Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12770
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Правили сме го.
Катализатора е метален и няма какво да се отчупи от него.
По добре си почисти филтъра преди да го изкормиш.
Купи си добавка за почистване на ДПФ-а, redex има я в практикер.
Сипва се на цял резервоар, първо сипваш нея после нафта догоре.
После караш, добавката помага на саждите да се изчистят и при по ниски температури от обикновенното.
Регенерацията ти вероятно не е тръгнала заради високо обратно налягане.
Като ти се задръсти филтъра ако вдигне на 250 милибара докато набираш, пак записва грешка и нестава.
Или пък са ти повредени термостатите, или нафтата е била под 10л.
Ако показва 45 на място не е много зле и може да се оправи, скоро съживих филтъра на един колега от 95 милибара на празен ход.
Живота на филтъра е 250 000км. по предписание от БМВ, но в зависимост от употребата доста често издържа и по 350 000км.
Оправи си свещите и релето и няма да имаш проблеми след това с градските регенерации.
Противно на мнението, че е проблем да се кара на къси ратояния, аз мога да ти кажа, че няма драма аз карам така 90% от карането ми е само градско, има си цикъл за градска регенерация и на няколко градски е хубаво да се прави и една извънградска.
Всеки който е махнал филтъра и си паркира колата в гараж после е съжалявал, смрадта която излиза е отвратителна, така, че ако имаш възможност по добре го оправи.
Виж си в менюто на ИСТА колко пробег му дава че остава?
Катализатора е метален и няма какво да се отчупи от него.
По добре си почисти филтъра преди да го изкормиш.
Купи си добавка за почистване на ДПФ-а, redex има я в практикер.
Сипва се на цял резервоар, първо сипваш нея после нафта догоре.
После караш, добавката помага на саждите да се изчистят и при по ниски температури от обикновенното.
Регенерацията ти вероятно не е тръгнала заради високо обратно налягане.
Като ти се задръсти филтъра ако вдигне на 250 милибара докато набираш, пак записва грешка и нестава.
Или пък са ти повредени термостатите, или нафтата е била под 10л.
Ако показва 45 на място не е много зле и може да се оправи, скоро съживих филтъра на един колега от 95 милибара на празен ход.
Живота на филтъра е 250 000км. по предписание от БМВ, но в зависимост от употребата доста често издържа и по 350 000км.
Оправи си свещите и релето и няма да имаш проблеми след това с градските регенерации.
Противно на мнението, че е проблем да се кара на къси ратояния, аз мога да ти кажа, че няма драма аз карам така 90% от карането ми е само градско, има си цикъл за градска регенерация и на няколко градски е хубаво да се прави и една извънградска.
Всеки който е махнал филтъра и си паркира колата в гараж после е съжалявал, смрадта която излиза е отвратителна, така, че ако имаш възможност по добре го оправи.
Виж си в менюто на ИСТА колко пробег му дава че остава?
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ще ме насочиш ли къде да погледна оставащия пробег?
Иначе горивото е над средата, термостатите са чисто нови - оригинални, колата държи перфектна температура, ще свалям колектора до седмица, тогава ще сменя релето и евентуално свещите.
Най-вероятно пак набива грешка заради високото налягане и за това регенерацията не тръгва.
Лошото е, че живея в Дружба и работя на летището 3-4 км разстояние, естествено карам колата не само там, но в този режим се кара в голяма част от времето.
Все пак катализатора няма ли да обира голяма част от пушека?
Иначе горивото е над средата, термостатите са чисто нови - оригинални, колата държи перфектна температура, ще свалям колектора до седмица, тогава ще сменя релето и евентуално свещите.
Най-вероятно пак набива грешка заради високото налягане и за това регенерацията не тръгва.
Лошото е, че живея в Дружба и работя на летището 3-4 км разстояние, естествено карам колата не само там, но в този режим се кара в голяма част от времето.
vld написа:...Всеки който е махнал филтъра и си паркира колата в гараж после е съжалявал, смрадта която излиза е отвратителна, така, че ако имаш възможност по добре го оправи...
Все пак катализатора няма ли да обира голяма част от пушека?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12770
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Нищо не обира смърди на зла гад отзад, катализатора не е като на по старите много по малък и не ефективен е. Особено зимата е отвратително в затворени паркинги и гаражи. Примерно докато си товарил багажа ако ти е запалена колата мирише лошо. Оставащия пробег на ДПФ го пише в менюто за диагностика на дде "микрофилтър" там където показва последната регенерация и дали има поискана регенерация в дде.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- sssssl
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi
- Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Като я взимахме бимата, февруари 2017, имаше същото съобщение на дисплея. Ползвахме Ксенум, за почистване на ДПФ, и от тогава 35к км никакви проблеми. Предполагам, че и редекса ще свърши работа.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
Голяма благодарност към колегата vld !
С негова помощ (всъщност аз общо взето само присъствах) успяхме да регенерираме филтъра 2 пъти и взе, че се изчисти, обратното налягане падна драстично, също сажди и пепел влязоха в норми.
Работата е там, че е като омагьосам кръг - като се задръсти записва 480A и 481A, като набие 480A и 481A не иска да започне регенерация, дори принудителна.
По негов съвет сложих Redex за ДПФ, след което много пъти се опитвахме да пуснем принудителна регенерация, но до минута записва едната грешка и прекратява процеса. Грешката не може да се изтрие в движение и трябва да спрем, да я изтрием, но като тръгнем, пак същата работа.
Накрая vld намери начин да я трие в движение и няколко пъти докато отново се запише, за кратко успя да вдигне температура и да влезе в регенерация, по този начин филтъра малко по малко се освободи, докато накрая се регенерира докрай и започна да си прави регенерации без да записва грешки.
Още веднъж благодарности на vld, днес имах уговорка да го махам, но така стана много по-добре.
С негова помощ (всъщност аз общо взето само присъствах) успяхме да регенерираме филтъра 2 пъти и взе, че се изчисти, обратното налягане падна драстично, също сажди и пепел влязоха в норми.
Работата е там, че е като омагьосам кръг - като се задръсти записва 480A и 481A, като набие 480A и 481A не иска да започне регенерация, дори принудителна.
По негов съвет сложих Redex за ДПФ, след което много пъти се опитвахме да пуснем принудителна регенерация, но до минута записва едната грешка и прекратява процеса. Грешката не може да се изтрие в движение и трябва да спрем, да я изтрием, но като тръгнем, пак същата работа.
Накрая vld намери начин да я трие в движение и няколко пъти докато отново се запише, за кратко успя да вдигне температура и да влезе в регенерация, по този начин филтъра малко по малко се освободи, докато накрая се регенерира докрай и започна да си прави регенерации без да записва грешки.
Още веднъж благодарности на vld, днес имах уговорка да го махам, но така стана много по-добре.
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
4CE0 не беше ли информация за последна регенерация или нещо такова.
- zerhanzenun
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
Точно така.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ясно, благодаря колеги.А не трябва ли да са по-чести регенерациите ?
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
При мен регенерира през около 200км (гледам го на BTools), но не мисля, че всеки път се записва 4CE0
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 758
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги незнам на какво се дължи, но и при мен регенерира сравнително често, при все че филтъра го смених пролетта с нов .... пак беше записала 4667- за честа регенерация...В петък пътувах и със btool experta видях че е регенерирала преди около 60 км. зададох още регенерация (просто за тест) в момента в който достигна темп. веднага стана Актив , намали до 2-3 гр. стойностите на Soot, и после взе да ги качва със завидно темпо...до Пловдив вече бяха над 40 гр...нормално ли или не според вас ? Ash в момента е 1,26 гр. за около 5 месеца експлоатация, от когато смених филтъра. Наляганята са ОК, но тези чести регенерации на какво се дължат не мога да разбера.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
Мисля, че е нормално да регенерира през около 200 км. При мен при регенерация сваля Soot на около 1 гр и после стойностите се вдигат различно - може за 50 км да се качи на 40 гр, може за 80 км да качи само 15-20 гр. в еднакъв режим на магистрала, не знам от какво зависи.
А какво значи чести регенерации? През колко км горе-долу ти регенерира?
А какво значи чести регенерации? През колко км горе-долу ти регенерира?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 758
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Принципно си прав колега. Сега ще следя по редовно кога регенерира, а довечера ще погледна и какво е състоянието. От петък на излизане от София си пусна регенерацията и преди Вакарел горе-долу приключи. Имам към 350-400км. за уикенда та ще видя дали пак е пуснала регенерация в този интервал. Ами мисля си, че на нов филтър и магистрално каране (в ограниченията!) трябва интервала да е по-голям ...
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Форсиране на DPF регенерация
Мисля, че на около 200 км е на магистрално каране, вече при градските регенерации може и да има други интервали.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 758
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Да да, зависи и от типа на регенерацията, аз говоря за пасивната която протича при относително ниска темп. на изх. газове. Поне такава видях за последно и мина при около 350 градуса. Ще видя и ще пиша какво е положението след пробега около 300 км. магистрално и 50км/50км градско извънградско.
Последна промяна astrapower на 24 Юли 2018, 8:09, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани