Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Здравейте колеги, имам нужда от малко инфо или жокер, ако някой има някаква идея, че днес се вкарах във филм. При потегляне настъпих колата малко повече на първа за да се включа в движението и се чу точно като спукване на маркуч, колата загуби тотално мощност и веднага отбих, започна много да пуши и мотора да работи неравномерно, но без никакви странни шумове, просто се тресеше доста повече, което го отдавам на пробива на турбо пътя. Загасих го като така е работил не повече от 30 секунди. Махнах корите и видях, че турбо пътя от самата турбина до кулера, металната част дето се пада под вакуумния резервоар има голяма пробойна, цъфнала е колкото монета от две стотинки примерно, има леки пръски от масло, но не много в никакъв случай. Ясно ми е, че трябва да сменя турбо пътя, но цената е ужасна и ще търся втора употреба. Това което много ме притесни и продължава и в момента да ме е, че като опитах да запаля никакъв шанс, стартера дори не завърта има съвсем леко поклащане на мотора и до там. Не трябва ли да върти стартера и да не може да запали или да пали и да тресе заради неизмерения въздух ама да не може да завърти... Нормално ли е да е така? Нещо да го спира или да е свършил и мотора, просто ми е непонятно. Колата не беше студена, беше си в работна температура, маслото в норми, след случката не се сетих да го проверя, но не е вдигала критични обороти или така наречения runaway diesel. Много ще съм благодарен на някакви меродавни мнения. Благодаря.
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Според мен не е само спукан маркуча, има и други проблеми/щети.
Няма как от спукан маркуч да не може да ти завърти стартера.
Няма как от спукан маркуч да не може да ти завърти стартера.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Galo написа:Здравейте колеги, имам нужда от малко инфо или жокер, ако някой има някаква идея, че днес се вкарах във филм. При потегляне настъпих колата малко повече на първа за да се включа в движението и се чу точно като спукване на маркуч, колата загуби тотално мощност и веднага отбих, започна много да пуши и мотора да работи неравномерно, но без никакви странни шумове, просто се тресеше доста повече, което го отдавам на пробива на турбо пътя. Загасих го като така е работил не повече от 30 секунди. Махнах корите и видях, че турбо пътя от самата турбина до кулера, металната част дето се пада под вакуумния резервоар има голяма пробойна, цъфнала е колкото монета от две стотинки примерно, има леки пръски от масло, но не много в никакъв случай. Ясно ми е, че трябва да сменя турбо пътя, но цената е ужасна и ще търся втора употреба. Това което много ме притесни и продължава и в момента да ме е, че като опитах да запаля никакъв шанс, стартера дори не завърта има съвсем леко поклащане на мотора и до там. Не трябва ли да върти стартера и да не може да запали или да пали и да тресе заради неизмерения въздух ама да не може да завърти... Нормално ли е да е така? Нещо да го спира или да е свършил и мотора, просто ми е непонятно. Колата не беше студена, беше си в работна температура, маслото в норми, след случката не се сетих да го проверя, но не е вдигала критични обороти или така наречения runaway diesel. Много ще съм благодарен на някакви меродавни мнения. Благодаря.
Пеперудки махал ли си на тази кола? Дано не съм лош пророк ама ако не си може и мотора да е глътнал някоя...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
За да има такава пробойна, нещо трябва да е минало от там през тая търба. Пеперудите минават през турбината, а тук нещото е минало през компресора. Свали си пластмасовия въздуховод от дебитомера към турбото и виж какво е положението, върти ли се тая турбина, цяла ли е перката...
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Колега не може от спукан турбо маркуч да не запали колата.Пукал съм 2,3 пъти турбо маркучите тоя от турбото към кулера също от кулера до ЕГР и колата си върви само си пуши черно и ускорява бавно.
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Пеперудите са махнати много отдавна, но сте прави, не е само маркуча, турбото е леш без никакви симптоми, без да свири, разход на масло от половин до един литър на десет хиляди километра и без проблеми с вървежа. Масло на щеката няма което ми говори, че цилиндрите са пълни с масло, но по-големия проблем е, че части от перката има спрели се в решетката на дебитомера, а може и да има преминали такива. Може би не може да завърти стартера защото маслото е в цилиндрите, а може и да има частици в двигателя... Наистина нямам идея това как и защо се случи, явно просто му е дошло времето. Прикачам и две снимки да видите за какво иде реч. До тук съм за турбо, маркуч и може би дебитомер ама с мотора какво става, просто съм в шах. Някакви съвети как да процедирам от тук нататък.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Така като гледам оста на турбината е скъсана, а това става без симптоми, но няма вариант да е случайно, става от сериозно претоварване! При скъсана ос на турбината маслото започва да тече като лейка и зависи колко време е работил двигателя, но е доста вероятно да има в цилиндрите. За парчета от турбината не знам каква е вероятността да минат през охладителя и да стигнат до цилиндрите, но най вероятно този двигател е поне за отваряне или за смяна направо. И ти си решаваш дали да продължиш да си караш с точно този чип......
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
За да не иска да завърти, моторът най-вероятно е блокирал. АКо си го задавил в масло може да имаш огъната биела (хидроудар), което не съм чувал да се случва на дизелов мотор и масло, но е възможно. Това май е по-добрия вариант, ако не е са пострадали срените на цилиндъра. Другото е парчета от перката на турбото в мотора и оттам надран цилиндър - основен ремонт или смяна. При всички случаи си за отваряне на двигател.
За съжаление си платил високата цена на чипосания турбо дизел. Затова винаги се препоръчва проверка и рециклаж на турбината преди чип. А и като цяло чупене оста на турбото така мисля е доста рядко явление. Определено късата клечка.
За съжаление си платил високата цена на чипосания турбо дизел. Затова винаги се препоръчва проверка и рециклаж на турбината преди чип. А и като цяло чупене оста на турбото така мисля е доста рядко явление. Определено късата клечка.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Чупене на оста е доста често срещано явление при разбит аксиален лагер на турбото, откъдето идва и този разход на масло на колегата... Литър на десет хиляди за дизел е доволен разход при това поколение. Тая турбина, освен радиален луфт, 100% е имала и аксиален, за да се строши така оста. Щом има пробойна по алуминиевата тръба, значи има части от компресора в цилиндрите. За мен по- приемливият вариант е смяна на мотора и турбото.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Тези парченца могат ли да минат през 'кулера',за да стигнат до двигателя? Каналите в кулера не са ли по-тесни? Нека се провери за масло в цилиндрите,но поне аз се съмнявам чак за парчета от турбината...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Благодаря на всички за изразените мнения. Ще го мисля какво да правя. С ремап карам от две години и нямах проблем до сега, но се случи. Предполагам само, но дори и да бях без ремап си мисля, че пак щеше, но по напред във времето. Разхода на масло го имаше най-вече при магистрално каране и то с над 150-160, градско нямаше проблем, катализаторите ги няма и ги изключвам и тях да си играли като някаква тапа и от там да е дошъл проблема, но аз не разбирам толкова много. Имам няколко въпроса, възможно ли е въздушния филтър да е спрял тези частици от турбината? И другото е, ако турбото е имало този аксиален и радиален луфт, не трябваше ли да свири като линейка и да не е окей вървежа и т.н.? Благодаря.
- dxd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 172
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Чакай,че като чета и почвам и аз да се плаша леко.Моята е също 320д с ремап без катализатори и турбото си свири като линейка от 4-ри години,мамка му ще взема да го сменя това турбо,аз разход на масло нямам ама знае ли се.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Въздушния филтър е преди турбината! Няма как да спре частици/парчета да попаднат в двигателя.Според мен,ако има такива парчета,то те са в кулера! "Веригата" е следната: Филтър-->дебитомер-->турбина-->кулер-->двигател.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
ildivvy
Въздушния филтър е преди турбината! Няма как да спре частици/парчета да попаднат в двигателя.Според мен,ако има такива парчета,то те са в кулера! "Веригата" е следната: Филтър-->дебитомер-->турбина-->кулер-->двигател.
Не ,че не е невъзможно ,но ако е имало достатъчно налягане в тръбата преди интеркулера някое по малко парче нищо чудно и да е минало .
Надявам се колегата та е тека добър след отварянето да двигателя да побликува някоя снимка да щетите ако има такива разбира се успех.
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап
Ще ви държа в течение относно развитието на казуса ми. Днес разкачих тръбопровода влизащ в ЕГР-а и имаше много малко масло там, няма или поне не видях частици от турбото. ЕГР-а е доста чист, но е затапен (махнат му е вакуума, но само толкова). Маслото беше на макс, което ми стана доста странно, тъй като предната вечер само на върха на щеката имаше малко масло, а днес на макс, но както казах не разбирам много. Пробвах да завъртя стартера и мотора запали, но веднага го загасих, тъй като перката на турбото почна да стърже. Исках само да видя дали ще завърти, защото както казах вчера никакъв шанс просто. Сега съм малко по спокоен, но ще видим де, другата седмица ще продължи сагата. Ще махнем турбото и с разкачени тръби ще пробваме да я запалим и да видим какво ще се случи. Сигурно някои от вас ще ме нахранят, но за момента всички ме убеждават, че нищо му няма на мотора и проблема е само турбото, турбо пътя, евентуално дебитомера. Ако мотора запали и всичко е окей, ще падна чистене на кулери, турбо пътища и т.н. Ще се разбере накрая кой крив и кой прав.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани