DPF въпрос
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Stanislav83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 10.11.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E90 325D
Re: DPF въпрос
А колко антифриз ще ми трябва?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DPF въпрос
Stanislav83 написа:А колко антифриз ще ми трябва?
3 бутилки по литър и половина концентрат са предостатъчно.
Направи го на -25 градуса максимум едва ли става по студено в германия, а колкото е по гъст толкова е по лошо охлаждането.
- Stanislav83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 10.11.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E90 325D
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DPF въпрос
Имаш изгорели подгревни свещи на тези цилиндри.
Пусни го на английски че така е тегаво да си превеждам
Запали колата и си нагласи в лайф дата да ти показва следните неща:
Горе на синята лента има едно ключе цъкаш на него и избираш само тези неща да ти показва.
Като го направиш я запали и направи една снимка да видя какво е обратното налягане на празен ход.
Взе ли термостати?
И поръча ли добавка?
Последната грешка е за сензора за обратно налягане, ако след като го изтриеш се появи пак ще трябва да го смениш и него.
Пусни го на английски че така е тегаво да си превеждам
Запали колата и си нагласи в лайф дата да ти показва следните неща:
Горе на синята лента има едно ключе цъкаш на него и избираш само тези неща да ти показва.
Като го направиш я запали и направи една снимка да видя какво е обратното налягане на празен ход.
Взе ли термостати?
И поръча ли добавка?
Последната грешка е за сензора за обратно налягане, ако след като го изтриеш се появи пак ще трябва да го смениш и него.
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: DPF въпрос
Не е само до термостати и свещи.И датчикът на бекпрешъра май е заминал....
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: DPF въпрос
Сега сменяш термостатите чистиш грешките и караш. Там където пише Reg request и Reg active трябва да ти светнат зелени отметки, което означава че регенерира. Soot трябва да го свалиш доста при мен седи на 2 грама и като стигне 7 почва да регенерира. Направи един скрийншот на Backpressure, но на запален двигател, че тая цифра е доста голяма.
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: DPF въпрос
Satanism написа:Не е само до термостати и свещи.И датчикът на бекпрешъра май е заминал....
Така мисля, че показва като не е запален двигателя довечера ще видя и мойта.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DPF въпрос
Така показва когато не е запалена 8192.
При мен Soot се качва до около 40-50 и тогава започва да регенерира, на всяка регенерация го сваля до 0 и съответно покачва с 0.01 единица Ash.
Към момента Ash ми е 42.ХХ на 172 000км.
При мен Soot се качва до около 40-50 и тогава започва да регенерира, на всяка регенерация го сваля до 0 и съответно покачва с 0.01 единица Ash.
Към момента Ash ми е 42.ХХ на 172 000км.
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: DPF въпрос
vld написа:Така показва когато не е запалена 8192.
При мен Soot се качва до около 40-50 и тогава започва да регенерира, на всяка регенерация го сваля до 0 и съответно покачва с 0.01 единица Ash.
Към момента Ash ми е 42.ХХ на 172 000км.
40-50 грама soot ти ги прави за 200 и нещо километра???
При мен докато регенерира стига 0 и като свърши веднага става на 1,8 и катери до 7 и пуска нова регенерация. Много странно защо при теб отива чак на 40-50.
- Stanislav83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 10.11.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E90 325D
Re: DPF въпрос
Колеги,съжалявам,но по някаква причина грешките излизат само на немски. Пробвах няколко пъти да сменя езика,пак излизат на немски. Abgassgegendrucksensor-това е сензор за налягане на обратните газове. Partikelfilter-дпф. Gluhkerzen-свещи, а steuergerat мисля,че е някакъв модул за управление на свещите?Въпреки ,че виждам че сте си ги превели...
Това са данните на запалена кола,стояла на място 2 мин:
Грешките ги трих 3 пъти и тази за датчика за обратните газове ,както и тези за дпфа изчезнаха чак след третото триене:
Свещите предполагам трябва да се сменят и 6те?
Това са данните на запалена кола,стояла на място 2 мин:
Грешките ги трих 3 пъти и тази за датчика за обратните газове ,както и тези за дпфа изчезнаха чак след третото триене:
Свещите предполагам трябва да се сменят и 6те?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DPF въпрос
Не е много зле положението, но си трябват спешни мерки, защото вече е високо обратното налягане.
Не карай повече докато не оправиш термостатите и не сипеш добавка.
Свещите и релето трябва също да ги смениш, но можеш да си ги оставиш за в България, ако не ти се занимава.
Иначе и там не е труден ремонта, просто е повечко разглобяване.
Като си готов с термостатите можеш да отидеш да караш извънградско колата ще направи веднага регенерация, ако не запише грешка в ДДЕ.
Но е почти сигурно, че ще Записва веднага грешка щом потеглиш заради високото налягане.
Грешки за подгревните свещи след като загрее няма да запише повече, защото не се ползват при температури над 40-50 градуса на антифриза.
Ще запише грешка за запушен ДПФ(високо налягане). Като седнеш да караш караш леко с плавно ускоряване, ако я нагазиш веднага ще запише грешка.
И така качваш се на магистралата ускоряваш до 90-100км/ч. триеш греката в ДДЕ и поглеждаш на лайв дата, ще видиш че е почнала да регенерира, ако запише грешка, регенерацията ще спре, отиваш на менюто за четене на ДДЕ, маркираш да чете само него (по подразбиране е така), четеш и триеш, после пак четеш и пак триеш докато спре да се появява, в момента в който спре да се порявява грешката примерно 2-3 минути, отиваш на менюто лайв дата и си следиш процеса на регенерация, ще видиш, че градусите са се повишили до 500++ и колкото повече време минава толкова по високи ще станат, SOOT ще почне да намалява. Когато процеса по регенерация свърши, на най долния ред ще ти се нулира интервала от последна успешна регенерация, обратното налягане ще падне.
В процеса на регенерация можеш да понеш да увеличаваш скоростта с която се движиш, примерно до към 140-150, това като видиш че градусите почват да вървят нагоре.
Просто следи обратното налягане и според него регулираш темпото, обратното налягане не трябва да минава 250 милибара.
Вземи някой с теб да кара, сам няма да можеш да следиш всички и е опасно да не се претрепеш някъде за дната регенерация.
Имаш ли история за тази кола, знаеш ли кога е обслужвана и какво е сменявано? Ако релето е сменявано преди да я вземеш може само свещите да се сменят.
Ако нямаш история е по добре да смениш свещите и релето заедно, защото разглобяването е едно и също и ще избегнеш два пъти да плащаш за едно и също нещо.
По принцип има два цикъла на регенерация периодична и дълбока, при периодичната се използват подгревните свещи - тя се прави при градски цикъл и е на по ниска температура около 400 градуса.
Дълбоката регенерация се пуска при извънградски режим на шофиране, там температурата в ДПФ-а достига 600++ градуса, там не се ползват свещите.
И за двете регенерации се използва дроселовата клапа, ако тя дефектира ДПФ-а се запушва много бързо.
При теб и термостатите и свещите са допринесли за задръстването.
Не карай повече докато не оправиш термостатите и не сипеш добавка.
Свещите и релето трябва също да ги смениш, но можеш да си ги оставиш за в България, ако не ти се занимава.
Иначе и там не е труден ремонта, просто е повечко разглобяване.
Като си готов с термостатите можеш да отидеш да караш извънградско колата ще направи веднага регенерация, ако не запише грешка в ДДЕ.
Но е почти сигурно, че ще Записва веднага грешка щом потеглиш заради високото налягане.
Грешки за подгревните свещи след като загрее няма да запише повече, защото не се ползват при температури над 40-50 градуса на антифриза.
Ще запише грешка за запушен ДПФ(високо налягане). Като седнеш да караш караш леко с плавно ускоряване, ако я нагазиш веднага ще запише грешка.
И така качваш се на магистралата ускоряваш до 90-100км/ч. триеш греката в ДДЕ и поглеждаш на лайв дата, ще видиш че е почнала да регенерира, ако запише грешка, регенерацията ще спре, отиваш на менюто за четене на ДДЕ, маркираш да чете само него (по подразбиране е така), четеш и триеш, после пак четеш и пак триеш докато спре да се появява, в момента в който спре да се порявява грешката примерно 2-3 минути, отиваш на менюто лайв дата и си следиш процеса на регенерация, ще видиш, че градусите са се повишили до 500++ и колкото повече време минава толкова по високи ще станат, SOOT ще почне да намалява. Когато процеса по регенерация свърши, на най долния ред ще ти се нулира интервала от последна успешна регенерация, обратното налягане ще падне.
В процеса на регенерация можеш да понеш да увеличаваш скоростта с която се движиш, примерно до към 140-150, това като видиш че градусите почват да вървят нагоре.
Просто следи обратното налягане и според него регулираш темпото, обратното налягане не трябва да минава 250 милибара.
Вземи някой с теб да кара, сам няма да можеш да следиш всички и е опасно да не се претрепеш някъде за дната регенерация.
Имаш ли история за тази кола, знаеш ли кога е обслужвана и какво е сменявано? Ако релето е сменявано преди да я вземеш може само свещите да се сменят.
Ако нямаш история е по добре да смениш свещите и релето заедно, защото разглобяването е едно и също и ще избегнеш два пъти да плащаш за едно и също нещо.
По принцип има два цикъла на регенерация периодична и дълбока, при периодичната се използват подгревните свещи - тя се прави при градски цикъл и е на по ниска температура около 400 градуса.
Дълбоката регенерация се пуска при извънградски режим на шофиране, там температурата в ДПФ-а достига 600++ градуса, там не се ползват свещите.
И за двете регенерации се използва дроселовата клапа, ако тя дефектира ДПФ-а се запушва много бързо.
При теб и термостатите и свещите са допринесли за задръстването.
- OneManArmy
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.05.2018
- Пол: Мъж
Re: DPF въпрос
Здравейте, леко в страни от темата, но някой който има Btool Expert би ли се навил с един .арк екстрактор ( този например https://play.google.com/store/apps/deta ... com.ext.ui ) да извлече и сподели .аpk файла?
- Stanislav83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 10.11.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E90 325D
Re: DPF въпрос
Здравейте колеги,след много нерви и премеждия днес термостатите+водната помпа (беше спукана) бяха сменени и се качихме на магистралата преди малко. Както vld каза грешката за дпф изчезна след няколко километра,но тази за свещите се появяваше непрестанно,като всеки път прекъсваше регенерацията. След сигурно 20 триения ми писна и дадох чрез програмата на принудителна регенерация с отметката за периодично триене на грешки. Това почти стабилизира процеса(но пак спираше и тръгваше).Свалихме soot до под 2г, но повече не можахме-трябваше да се връщаме. И сега обаче интересното -след като слязохме от магистфалата soota почна пак да расте с бързи стъпки. За близо 20км междуградско се качи отново на 20г! Това значи ли,че дпфа все пак е заминал? Снимката е правена пред къщи на запален мотор,след 20км от магистралата:
Грешката за дпф на навито не е излизала повече,но с това темпо на покачване след още 2 ходения до магазина пак ще стигне 50г...
Грешката за дпф на навито не е излизала повече,но с това темпо на покачване след още 2 ходения до магазина пак ще стигне 50г...
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: DPF въпрос
Така, като гледам, май си свършил работа.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: DPF въпрос
Свалил си и Back-pressure-а. По принцип стойностите на Soot се качват по-бавно, но на мен също ми се е случвало понякога за кратко време да вдигне Soot-a, наблюдавай го как ще се държи по-натам.
Имай предвид друго, тъй като още не си отремонтирал свещи и реле, градски регенерации няма да имаш, така, че наблюдавай как се вдига Soot-а и като стане около 50 пускай принудителна регенерация, поне вече имаш техника и знание.
Влади vld съживи и моя DPF по същия начин.
Имай предвид друго, тъй като още не си отремонтирал свещи и реле, градски регенерации няма да имаш, така, че наблюдавай как се вдига Soot-а и като стане около 50 пускай принудителна регенерация, поне вече имаш техника и знание.
Влади vld съживи и моя DPF по същия начин.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани