2 и 3 цилиндър,след малко са на 1 и 3,или 2,3, и 4 ,и така без логика.
Поръчах си комплект за центровка и свалих капака на клапаните. Монтирах комплекта и с изненада установих,че изпускателния вал е избягал от центровка. Поръчах нови болтове,напаснах и стегнах по книга.
Сега следва и въроса. Исках да направя на ново адаптацията на ексцентричния вал,но не успях.Просто програмата изписа ,че адаптацията не може да бъде извършена.Моята логика е,че ако сензора е дефектен и не показва къде почва и свършва хода на вала,адаптацията няма да може да бъде извършена Прав ли съм?
Самото моторче ,което движи вала работи и се вижда,че движи вала напред и назад. Кабелите до сензора съм ги просвирил с мултицет и са ок. Остава ми като питанка компа на валвтроника,което според мен е малко вероятно или дефектен сензор.
Сензора незнам защо си мисля ,че е пълен с масло По глупаво незнам дали може да е измислен. Идеи и предложения приемам всякакви
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вала или по скоро моторчето само се настройва.Даваш на контакт и гледаш.До сега не съм имал проблем с това.Ама много ме учудва и тази неравномерна работа която повечето колеги описвате.Тоя двигател може да тече и да гори масло от гумички но моето мнение е че мърка като коте.Явно имате я бубини,я свещи,паразитен въздух,центровки,оптегачи,успокоители и т.н за преглеждане.
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Двигателя,наистина мърка като коте като изключа валвтроника. Веригата е стегната, монтиран чисто нов обтегач. Центровката е направена,но не съм сглобил капака още и не съм палил. Чудно ми е защо не става адаптацията на валвтроника през диагностиката. Ще пробвам и само с даване на контакт, но тогава как да съм сигурен ,че всичко е ок. Иначе ето тая диагностика ползвам и съм го правил и преди,но сега ми изписва,че адаптацията не може да бъде завършена.Би трябвало това да се случи:
https://m.youtube.com/watch?v=c1gV5Sm3wsQ
https://m.youtube.com/watch?v=c1gV5Sm3wsQ
- Challenger
- младши ентусиаст
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: atlantis blue
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Наскоро човъркахме едно n62.. записваше яко мисфайъри. 8 от 8. Пука яко при подаване на гас. НИКАКВИ други грешки. Най-интересното е, че сами предизвикаме една грешка - моторче на валвтроника. След като я записа.. изчезнаха мисфайърите и прекъсването. Замърка колата. Изтрихме грешката и се върнаха всички стари болежки. И .. БЕЗ ДА РАЗБИРАМ.. ако реално не работо правилно това моторче.. може ли да не мести вала и от там да идват дертовете..
Не е моя колата.. даже вече е и продадена.. просто ми стана много интересен тоя отказ.
Не е моя колата.. даже вече е и продадена.. просто ми стана много интересен тоя отказ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани