Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 09 Авг 2018, 15:33

Здравейте колеги, имам нужда от малко инфо или жокер, ако някой има някаква идея, че днес се вкарах във филм. При потегляне настъпих колата малко повече на първа за да се включа в движението и се чу точно като спукване на маркуч, колата загуби тотално мощност и веднага отбих, започна много да пуши и мотора да работи неравномерно, но без никакви странни шумове, просто се тресеше доста повече, което го отдавам на пробива на турбо пътя. Загасих го като така е работил не повече от 30 секунди. Махнах корите и видях, че турбо пътя от самата турбина до кулера, металната част дето се пада под вакуумния резервоар има голяма пробойна, цъфнала е колкото монета от две стотинки примерно, има леки пръски от масло, но не много в никакъв случай. Ясно ми е, че трябва да сменя турбо пътя, но цената е ужасна и ще търся втора употреба. Това което много ме притесни и продължава и в момента да ме е, че като опитах да запаля никакъв шанс, стартера дори не завърта има съвсем леко поклащане на мотора и до там. Не трябва ли да върти стартера и да не може да запали или да пали и да тресе заради неизмерения въздух ама да не може да завърти... Нормално ли е да е така? Нещо да го спира или да е свършил и мотора, просто ми е непонятно. Колата не беше студена, беше си в работна температура, маслото в норми, след случката не се сетих да го проверя, но не е вдигала критични обороти или така наречения runaway diesel. Много ще съм благодарен на някакви меродавни мнения. Благодаря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Kurtov » 09 Авг 2018, 17:34

Според мен не е само спукан маркуча, има и други проблеми/щети.
Няма как от спукан маркуч да не може да ти завърти стартера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от choio » 09 Авг 2018, 17:39

Galo написа:Здравейте колеги, имам нужда от малко инфо или жокер, ако някой има някаква идея, че днес се вкарах във филм. При потегляне настъпих колата малко повече на първа за да се включа в движението и се чу точно като спукване на маркуч, колата загуби тотално мощност и веднага отбих, започна много да пуши и мотора да работи неравномерно, но без никакви странни шумове, просто се тресеше доста повече, което го отдавам на пробива на турбо пътя. Загасих го като така е работил не повече от 30 секунди. Махнах корите и видях, че турбо пътя от самата турбина до кулера, металната част дето се пада под вакуумния резервоар има голяма пробойна, цъфнала е колкото монета от две стотинки примерно, има леки пръски от масло, но не много в никакъв случай. Ясно ми е, че трябва да сменя турбо пътя, но цената е ужасна и ще търся втора употреба. Това което много ме притесни и продължава и в момента да ме е, че като опитах да запаля никакъв шанс, стартера дори не завърта има съвсем леко поклащане на мотора и до там. Не трябва ли да върти стартера и да не може да запали или да пали и да тресе заради неизмерения въздух ама да не може да завърти... Нормално ли е да е така? Нещо да го спира или да е свършил и мотора, просто ми е непонятно. Колата не беше студена, беше си в работна температура, маслото в норми, след случката не се сетих да го проверя, но не е вдигала критични обороти или така наречения runaway diesel. Много ще съм благодарен на някакви меродавни мнения. Благодаря.


Пеперудки махал ли си на тази кола? Дано не съм лош пророк ама ако не си може и мотора да е глътнал някоя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Z3Ro* » 09 Авг 2018, 18:59

За да има такава пробойна, нещо трябва да е минало от там през тая търба. Пеперудите минават през турбината, а тук нещото е минало през компресора. Свали си пластмасовия въздуховод от дебитомера към турбото и виж какво е положението, върти ли се тая турбина, цяла ли е перката...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от streetracing12 » 09 Авг 2018, 19:27

Колега не може от спукан турбо маркуч да не запали колата.Пукал съм 2,3 пъти турбо маркучите тоя от турбото към кулера също от кулера до ЕГР и колата си върви само си пуши черно и ускорява бавно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 09 Авг 2018, 19:38

Пеперудите са махнати много отдавна, но сте прави, не е само маркуча, турбото е леш без никакви симптоми, без да свири, разход на масло от половин до един литър на десет хиляди километра и без проблеми с вървежа. Масло на щеката няма което ми говори, че цилиндрите са пълни с масло, но по-големия проблем е, че части от перката има спрели се в решетката на дебитомера, а може и да има преминали такива. Може би не може да завърти стартера защото маслото е в цилиндрите, а може и да има частици в двигателя... Наистина нямам идея това как и защо се случи, явно просто му е дошло времето. Прикачам и две снимки да видите за какво иде реч. До тук съм за турбо, маркуч и може би дебитомер ама с мотора какво става, просто съм в шах. Някакви съвети как да процедирам от тук нататък.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от stefan_suny » 09 Авг 2018, 20:33

Така като гледам оста на турбината е скъсана, а това става без симптоми, но няма вариант да е случайно, става от сериозно претоварване! При скъсана ос на турбината маслото започва да тече като лейка и зависи колко време е работил двигателя, но е доста вероятно да има в цилиндрите. За парчета от турбината не знам каква е вероятността да минат през охладителя и да стигнат до цилиндрите, но най вероятно този двигател е поне за отваряне или за смяна направо. И ти си решаваш дали да продължиш да си караш с точно този чип......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от NGneer4eto » 09 Авг 2018, 21:57

За да не иска да завърти, моторът най-вероятно е блокирал. АКо си го задавил в масло може да имаш огъната биела (хидроудар), което не съм чувал да се случва на дизелов мотор и масло, но е възможно. Това май е по-добрия вариант, ако не е са пострадали срените на цилиндъра. Другото е парчета от перката на турбото в мотора и оттам надран цилиндър - основен ремонт или смяна. При всички случаи си за отваряне на двигател.
За съжаление си платил високата цена на чипосания турбо дизел. Затова винаги се препоръчва проверка и рециклаж на турбината преди чип. А и като цяло чупене оста на турбото така мисля е доста рядко явление. Определено късата клечка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Z3Ro* » 09 Авг 2018, 23:33

Чупене на оста е доста често срещано явление при разбит аксиален лагер на турбото, откъдето идва и този разход на масло на колегата... Литър на десет хиляди за дизел е доволен разход при това поколение. Тая турбина, освен радиален луфт, 100% е имала и аксиален, за да се строши така оста. Щом има пробойна по алуминиевата тръба, значи има части от компресора в цилиндрите. За мен по- приемливият вариант е смяна на мотора и турбото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от ildivvy » 10 Авг 2018, 8:00

Тези парченца могат ли да минат през 'кулера',за да стигнат до двигателя? Каналите в кулера не са ли по-тесни? Нека се провери за масло в цилиндрите,но поне аз се съмнявам чак за парчета от турбината...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 10 Авг 2018, 8:45

Благодаря на всички за изразените мнения. Ще го мисля какво да правя. С ремап карам от две години и нямах проблем до сега, но се случи. Предполагам само, но дори и да бях без ремап си мисля, че пак щеше, но по напред във времето. Разхода на масло го имаше най-вече при магистрално каране и то с над 150-160, градско нямаше проблем, катализаторите ги няма и ги изключвам и тях да си играли като някаква тапа и от там да е дошъл проблема, но аз не разбирам толкова много. Имам няколко въпроса, възможно ли е въздушния филтър да е спрял тези частици от турбината? И другото е, ако турбото е имало този аксиален и радиален луфт, не трябваше ли да свири като линейка и да не е окей вървежа и т.н.? Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от dxd » 10 Авг 2018, 9:02

Чакай,че като чета и почвам и аз да се плаша леко.Моята е също 320д с ремап без катализатори и турбото си свири като линейка от 4-ри години,мамка му ще взема да го сменя това турбо,аз разход на масло нямам ама знае ли се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от ildivvy » 10 Авг 2018, 9:13

Въздушния филтър е преди турбината! Няма как да спре частици/парчета да попаднат в двигателя.Според мен,ако има такива парчета,то те са в кулера! "Веригата" е следната: Филтър-->дебитомер-->турбина-->кулер-->двигател.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от ceko88 » 10 Авг 2018, 17:16

ildivvy
Въздушния филтър е преди турбината! Няма как да спре частици/парчета да попаднат в двигателя.Според мен,ако има такива парчета,то те са в кулера! "Веригата" е следната: Филтър-->дебитомер-->турбина-->кулер-->двигател.

Изображение
Не ,че не е невъзможно ,но ако е имало достатъчно налягане в тръбата преди интеркулера някое по малко парче нищо чудно и да е минало .
Надявам се колегата та е тека добър след отварянето да двигателя да побликува някоя снимка да щетите ако има такива разбира се успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 10 Авг 2018, 19:08

Ще ви държа в течение относно развитието на казуса ми. Днес разкачих тръбопровода влизащ в ЕГР-а и имаше много малко масло там, няма или поне не видях частици от турбото. ЕГР-а е доста чист, но е затапен (махнат му е вакуума, но само толкова). Маслото беше на макс, което ми стана доста странно, тъй като предната вечер само на върха на щеката имаше малко масло, а днес на макс, но както казах не разбирам много. Пробвах да завъртя стартера и мотора запали, но веднага го загасих, тъй като перката на турбото почна да стърже. Исках само да видя дали ще завърти, защото както казах вчера никакъв шанс просто. Сега съм малко по спокоен, но ще видим де, другата седмица ще продължи сагата. Ще махнем турбото и с разкачени тръби ще пробваме да я запалим и да видим какво ще се случи. Сигурно някои от вас ще ме нахранят, но за момента всички ме убеждават, че нищо му няма на мотора и проблема е само турбото, турбо пътя, евентуално дебитомера. Ако мотора запали и всичко е окей, ще падна чистене на кулери, турбо пътища и т.н. Ще се разбере накрая кой крив и кой прав.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook